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모바일 앱 활용 치아형태학 수업에서의 학습 만족도 제고 요인
Factors Increasing the Satisfaction with learning in Dental Morphology Class Using the Mobile Apps 원문보기

한국산업융합학회 논문집 = Journal of the Korean Society of Industry Convergence, v.25 no.5, 2022년, pp.869 - 880  

이승희 (대구보건대학교 치기공학과) ,  정효경 (대구보건대학교 치기공학과)

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This study was conducted on 54 freshmen of the department of dental technology in D University to examine the effect of dental morphological practice mobile application utilization on the students' perception of class and satisfaction with learning. Major results of the study showed that satisfactio...

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참고문헌 (4)

  1. 이유나, 김애자, and 김길숙. "유아교육용 앱 활용에 대한 예비교사와 현장교사 간의인식 비교." 교육혁신연구 26.3 (2016): 267-288. 

  2. 방관욱. "'물질의 구성입자' 개념에서의 스마트교육 애플리케이션 활용효과." 국내석사학위논문 경희대학교 교육대학원, 2019. 서울 

  3. 박종태(Jong-Tae Park), 박사범(Sa-Beom Park), and 이정은(Jeong Eun Lee). "3D모델링 기술을 활용한 모바일 튜토리얼 방식의 치아카빙 실습지원도구 개발." 한국콘텐츠학회논문지 16.2 (2016): 546-557. 

  4. 김선경, 엄미란, 이영호, 고영혜, Kim Sun Kyung, Eom Mi-Ran, Lee Youngho, and Go Younghye. "모바일 앱 기반 간호대학생 핵심간호술 자가학습 프로그램 개발." 한국융합학회논문지 12.10 (2021): 343-352. 

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