본 연구는 청소년들에게 보다 양질의 서비스를 제공하고 지원할 수 있는 지방자치단체의 청소년행정체계를 개선하고 활성화하기 위한 방안으로써 기존의 청소년행정기구를 확대 개편하여 행정전달의 효율성과 일관성을 유지하기 위한 지방자치단체의 청소년행정 전담부서의 기능을 강화해야 한다는 것이다.
현재 청소년행정을 전담하는 행정부서로서 중앙정부는 국무총리실 청소년보호위원회와 문화관광부 청소년국, 지방자치단체에는 시·도 단위의 청소년과(체육청소년과 등), 가장 하위 행정단위인 시·군·구에는 청소년계(체육청소년계 등)가 있는데, 그 중에서 지방자치...
본 연구는 청소년들에게 보다 양질의 서비스를 제공하고 지원할 수 있는 지방자치단체의 청소년행정체계를 개선하고 활성화하기 위한 방안으로써 기존의 청소년행정기구를 확대 개편하여 행정전달의 효율성과 일관성을 유지하기 위한 지방자치단체의 청소년행정 전담부서의 기능을 강화해야 한다는 것이다.
현재 청소년행정을 전담하는 행정부서로서 중앙정부는 국무총리실 청소년보호위원회와 문화관광부 청소년국, 지방자치단체에는 시·도 단위의 청소년과(체육청소년과 등), 가장 하위 행정단위인 시·군·구에는 청소년계(체육청소년계 등)가 있는데, 그 중에서 지방자치단체 청소년행정부서의 확대보강을 강조한다. 지방자치단체 단위 중에서도 상대적으로 다른 행정단위에 비해 청소년업무 수행의 최일선 기관이라 할 수 있는 기초자치단체 단위인 시·군·구의 청소년업무 전담 부서의 기능이 너무 미약하다는 사실에 주목할 필요가 있다.
최일선 행정기관의 업무수행에 대한 전문기능의 부재로 인하여 청소년에 대한 직접적인 수련활동이나 대면서비스는 각종 청소년단체나 기관에 의존하고, 행정부서는 일부 선택적인 서비스만을 제공하고 주로 청소년 단체나 기관에 대한 지원을 주요 기능으로 담당하므로써 청소년의 다양한 요구를 반영한 전문적인 서비스를 제공하기 어려운 한계가 있다. 그러므로 청소년행정의 독자성을 살리고 효율적인 추진을 기대하기 위해서는 지방의 청소년행정제도를 체계적으로 기능을 강화시키고 전문화하여야 한다. 따라서 광역자치단체인 시·도에는 청소년과를 신설하고, 기초자치단체는 인구 20만이상 시는 청소년과를 신설하며 기타 시·군·구에는 최소한의 전담부서로서 청소년계(담당)를 설치하여야 한다.
또한 청소년관련 전문인력을 보강하고 청소년부서에 근무하는 공무원에 대한 인사상의 소외감을 배제하여 청소년행정의 안정성, 지속성과 함께 전문성을 유지하여야 한다.
따라서 기존의 지방청소년 행정체계를 보강하는 활성화 방안은 청소년정책의 내용을 다양화하고 분권화하므로써 청소년의 권리보장과 자율적인 참여기회 확대를 위하여 지방양여금과 청소년육성기금의 대폭적인 지원하에 설치·운영되고 있는 공공청소년수련시설의 효율적인 유지·관리와 민간청소년수련시설의 지도, 각종 청소년유해환경에 노출되어 있는 청소년에 대한 보호업무 등 청소년정책의 적극적인 시행으로 청소년 개개인이 타고난 소질을 최대한으로 발휘하여 국가 및 인류사회에 기여할 수 있는 인재양성을 위한 청소년행정을 펴 나가도록 하는 지방자치단체 차원에서의 최선의 선택이라고 볼 수 있다.
위의 청소년 행정체계개선의 제안은 각각 청소년에게 보다 나은 삶의 기회를 보장하고 건전한 성장을 도울 수 있어야 한다는 최소한의 행정체제로서 청소년업무의 고유성과 전문성이 확보되어야 한다는 나름대로의 타당성과 현실적인 고려를 통해 이루어진 것이다. 따라서 가능한 범위 내에서 기존의 행정조직과 인력을 확대 내지는 보강하여 전문적인 청소년정책을 수행하는 방향으로 지방자치단체의 청소년행정체계가 활성화되어야 한다.
