최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
DataON 바로가기다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
Edison 바로가기다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
Kafe 바로가기주관연구기관 | (주)바이널 |
---|---|
연구책임자 | 조홍래 |
보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2014-04 |
과제시작연도 | 2013 |
주관부처 | 문화체육관광부 |
사업 관리 기관 | 한국콘텐츠진흥원 |
등록번호 | TRKO201400015640 |
과제고유번호 | 1375025776 |
사업명 | 첨단융복합콘텐츠기술개발(문화부) |
DB 구축일자 | 2014-09-20 |
키워드 | 인텔리전트 스킨.인터렉티브.다중 프로젝션.투란도트.뮤지컬.Intelligent Skin.Interactive.Multi-Projection.Turandot.Musical. |
Ⅳ. 연구개발결과
1. 최종목표 달성결과
2. 세부 연구개발 목표 달성결과
1 연구개발 목표 다중 프로젝션 통합제어 솔루션 개발
1. 다중 프로젝션의 하드웨어 최적화 기술 개발
● 뮤지컬 환경에 최적화된 다중 프로젝션 통합제어 시스템
● 운영 CMS 및 로컬 워크스테이션으로 나누어 다중콘텐츠 재생 및 다중 프로젝션을 구성하여 n대의 무한 확장이 가능
● 다중 프로젝션 구현을 위한 고용량 콘텐츠 데이터의 실시간 처리기술 분석을 통한 무대장치 인프라 설계 및 최적화 시스템 개발 완료
● 인터랙
Ⅳ. 연구개발결과
1. 최종목표 달성결과
2. 세부 연구개발 목표 달성결과
1 연구개발 목표 다중 프로젝션 통합제어 솔루션 개발
1. 다중 프로젝션의 하드웨어 최적화 기술 개발
● 뮤지컬 환경에 최적화된 다중 프로젝션 통합제어 시스템
● 운영 CMS 및 로컬 워크스테이션으로 나누어 다중콘텐츠 재생 및 다중 프로젝션을 구성하여 n대의 무한 확장이 가능
● 다중 프로젝션 구현을 위한 고용량 콘텐츠 데이터의 실시간 처리기술 분석을 통한 무대장치 인프라 설계 및 최적화 시스템 개발 완료
● 인터랙티브 센싱 / 다중콘텐츠 재생 / 엣지블렌딩, 지오메트릭 캘리브레이션의 통합제어 및 서버대수의 추가가 용이하도록 설계
2 연구개발 목표 특수무대장치 기술 개발
2. 다중 프로젝션 지오메트릭 캘리브레이션 및 심리스(Seamless)콘텐츠 재생 기술 개발
● 엣지블렌딩 : 가로, 세로 자유로운 배열 형태로 리어 스크린 및 바닥 프로젝션에 투사가능
● 실시간 화면뷰를 통해 영상의 x, y축의 좌표를 조절하여 무대 공간 및 오브젝트에 맵핑 가능
● 다중프로젝션의 합일화된 영상 콤포지션 상태에서 지오메트릭 캘리브레이션을 조작하여 굴곡면 또는 입체면을 가진 무대장치에 맵핑 가능
● 완성된 기술을 VIS에 탑재하여 프로젝터별로 영상의 다중 레이어 생성 및 레이어별 지오메트릭 조작 기능
3 연구개발 목표 배우 움직임 및 위치 트랙킹 기술개발
3. 다중영상 콘텐츠 중앙 콘트롤 소프트웨어 개발
● 다중 프로젝션 컨트롤에 특화된 유저 인터페이스 개발
● 주요 기능 : 타임라인 제어가 가능한 큐 시스템, 피지컬 특수 장치 및 조명 연동 통합 제어 기술, 엣지블렌딩 및 지오메트리 컴포지션 연동
● 유저 인터페이스 : 메인화면, 프로젝터 그룹영역, 타임라인 영역, 프로젝터 셋업 영역, 라이브러리 영역 설계 및 구현
4 연구개발 목표 인터랙티브 트랜스포밍 드레스 개발
4. 테스트베드 및 본공연 적용을 통한 통합 테스트 및 안정화
● 다중영상 통합제어 시스템의 현장 검증을 위해 테스트베드 및 본공연에 순차적으로 적용 및 보완점을 도출하여 업그레이드 방안을 도출 및 개발함
