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[국내논문] 교차로 교통 흐름 제어 최적화에 관한 연구
Research on optimization of traffic flow control at intersections 원문보기

The journal of the institute of internet, broadcasting and communication : JIIBC, v.22 no.3, 2022년, pp.15 - 24  

이추담 (배재대학교 컴퓨터 공학) ,  송정영

초록
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현재 교차로에서의 보행자 교통흐름이나 비동력차 교통흐름의 신호제어에 대한 연구는 비교적 적다. 교통 흐름 신호 제어의 최적화 방안을 연구하여 보행자, 비동력차, 자동차 등의 전체적인 교통 흐름을 조화롭게 통제할 수 있게 하는 것은 교차로의 정체 상황을 개선하는 데 중요한 의의가 있다. 교차로의 교통 최적화를 위해 본 논문은 채널화 최적화와 위상 설계의 두 가지 측면에서 출발하며, 교차로에서의 충돌점의 수를 공간적, 시간적 할당으로부터 각각 감소시킨다. 고전적인 신호 타이밍 방법을 이론적 기반으로하고, 교통 여행객의 안전과 시간 적 이익 보장을 목표로 교차로의 채널화 최적화 및 신호 제어 방안을 제안한다. 자동차, 비자동차, 보행자를 객체로 하는 교차로의 채널화 및 위상 설계방법에 대해 논의하고, 교차로의 채널화 최적화 개선 방안을 제안한다. 교차로 신호제어의 다목적 최적화 모델을 구축하였으며, NSGA-II 알고리즘을 기반으로 모델을 해결하였다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

At present, there are few studies on signal control of pedestrian traffic flow and non-motor traffic flow at intersections. Research on the optimization scheme of mixed traffic flow signal control can coordinate and control the overall traffic flow of pedestrians, non-motor vehicles and motor vehicl...

주제어

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AI 본문요약
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문제 정의

  • At present, about the pedestrian traffic flow at the intersection and non-motorized traffic signal control problem of the study is less, in practice, some signal control scheme does not consider safe passage of pedestrians and non-motor vehicles, some pedestrians, non-motor vehicles and motor vehicle traffic flow management together, caused the mutual interference of an intersection traffic flow, influence the traffic operation efficiency. Therefore, it is of great significance to study the control optimization scheme of mixed traffic flow signals at intersections, to coordinate and control the traffic flow of pedestrians, non-motor vehicles and motor vehicles as a whole, and to rationally allocate the right of way at intersections.
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참고문헌 (7)

  1. Seok-Woo Jang, "Detection and Blocking of a Face Area Using a Tracking Facility in Color Images", Journal of the Korea Academia-Industrial cooperation Society(JKAIS), Vol. 21, No. 10, pp. 454-460, 2020. DOI: https://doi.org/10.5762/KAIS.2020.21.10.454 

  2. Kim, Hyoung Seok, "Region-Based Gradient and Its Application to Image Segmentation", International Journal of Advanced Smart Convergence (IJASC), Vol. 7, No. 4, pp. 108-113, 2018. DOI: https://doi.org/10.7236/IJASC.2018.7.4.108 

  3. Cheon, Min Jong; Choi, Hye Jin; Park, Ji Woong; Choi, HaYoung; Lee, Dong Hee; Lee, Ook; "A Study on the traffic flow prediction through Catboost algorithm", Journal of the Korea Academia-Industrial cooperation Society(JKAIS), Vol. 22, No. 3, pp. 58-64, March 2021 DOI: https://doi.org/10.5762/KAIS.2021.22.3.58 

  4. Choi, Myeong-Bok, Hong, You-Sik, "Arduino Sensor based on Traffic Safety System using Intelligence, Arduino Sensor based on Traffic Safety System using Intelligence", The Journal of The Institute of Internet, Broadcasting and Communication(JIIBC), Vol. 9, No. 1, pp.18-23, 2017 DOI: https://doi.org/10.7236/IJIBC.2017.9.1.18 

  5. Suh W, Hunter M P, "Signal Design for Displaced Left-turn Intersection Using Monte Carlo Method", KSCE Journal of Civil Engineering, Vol. 18, No. 4, pp. 1140-1149, 2014. DOI: 10.1007/s12205-014-0225-8. 

  6. Dalwon Lee, Dae-Sik Ko, Donghwan Kim, Sang-Yong Choi, "High-Capacity Traffic Processing System Using PF_Ring", Journal of KIIT, Vol. 18, No. 2, pp. 137-145, Dec 2019. DOI: https://doi.org/10.14801/jkiit.2020.18.2.137 

  7. Lu Lu, Research on Traffic Control Optimization of Urban Intersections in Mixed Traffic Environment, Master's thesis, Lanzhou Jiaotong University, pp. 20-28, 2021. DOI: 10.27205/d.cnki.gltec.2021.001121 

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