최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기공학교육연구 = Journal of engineering education research, v.25 no.5, 2022년, pp.3 - 11
신종호 (아주대학교 다산학부대학)
The effects and factors of the creativity education program on the creative self-efficacy of engineering college students were analyzed. As a result of the analysis, the creative self-efficacy of students who took the creativity education program was improved, and the effect was statistically signif...
김영채(2020). 창의, 인성, 봉사 그리고 창의적 체험활동. 사고개발, 6(2), 1-24.
김영채(2017). 일상의 창의력, 어떻게 향상시킬 수 있을까?. 사고개발, 13(3), 1-23.
민춘기(2019). 대학생 창의역량 함양을 위한 수업 사례 및 개선 방향. 교양교육연구, 13(4), 121-142.
박금주(2021). 대학생의 창의성에 대한 인식 변화 분석. 2021년 한국산학기술학회 추계 학술발표논문집. 77-80.
박원우 외(2010). 적정 표본크기(sample size) 결정을 위한 제언. 노사관계연구, 21, 51-85.
이경화.김은경.유경훈(2012). 대학생의 제 변인에 따른 창의적 능력 비교. 창의력교육연구, 12(1), 29-47.
임철일.김영전.김동호(2012). 공과대학 학생들의 창의성 교육에 관한 인식. 공학교육연구, 15(2), 30-37.
정미선(2021a). 창의력과 창의적 자기효능감의 상관관계 메타분석. 상담심리교육복지, 8(1), 245-265.
정미선(2021b). 창의역량 개발 수업이 창의적 문제해결력과 창의적 자기효능감에 미치는 효과:CPS 모형을 중심으로. 교육연구논총, 42(1), 79-104.
최민지(2020). 예술창작활동에 따른 대학생의 창의적 자기효능감 차이와 변화 연구: 성별과 소속을 중심으로. 예술교육연구, 18(1), 141-154.
최민지(2018). 창의적 자기효능감에 긍정적으로 작용하는 예술창작활동의 속성 탐색. 학습자중심교과교육연구, 18, 165-194.
최민지(2017). 예술창작활동이 창의적 자기효능감에 미치는 영향. 학습자중심교과교육연구, 17(22), 165-990.
하유경.조한익(2016). 대학생용 창의적 자기효능감 척도의 개발과 타당화. 한국심리학회지:학교, 13(1), 55-78.
Bandura, A.(1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman & Co.
Byrge, C., & Tang, C.(2015). Embodied creativity training: Effects on creative self-efficacy and creative production. Thinking Skills and Creativity, 16, 51-61.
Carmeli, A., & Schaubroeck, J.(2007). The influence of leaders' and other referents' normative expectations on individual involvement in creative work. Leadership Quarterly, 18, 35-4.
Chen, G., Gully, S. M., & Eden, D.(2001). Validation of a new general self-efficacy scale. Organizational Research Methods, 4, 62-83.
Choi, J. N.(2004). Individual and contextual predictors of creative performance: The mediating role of psychological processes. Creativity Research Journal, 16(2), 187-199.
Farmer, S. M., Tierney, P., & Kung-McIntyre, K.(2003). Employee creativity in taiwan: An application of role identity theory. Academy of Management Journal, 46, 618-630
Haase, J. et al.(2018). A meta-analysis of the relation between creative self-efficacy and different creativity measurements. Creativity Research Journal, 30(1), 1-16.
Karwowski, M.(2014). Creative mindsets: Measurement, correlates, consequences. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 8, 62-70.
Mathisen, G. E., & Bronnick, K. S.(2009). Creative self-efficacy: An intervention study. International Journal of Educational Research, 48(1), 21-29.
Meinel, M. et al.(2019). Exploring the effects of creativity training on creative performance and creative self-efficacy: Evidence from a longitudinal study. The Journal of Creative Behavior, 53(4), 546-558.
Sawilowsky, S. S. & Blair, R. C.(1992). A more realistic look at the robustness and type II error properties of the t test to departures from population normality. Psychological Bulletin, 111, 352-360.
Starkey, E. M. et al.(2017). Dissecting creativity: How dissection virtuality, analogical distance, and product complexity impact creativity and self-efficacy. In J.S. Gero (Ed.), Design computing and cognition '16 (pp. 59-77). Cham: Springer International.
Tierney, P., & Farmer, S. M.(2002). Creative self-efficacy: Its potential antecedents and relationship to creative performance. Academy of Management Journal, 45(6), 1137-1148.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.