1. 3D 프로젝션 맵핑과 특수무대장치를 통한 가변적 표면을 갖는 무대장치 기술 개발
● 리니어 액추에이터 모션제어 시스템 및 피지컬 제어장치 프로토타잎 개발
● 액추에이터 모션 시스템을 활용한 내부 무대장치 개발
● 투란도트의 수수께끼의 벽을 표현한 액추에이터 모션 시스템 탑재가 가능한 조형 디자인
● 프로토타잎 테스트를 위한 무대장치 구조 설계 및 제작
● 리니어 액추에이터 모션 장치를 위한 특수디지털 스크린 개발
2. 키네틱 제어장치 및 조명시스템 연동기술 개발
● 로터리 액추에이터 및 리니어 액추에이터로 구성된 다관절장치 설계 및 제작
● 다양한 연출을 위한 LED 조명장치 개발
● 다관절 액추에이터 및 조명 제어 프로그램 개발
● 다중 프로젝션 통합제어 솔루션(VIS)과 연동 기능 개발
1. 극장 무대운용에 적합한 RTLS 시스템 설계
● 투란도트 상황에 맞는 UWB(Ultra Wide Band) 방식의 RTLS 시스템 설계
2. 3면 프로젝션을 이용한 실내 테스트 시스템 및 공연장 내 RTLS 시스템구축
● RTLS 송수신 데이터를 통한 인터랙티브 그래픽 운용 프로그램의 상시 테스트 및 유동적으로 변화하는 공연장 환경에 대응
● ID 트랙킹을 통한 각기 다른 그래픽 효과 연출, 위치 및 상황 분석을 통한 그래픽 연출, VIS (다중영상 제어 시스템)과의 연동 및 통합 솔루션 개발을 위한 기반시스템
● 12m(가로) x 10m(세로) x 10m(높이)의 공연장 공간에 RTLS 시스템 구축 결과 오차범위 0.15m, 사각지역 0.5m 을 제외한 모든 범위 내에서 평균 0.042sec의 수신율 달성
3. 위치데이터와 연동 가능한 인터랙티브 영상 프로그램 개발
● Unity 3D를 통한 RTLS 데이터 연계 및 인터랙티브 영상 프로그램 개발하여 실내에서 7개, 공연장에서 각각 5개의 다른 센서에 따른 안정적인 그래픽 송출에 성공
● TCP 방식을 통한 데이터 송 / 수신 프로그램 개발
● 실시간 그래픽 표현력 극대화를 위한 아웃풋 송출 프로그램 개발
● 데이터연동 정확도 향상을 위한 현장 RTLS 좌표계 보정 및 테스트베드 적용
1. 트랜스포밍 드레스에 대한 이론 체계 확립
● 형태적 변환방식의 트랜스포밍 드레스의 국, 내외 사례연구를 바탕으로 트랜스포밍 드레스의 변환양식의 분류와 제작방식에 대한 이론적 고찰을 통하여 형태적 변환방식의 트랜스포밍 드레스의 이론체계를 확립함
● 다양한 트랜스포밍 드레스 변환양식 고안, 설계 및 제작
2. 실제 뮤지컬 상황에 적용할 수 있는 공연의상으로서의 트랜스포밍 드레스 제작
● 뮤지컬‘투란도트’의 투란도트의 의상을 공연 연출진 및 의상제작자와 함께 초기 디자인부터 제작을 진행하여 공연의상을 제작
● 제작된 의상을 실 공연장 기준의 테스트 베드 환경에서 실제 운영하며 피드백 수렴 및 제작 완성도를 높임
3. 다양한 무대상황 및 연출방식에 적용할 수 있는 트랜스포밍 드레스 플랫폼 개념 연구
● 트랜스포밍 드레스 작동의 사용성을 고려한 트랜스포밍 모듈 제어장치 개발
● 소형 액추에이터 및 경량소재를 혼합한 경제적 설계방식 연구
5 연구개발 목표 인터랙티브 프로젝션 맵핑 툴 개발
● 고속의 영상처리 수행을 위해 CPU기반 시스템을 GPU기반 시스템으로 교체
● 기존 CPU 기반 프로그램에 비해 GPU 기반 프로그램의 연산속도는 3배가량 빨라졌음
● 맵핑 정확도 개선을 위해 영상 처리 기법 적용
● 맵핑 오차 범위 5mm 이내, 맵핑 영상의 매칭 소요시간 0.3초 이내로 수행
● 현 기술 개발 수준은 본 사업에서 당초 설정한 목표치를 달성하였음
● 현장 상황에서 의상 맵핑 오차를 실시간 보정하기 위한 UI구현
- Mask Adjustment : 정확한 배우의 실루엣을 얻기 위한 마스크 조정 기능
