$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Direct Observation of Academic Learning Time

Teaching exceptional children, v.19 no.2, 1987년, pp.13 - 17  

Wilson, Rich

초록이 없습니다.

참고문헌 (23)

  1. Aaron, Briony A., Bostow, Darrel E.. INDIRECT FACILITATION OF ON‐TASK BEHAVIOR PRODUCED BY CONTINGENT FREE‐TIME FOR ACADEMIC PRODUCTIVITY1. Journal of applied behavior analysis, vol.11, no.1, 197-197.

  2. Anderson, Linda M., Evertson, Carolyn M., Brophy, Jere E.. An Experimental Study of Effective Teaching in First-Grade Reading Groups. The Elementary school journal, vol.79, no.4, 193-223.

  3. Arehart, John E.. Student Opportunity to Learn Related to Student Achievement of Objectives in a Probability Unit. The Journal of educational research, vol.72, no.5, 253-259.

  4. Human characteristics and school learning Bloom B. 1976 

  5. Broughton, S.F., Lahey, B.B.. Direct and collateral effects of positive reinforcement, response cost, and mixed contingencies for academic performance. Journal of school psychology, vol.16, no.2, 126-136.

  6. Teachers College Record Carroll J. 723 64 1963 10.1177/016146816306400801 

  7. A study of academic learning time of mainstreamed learning disabled students Chow S. 1981 

  8. Ferritor, D. E., Buckholdt, D., Hamblin, R. L., Smith, L.. THE NONEFFECTS OF CONTINGENT REINFORCEMENT FOR ATTENDING BEHAVIOR ON WORK ACCOMPLISHED1. Journal of applied behavior analysis, vol.5, no.1, 7-17.

  9. Time to learn Fisher C. 1980 

  10. Teaching behaviors, academic learning time, and student achievement: Final report of phase III-B beginning teacher evaluation study Fisher C. 1978 

  11. Good, Thomas L., Grouws, Douglas A.. The Missouri Mathematics Effectiveness Project: An experimental study in fourth-grade classrooms.. Journal of educational psychology, vol.71, no.3, 355-362.

  12. Kneedler, Rebecca Dailey, Hallahan, Daniel P.. Self-monitoring of on-task behavior with learning-disabled children: current studies and directions. Exceptional education quarterly : EEQ, vol.2, no.3, 73-82.

  13. Leinhardt, Gaea, Zigmond, Naomi, Cooley, William W.. Reading Instruction and Its Effects. American educational research journal, vol.18, no.3, 343-361.

  14. Marholin II, David, Steinman, Warren M.. STIMULUS CONTROL IN THE CLASSROOM AS A FUNCTION OF THE BEHAVIOR REINFORCED. Journal of applied behavior analysis, vol.10, no.3, 465-478.

  15. An analysis of academic learning time of mildly handicapped students in special education service, delivery systems: Initial report on classroom process variables Rieth H. 1982 

  16. Rieth, Herbert J., Polsgrove, Lewis, Semmel, Melvyn I.. Instructional variables that make a difference: attention to task and beyond. Exceptional education quarterly : EEQ, vol.2, no.3, 61-71.

  17. Rosenberg, Michael S., Sindelar, Paul T., Stedt, Joseph. The Effects of Supplemental On-Task Contingencies On the Acquisition of Simple and Difficult Academic Tasks. The Journal of special education, vol.19, no.2, 189-203.

  18. Time to learn Rosenshine B. 1980 

  19. Direct instruction mathematics Silbert J. 1981 

  20. 10.1080/00220671.1984.10885520 

  21. STALLINGS, JANE. Allocated Academic Learning Time Revisited, or Beyond Time on Task. Educational researcher : a publication of the American Educational Research Association, vol.9, no.11, 11-16.

  22. Guides for continuous decision making Starlin C. 1973 

  23. Teaching skills to children with learning and behavior disorders Stephens T. 1977 

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로