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AI 비서 서비스의 중요도와 만족도 분석 연구
Importance and Satisfaction Analysis for AI Assistant Services 원문보기

한국IT서비스학회지 = Journal of Information Technology Services, v.20 no.4, 2021년, pp.81 - 93  

선영지 (연세대학교 정보대학원) ,  이중정 (연세대학교 정보대학원) ,  윤혜정 (이화여자대학교 신산업융합대학 국제사무학과)

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In the era of artificial intelligence, the use of 'artificial intelligence-based services' has been diversified by combining various smart devices, big data, and voice recognition technology with artificial intelligence. From the perspective of IT services, these services are important technology th...

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참고문헌 (32)

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  27. 한려화, 안종창, "스마트폰 구매결정 요인의 중요도와 만족도에 관한 연구 : 중국 소비자를 중심으로", 한국IT서비스학회지, 제13권, 제3호, 2014, 275-298. 

  28. 홍은지, 조광수, 최준호, "스마트홈 대화형 인터페이스의 의인화 효과 : 음성-채팅 인터랙션 유형에 따른 실험 연구", 한국HCI학회논문지, 제12권, 제1호, 2017, 15-23. 

  29. 황승희, 윤재영, "근거 이론을 적용한 가상 비서의 사용자 경험 분석 : SKT 가상 비서 'NUGU'를 중심으로", 한국HCI학회 학술대회, 2017, 1126-1129. 

  30. Martilla, J.A. and J.C. James, "Importance-Performance Analysis", Journal of Marketing, Vol.41, No.1, 1977, 77-79. 

  31. Moussawi, S., Investigating Personal Intelligent Agents in Everyday Life Through a Behavioral Lens, City University of New York, 2016. 

  32. Nasirian, F., M. Ahmadian, and O.K. Lee, O. K., "AI-Based Voice Assistant Systems : Evaluating from the Interaction and Trust Perspectives", In Proceedings of the 23rd Americas Conference on Information Systems, 2017, Boston, Massachusetts, USA. 

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