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레일의 표면결함크기에 따른 구름접촉수명평가
Rolling Contact Fatigue Analysis According to Defect Size on Rail 원문보기

한국철도학회 2011년도 정기총회 및 추계학술대회 논문집, 2011 Oct. 20, 2011년, pp.637 - 642  

서정원 (한국철도기술연구원, 신교통연구본부) ,  권성태 (한국철도기술연구원) ,  이동형 (한국철도기술연구원) ,  권석진 (한국철도기술연구원)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Rails are subjected to damage from rolling contact fatigue, which leads to defects such as cracks. Rolling contact fatigue damages on the surface of rail such as head check, squats are one of growing problems. Another form of rail surface damage, known as "Ballast imprint" has become apparent. This ...

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문제 정의

  • 이러한 손상은 크기에 따라서 접촉압력이 달라지므로 균열이 발생 수명이 달라지게 된다. 따라서 손상의 크기에 따라서 접촉압력의 변화를 조사하고 이에 따른 피로수명을 평가하였다.
  • 본 논문에서는 Ballast imprint가 head check형태의 균열 발생을 일으키는 원인인지와 결함 크기 효과를 유한요소해석을 통하여 조사하였다. 결함 크기에 따른 결함 내부의 응력과 변형율을 조사하기 위하여 유한요소해석을 실시하였다.
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