히나스테라(Alberto Ginastera, 1916-1983)는 20세기 아르헨티나를 대표하는 국민주의 작곡가로 아르헨티나 뿐만 아니라 미국, 유럽 등지에서 매우 광범위한 음악활동을 펼쳤다. 히나스테라는 그의 음악 작품에 변화를 주기 위하여 항상 새로운 기법과 양식을 추구하며 노력하는 모습을 보여주었다. 무엇보다도 그는 민속적 음악요소를 살린 그만의 독창적인 음악세계를 보여주었는데,『파남비 (Panambi op.1)』(1937), 『에스탄시아 (Estancia op.8)』(1943)와 『아르헨티나 춤곡 (Danzas Argent...
히나스테라(Alberto Ginastera, 1916-1983)는 20세기 아르헨티나를 대표하는 국민주의 작곡가로 아르헨티나 뿐만 아니라 미국, 유럽 등지에서 매우 광범위한 음악활동을 펼쳤다. 히나스테라는 그의 음악 작품에 변화를 주기 위하여 항상 새로운 기법과 양식을 추구하며 노력하는 모습을 보여주었다. 무엇보다도 그는 민속적 음악요소를 살린 그만의 독창적인 음악세계를 보여주었는데,『파남비 (Panambi op.1)』(1937), 『에스탄시아 (Estancia op.8)』(1943)와 『아르헨티나 춤곡 (Danzas Argentinas op.2)』(1937)등 작품들에서 아르헨티나의 민속요소들을 찾아 볼 수 있다. 특히, 히나스테라의『아르헨티나 춤곡 op.2』은 세 개의 춤곡으로 구성된 피아노곡으로 아르헨티나의 민속적인 음악어법이 잘 구현 되어 있는 그의 대표적 작품이다. 본 논문에서는 먼저 히나스테라의 음악배경이 되는 아르헨티나의 민속음악과 음악양식을 알아보고, 이러한 민속 음악 어법이 히나스테라의 피아노 작품『아르헨티나 춤곡 op.2』에서 어떻게 활용되었는지 살펴본 후에, 연주자의 입장에서 이러한 민속요소들을 어떻게 하면 잘 표현 할 수 있을지에 대한 연주 해석상의 문제점들을 논하였다.
히나스테라(Alberto Ginastera, 1916-1983)는 20세기 아르헨티나를 대표하는 국민주의 작곡가로 아르헨티나 뿐만 아니라 미국, 유럽 등지에서 매우 광범위한 음악활동을 펼쳤다. 히나스테라는 그의 음악 작품에 변화를 주기 위하여 항상 새로운 기법과 양식을 추구하며 노력하는 모습을 보여주었다. 무엇보다도 그는 민속적 음악요소를 살린 그만의 독창적인 음악세계를 보여주었는데,『파남비 (Panambi op.1)』(1937), 『에스탄시아 (Estancia op.8)』(1943)와 『아르헨티나 춤곡 (Danzas Argentinas op.2)』(1937)등 작품들에서 아르헨티나의 민속요소들을 찾아 볼 수 있다. 특히, 히나스테라의『아르헨티나 춤곡 op.2』은 세 개의 춤곡으로 구성된 피아노곡으로 아르헨티나의 민속적인 음악어법이 잘 구현 되어 있는 그의 대표적 작품이다. 본 논문에서는 먼저 히나스테라의 음악배경이 되는 아르헨티나의 민속음악과 음악양식을 알아보고, 이러한 민속 음악 어법이 히나스테라의 피아노 작품『아르헨티나 춤곡 op.2』에서 어떻게 활용되었는지 살펴본 후에, 연주자의 입장에서 이러한 민속요소들을 어떻게 하면 잘 표현 할 수 있을지에 대한 연주 해석상의 문제점들을 논하였다.
Alberto Ginastera is one of the representative composers of nationalism. In addition, he worked and showed his ability very widely not only in Argentina but also in Europe and America. He made great efforts to find new methods and modes in order to exhibit new things that could not find in his piece...
Alberto Ginastera is one of the representative composers of nationalism. In addition, he worked and showed his ability very widely not only in Argentina but also in Europe and America. He made great efforts to find new methods and modes in order to exhibit new things that could not find in his pieces before. Above all things, Ginastera showed his own creative musical world with folk musical elements. 『Panambi op.1 (1937)』, 『Estancia op.8 (1943)』, and『Danzas Argentinas op.2 (1937)』are the best examples to be able to find the folk elements of Argentina among his numerous works. Especially, 『Danzas Argentinas op.2』, a piano music, composed of three dance songs, is the representative piece, embodying folk musical expression, of his. In this thesis, I surveyed how to improve or express folk musical elements more efficiently as a player. To do so, first, I tried to know Argentina’s folk music and musical mode which is the musical background of Ginastera, and then I scrutinized how the folk musical expression works in Ginastera’s pieces.
Alberto Ginastera is one of the representative composers of nationalism. In addition, he worked and showed his ability very widely not only in Argentina but also in Europe and America. He made great efforts to find new methods and modes in order to exhibit new things that could not find in his pieces before. Above all things, Ginastera showed his own creative musical world with folk musical elements. 『Panambi op.1 (1937)』, 『Estancia op.8 (1943)』, and『Danzas Argentinas op.2 (1937)』are the best examples to be able to find the folk elements of Argentina among his numerous works. Especially, 『Danzas Argentinas op.2』, a piano music, composed of three dance songs, is the representative piece, embodying folk musical expression, of his. In this thesis, I surveyed how to improve or express folk musical elements more efficiently as a player. To do so, first, I tried to know Argentina’s folk music and musical mode which is the musical background of Ginastera, and then I scrutinized how the folk musical expression works in Ginastera’s pieces.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.