본 연구는 청소년들에게 보다 양질의 서비스를 제공하고 지원할 수 있는 지방자치단체의 청소년행정체계를 개선하고 활성화하기 위한 방안으로써 기존의 청소년행정기구를 확대 개편하여 행정전달의 효율성과 일관성을 유지하기 위한 지방자치단체의 청소년행정 전담부서의 기능을 강화해야 한다는 것이다.
현재 청소년행정을 전담하는 행정부서로서 중앙정부는 국무총리실 청소년보호위원회와 문화관광부 청소년국, 지방자치단체에는 시·도 단위의 청소년과(체육청소년과 등), 가장 하위 행정단위인 시·군·구에는 청소년계(체육청소년계 등)가 있는데, 그 중에서 지방자치단체 청소년행정부서의 확대보강을 강조한다. 지방자치단체 단위 중에서도 상대적으로 다른 행정단위에 비해 청소년업무 수행의 최일선 기관이라 할 수 있는 기초자치단체 단위인 시·군·구의 청소년업무 전담 부서의 기능이 너무 미약하다는 사실에 주목할 필요가 있다.
최일선 행정기관의 업무수행에 대한 전문기능의 부재로 인하여 청소년에 대한 직접적인 수련활동이나 대면서비스는 각종 청소년단체나 기관에 의존하고, 행정부서는 일부 선택적인 서비스만을 제공하고 주로 청소년 단체나 기관에 대한 지원을 주요 기능으로 담당하므로써 청소년의 다양한 요구를 반영한 전문적인 서비스를 제공하기 어려운 한계가 있다. 그러므로 청소년행정의 독자성을 살리고 효율적인 추진을 기대하기 위해서는 지방의 청소년행정제도를 체계적으로 기능을 강화시키고 전문화하여야 한다. 따라서 광역자치단체인 시·도에는 청소년과를 신설하고, 기초자치단체는 인구 20만이상 시는 청소년과를 신설하며 기타 시·군·구에는 최소한의 전담부서로서 청소년계(담당)를 설치하여야 한다.
또한 청소년관련 전문인력을 보강하고 청소년부서에 근무하는 공무원에 대한 인사상의 소외감을 배제하여 청소년행정의 안정성, 지속성과 함께 전문성을 유지하여야 한다.
따라서 기존의 지방청소년 행정체계를 보강하는 활성화 방안은 청소년정책의 내용을 다양화하고 분권화하므로써 청소년의 권리보장과 자율적인 참여기회 확대를 위하여 지방양여금과 청소년육성기금의 대폭적인 지원하에 설치·운영되고 있는 공공청소년수련시설의 효율적인 유지·관리와 민간청소년수련시설의 지도, 각종 청소년유해환경에 노출되어 있는 청소년에 대한 보호업무 등 청소년정책의 적극적인 시행으로 청소년 개개인이 타고난 소질을 최대한으로 발휘하여 국가 및 인류사회에 기여할 수 있는 인재양성을 위한 청소년행정을 펴 나가도록 하는 지방자치단체 차원에서의 최선의 선택이라고 볼 수 있다.
위의 청소년 행정체계개선의 제안은 각각 청소년에게 보다 나은 삶의 기회를 보장하고 건전한 성장을 도울 수 있어야 한다는 최소한의 행정체제로서 청소년업무의 고유성과 전문성이 확보되어야 한다는 나름대로의 타당성과 현실적인 고려를 통해 이루어진 것이다. 따라서 가능한 범위 내에서 기존의 행정조직과 인력을 확대 내지는 보강하여 전문적인 청소년정책을 수행하는 방향으로 지방자치단체의 청소년행정체계가 활성화되어야 한다.
For improving and activating the youth administrative system of local governments which can offer good service and support on youths, it should be strengthen the function of youth administration exclusive body to maintain efficiency and consistency of administrative communication by carrying out exp...
For improving and activating the youth administrative system of local governments which can offer good service and support on youths, it should be strengthen the function of youth administration exclusive body to maintain efficiency and consistency of administrative communication by carrying out expansive reorganization of the existing youth administrative body.
