$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Feasibility Analysis of Demand Response Transport (DRT) over Route Buses Using Operating Cost Functions

KSCE journal of civil engineering, v.25 no.11, 2021년, pp.4417 - 4424  

Park, Ki-Jun ,  Jung, Hun-Young ,  Jeon, Sang-Min

초록이 없습니다.

참고문헌 (11)

  1. Transportation Research Part B: Methodological M Amirgholy 92 234 2016 10.1016/j.trb.2015.11.006 Amirgholy M, Gonzales EJ (2016) Demand responsive transit systems with time-dependent demand: User equilibrium, system optimum, and management strategy. Transportation Research Part B: Methodological 92:234-252, DOI: https://doi.org/10.1016/j.trb.2015.11.006 

  2. Research in Transportation Economics R Gomes 51 94 2015 10.1016/j.retrec.2015.07.011 Gomes R, de Sousa JP, Dias TG (2015) Sustainable demand responsive transportation systems in a context of austerity: The case of a Portuguese city. Research in Transportation Economics 51:94-103, DOI: https://doi.org/10.1016/j.retrec.2015.07.011 

  3. Journal of the Korean Society of Civil Engineers SM Jeon D32 6D 571 2012 10.12652/Ksce.2012.32.6D.571 Jeon SM, Chung SB, Kim SG (2012) A study on analysis of operating cost properties to demand responsive transport system in rural areas. Journal of the Korean Society of Civil Engineers D32(6D):571-577 

  4. The Journal of The Korea Institute of Intelligent Transport System WC Kim 14 1 103 2015 10.12815/kits.2015.14.1.103 Kim WC, Namgung M (2015) A study on fare estimation for demand responsive transport. The Journal of The Korea Institute of Intelligent Transport System 14(1):103-111 

  5. Journal of Korea Planning Association CY Lee 51 1 189 2016 10.17208/jkpa.2016.02.51.1.189 Lee CY, Kim NS (2016) A generation strategy of mixed alternative of bus with demand responsive transport using strategy generation table. Journal of Korea Planning Association 51(1):189-200, DOI: https://doi.org/10.17208/jkpa.2016.02.51.1.189 

  6. Ministry of Land, InfrastructureTransportation 2015 Guidelines for implementing demand responsive transport Ministry of Land, Infrastructure and Transportation (2015) Guidelines for implementing demand responsive transport. Ministry of Land, Infrastructure and Transportation, Sejong, Korea 

  7. Transport Policy A Neven 44 48 2015 10.1016/j.tranpol.2015.06.011 Neven A, Braekers K, Declercq K, Wets G, Janssens D, Bellemans T (2015) Assessing the impact of different policy decisions on the resource requirements of a demand responsive transport system for persons with disabilities. Transport Policy 44:48-57, DOI: https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2015.06.011 

  8. Transportation Research Part A: Policy and Practice K Palmer 42 3 503 2008 10.1016/j.tra.2007.12.003 Palmer K, Dessouky M, Zhou Z (2008) Factors influencing productivity and operating cost of demand responsive transit. Transportation Research Part A: Policy and Practice 42(3):503-523, DOI: https://doi.org/10.1016/j.tra.2007.12.003 

  9. Journal of Korean Society of Transportation KJ Park 37 6 445 2019 10.7470/jkst.2019.37.6.445 Park KJ, Jung HY (2019) User consciousness analysis of bus alternative DRT. Journal of Korean Society of Transportation 37(6):445-457, DOI: https://doi.org/10.7470/jkst.2019.37.6.445 

  10. Journal of Korea Planning Association KJ Park 54 4 71 2019 10.17208/jkpa.2019.08.54.4.71 Park KJ, Jung HY, Song KW (2019) A study on the route selection method for demand response transport (DRT) replacement for bus services in vulnerable areas: Focused on region vulnerable to public transportation of GyeongsangNam-Do in Korea. Journal of Korea Planning Association 54(4):71-78, DOI: https://doi.org/10.17208/jkpa.2019.08.54.4.71 

  11. Case Studies on Transport Policy C Wang 3 2 129 2015 10.1016/j.cstp.2014.12.006 Wang C, Quddus M, Enoch M, Ryley T, Davison L (2015) Exploring the propensity to travel by demand responsive transport in the rural area of Lincolnshire in England. Case Studies on Transport Policy 3(2):129-136, DOI: https://doi.org/10.1016/j.cstp.2014.12.006 

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로