· Threshold : 카메라로부터 획득한 영상의 이진화 임계수치 조정
· Morphology : 발생한 노이즈를 제거하고 실루엣의 정확한 외곽선 구현을 위한 모폴로지 수치 조정
· Blur : 부드러운 외곽선을 위한 블러 수치 조정
- Transform : 맵핑오차를 최소화하기 위한 마스크 영상 트랜스폼 기능
· Scale : 획득한 영상의 전체 크기 조정
· X position : 획득한 영상의 X축 위치 조정
· Y position : 획득한 영상의 Y축 위치 조정
- ROI Crop Area : 불필요한 마스크 영역 제거 기능
· Top, Bottom, Left, Right : 각 위치로부터 원하는 영역을 제거할 수 있는 페더블렌딩(feather blending) 영역 조정 기능
6 연구개발 목표 개발 요구사항 도출 및 해외진출 추진
1. 개발 요구사항 및 기술 적용범위 도출
● 2012년 1월 제3회 동관뮤지컬페스티벌 참가 후 제6회 대구 국제뮤지컬 페스티벌 기술개발팀 공연 관람 및 무대 구도, 배우 동작 확인 및 연구 수행
● 연출진 자문회의를 통한 콘텐츠 고도화 지원 및 투란도트 2.0 제작
2. 해외시장조사 및 해외 진출
● 중국 심천 OCT 복합놀이단지 내 야외무대 공연 추진
● 동관시와 뮤지컬 작품 교류를 통한 중국 시장 진출
- 2012년 1월 6-7일 : 광저우성 동관시 초청 공연(제3회 중국동관뮤지컬페스티벌 특별대상 수상)
● 한국, 미국, 중국 3개국이 참여하는 뮤지컬 국제 심포지엄 개최
- 2011년 동관에서 개최 1회 포럼에 이어 DIMF와, 동관시, 뉴욕 뮤지컬 페스티벌이 공동 참여하는 뮤지컬 포럼을 2013년 개최
- 2014년 2월 5일에는 한국, 중국 일본 제작자들이 참여하는 창작뮤지컬 국제 심포지엄을 개최 및 창작 뮤지컬 투란도트의 해외진출을 타진
● 중국 항주시 및 닝보시 초청 공연
- 2012년 12월 중국 절강성 항주시와 닝보시의 초청을 받아 성황리에 공연(다중 영상 제어 시스템 기술 적용)
- 2012년 12월 21일 : 절강성 항주시 초청 공연
- 2012년 12월 24일 : 절강성 닝보시 초청 공연
● 중국 상해아트페스티벌 참가
- 2013년 중국 상해 국제 아트페스티벌에 뮤지컬‘투란도트’공연 초청을 제안받아 추진
- 2014년 10월 상해아트페스티벌에 기술적용 완성된 버전으로 참가 확정 및 투란도트의 상품가치 극대화하여 아트마켓에 투입할 예정
* 첨부 : 중국 시장 조사보고서 별첨
7 연구개발 목표 테스트베드 운영
1. 개발기술을 적용하여 테스트할 수 있는 시제품 제작
● 뮤지컬 공연 무대의 특성상 일부 개발된 기술을 확인하기 위해서는 무대요소에 직접 적용된 가시적인 형태의 결과물이 필요함에 따라 연차별 결과물이 적용된 시제품을 제작하여 테스트 시행
● ‘투란도트’ 전문 연출진과 협력하여 기술 적용과 동시에 공연 최적화를 위한 디자인 수정과 설계과정을 통해 실제 공연에 활용할 수 있는 결과물에 가깝게 제작하여 운용
2. 테스트베드 구축
● 최종 결과물이 뮤지컬 공연으로 상시 이를 테스트하고 최적화 하는 데 어려움이 있어 이를 해결하기 위해 연구개발 초기 테스트를 위한 무대모형 및 소규모 테스트 환경을 구축하여 운영
- 1차 기술시연평가 : 2012.04.14(연구기관내 테스트실/연구기관 개발자)
- 2차 기술시연평가 : 2012.05.31(숙명아트센터/전문위원평가
● 2차년도부터 실제 공연장에 적용된 테스트를 위해 소공연장을 활용한 유사환경을 통한 테스트베드 구축 및 운영
- 2차년도 기술시연평가 : 2013.03.14(하남문화예술회관/연구기관 책임자 및 담당자)
● 3차년도의 경우 최종 개발기술 적용 테스트를 위해 실제 공연환경과 동일한 조건의 테스트베드를 구축하여 운영
- 3차년도 기술시연평가 : 2014.02.20(경기도 광주시문화스포츠센터/연구기관 담당자, 외부 자문위원)
