$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Improving Peer Relations of Elementary School Students through a School Gardening Program 원문보기

HortTechnology, v.24 no.2, 2014년, pp.181 - 187  

Kim, Seong-Sil (Department of Horticultural Therapy, Graduate School of Agriculture and Animal Science, Konkuk University, Seoul 143-701, South Korea) ,  Park, Sin-Ae (Department of Environmental Health Science, Konkuk University, Seoul 143-701, South Korea) ,  Son, Ki-Cheol (Department of Horticultural Therapy, Graduate School of Agriculture and Animal Science, Konkuk University, Seoul 143-701, South Korea)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

For older elementary school students, amicable peer relationships are important to meeting developmental challenges, such as socialization. Thus, in this study, the effectiveness of a school gardening program to promote positive social relationships among elementary school students was assessed. The...

참고문헌 (45)

  1. Bae, 2005 The effect of laborious working learning programs on the elementary school students sociality development J. Korean Practical Arts Educ. 18 225 

  2. Bar-Tal, 1976 

  3. Bukowski, 1994 Measuring friendship quality during pre-and early adolescence: The development and psychometric properties of friendship qualities scale J. Soc. Pers. Relat. 11 471 10.1177/0265407594113011 

  4. Cho, 2012 

  5. Choi, 2004 

  6. Choi, 2007a 

  7. Choi, 2007b 

  8. Choi, 2009 

  9. Choi, 2012 The effects of child-centered group play therapy for improvement on self-esteem and sociality of young children Korean J. Child Psychotherapy 7 1 

  10. Choi, 2002 Social dynamics of early childhood classrooms J. Child. Stud. 8 59 

  11. Coie, 1982 Dimensions and types of social status: A cross-age perspective Dev. Psychol. 18 557 10.1037/0012-1649.18.4.557 

  12. Do, 2008 

  13. Garvey, 1984 

  14. Han, 2013 Problem-finding and problem-solving processes under ill-structured scientific problem situation for high school students Teacher Educ. Res. 52 195 10.15812/ter.52.2.201308.195 

  15. Hwang, 2012 

  16. Jang, 2012 

  17. Jeong, 2010 

  18. Jung, 1971 

  19. Kang, 2009 

  20. Kim, 2006 

  21. Kim, 1989 

  22. Kim, 2012 

  23. Kim, 2004 

  24. Kim, 2011 

  25. Kim, 2013 

  26. Kim, 2005 

  27. Lee, 2012 

  28. Lee, 2001 

  29. Lee, 1997 

  30. Lee, 2008 

  31. Lewis, 1975 

  32. Park, 1988 

  33. Rhee, 1999 A study on children's friendship Child Studies 20 3 77 

  34. Seo, 2012 

  35. Shin, 2012 

  36. Shin, 2013 

  37. Son, 2006 

  38. Song, 2008 

  39. Song, 1995 

  40. Song, 2002 An empirical study on children’s peer status perception J. Korean Home Mgt. Assn. 20 2 147 

  41. Song, 1993 

  42. Song, 2007 

  43. Waliczek, 2001 The effect of school gardens on children’s interpersonal relationships and attitudes toward school HortTechnology 11 466 10.21273/HORTTECH.11.3.466 

  44. Yoon, 2001 

  45. Yun, 2011 

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로