$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Inference of Word Meaning in School-Aged Children with Poor Reading 원문보기

Communication sciences & disorders, v.24 no.2, 2019년, pp.379 - 386  

Yim, Youn Soon ,  Ko, Sunhee ,  Hwang, Mina

초록이 없습니다.

참고문헌 (29)

  1. Amirian, Seyyed Mohammad Reza, Momeni, Sakine. Definition-based Versus Contextualized Vocabulary Learning. Theory and practice in language studies, vol.2, no.11,

  2. Cain 41 2007 

  3. Cain, Kate, Oakhill, Jane, Lemmon, Kate. Individual Differences in the Inference of Word Meanings From Context: The Influence of Reading Comprehension, Vocabulary Knowledge, and Memory Capacity.. Journal of educational psychology, vol.96, no.4, 671-681.

  4. CAIN, KATE, OAKHILL, JANE V., ELBRO, CARSTEN. The ability to learn new word meanings from context by school-age children with and without language comprehension difficulties. Journal of child language, vol.30, no.3, 681-694.

  5. 10.18541/ser.2015.10.14.3.109 

  6. Semantic processing in children with poor reading comprehension: semantic priming effect during word reading Choi 168 2010 

  7. 정부자,. Relationships among Word Recognition, Reading Comprehension, Phonological Awareness, Working Memory, Listening Comprehension, and Inferential Skills: A Two-Year Longitudinal Study of Second and Third Graders. 言語治療硏究 = Journal of speech & hearing disorders, vol.20, no.1, 103-121.

  8. Fukkink, Ruben G., Blok, Henk, de Glopper, Kees. Deriving Word Meaning from Written Context: A Multicomponential Skill. Language learning, vol.51, no.3, 477-496.

  9. Grier, J. Brown. Nonparametric indexes for sensitivity and bias: Computing formulas.. Psychological bulletin, vol.75, no.6, 424-429.

  10. Hahn, Jung Ihn, Hwang, Mina, Ko, Sunhee. The Processing of Compound Noun in Children with Poor Reading Comprehension. Communication sciences & disorders, vol.23, no.1, 74-82.

  11. Jeong 2009a 

  12. Verbal analogical reasoning skills in poor comprehenders Jeong 275 2009b 

  13. 정미란,. Grammatical Error Correction by Poor Comprehenders and Normally Developing Children in 3-6 Grades. 言語治療硏究 = Journal of speech & hearing disorders, vol.19, no.3, 69-86.

  14. Prediction of reading comprehension in elementary school students Kim 357 2010 

  15. 10.12963/csd.16318 

  16. Kim 2003 

  17. Comprehension of ambiguous words in children with poor reading comprehension Ko 348 2010 

  18. Kwak 2001 

  19. Nagy, William E., Herman, Patricia A., Anderson, Richard C.. Learning Words from Context. Reading research quarterly, vol.20, no.2, 233-.

  20. Nation 248 2005 

  21. Nation, Kate, Cocksey, Joanne, Taylor, Jo S.H., Bishop, Dorothy V.M.. A longitudinal investigation of early reading and language skills in children with poor reading comprehension. Journal of child psychology and psychiatry and allied disciplines, vol.51, no.9, 1031-1039.

  22. Nation, Kate, Snowling, Margaret J. Developmental differences in sensitivity to semantic relations among good and poor comprehenders: evidence from semantic priming. Cognition, vol.70, no.1, B1-B13.

  23. Pae 2011 

  24. Park 2008 

  25. Pressley 107 1987 

  26. 10.5539/ass.v4n12p135 

  27. Shore, Wendelyn J., Durso, Francis T.. Partial knowledge in vocabulary acquisition: General constraints and specific detail.. Journal of educational psychology, vol.82, no.2, 315-318.

  28. Shore, Wendelyn J., Kempe, Vera. The Role of Sentence Context in Accessing Partial Knowledge of Word Meanings. Journal of psycholinguistic research, vol.28, no.2, 145-163.

  29. Sternberg 89 1987 

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로