- 테스트베드 운영 결과 : 첨단기술의 공연 적용이라는 이슈에서 매우 좋은 시도이며, 향후 좋은 성과가 기대되는 상황. 향후 ‘투란도트’의 새로운 구성과 효과 극대화를 위해 연출진의 전문성을 기반으로 사업화 성과를 창출하는 것이 중요
3. 기술시연평가
● 단순 기술개발이 아닌 뮤지컬 공연 무대요소에 적용하는 것이 최종 목표로 하고 있으나, 테스트 베드 구축 및 운영 비용 문제로 수시로 테스트하는데 있어서 어려움이 있어 이를 보완하기 위한 명확한 테스트 결과 데이터 필요
● 이에 적합한 평가툴 개발과 더불어 실제 사용자인‘투란도트’ 연출진과 외부자문위원의 평가와 의견이 적극 수렴하여 기술 최적화와 사업화방안 마련을 위한 방향성 제시
3. 성과목표 달성결과
가. 연구 성과
ㅇ 논문
• SCI
• 비SCI
- 트랜스포밍 드레스 설계 및 제작 (강병수, Design Convergence Study 35, 2012.08)
- Dynamic Projection Mapping for an Augmented Character in Performing Art (김세미, SIGGRAPH Asia 2012, 2012.11)
- 다이내믹 메쉬 워핑 시스템 설계 및 개발 (조환익, HCI 학술대회, 2013.02)
- 뮤지컬에 적용된 디지털 공연기술의 활용에 대한 연구 : 바그너의 종합예술이론 분석을 바탕으로 (임정아, 기초조형학연구, 2013.12)
- 유연한 형태를 갖는 동적 객체 대상의 실시간 프로젝션 맵핑 (이재운, HCI 2014 학술대회, 2014.2.12)
- 트랜스포밍 드레스의 이론적 정립 및 분석 (김태연, 디지털디자인학연구, 2014.04)
- 트랜스포밍 드레스의 범용적 활용을 위한 제작 및 연구 (유희범, (사) 한국HCI학회, HCI 2014 학술대회, 2014.02.12)
- 트랜스포밍 드레스를 위한 키네틱 클로스 모듈: 뮤지컬 투란도트를 중심으로 (김유석, (사)한국HCI학회, HCI 2014 학술대회, 2014.02.12)
ㅇ 특허 출원
- 다중 영상 제어 시스템
((주)바이널, 출원번호 : 10-2013-0022408, 출원일 : 2013.02.28)
- 무대 장치
((주)바이널, 출원번호 : 10-2013-0025671, 출원일 : 2013.03.11)
- CONTROL SYSTEM FOR MULTI-IMAGE
((주)바이널, 출원번호 : PCT/KR2013/001960, 출원일 : 2013.03.11)
- STAGE SETTING
((주)바이널, 출원번호 : PCT/KR2013/001961, 출원일 : 2013.03.11)
- 공기 튜브를 이용한 공연용 변신의상 장치
(숭실대학교 산학협력단, 출원번호 : 10-2013-0023967, 출원일 : 2013.03.06)
- 기계가 장착된 의상에 대한 동력전달 장치
(숭실대학교 산학협력단, 출원번호 : 10-2013-0024026, 출원일 : 2013.03.06)
- 무대 연출 시스템
((주)바이널, 출원번호 : 10-2014-0025191, 출원일 : 2014.03.03)
- 키네틱 제어 장치
((주)바이널, 출원번호 : 10-2014-0025157, 출원일 : 2014.03.05)
- 무대 연출 시스템(PCT)
((주)바이널, 출원번호 : PCT/KR2014/002075, 출원일 : 2014.03.03)
- 키네틱 제어 장치(PCT)
((주)바이널, 출원번호 : PCT/KR2014/002076, 출원일 : 2014.03.05)
- 영상 투사 시스템
(숭실대학교 산학협력단, 출원번호 : 10-2014-0022945, 출원일 : 2014.02.26)
- 기계가 장착된 의상에 대한 동력전달 장치
(숭실대학교 산학협력단, 출원번호 : 10-2014-0036544, 출원일 : 2014.03.28.)
