이미 우리나라는 지식화, 정보화, 전문화로 변화되는 속에서 매년 범죄의 흉포화. 대형화, 광역화, 저연령화 추세로 인하여 현재의 경찰 및 공안인력만으로는 국민의 안전의 욕구를 해결하는 데에 한계에 다다른 것은 자명한 사실이며, 특히 가족이나 친지의 실종, 사기 등 개인적 법익침해 사건에 있어서도 국가공권력의 치안서비스를 기대하기 어려운 것도 사실이다. 이러한 치안서비스를 민영화로의 이양의 흐름에 따라 이미 지난 1996년 OECD 회원국으로 가입하면서 민간조사에 대한 부분은 개방이 되어 외국의 민간조사 기업들이 국내에서 활발한 활동을 벌이고 있다는 사실에 비추어 볼때, 지난 2005년부터 발의가 되어서 현재 국회에 계류 증인 민간조사업 법만이 시행초기부터 시행착오를 겪지 않고 안정적으로 정착화 되어야 하는 것은 당연할 것이다. 본 연구에서는 현재 우리나라와 외국 시장의 민간조사업무의 현황에 대해서 알아보고, 현재입법계류중인 민간조사 법안의 문제점에 대해서 알아보고, 민간 조사원제도의 합리적인 정착화 방안에 대해서 제시하였다. 따라서 민간조사제도를 도입하기 위한 전제조건으로 국민의식의 수준향상, 관리감독기관의 명확화, 교육기간의 정립, 입법의 재정비 등이 필요하다. 그리고 민간조사제도의 바람직한 방향으로 운영되기 위하여서는 다음과 같은 것들이 갖추어져야한다. 첫째, 공인자격제도의 운영으로 전문화된 검증된 인력이 업무를 수행할수 있게, 마련을 하여야 한다. 둘째, 업무범위의 명확화를 통하여, 불법과 합법의 경계선을 분명이 구분하여, 국민과 밀접한 생활관계를 가지고 활동하여야 한다. 셋째, 개인의 ...
이미 우리나라는 지식화, 정보화, 전문화로 변화되는 속에서 매년 범죄의 흉포화. 대형화, 광역화, 저연령화 추세로 인하여 현재의 경찰 및 공안인력만으로는 국민의 안전의 욕구를 해결하는 데에 한계에 다다른 것은 자명한 사실이며, 특히 가족이나 친지의 실종, 사기 등 개인적 법익침해 사건에 있어서도 국가공권력의 치안서비스를 기대하기 어려운 것도 사실이다. 이러한 치안서비스를 민영화로의 이양의 흐름에 따라 이미 지난 1996년 OECD 회원국으로 가입하면서 민간조사에 대한 부분은 개방이 되어 외국의 민간조사 기업들이 국내에서 활발한 활동을 벌이고 있다는 사실에 비추어 볼때, 지난 2005년부터 발의가 되어서 현재 국회에 계류 증인 민간조사업 법만이 시행초기부터 시행착오를 겪지 않고 안정적으로 정착화 되어야 하는 것은 당연할 것이다. 본 연구에서는 현재 우리나라와 외국 시장의 민간조사업무의 현황에 대해서 알아보고, 현재입법계류중인 민간조사 법안의 문제점에 대해서 알아보고, 민간 조사원제도의 합리적인 정착화 방안에 대해서 제시하였다. 따라서 민간조사제도를 도입하기 위한 전제조건으로 국민의식의 수준향상, 관리감독기관의 명확화, 교육기간의 정립, 입법의 재정비 등이 필요하다. 그리고 민간조사제도의 바람직한 방향으로 운영되기 위하여서는 다음과 같은 것들이 갖추어져야한다. 첫째, 공인자격제도의 운영으로 전문화된 검증된 인력이 업무를 수행할수 있게, 마련을 하여야 한다. 둘째, 업무범위의 명확화를 통하여, 불법과 합법의 경계선을 분명이 구분하여, 국민과 밀접한 생활관계를 가지고 활동하여야 한다. 셋째, 개인의 프라이버시 보호를 위하여 존재하여야 한다. 민간조사업의 특성상 개인의 신상과 관련된 정보가 필수적으로 요구되므로, 이러한 개인의 정보를 업무를 위하여서 만이 사용될수 있도록 유도한다. 넷째, 기업형 범죄등에 활용하여야 한다. 현대사회는 정보화 사회로 빠르게 정착이 되었다. 빠르게 정착이 된만큼 그만큼의 빈공간이 생기게 마련이다. 기업의 경쟁력은 곧 국가경쟁력으로 이어지게 마련이다. 이러한 상관관계의 중요성을 알고서, 개인과 관련된 업무에만 치중 할 것이 아니라, 기업의 손실예방 부분에토 적극 활용이 되어야 한다.
