최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Journal of the Korean Society of Mathematical Education. Series C : Education of primary school mathematics, v.25 no.1, 2022년, pp.81 - 100
김남균 (청주교육대학교) , 김수지 (개신초등학교) , 송동현 (종촌초등학교) , 오민영 (연서초등학교) , 이현정 (샛별초등학교)
The purpose of this study is to develop a framework for analyzing the solution spaces of open-ended task and to explore their usefulness and applicability based on the analysis of solution spaces constructed by students. Based on literature reviews and previous studies, researchers developed a frame...
권오남, 박정숙, 박지현, 조영미(2005). 개방형 문제 중심의 프로그램이 수학적 창의력에 미치는 효과. 수학교육, 44(2), 307-323.
김남균(2019). 교사학습공동체 참여 교사의 개방형 수학 수업설계와 실행 사례 연구. 초등교육연구논총, 35(1), 85-103.
양은경, 신재홍(2014). 개방형 기하 문제에서 학생의 드래깅 활동을 통해 나타난 수학적 추론 분석. 수학교육학연구, 24(1), 1-27.
오민영(2020). Dienes의 수학학습이론에 따른 사다리꼴의 넓이 교수학습에 관한 연구: 학생들의 예 공간 구성을 중심으로. 석사학위논문. 청주교육대학교.
이대현(2008). 초등 수학 평가를 위한 개방형 문제의 활용 결과 분석. 수학교육, 47(4), 421-436.
임송현(2014). 조건부족 개방형 문제 해결과정에서 나타나는 수학 영재의 수학적 사고특성 분석. 석사학위논문, 경인교육대학교.
정동권(1996). 兒童의 發展的 思考力을 기르기 위한 Open-ended Problem의 活用. 인천교육대학교 논문집, 29(2), 225-239.
정두영, 김도상(2000). 구성주의 관점에서의 수학적 모델링을 통한 수학 교수.학습의 전개. 수학교육논문집, 10, 201-219.
Becker, J. P., & Shimada, S.(2004). 개방형 교수법: 수학 지도를 위한 새로운 제안(구광조, 전평국, 박성선, 문성길, 옮김). 서울: 경문사. (원서출판 1995).
Bingolbali, E., & Bingolbali, F.(2020). An examination of tasks in elementary school mathematics textbooks in terms of multiple outcomes and multiple solution, International Journal of Educational Studies in Mathematics, 7(4), 214-235.
Krutetskii, V. A. (2014). 수학적 능력의 심리학(송상헌, 임재훈, 권석일, 남진영, 정영옥, 서동엽, 김성준, 김지원, 옮김). 서울: 경문사. (원서출판 1976).
Lekin, R. (2007). Habits of mind associated with advanced mathematical thinking and solution spaces of mathematical tasks. In D. Pitta-Pantazi, & G. Philippou(Eds.), Proceedings of the fifth conference of the European Society for Research in Mathematics Education-CERME-5 (pp.2330-2339).
Leikin, R.(2009a). Exploring mathematical creativity using multiple solution tasks. In R. Leikin, A. Berman, & B. Koichu(Eds.), Creativity in mathematics and the education of gifted students (pp.129-145). Rotterdam, Netherlands: Sense Publishers.
Leikin, R.(2009b). Multiple proof tasks: Teacher practice and teacher education. In Proceedings of ICMI Study-19: Proofs and proving.
Leikin, R., & Lev, M.(2013). Mathematical creativity in generally gifted and mathematically excelling adolecents: What makes the difference? ZDM: The International Journal on Mathematics Education, 45(2), 183-197.
National Council of Teachers of Mathematics.(2014). Principles to actions: Ensuring mathematical success for all. USA: The Council.
Palmer, H., & van Bommel, J.(2018). The role of and connection between systematization and representation when young children work on a combinatorial task. European Early Childhood Education Research Journal, 26(4), 562-573.
Sarama, J., & Clements, D. H.(2009). Early childhood mathematics education research: Learning trajectories for young children. Newyork: Routledge.
Tsamir, P., Tirosh, D., Tabach, M., & Levenson, E.(2010). Multiple solution methods and multiple outcomes-is it a task for kindergarten children? Edu. Stud Math, 73, 217-231.
Watson, A., & Mason, J. (2015). 색다른 학교 수학(이경화, 옮김). 서울: 경문사. (원서출판 2005).
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.