최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
DataON 바로가기다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
Edison 바로가기다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
Kafe 바로가기주관연구기관 | 농촌진흥청 Rural Development Administration |
---|---|
보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2013-02 |
과제시작연도 | 2012 |
주관부처 | 농촌진흥청 Rural Development Administration(RDA) |
등록번호 | TRKO201300014027 |
과제고유번호 | 1395025473 |
사업명 | 농업기술경영연구 |
DB 구축일자 | 2013-12-21 |
DOI | https://doi.org/10.23000/TRKO201300014027 |
Ⅲ. 연구개발의 내용 및 범위
○ 연구대상 브랜드 경영체 선정방법 설정
○ 소비자 및 브랜드 경영체 등 조사 연구
- 연구대상 품목별 소비자 인지 등 조사
- 연구대상 브랜드의 내부자원 및 외부 환경 조사
- 일본 농산물 브랜드 개발 실태 및 우수사례 조사
○ 브랜드별 맞춤형 STP 전략 개발(쌀, 과일, 과채, 채소, 축산물 등 브랜드 25개)
- 브랜드의 시장세분화 가능성 파악, 수익성, 경쟁강도, 시장 반응성을 고려한 표적
시장 선정, 세분시장에서 포지셔닝(Positioning), 브
Ⅲ. 연구개발의 내용 및 범위
○ 연구대상 브랜드 경영체 선정방법 설정
○ 소비자 및 브랜드 경영체 등 조사 연구
- 연구대상 품목별 소비자 인지 등 조사
- 연구대상 브랜드의 내부자원 및 외부 환경 조사
- 일본 농산물 브랜드 개발 실태 및 우수사례 조사
○ 브랜드별 맞춤형 STP 전략 개발(쌀, 과일, 과채, 채소, 축산물 등 브랜드 25개)
- 브랜드의 시장세분화 가능성 파악, 수익성, 경쟁강도, 시장 반응성을 고려한 표적
시장 선정, 세분시장에서 포지셔닝(Positioning), 브랜드 포트폴리오 전략 개발
○ 브랜드 맞춤형 STP전략의 농가 적용 및 경영성과 분석
- 브랜드 맞춤형 STP전략의 농가 적용 방법
- 브랜드 맞춤형 STP전략의 경영성과 분석
○ 농산물 브랜드의 마케팅 및 경영전략 모형 개발
- 사례연구의 특수성을 확산할 수 있는 일반적 전략모형 개발
This study was accomplished for brand strategy development to capture consumer' heart in Agricultural product market. So it is necessary to implant in consumer' heart on the good image of the brand. To meet the goal of this study, We study implements the brand Identity strategy model on agricultural
This study was accomplished for brand strategy development to capture consumer' heart in Agricultural product market. So it is necessary to implant in consumer' heart on the good image of the brand. To meet the goal of this study, We study implements the brand Identity strategy model on agricultural products. The brand Identity is to present consumer' heart the brand image. therefore, To catch consumer' heart with the good image of the brand and to improve the brand value, This thesis is to develop MDS brand map for Agricultural product market.
The main study contents and method run as follow. First, it was analyzed from consumers’ age, job, education and the number of
household which were effected to consumer's behavior on the agricultural product, subdivided into 3∼4 sets in market, and found the marketing factors purchasing between the Agricultural products. Second, It was evaluated from consumer on the functional, emotional, self-expressional benefits of the Agricultural product purchase and analyzed for the brand positioning map from these. Third, The brand positioning strategy followed from the combination of the attributes and the brand map, and it take a shortcut capturing consumer' heart.
과제명(ProjectTitle) : | - |
---|---|
연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
기대효과(Effect) : | - |
Copyright KISTI. All Rights Reserved.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.