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NTIS 바로가기한국철도학회 2011년도 춘계학술대회 논문집, 2011 May 26, 2011년, pp.954 - 959
최동호 (한양대학교, 건설환경공학과) , 나호성 (한양대학교, 건설환경공학과) , 안기철 (한양대학교, 건설환경공학과) , 김옥연 (한빛엔지니어링, 구조부)
The intensity of train load in the railway bridges is relatively large and continues to repeat. Also, the speed of vehicles is very fast. For these reasons, analyses for dynamic response under train load are necessary in the railway bridges. In other words, the dynamic characteristics of steel-compo...
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구조요소는 상부의 주형과 가로보는 빔요소를 적용하였고, 지점부는 교좌장치의 신축과 이동을 고려하여 스프링 요소를 적용하였다. 교각기초를 강체로 보고 기둥하단과 기초상단 접합부를 고정단으로 모델링하였다.
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