$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

When Public Art Goes Bad: Two Competing Features of Public Art 원문보기

Open philosophy, v.2 no.1, 2019년, pp.1 - 9  

Willard, Mary Beth

Abstract

AbstractNot all public art is bad art, but when public art is bad, it tends to be bad in an identifiable way. In this paper, I develop a Waltonian theory of the category of public art, according to which public art standardly is both accessible to the public and minimally site-specific. When a work lacks the standard features of the category to which it belongs, appreciators tend to perceive the work as aesthetically flawed. I then compare and contrast cases of successful and unsuccessful public art to show that accessibility and site-specificity are features which tend to preclude the other. It is difficult, although hardly impossible, for a site-specific work to remain accessible, and difficult for an accessible work to engage adequately with the site on which it is situated. As a result, while not all public art is bad, the features peculiar to public work encourage a latent tendency toward badness.

주제어

참고문헌 (13)

  1. Christo and Jeanne-Claude. The Gates. Fabric, vinyl, and steel. Central Park, New York, 2005. 

  2. Contrera, Jessica. “Joshua Bell is playing in the Metro again. This time, maybe you won’t pass it up.” The Washington Post. 23 September 2014. https://www.washingtonpost.com/lifestyle/style/joshua-bell-is-playing-in-the-metro-again-this-timeyou-can-plan-to-be-there/2014/09/23/7a699e28-4282-11e4-9a15-137aa0153527_story.html?utm_term=.fe59ac0f2437. Accessed 31 October 2018. 

  3. Di Modica, Arturo. Charging Bull. Bronze. Bowling Green Park, New York, 1989. 

  4. Gerz, Jochen, and Esther Shalev-Gerz. Lead-clad column with aluminum structure. Monument Against Fascism. Public Square, Hamburg-Harburg, 1986. 

  5. Johnson, Seward. Forever Marilyn. Painted steel and aluminum. Various locations, 2011. 

  6. Kapoor, Anish. Cloud Gate. Stainless Steel. Millenium Park, Chicago, 2006. 

  7. Kuruvilla, Carol. “Church Is Taking Appearance Of Gigantic Marilyn Monroe Statue In Stride” The Huffington Post. 11 June 2018. https://www.huffingtonpost.com/entry/church-giant-marilyn-monroe-statue_us_5b1ec451e4b09d7a3d75bb1b. Accessed 31 October 2018. 

  8. Lin, Maya. Vietnam Veterans Memorial Wall. Granite. National Mall, Washington DC, 1982. 

  9. Serra, Richard. Tilted Arc. Untreated iron. Foley Federal Plaza, New York City, 1981 (removed 1989). 

  10. Shalev-Gerz, “Monument Against Fascism.” http://www.shalev-gerz.net/?portfolio=monument-against-fascism. Retrived 9 November 2018. 

  11. Visbal, Kristen. Fearless Girl. Bronze. Bowling Green Park, New York, 2017. 

  12. 10.2307/2183933 Walton, Kendall. “Categories of Art.” The Philosophical Review, Vol. 79, No. 3 (1970), 334-367. 

  13. Weingarten, Gene. ”Pearls Before Breakfast: Can one of the nation’s great musicians cut through the fog of a D.C. rush hour? Let’s find out.” The Washington Post. 8 April 2007. https://www.washingtonpost.com/lifestyle/magazine/pearls-before-breakfast-can-one-of-the-nations-great-musicians-cut-through-the-fog-of-a-dc-rush-hour-lets-findout/2014/09/23/8a6d46da-4331-11e4-b47c-f5889e061e5f_story.html?noredirect=on&utm_term=.ce8b51b9e48c Accessed 31 October 2018. 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로