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NTIS 바로가기주관연구기관 | 현대로템 |
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연구책임자 | 박길배 |
참여연구자 | 김기남 , 이상곤 , 신민호 |
보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2017-05 |
과제시작연도 | 2016 |
주관부처 | 국토교통부 Ministry of Land, Infrastructure, and Transport |
과제관리전문기관 | 국토교통과학기술진흥원 Korea Agency for Infrastructure Technology Advancement |
등록번호 | TRKO201800036915 |
과제고유번호 | 1615008938 |
사업명 | 철도기술연구사업 |
DB 구축일자 | 2018-08-11 |
키워드 | 소음 저감.견인전동기.구동기어.냉방기.출입문.Noise reduction.Traction motor.Driving gear.HVAC.Door. |
○ 80kph 주행중 선로중앙 7.5m 거리 외부소음 79dBA 달성
(목표: 81 dBA)
-저소음 견인전동기 개발: PWL 103.7dBA 달성(목표 104dBA), 기존대비 9dBA 저감
-저소음 구동기어 개발: PWL 103.6dBA 달성(목표 104dBA), 기존대비 3dBA 저감
-외부소음 저감용 side skirt 개발: 설치전 대비 3dBA 저감
(선택적 사용, 설치전 외부소음 79dBA달성)
○ 110kph 터널 주행중 실내소음 79.2 dBA 달성 (목표: 80dBA)
Purpose & Contents
- The high speed and light weight of railway cars demand fundamental measures to solve noise and vibration problems. Also, in order to regulate the noise from the time of the production of the railway car, environmental noise standards for the manufactured vehicles are set and
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