나. 사업화 성과(기술이전, 국내ㆍ외 판매 등)
ㅇ 1차년도
- 뮤지컬 투란도트 중국 광저우성 동관시 뮤지컬페스티벌 초청공연 및 특별대상 수상 (2012. 1)
ㅇ 2차년도
- 뮤지컬 투란도트 제 6회 대구국제뮤지컬페스티벌 공식 초청작 참가 : 다중영상제어 시스템 적용
- 뮤지컬 투란도트 중국 절강성 항주시 초청 공연 : 다중영상 제어 시스템 적용 (2012. 12)
- 뮤지컬 투란도트 중국 절강성 닝보시 초청 공연 : 다중영상 제어 시스템 적용 (2012. 12)
ㅇ 3차년도
- KOTRA 한국디자인전 : 프랑스 파리 내 루브르 박물관 전시장에서 한국의 미를 소개하는 내용의 심리스 다중영상 콘텐츠 제작 및 시스템 구축 (2013. 12)
다. 기타 성과
라. 파급효과
Ⅳ. Research and development achievement
1. Final goal and achievement
2. Detailed achievement of research and development
1 Research and development goals Development of a multi-projection integrated control solution
1. Integrated multi-projection solution
- To optimize and stable ope
Ⅳ. Research and development achievement
1. Final goal and achievement
2. Detailed achievement of research and development
1 Research and development goals Development of a multi-projection integrated control solution
1. Integrated multi-projection solution
- To optimize and stable operation of various digital media to a musical performance, the best hardware selected and designed integrated system to easy to set up and control with functional guide of the solution
- The optimized integrated system for edge blending, geometric calibration, RTLS(Real time location system), kinetic control device and multi-projection control
- Projectors can be set up unlimitedly.
- Interactive sensing / controlling multi-projection contents / edge blending and geometric calibration can be easily integrated and possible to add severs unlimitedly.
- The capacity of video data has been optimized for the stage device through real-time processing technology analysis.
2. Geometric calibration in integrated multi-projection solution and Seamless content playback technique
- Advanced geometric manipulation capabilities for the various stage spaces
- The live view image through the x, y the coordinates in the object space, and by controlling the mapping stage possible
- The multi-state geometric operations for projectors union
- The each of completion technology set to VIS and creating multiple layers and layers of geometric manipulation are possible.
3. Development of the optimized technology in the integrated multi-projection solution
- Multiple projection developed for the control-specific user interface and optimized for high-technology and high-technology musical content.
