최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기韓國學校數學會論文集 = Journal of the Korean school mathematics society, v.24 no.1, 2021년, pp.151 - 172
김소민 (인하대학교)
In this study, I investigated prospective mathematics teachers' perceptions of activities using Wax-paper, a hands-on material (manipulatives), and GeoGebra, a technological tool, in teaching quadratic curves. Twenty prospective mathematics teachers in the Mathematics Education Department of a local...
강문봉, 강흥규, 김수미, 박교식, 박문환, 서동엽, 송상헌, 유현주, 이종영, 임재훈, 정동권, 정은실, 정영옥. (2008). 초등수학교육의 이해. 서울: 경문사.
고상숙, 박만구, 한혜숙, 홍예윤, 유기종, 이순용, 주홍연, 이창연, 채은숙, 이강숙. (2013). 교구 및 공학도구를 활용한 평가 기반 조성. 한국과학창의재단 2013-6.
교육부. (2015). 2015 개정 수학과 교육과정. 제2015-71호 [별책8].
김남희. (2000). 교구: 탱그램 활용을 통한 수학적인 생각의 구체화. 학교수학, 2(2), 563-587.
김남희. (2001). 교구: 기하판을 활용한 학교수학의 지도. 학교수학, 3(1), 155-184.
김남희, 박경미. (2008). 수학교육에서의 컴퓨터 활용. 서울: 경문사.
변윤성, 김선희. (2020). 고등학교 수학 교사의 공학 도구 활용 자기연구를 통한 TPACK 변화 분석. 학교수학, 22(2), 373-394.
안병곤. (2018). 초등학교 수학과 성취기준에 따른 수업용 교구의 효과적인 활용 방안. C-초등수학교육, 21(1), 39-53.
장훈. (2008). 체험수학-교구를 이용한 삼각형의 내심과 외심지도. 제40회 한국수학교육학회 학술논문발표집, 2008, 37-45.
최경식. (2012). 따라하면서 배우는 GeoGebra, 단국대학교 수학 1정교사 연수교재. 단국대학교 교원연수원.
Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational technology research and development, 53(4), 25-39. https://doi.org/10.1007/BF02504683
Hunt, A. W., Nipper, K. L., & Nash, L. E. (2011). Virtual vs. concrete manipulatives in mathematics teacher education: Is one type more effective than the other?. Current Issues in Middle Level Education, 16(2), 1-6.
Jung, I., & Kim, Y. (2004). Using geometry software to revisit the ellipse. The Mathematics Teacher, 97(3), 184-191.
Kelly, C. A. (2006). Using manipulatives in mathematical problem solving: A performance-based analysis. The Mathematics Enthusiast, 3(2), 184-193.
Kilgo, R. W., & White, A. A. (2014). Virtual versus physical: Manipulatives in the mathematics classroom. In 26th International Conference on Technology in Collegiate Mathematics, 26, 213-220.
Kim, S. (2018). Technological, pedagogical, and content knowledge (TPACK) and beliefs of preservice secondary mathematics teachers: Examining the relationships. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(10), em1590.
National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM.
National Council of Teachers of Mathematics. (2014). Principles to actions: Ensuring mathematical success for all. Reston, VA: NCTM.
Ose Askvik, E., van der Weel, F. R., & van der Meer, A. L. H. (2020). The Importance of Cursive Handwriting Over Typewriting for Learning in the Classroom: A High-Density EEG Study of 12-Year-Old Children and Young Adults. Frontiers in Psychology, 11, 1810.
Saidu, S., & Bunyamin, S. (2016). Effects of Geoboard and Geographical Globe on Senior Secondary School Students' Performance in Mathematics in Kaduna State. Journal of Science, Technology & Education, 4(1), 140-148.
Shin, D., Smith, R. C., & Kim, S. (2018). Evaluating technology for teaching mathematics. Mathematics Teaching in the Middle School, 24(3), 156-163.
Stacy, E. M., & Cain, J. (2015). Note-taking and handouts in the digital age. American Journal of Pharmaceutical Education, 79(7), 107.
Trouche, L. (2004). Managing the complexity of human/machine interactions in computerized learning environments: Guiding students' command process through instrumental orchestrations. International Journal of Computers for mathematical learning, 9(3), 281-307.
Van de Walle, J. A. (1998). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Reading, MA: Addison Wesley Longman, Inc.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.