$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Reading by Design: Two Case Studies of Digital Reading Practices

Journal of adolescent & adult literacy : a journal from the International Reading Association, v.53 no.2, 2009년, pp.106 - 118  

Rowsell, Jennifer ,  Burke, Anne

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The digital reading practices of two middle school students in US and Canadian contexts are examined. Using a multimodal discourse framework, the authors contemplate what digital reading practice is and distinctive practices of reading texts online compared with printed, school‐based literacy...

참고문헌 (33)

  1. Travel notes from the new literacy studies: Instances of practice Alvermann D. 19 2006 

  2. Au K.H.(1997 April).Contructivist approaches phonics and the literacy learning of students of diverse backgrounds.Presidential address at the National Reading Conference Scottsdale AZ. 

  3. Beyond technology: Children's learning in the age of digital culture Buckingham D. 2007 

  4. The International Journal of Learning Burke A. 143 12 8 2005 From screen to print: Publishing multiliteracies pedagogy 

  5. Burke, Anne, Rowsell, Jennifer. Assessing Multimodal Learning Practices. E-learning, vol.4, no.3, 329-342.

  6. Educational Leadership Coiro J. 30 63 2 2005 Making sense of online text 

  7. Multiliteracies: Literacy learning and the design of social futures Cope B. 2000 

  8. 10.4135/9781849209472 

  9. Travel notes from the new literacy studies: Instances of practice Davies J. 57 2006 10.21832/9781853598630-005 

  10. The good research guide: For small‐scale social research projects Denscombe M. 1998 

  11. On the case: Approaches to language and literacy research Dyson A.H. 2005 

  12. An introduction to discourse analysis Gee J.P. 1996 

  13. Gee, James Paul. What video games have to teach us about learning and literacy. Computers in entertainment : CIE, vol.1, no.1, 20-20.

  14. Case studies as educational research Golby M. 1994 

  15. Funds of knowledge: Theorizing practices in household, communities, and classrooms Gonzales N. 2005 

  16. Multimodal literacy Jewitt C. 2003 

  17. Handbook of reading research Kamil M.L. 771 2000 

  18. Travel notes from the new literacy studies: Instances of practice Knobel M. 72 2006 10.21832/9781853598630-006 

  19. Before writing: Rethinking the paths to literacy Kress G. 1997 

  20. 10.4324/9780203164754 

  21. Kress, Gunther. Editorial. English in education, vol.40, no.1, 1-4.

  22. Reading images: The grammar of visual design Kress G. 1996 

  23. Multimodal discourse: The modes and media of contemporary communication Kress G. 2001 

  24. The Reading Teacher Leu D.J., Jr. 424 53 3 2000 Our children's future: Changing the focus of literacy and literacy instruction 

  25. Literacy learning in networked classrooms McNabb M. 2006 

  26. The New London Group,. A Pedagogy of Multiliteracies: Designing Social Futures. Harvard educational review, vol.66, no.1, 60-93.

  27. Rich M.(2008 July 27).Literacy debate: Online r u really reading?The New York Times p.A1. 

  28. Assessing new literacies: Perspectives from the classroom Rowsell J. 95 2009 

  29. Schwartz, Adam, Rubinstein-Ávila, Eliane. Understanding the Manga Hype: Uncovering the Multimodality of Comic-Book Literacies. Journal of adolescent & adult literacy : a journal from the International Reading Association, vol.50, no.1, 40-49.

  30. Production literacies Sheridan‐Rabideau M.P. 2010 

  31. Doing literacy online: Teaching, learning, and playing in an electronic world Snyder I. 2004 

  32. Thompson, Mary. Multimodal Teaching and Learning: Creating Spaces for Content Teachers. Journal of adolescent & adult literacy : a journal from the International Reading Association, vol.52, no.2, 144-153.

  33. Reconceptualizing the literacies in adolescents' lives Wilder P. 205 1998 

관련 콘텐츠

원문 URL 링크

*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로