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NTIS 바로가기한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.22 no.2, 2022년, pp.431 - 446
이유진 (서울기독대학교 사회복지학과) , 김형태 (서울기독대학교 사회복지학과)
In this study, the characteristics of the experiences and perceptions of vulnerable adolescents on the school environment were explored and categorized, and of which the meanings were confirmed. For this purpose, Q methodology was used, and 94 Q samples were extracted by analyzing pre-interviews, li...
김재영, 취약계층 청소년의 행복 스포츠 프로그램 참여와 삶의 변화 연구, 이화여자대학교, 박사학위논문, 2015.
임정아, 진영선, "청소년이 학교생활에서 느끼는 행복감: 질적연구방법 포토보이스를 활용," 한국청소년문화연구소, 제52권, pp.133-162, 2017.
김서현, "발달의 터전으로서 학교환경의 장소성의 의미: 저소득층 후기 청소년들의 초.중.고교 시기 경험을 중심으로," 청소년시설환경, 제17권, 제2호, pp.151-187, 2019.
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