최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Trans- = 트랜스-, v.13, 2022년, pp.17 - 34
허준원 (성균관대학교 영상학과) , 변혁 (성균관대학교 영상학과)
This paper summarizes the differences and characteristics between virtual worlds and virtual reality, and advances research on immersive elements for improving the reality of virtual worlds. The immersive elements are broadly studied by separating the sensory immersive elements and the technical imm...
Slater, M., & Wilbur, S. (1997). A framework for immersive virtual environments (FIVE): Speculations on the role of presence in virtual environments. Presence: Teleoperators & Virtual Environments, 6(6), 603-616.
Cummings, J. J., & Bailenson, J. N. (2016). How immersive is enough? A meta-analysis of the effect of immersive technology on user presence. Media psychology, 19(2), 272-309.
이재성, & 김주연. (2019). VR 과 AR 기술 콘텐츠 사례에 나타난 몰입감과 현실감의 특성에 관한 연구. 한국실내디자인학회 논문집, 28(3), 13-24.
장효진 and 김영재. (2020). 가상현실 콘텐츠 현전감 구성 요소 연구. 인문콘텐츠, 58, 9-30.
이하은 and 한정엽. (2021). 메타버스 플랫폼의 체험형태에 따른 유형 분류 및 특성 연구 -실감, 초실감 메타버스 대표사례를 중심으로-. 한국공간디자인학회 논문집, 16(8), 427-436.
유튜브 https://www.youtube.com/watch?vfn25UycXNog
유튜브 https://www.youtube.com/watch?vpM-sc30Oylo
유튜브 https://www.youtube.com/watch?v7HEkflGL_5A
유튜브 https://www.youtube.com/watch?vUDUAYatKYFY
로블록스 https://www.roblox.com/games/7171377729/Jeju-Yeondong#!/about
BMW https://www.virtualrealitymarketing.com/case-studies/bmw-m-drive-tour-virtual-experience/
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.