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Kafe 바로가기주관연구기관 | 한국건설기술연구원 Korea Institute Of Construction Technology |
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연구책임자 | 안덕순 |
참여연구자 | 엄병식 , 김용주 , 이문섭 , 노재면 |
보고서유형 | 연차보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2016-12 |
주관부처 | 미래창조과학부 Ministry of Science, ICT and Future Planning |
등록번호 | TRKO201700000975 |
DB 구축일자 | 2017-09-20 |
키워드 | 도로포장.소음.방음벽.능동적소음제어.Pavement.Noise.Noise Barrier.Active Noise Control.Pass-by.CPX. |
DOI | https://doi.org/10.23000/TRKO201700000975 |
본 연구는 다양한 도로조건에서 발생하는 도로교통소음에 대한 능동형 소음 예측모델을 개발하고, 소음저감을 위해 개발된 능동형 소음저감 장치(ANC)의 성능을 평가하기 위한 방안을 마련하는데 있다. 도로교통소음은 다양한 교통조건과 환경조건에 따라 소음의 크기가 다르게 나타날 수 있으므로, 이러한 조건에 구애받지 않는 도로교통소음 예측 모델을 개발하는 것이 필요하다. 본 연구에서는 현장여건에 맞춰 소음 예측에 필요한 계수값을 실시간으로 보정할 수 있도록 능동형 도로교통소음 예측 모델을 개발하였으며, 현장 소음조사 자료를 이용하여 모델의
본 연구는 다양한 도로조건에서 발생하는 도로교통소음에 대한 능동형 소음 예측모델을 개발하고, 소음저감을 위해 개발된 능동형 소음저감 장치(ANC)의 성능을 평가하기 위한 방안을 마련하는데 있다. 도로교통소음은 다양한 교통조건과 환경조건에 따라 소음의 크기가 다르게 나타날 수 있으므로, 이러한 조건에 구애받지 않는 도로교통소음 예측 모델을 개발하는 것이 필요하다. 본 연구에서는 현장여건에 맞춰 소음 예측에 필요한 계수값을 실시간으로 보정할 수 있도록 능동형 도로교통소음 예측 모델을 개발하였으며, 현장 소음조사 자료를 이용하여 모델의 적합도를 분석하였다. 능동형 소음제어장치(ANC)의 성능평가를 위해 가이드라인을 마련하였으며, 이를 이용한 ANC의 이론적 소음 저감 성능평가를 위한 시뮬레이션을 수행하였다. 또한, 국내·외 도로교통소음 관리기준을 검토하여 국내의 현황과 비교·분석하였다. 타이어/노면 근접소음 측정을 위한 CPX 측정장비의 안전성 및 반복성을 향상시켰으며, 타이어/노면 근접소음 측정을 위한 KS 규격을 마련하였다.
( 출처 : 초록 )
The proposes of this study are to develop active noise prediction model for traffic noise created at various road conditions and evaluation process of active noise control(ANC) device is recommended. The traffic noise is created at various traffic conditions and environmental conditions. Therefore,
The proposes of this study are to develop active noise prediction model for traffic noise created at various road conditions and evaluation process of active noise control(ANC) device is recommended. The traffic noise is created at various traffic conditions and environmental conditions. Therefore, it is necessary to develop constant traffic noise perdition model regardless of various traffic conditions and environmental conditions. The active traffic noise prediction model with real time index is developed to adjust the measured traffic noise in the field. In addition, best fit for active noise prediction model is analyzed based on traffic noise measuring data in the field. The guideline of evaluating active noise control(ANC) device is prepared and the simulation for noise reduction effects is conducted using active noise control(ANC) device. Also, specification on traffic noise management is compared and analyzed throughout the review specification on noise management in Korea and foreign countries. CPX device for measuring a noise between tire and pavement surface is developed to improve stability and repeatability throughout the field tests. Korean standard is prepared for CPX measurement of a noise between tire and pavement surface.
( 출처 : Abstracts )
과제명(ProjectTitle) : | - |
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연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
기대효과(Effect) : | - |
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