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운항조건에서 11,000TEU 컨테이너선의 소요마력 저감을 위한 트림변화 연구
A Study on Trim Variation to Reduce the Required Power of 11,000TEU Container Ship in Operation Condition 원문보기

大韓造船學會 論文集 = Journal of the society of naval architects of korea, v.58 no.3, 2021년, pp.198 - 205  

이준형 (한국해양과학기술원 부설 선박해양플랜트연구소) ,  천장호 ((주)한진중공업) ,  김명수 (한국해양과학기술원 부설 선박해양플랜트연구소) ,  박범진 (한국해양과학기술원 부설 선박해양플랜트연구소) ,  유용완 ((주)한진중공업) ,  이영연 (한국해양과학기술원 부설 선박해양플랜트연구소) ,  안해성 (한국해양과학기술원 부설 선박해양플랜트연구소) ,  김영선 (에이치엠엠(주)) ,  임일진 (에이치엠엠(주))

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this paper, the effect of trim variation on the required power of 11,000TEU container ship was investigated under conditions considering the actual operation speed and draft. For each draft condition, the effective power (PE) and delivered power (PD) trends were investigated with changes in trim ...

주제어

참고문헌 (18)

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