최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.20 no.5, 2022년, pp.661 - 669
본 연구는 종합병원, 요양병원, 한방병원 이용자의 선택요인과 고객만족, 재이용의도에 미치는 영향을 비교 분석하였다. 본 연구는 2019년 11월 1일부터 2020년 4월 30일까지 4개 종합병원, 6개 요양병원, 3개 한방병원을 대상으로 설문조사를 실시하였다. 종합병원, 요양병원, 한방병원은 인적 요인, 효율성 요인이 고객만족에 양(+)의 영향력이 있었다. 요양병원은 소득이 높을수록 고객만족도가 높았으며, 효율적 요인이 재이용의도에 양(+)의 영향력이 있었다. 한방병원은 대외이미지 요인이 고객만족과 재이용의도에 중요한 요인이었다. 이러한 연구결과를 바탕으로 경쟁 시대에 접어든 병원들이 고객만족도와 재이용의도를 높이고 효율적 경영을 위한 유용한 자료가 될 것을 기대된다.
The purpose of this study is to analyze the effects of selection factors, customer satisfaction, and revisiting intention of general hospital, long-term care hospital, and oriental medicine hospital. From November 1, 2019 to April 30, 2020, a survey was conducted targeting 4 general hospitals, 6 lon...
M.S. Lee & M.H. Kim(2013). Medical Service Satisfactions of Main Caregivers of Elderly Inpatients according to the Grades of Long-term Care Hospitals, Global Health Nursing, 3(2);73-81. https://academic.naver.com/article.naver?doc_id845662084
Y. Wind & L.K. Spitz(1986). Analytical approach to marketing decisions in health-care organizations. Operations research, 24(5):973-990, https://academic.naver.com/article.naver?doc_id809961869
J. Boscarino & S.R. Steiber(1982). Hospital Shopping and Consumer Choice. Journal of Health care Marketing, 2(2):25-34, http://www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10256047/
S.W. Han(1995), An Empirical Study on the Motivation of Hospital Choice for Medical Consumers[dissertation]. Yonsei University.
V.A. Zeithaml, L.L. Berry & A. Parasuraman (1996). The behavioral consequences of service quality, The Journal of Marketing, 60(2): 31-46, http://www.researchgate.net/publication/248768479
Y.G. Kim, K.T. Jung, Y.S. An, S.E. Lee, Y.H. Jang & B.R. Han(2003), Perceived Quality of Dental Care, Costumer Satisfaction, Costumer Royalty, Regression, Full Model, Reduced Model, Korean Journal of Hospital Management, 8(3):49-71, https://academic.naver.com/article.naver?doc_id594065616
D. Martin, M. O'Neill, S. Hubbard, A & Palmer (2008). The role of emotion in explaining consumer satisfaction and future behavioral intention, Journal of Services Marketing, 22(3):224-236. doi: 10.1108/08876040810871183
R.L. Oliver(1997). Satisfaction: a behavioral perspective on the consumer, New York: McGraw Hill. http://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9781315700892/
In. Kim & H.J. Shin(2009). Effects of service quality to service satisfaction and decision making in elderly care facility, Journal of the Korea Gerontological Society, 29(2):579-591. UCI: G704- 000573.2009.29.2.002
J.H. Yang & D.M. Chang(2012), The Effects of Medical Service Quality on the Customer Satisfaction and Intention of Revisit in Long-Term Care Hospitals, Korean Journal of Hospital Management, 17(3):37-56, https://academic.naver.com/article.naver?doc_id593976223
J.E. Lee(2016). A Study on the Effects of Service Quality Factors on Customer Satisfaction and Intention of Revisit in Korean Medicine Hospital [master thesis], InJe University
K.M. Park(2014). The Effects of Hospital Choice Factors on Customer Satisfaction and Revisiting Intention in General Hospitals [dissertation], InJe University.
E.J. Choi(2012). A Study on Factors Influencing on Selection of Long-term Care Hospital[master thesis], InJe University
K.A. Lee(2006), Analysis of Hospital Selection Factors And Patient Satisfaction Improvementl[master thesis], Gachon University.
M.G. Kim(2007). study on the patient's satisfaction of the medical services according to the choice attributes of hospital[dissertation], Dong-Eui University
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.