Currently, as a youth administrative exclusive body, Commission on Youth Protection of the Prime minister and youth bureau of Culture and Tourism minister are organized in central governments and youth division in local governments respectively and youth sections are organized in city/county/ward office which is the lowest level of administrative body.
Among them, it is necessary for expanding reinforcement of local governments like city or provincial unit.
Also, it is needed to observe the fact that the function of youth administrative exclusive body of city/county/ward office which is the most front service line and very feeble ones compared with other administrative units.
Owing to absence of exclusive function, it is hard to offer direct training activities and face-to-face service on youth and lots of activities are lean on youth organizations and offer partial selective service only, thus there is a limit to offer a special service which reflected various demands of youth.
Therefore, to vitalize originality and effective promotion of youth administration, it ought to be strengthen or specialize systemically of the function in local youth administrative system.
And youth administrative divisions are to newly install in city such as metropolitan local governments and basic local governments which have more 200,000 population.
Also youth sections are to install as an limited exclusive body in other city, county or ward office. Moreover, by reinforcing special human resources related to youth administration and by excluding personnel affairs alienation of civil servants employed in youth administrative body, security and durability must be maintained together with speciality of youth administration.
For reinforcing and activating the existing local youth administration, diversity and decentralization of youth policy's contents are to needed to secure youth's rights and to enlarge opportunities of autonomous participation.
Also maintaining and managing the public youth training facilities which were managed by broad support of local transfer money and youth fostering fund, guidance of civil youth training facilities and protection of the young from the harmful environments and so on.
Through the active operation of the youth policies, local governments are abel to support the young to display their inborn qualities and thus to contribute development of state and the world.
Proposals of improving youth administrative systems are endowed with validity and realistic thoughts which indignity and specialty of youth works should be procured as a minimum administrative systems that are to secure the young acquiring a better opportunities of life and sane growth.
Therefore, through the enlargement or reinforcement of the existing administrative organizations and human resources within a possible extent, it ought to be activated youth administrative systems of local governments towards carrying out special youth policies.
For improving and activating the youth administrative system of local governments which can offer good service and support on youths, it should be strengthen the function of youth administration exclusive body to maintain efficiency and consistency of administrative communication by carrying out expansive reorganization of the existing youth administrative body.
Currently, as a youth administrative exclusive body, Commission on Youth Protection of the Prime minister and youth bureau of Culture and Tourism minister are organized in central governments and youth division in local governments respectively and youth sections are organized in city/county/ward office which is the lowest level of administrative body.
Among them, it is necessary for expanding reinforcement of local governments like city or provincial unit.
Also, it is needed to observe the fact that the function of youth administrative exclusive body of city/county/ward office which is the most front service line and very feeble ones compared with other administrative units.
Owing to absence of exclusive function, it is hard to offer direct training activities and face-to-face service on youth and lots of activities are lean on youth organizations and offer partial selective service only, thus there is a limit to offer a special service which reflected various demands of youth.
Therefore, to vitalize originality and effective promotion of youth administration, it ought to be strengthen or specialize systemically of the function in local youth administrative system.
And youth administrative divisions are to newly install in city such as metropolitan local governments and basic local governments which have more 200,000 population.
Also youth sections are to install as an limited exclusive body in other city, county or ward office. Moreover, by reinforcing special human resources related to youth administration and by excluding personnel affairs alienation of civil servants employed in youth administrative body, security and durability must be maintained together with speciality of youth administration.
For reinforcing and activating the existing local youth administration, diversity and decentralization of youth policy's contents are to needed to secure youth's rights and to enlarge opportunities of autonomous participation.
Also maintaining and managing the public youth training facilities which were managed by broad support of local transfer money and youth fostering fund, guidance of civil youth training facilities and protection of the young from the harmful environments and so on.
Through the active operation of the youth policies, local governments are abel to support the young to display their inborn qualities and thus to contribute development of state and the world.
Proposals of improving youth administrative systems are endowed with validity and realistic thoughts which indignity and specialty of youth works should be procured as a minimum administrative systems that are to secure the young acquiring a better opportunities of life and sane growth.
Therefore, through the enlargement or reinforcement of the existing administrative organizations and human resources within a possible extent, it ought to be activated youth administrative systems of local governments towards carrying out special youth policies.
주제어
#지방자치단체
#청소년행정체계
#활성화
#청소년
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.