최근 글로벌 경쟁체제하에서 세계 자동차 산업은 대량 생산체제의 도입으로 인하여 공급 과잉이 격화 되었고, 완성차업체들은 치열한 경쟁에서 살아남기 위해 비용을 감소시키고 효율성을 향상시키기 위한 구조 조정을 실시하고 있다. 이러한 움직임은 자동차 부품산업과 밀접한 관련이 있어 다국적 자동차 부품업체들이 글로벌 경영 전략을 수립하는데 중요한 영향을 미친다. 이에 보쉬, 델파이, 그리고 덴소와 같은 다국적 자동차 부품업체들은 완성차업체의 전략에 맞게 자신들의 사업을 재구성하고, 해외로 진출한 완성차업체의 원활한 생산과 공급을 위하여 중국과 같은 개발도상국 시장에 진출하는 등 각자의 경쟁력을 강화시키기 위한 전략을 모색하고 있다. 다시 말해, 다국적 자동차 부품업체들은 ...
최근 글로벌 경쟁체제하에서 세계 자동차 산업은 대량 생산체제의 도입으로 인하여 공급 과잉이 격화 되었고, 완성차업체들은 치열한 경쟁에서 살아남기 위해 비용을 감소시키고 효율성을 향상시키기 위한 구조 조정을 실시하고 있다. 이러한 움직임은 자동차 부품산업과 밀접한 관련이 있어 다국적 자동차 부품업체들이 글로벌 경영 전략을 수립하는데 중요한 영향을 미친다. 이에 보쉬, 델파이, 그리고 덴소와 같은 다국적 자동차 부품업체들은 완성차업체의 전략에 맞게 자신들의 사업을 재구성하고, 해외로 진출한 완성차업체의 원활한 생산과 공급을 위하여 중국과 같은 개발도상국 시장에 진출하는 등 각자의 경쟁력을 강화시키기 위한 전략을 모색하고 있다. 다시 말해, 다국적 자동차 부품업체들은 글로벌화 된 고객의 요구에 대응하고 치열한 글로벌 경쟁체제에서의 지속적인 경쟁우위를 확보하기 위하여 조직과 기업문화의 글로벌화, 경쟁력 있는 비용구조 확보, 완성차업체와 노동조합과의 협력관계 구축, 지속적인 연구개발, 효율적인 생산시스템 확보 그리고 글로벌 차원에서의 공급사슬관리체계 구축 등의 새로운 전략을 수립해야 한다. 따라서 본 연구는 글로벌화된 자동차 산업의 경쟁적인 환경변화를 인식하고, 세계적인 다국적 자동차 부품업체인 보쉬, 델파이 그리고 덴소에 대한 SWOT 분석을 통해 주요 다국적 부품업체들의 글로벌 경영 전략을 비교·분석함으로써, 급변하는 글로벌 경쟁체제에서의 다국적 자동차 부품업체들의 바람직한 글로벌 경영 전략을 모색하는데 그 의의가 있다.
최근 글로벌 경쟁체제하에서 세계 자동차 산업은 대량 생산체제의 도입으로 인하여 공급 과잉이 격화 되었고, 완성차업체들은 치열한 경쟁에서 살아남기 위해 비용을 감소시키고 효율성을 향상시키기 위한 구조 조정을 실시하고 있다. 이러한 움직임은 자동차 부품산업과 밀접한 관련이 있어 다국적 자동차 부품업체들이 글로벌 경영 전략을 수립하는데 중요한 영향을 미친다. 이에 보쉬, 델파이, 그리고 덴소와 같은 다국적 자동차 부품업체들은 완성차업체의 전략에 맞게 자신들의 사업을 재구성하고, 해외로 진출한 완성차업체의 원활한 생산과 공급을 위하여 중국과 같은 개발도상국 시장에 진출하는 등 각자의 경쟁력을 강화시키기 위한 전략을 모색하고 있다. 다시 말해, 다국적 자동차 부품업체들은 글로벌화 된 고객의 요구에 대응하고 치열한 글로벌 경쟁체제에서의 지속적인 경쟁우위를 확보하기 위하여 조직과 기업문화의 글로벌화, 경쟁력 있는 비용구조 확보, 완성차업체와 노동조합과의 협력관계 구축, 지속적인 연구개발, 효율적인 생산시스템 확보 그리고 글로벌 차원에서의 공급사슬관리체계 구축 등의 새로운 전략을 수립해야 한다. 따라서 본 연구는 글로벌화된 자동차 산업의 경쟁적인 환경변화를 인식하고, 세계적인 다국적 자동차 부품업체인 보쉬, 델파이 그리고 덴소에 대한 SWOT 분석을 통해 주요 다국적 부품업체들의 글로벌 경영 전략을 비교·분석함으로써, 급변하는 글로벌 경쟁체제에서의 다국적 자동차 부품업체들의 바람직한 글로벌 경영 전략을 모색하는데 그 의의가 있다.
This study evaluates the competitive environment of the global automotive industry and analyzes major multinational component corporation''s global management strategies through the comparative analysis of Bosch, Delphi and Denso. Based on the analysis, this study presents some suggestions for multi...
This study evaluates the competitive environment of the global automotive industry and analyzes major multinational component corporation''s global management strategies through the comparative analysis of Bosch, Delphi and Denso. Based on the analysis, this study presents some suggestions for multinational automotive component corprations''s strategies in the changing industry environment. Recently, global competition in the automotive industry has intensified due to prolonged oversupply and auto makers'' restructuring to reduce costs and enhance efficiency. In addition, an increased mass customization trend requires auto makers to develop greater flexibility and speed in the production and distribution of vehicles. These trends directly effect the global strategy of automotive component companies such as Bosch, Delphi, Denso. They have also been reshaping their business and investing in developing countries for the production and supply for auto makers. The large-scale merger and modulization has reinforced automotive component companies'' roles and responsibilities. To cope with these environmental changes and to survive the fierce global competition, the automotive component companies should strengthen their competitiveness. In other words, they should establish the new strategies for globalized customers through the globalization, global sourcing, competitive cost and technological innovation. They also should do their best for enhancement of quality and productivity, cooperation with auto makers & labor union and improvement of supply chain management under the globalized automotive industry. In conclusion, this study recommends the global management strategies for multinational automotive component corporations to survive the fierce global competition.
This study evaluates the competitive environment of the global automotive industry and analyzes major multinational component corporation''s global management strategies through the comparative analysis of Bosch, Delphi and Denso. Based on the analysis, this study presents some suggestions for multinational automotive component corprations''s strategies in the changing industry environment. Recently, global competition in the automotive industry has intensified due to prolonged oversupply and auto makers'' restructuring to reduce costs and enhance efficiency. In addition, an increased mass customization trend requires auto makers to develop greater flexibility and speed in the production and distribution of vehicles. These trends directly effect the global strategy of automotive component companies such as Bosch, Delphi, Denso. They have also been reshaping their business and investing in developing countries for the production and supply for auto makers. The large-scale merger and modulization has reinforced automotive component companies'' roles and responsibilities. To cope with these environmental changes and to survive the fierce global competition, the automotive component companies should strengthen their competitiveness. In other words, they should establish the new strategies for globalized customers through the globalization, global sourcing, competitive cost and technological innovation. They also should do their best for enhancement of quality and productivity, cooperation with auto makers & labor union and improvement of supply chain management under the globalized automotive industry. In conclusion, this study recommends the global management strategies for multinational automotive component corporations to survive the fierce global competition.
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