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Kafe 바로가기주관연구기관 | 한국철도기술연구원 Korea Railroad Research Institute |
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보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2013-02 |
과제시작연도 | 2012 |
주관부처 | 국토교통부 Ministry of Land, Infrastructure, and Transport |
등록번호 | TRKO201600011111 |
과제고유번호 | 1615005159 |
사업명 | 해양연구기획사업 |
DB 구축일자 | 2016-11-19 |
키워드 | 타부두환적.멀티트레일러 시스템.2단적재 트레일러.환적자동화.부산신항.Inter-Terminal Transfer.MTS.DST.Transfer Automation.Busan New Port. |
본 과제는 기존 터미널 입주 업체의 불편을 최소화하면서 부산신항 등 항만내 타부두환적을 유연하게 처리할 수 있는 ‘타부두간 환적시스템’ 기술개발을 위한 기획연구이며, 항만내 타부두 환적 컨테이너의 자동화 셔틀운송시스템 개발의 타당성 및 세부 추진계획 수립을 목표로 하고 있다.
구체적으로는 궤도식/육삭식/현수식 시스템을 대안으로 기술적/물류적/경제적 타당성을 검토였다. 검토 결과를 바탕으로, ‘컨테이너 대용량 이송장치 개발’ 및 ‘타부두 환적 물류시스템 설계 및 운영기술 개발’ 등의 과제를 도출하고 이에 대한 본과제 추진계획을
본 과제는 기존 터미널 입주 업체의 불편을 최소화하면서 부산신항 등 항만내 타부두환적을 유연하게 처리할 수 있는 ‘타부두간 환적시스템’ 기술개발을 위한 기획연구이며, 항만내 타부두 환적 컨테이너의 자동화 셔틀운송시스템 개발의 타당성 및 세부 추진계획 수립을 목표로 하고 있다.
구체적으로는 궤도식/육삭식/현수식 시스템을 대안으로 기술적/물류적/경제적 타당성을 검토였다. 검토 결과를 바탕으로, ‘컨테이너 대용량 이송장치 개발’ 및 ‘타부두 환적 물류시스템 설계 및 운영기술 개발’ 등의 과제를 도출하고 이에 대한 본과제 추진계획을 수립하였다.
This project is planning research for development of ' a transshipment system in a wharf lo a wharf' technology, and it is a purpose to set validity of development and a specific project of automation shuttle transportation system of other wharf transshipment container in a port.
We analyzed rail
This project is planning research for development of ' a transshipment system in a wharf lo a wharf' technology, and it is a purpose to set validity of development and a specific project of automation shuttle transportation system of other wharf transshipment container in a port.
We analyzed rail, underslung and truck systems by setting those as technology alternative.
A rail system alternative is focused on concept for application of a leading rail installed in Busan's new port. With linear motor technology, We set up shuttle transportation based on rail equipment as a alternative in rail infrastructure already in place. This system has advantages of fast container transportation and unmanned automation operation.
After reviewing the field applicability of a rail system, experts raised continuously faults about added transfer in the rail stop to the yard block. Also Currently it is reviewed that there are burdens about large cost concerning double tracking lo be installed in a existing single track and to share terminal operators's land.
While a alternative of underslung system has an advantage which is able to reduce a traffic congestion in terminals on the ground by not installing that's processing infrastructure on earth, there have problems regarding large cost occurrence to install a underslung system's infrastructure and transfer from it's transfer system to the yard block like a rail system. Also a problem is being raised about transfer efficiency when transferring heavy container in processing.
We defined three analyzed alternatives through examination for the field applicability about reviewing a alternative. : ① There is a way to apply Double Stack Multiple Trailer System(DMTS) as large capability of container transfer equipment of a truck system and that is able to transfer four boxes of 40ft container at one go, ② A system connecting DMTS and rail stop, ③ A rail system that can transfer six boxes of 40ft container in unmanned automation.
We analyzed qualitatively and quantitatively each alternative about logistic, economical, technical feasibility. In particularly, as a result of economic feasibility's analysis, each alternative's b/c is as below table.
DMTS which suggests in this project is expected to improve transshipment affairs, that's way is a existing road truck. in a wharf in a wharf for terminal operators in a port.
It is expected to be able to utilize in not a transshipment affairs but container transfer in both the yard block and rail stop, container transfer in a port to rear complex.
과제명(ProjectTitle) : | - |
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연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
기대효과(Effect) : | - |
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