최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기The journal of the institute of internet, broadcasting and communication : JIIBC, v.23 no.5, 2023년, pp.191 - 197
김준수 (한성대학교 컴퓨터공학부) , 정구일 (한성대학교 컴퓨터공학부) , 윤석준 (한성대학교 컴퓨터공학부) , 정인환 (한성대학교 컴퓨터공학부) , 이재문 (한성대학교 컴퓨터공학부) , 황기태 (한성대학교 컴퓨터공학부)
Mobile shooting games are a representative example of PC games being transferred as they are. In the most mobile shooting games, joystick-like UI used in PC games have been moved to touch buttons, but the display is small, so the user's fingers cover the game screen, which is inconvenient. In mobile...
Chehimi, F., Coulton, P. & Edwards, R. "Evolution of?3D mobile games development", Personal and?Ubiquitous Computing, 2008, Vol. 12, pp. 19-25.?https://doi.org/10.1007/s00779-006-0129-9.
Dal Yong Jin, Florence Chee, and Seah Kim,?"Transformative mobile game culture: A sociocultural?analysis of Korean mobile gaming in the era of?smartphones", International Journal of Cultural?Studies, Vol. 18, Issue 4, 2015, pp. 413-429.?https://doi.org/10.1177/1367877913507473.
Jeong-Man Seo, Sang-Hoon Han, Ho Lee, "Implementation?of Shooting game using collision detection algorithm?of", Journal of the Korea Society of Computer and?Information, Vol. 11. No. 3, 2006, pp. 187-192.
Minjae Mun, Gyeore Yun, Chaeyong Park, Seungmoon?Choi, ".Real-time Multimodal Audio-to-Tactile Conversion?System for Playing or Watching Mobile Shooting?Games". Journal of KIISE, Vol. 50, No. 3, 2023, pp.?228-242.
https://namu.wiki/w/스탯
https://www.photonengine.com
Han-Moi Shim, Jin-Wook Bang, In-Ho Kim, "Implementation?of Multi-games using Photon Server(Hide and?Escape)", Proceedings of the Korean Society of?Computer Information Conference, Vol. 30, No, 1,?2022, pp. 69-70.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.