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NTIS 바로가기주관연구기관 | 현대로템 |
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보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2015-12 |
과제시작연도 | 2015 |
주관부처 | 국토교통부 Ministry of Land, Infrastructure, and Transport |
등록번호 | TRKO201600002859 |
과제고유번호 | 1615008169 |
사업명 | 철도기술연구사업 |
DB 구축일자 | 2016-06-18 |
키워드 | 차세대.유지보수.핵심부품.고속열차.신뢰성.실용화.Next Generation.Maintenance.Key components.High Speed Train.Reliability.Practical. |
DOI | https://doi.org/10.23000/TRKO201600002859 |
430km/h급 고속열차 안정화 및 유지보수체계 구축 기술개발
- 본선 시운전 지원
- 분산형 고속열차 유지보수체계 구축
- 핵심부품 성능 개선
→ 주전력변환장치 DC Link 전압 향상, 수냉각장치 냉각성능 개선
→ 주변압기 국산화 개발
→ 견인전동기 성능 개선
→ 에어댐/대차커버 설치
→ 제동장치/공기압축기 개선
- 실용화 설계(안)작성
- 차량폭 확대검토
- 신뢰성 검증
Introduction
• As a major transportation system, the railway has contributed to the development of Korea economy. Now, it is becoming an important means of transportation system in 21st century with its unique advantages - such as punctually, mass transportation, safety and environmental friendli
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