- Cue system : Based on the time line control / Grouping and arranging projectors / Creating and editing geometric cue and linking to video action cue
- Specific physical device and the light system integrated technology : Optimized interface for controling specific physical device that is linked projection mapping / Delicate adjustment possible for the narrative of th scenes
- Edge blending and geometry composition technology : Free arrange to any direction or any screens for the edge blending / One video source to the union of projectors (without dividing source to each screen) / Automatically blending / Delicate editing geometry / Creating geometry cue and managing on the time line
- Main screen : One of the top area of the File menu, submenu, 2 in the upper area of the sequence composition, the tab form, the play area of the action queue, and then be able to go directly to the previous arrow type is represented
- Projector group area : Placed on the left side of the screen, drag the projector and the projector to the desired set-up area, the projector algebra, geometry, queues, and the physical representation of the control queue iconified
- Timeline area : Video of the added layer under a layer queue queue and physical control of the geometry of the queue is well able to see the icon represented
- Projector set-up area : The right of the screen, click on the projector to show the configuration information at the one view
- Library, property control area : Library of video clips so that you can preview what the configuration, the video clip consists of a search tree structure format
- Composition window : The name of the cue to the corresponding geometry in the upper area of the projector selector buttons, geometry, loading, storage and grid geometry, the number of settings, such as geometry, placing strain Toolbox
2 Research and development goals Development of special stage equipment
1. Development of the special stage device
- The communication of musical works through creative staff has been developed and applied the necessary techniques in terms of making the scene more worthy. Kinetic control system and lighting system are selected through that initial process then composed system structure for the prototype version. Finally it is designed for the technique in the specific stage device that has changeable surface through 3D projection mapping and kinetic movement.
2. Development of Acuator Actuator unit
- The variable-sum linear motion actuator module developed for the changeable surface of the stage
- Stroke : 0 ~ 500mm, 0 ~ 1200mm
- Depth : 255 Step(1Step : 19mm) or 250 Step(1Step : 20mm)
- RS-485 Network
- Modbus RTU Protocol
- Host Controller : Master MCU + Slave MCU
- Sub-system : Motion Controller+ Driver + 5상 Stepping Motor + LM Guide
3. Linear actuator based on communication protocol for motion control system development
- Designing motion control system with actuators that is integrated in VIS system and matching with video projection
- Divided into the host controller and sub-controller, one host controller can control 128 modules
4. Development of adding-on to v1.0 kinetic control device for the various movement with multi-angle device
(1) A rotary actuator and a linear actuator device designed and manufacture of the multi-joint
- Improved line-motion control system to various angle control system via rotary actuator device
- Central axis of the secondary supports, cable chain, aluminum design of the mechanism developed for light weight and stability in overseas performances
- x, y-axis rotation seemed to shake its head over the implementation and developed for the various movements to look naturally.
(2) Development of a variety of lighting equipment
- Using micro-controller and LED modules developed for special lighting device
- The reflected effect of video projection mapping designed using Crystal Clay(transparent) material.
- Light module circuit (White, Green) developed to apply for the crystal clay material and combined with the appropriate color tone. And the brightness can be dimming for implementation with video projection
5. The special stage device prototyping and stabilization
- Kinetic control systems and special lighting equipment, resilient screen device equipped with a special stage prototypes (the wall of a mystery play in the performance). Tested to stabilize production
6. Actuators (linear and rotary) and lighting control programming development
- The kinetic control system for the variety of movement and possible to respond any stage circumstance
- Linear and rotary motion through actuator's control signals to individual queues (stroke, the angle of rotation) is possible to produce special lighting contextual (Dimming, Pattern)
3 Research and development goals Development of the actor tracking and real time location system
1. Designing RTLS system for optimizing in the theater
- Developed RTLS system using UWB(Ultra Wide Band) method
- A large number of actor's acting performance can be responded with RTLS system at the same time and it can recognize each ID that is linked with actors. It also can be integrated with multi-projection system.
2. Designing three-sided projection system for indoor test
- Sending and receiving data via RTLS interactive graphics program, regular testing and operational flexibility to respond depends on the circumstances in theaters.
Three sides used for consisting of the projection to cultivate for the indoor test system
- This system is based on ID tracking through the production of different graphical effects. It is also integrated with VIS(multi-projection control system)
3. Designing RTLS system in theater through test-bed
- 12m (width) x 10m (length) x 10m (H) RTLS system in the theater space
- Tolerance and the accuracy of the data receiving reliable test result within the range error of 0.15m, Except 0.5m square area it has been accomplished the average range 0.042sec
4. The interoperable RTLS with the real-time interactive video technology
(1) Sending and receiving data over the TCP communication system
- Location information: UWB tag of the transmitted data (cm) and graphic data is converted into the pixel position
- Tag ID information: UWB tag value (0x0001, 0x0002, 0x0003) specified separately
(2) Development of the output sending program for the high quality in visualization of graphic in real-time based
- Feeling of floating particles trickle through engine technology gaebil graphical representation
- Using 'Dynamic Mesh Generation' for the graphical representation of the visible sense of threat.
