최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Journal of the convergence on culture technology : JCCT = 문화기술의 융합, v.9 no.3, 2023년, pp.371 - 376
許静怡 (가천대학교 경영학과) , 皺安娜 (가천대학교 경영학과) , 최명철 (가천대학교 경영학과) , 孟垂杰 (가천대학교 경영학과) , 김한얼 (가천대학교 경영학과)
라오즈하오(老字号)란 오랜 역사를 지닌 제품, 기술 또는 서비스를 가리키며, 중국 전통문화 배경과 깊은 역사유산을 갖고 있으며, 사회적으로 인정받아 우수한 평판을 형성한 브랜드를 의미한다. 일부 라오즈하오는 발전하고 있지만, 일부 라오즈하오는 생존의 위기에 직면하고 있으며, 중국 정부와 사회는 다양한 지원정책을 발표하여 지속적인 발전을 위해 노력하고 있다. 현재 한국에서 라오즈하오에 대한 연구가 매우 부족하기에, 본 연구는 중국 화장품브랜드 시에푸춘(謝馥春)의 역사, 현황, 경쟁력을 분석하였다. 연구결과, 시에푸춘은 중국 최초의 화장품 기업으로서, 전통문화를 계승한 제조기법을 가졌으며, 현재 상당한 시장 점유율을 유지하고 있다. 5-Forces 모델을 활용하여 시에푸춘의 경쟁력을 분석하고, 라오즈하오 기업에 대한 시사점과 발전모델을 제시하였다.
Time-honored Brand refers to a product, technology or service with a long history, and refers to a brand that has a traditional Chinese cultural background and deep historical heritage, and has been socially recognized and has formed an excellent reputation. Some Time-honored Brand are developing, b...
W. Mei, Y. Ge. XieFuchun's 'Incense, Powder,?Oil'. In ZhouGuanjun (Ed.), Guangling Yearbook?(pp. 32). Guangling Publishing House.2022
M . F. Li. The Real Significance of Inheriting?and Publishing the Fine Traditions of Old-Brand?Enterprises. Journal of Editorial Research, (01),?90-95.2023.2023
Z .W. Li, X. Y. Hua, Y. Zhang. Cross-cultural?Marketing of Domestic Cosmetics under the?Background of "Belt and Road" Initiative: A?Case Study of XieFuchun. China Business?Review, (01), 60-62.2023
X. M. Wang. Research on Brand Operation?Strategy of Liaoning Old-Brand Enterprises in?the Digital Media Age. Business Economy, (01),?67-70.2023
T. Y. Lu, S. W. Yu. Research on Brand?Innovation and Enhancement Strategies of?Old-Brand Enterprises in the Perspective of?Cultural and Tourism Integration. Beauty and?Era (Urban Edition), (11), 104-106.2022
J. Wang, B. Q. Mei. Analysis of the Brand?Image of Domestic Cosmetics Brands with a?Long History: Taking Pehchaolin and XieFu?Chun as Examples. Art and Design?Theory,(06),46-48.2018
Y. L. Zhang. Inheritance and Innovation of?Chinese Time-honored Brands: Taking XieFu?Chun as an Example. Science and Technology?Innovation(19),25-26.2015
P. T. Wu, H. M. Ai. Research on the?Activation Path of Local Old-Brand Enterprises?Based on Multiple Cases. Foreign Trade and?Economy, (08), 80-83+95.2022
M. Y. Gui. Research on the Brand?Communication Strategy of Old-Brand?Enterprises on Self-Media Platforms: Taking?XieFuchun in Yangzhou as an Example. News?Tide, (07), 31-34.2022
Y. C. Ye, Y. T. Li. From XieFuchun to Perfect?Diary: The Hundred-Year Pain of Domestic?Cosmetics. J ournal of Daily Chemical Science,?(04), 58-61+70.2022
J. D. Niu. XieFuchun: Two Hundred Years of?Incense. State-owned Enterprise Management,?(13), 100-103.2021
H. Y. Fan. On the Development Process of?XieFuchun, an Old-Brand Enterprise. Da Guan,?(01), 53-54.2021
T. Lu, S. Yu. Research on the Strategy of?Innovation and Promotion of Traditional Brands?under the Perspective of Cultural Tourism Integration. Beauty and Time (Urban Edition),?(11), 104-106.2022
S. J. Kim, M. C. Choi, H. E. Kim, X. Fa.?Shang, Y. Zhang, A Study on the Corporate?Culture of ZTE, The J ournal of the?Convergence on Culture Technology, 6(4),?135-140.2020
F. P. Wei, M. C. Choi, X. F. Shang, A study?on the corporate culture of Dianping, The?International J ournal of the Advanced Culture?Technology, 7(4), 69-75.2019
H. Y. Fan . On the Development Process of?XieFuchun, an Old Chinese Brand. Daguan (01),?53-54.2022
L. Y. Xu. Research on Brand Revitalization?Strategy of XieFuchun, an Old Chinese Brand?(Master's thesis, Zhejiang Gongshang?University).2022
J. Y. Wang. Research on Integrated Brand?Communication Strategy of the Old Brand Xie?Fuchun (Master's thesis, Yangzhou?University).2023
Yi, J.S & O, Y.K. Does brand type affect what?consumers discuss? A comparison of?attribute-based reviews of value and premium brands of an innovative product, Internet?Research, 2021
Yi, Jisu., Gao, Yuan& Yoo, Changsok. The?Effect of the Perceived Risk on the Adoption of?the Sharing Economy in the Tourism Industry:?the Case of Airbnb, Information Processing?and Management, 57(1).2020
Kwon Jiho, Investor Sentiment and the?Consumption Capital Asset Pricing Model,?Korean Industrial Economic Association, (31),?2035-2057.2020
Jun, Sunghee., & Yi, Jisu. What makes followers?loyal? The role of emotional attachment to?influencer brand, Journal of Product & Brand?Management, 29(6), 803-814. 2020.?
해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
오픈액세스 학술지에 출판된 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.