- The capacity in number of sensors has been accomplished to 5 in the theater stage and 7 in the indoor space.
- Stable frame rate in three hours for the operation
5. Development in the function of calibration position data for the improvement to match graphic source accurately
- Virtual keystone in Unity3D can be switched to other views and separated area of the input to coordinate changes position of date in real time to match any stage space circumstances
4 Research and development goals Development of the interactive transforming dress
1. Establishing theoretical definition of transforming dress
- Defined morphological transforming dress with its classification of transformation pattern and production method grounds on internal and external case study.
- Designed and fabricated various changing style of transforming dress.
2. Producing transforming dress usable as a stage costume in the real musical situation
- Made the costume of main character on musical Turandot with several directors from the beginning process of design.
- Operated produced transforming dress on the real stage condition.
- Made the quality of output higher by reflecting feedbacks.
3. Studying transforming dress platform suitable for various situation
- Developed control system considered usability of operating transforming dress.
- Studied productive design process with compact actuators and lightweight materials
5 Research and development goals Development of Scene-adaptive dynamic projection mapping system
● Reconfiguration CPU-based system to GPU-based system for improving the processing time
● Operation speed of GPU-based system is 3 times faster than original CPU-based system
Applying image processing method for accuracy mapping improvement.
● Performance of the project within the error range of 5mm and mapping run-time of 0.3second.
● Attainment the Original goal according to current technology development level
● UI implement for real-time correcting costume mapping errors in performance place
- Mask Adjustment : A mask adjustment function for detecting actor’s silhouette Threshold : Binary threshold adjustment for images from camera
Morphology : Morphology value adjustment for removing noise and detecting silhouette’s outline accurately
Blur : Blur value adjustment for smooth outline
- Transform : Mask images transform function for minimizing mapping errors
Scale : Image’s scale adjustment
X position : Image’s X-axis position adjustment
Y position : Image’s Y-axis position adjustment
- ROI Crop Area : Removing useless mask fields
Top, Bottom, Left, Right : feather blending field adjustment by removing any field from top, bottom, left, right directions
6 Research and development goals Arranging requirements and marketing for overseas
1. Requirements and range of development
● 3rd January 2012, after participating in the 6th Dongguan Musical Festival Daegu International Musical Festival and performing arts stage technology development team watched performance and research for the stage and actors
● Improvement of contents through organizing meetings with creative staffs and accomplished 'Turandot 2.0'
2. Researching market for overseas and progression
● Develooped outdoor stage performances at OCT place, Simcheon, China
● Entered China market through the exchange musical performance with Dong Kwan city
● Opened International Musical Symposium with Korea, the United States and China
● Participated and produced the performance in Hang Ju, China
● Participated in Shanghai Art Festival in China
- Accomplished confirmation for Shanghai Art Festival at October, 2014
- Organizing plans for art market in China has been progressing
7 Research and development goals Managing test bed
1. Producing prototype for applying developed technology
● Producing prototype to check the visual of developed technology in the stage
● Applied prototypes to test by year
● Managed prototype production through modifying and making a structure with creative staffs and simulate as closer as real performance and stage
2. Producing Test bed
● Designed the small model of real stage and produced indoor test environment for initial test
- 1st evaluation of developed technology
- 2nd evaluation of developed technology
● Applied from the second year at the actual venue for the test via the small theater of environment and utilizing similar build and operate the test bed
- 2nd year evaluation of developed technology
● In the third year, test bed was produced to build the same conditions and the operation as much as the actual performance
- 3rd year evaluation of developed technology
3. Evaluation of developed technology
● Technology is not simple to apply the elements of musical theater stage for the final goal, the cost of building and operating a test bed had a difficult problem. It requires a clear test result data to compensate
● In addition to develope appropriate evaluation tools, and to optimize technology and organizing a business model, it needs to take real users , 'Turandot' creative staffs and external advisory opinion
3. Other achievements in promotion
4. Influence and effect
과제명(ProjectTitle) : | - |
---|---|
연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
기대효과(Effect) : | - |
Copyright KISTI. All Rights Reserved.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.