이미 우리나라는 지식화, 정보화, 전문화로 변화되는 속에서 매년 범죄의 흉포화. 대형화, 광역화, 저연령화 추세로 인하여 현재의 경찰 및 공안인력만으로는 국민의 안전의 욕구를 해결하는 데에 한계에 다다른 것은 자명한 사실이며, 특히 가족이나 친지의 실종, 사기 등 개인적 법익침해 사건에 있어서도 국가공권력의 치안서비스를 기대하기 어려운 것도 사실이다. 이러한 치안서비스를 민영화로의 이양의 흐름에 따라 이미 지난 1996년 OECD 회원국으로 가입하면서 민간조사에 대한 부분은 개방이 되어 외국의 민간조사 기업들이 국내에서 활발한 활동을 벌이고 있다는 사실에 비추어 볼때, 지난 2005년부터 발의가 되어서 현재 국회에 계류 증인 민간조사업 법만이 시행초기부터 시행착오를 겪지 않고 안정적으로 정착화 되어야 하는 것은 당연할 것이다. 본 연구에서는 현재 우리나라와 외국 시장의 민간조사업무의 현황에 대해서 알아보고, 현재입법계류중인 민간조사 법안의 문제점에 대해서 알아보고, 민간 조사원제도의 합리적인 정착화 방안에 대해서 제시하였다. 따라서 민간조사제도를 도입하기 위한 전제조건으로 국민의식의 수준향상, 관리감독기관의 명확화, 교육기간의 정립, 입법의 재정비 등이 필요하다. 그리고 민간조사제도의 바람직한 방향으로 운영되기 위하여서는 다음과 같은 것들이 갖추어져야한다. 첫째, 공인자격제도의 운영으로 전문화된 검증된 인력이 업무를 수행할수 있게, 마련을 하여야 한다. 둘째, 업무범위의 명확화를 통하여, 불법과 합법의 경계선을 분명이 구분하여, 국민과 밀접한 생활관계를 가지고 활동하여야 한다. 셋째, 개인의 프라이버시 보호를 위하여 존재하여야 한다. 민간조사업의 특성상 개인의 신상과 관련된 정보가 필수적으로 요구되므로, 이러한 개인의 정보를 업무를 위하여서 만이 사용될수 있도록 유도한다. 넷째, 기업형 범죄등에 활용하여야 한다. 현대사회는 정보화 사회로 빠르게 정착이 되었다. 빠르게 정착이 된만큼 그만큼의 빈공간이 생기게 마련이다. 기업의 경쟁력은 곧 국가경쟁력으로 이어지게 마련이다. 이러한 상관관계의 중요성을 알고서, 개인과 관련된 업무에만 치중 할 것이 아니라, 기업의 손실예방 부분에토 적극 활용이 되어야 한다.
Korean crimes become ferocious, bigger, integrated and age-lowered every year in the process of transforming into knowledge and infoiliiation based specialized society. Accordingly, present police and public security man power isn't enough to meet the safety demand of the nation. Especially in the c...
Korean crimes become ferocious, bigger, integrated and age-lowered every year in the process of transforming into knowledge and infoiliiation based specialized society. Accordingly, present police and public security man power isn't enough to meet the safety demand of the nation. Especially in the cases of infringement of personal interests like deception or disappearance of family or relatives, we can hardly expect public peace service. Private investigation sector has already opened since Korea joined to OECD in 1996 and foreign private investigators(PI) have gone the actions vigorously following the flow of hangover of public peace to private management. Therefore the PI bill which were proposed in 2005 and is pending in the national assemble should be settle gown stable from the first stage of enforcement without trial and error. This study purposes to search the present status of PI business in Korea and foreign markets, find out the points of the pending PI bill and present rational plan to settle the private investigator administrator(PIA) system. We need to raise national consciousness, clarify the management and competence agency, set the instruction period and reorganize legislation as a precondition for introduction of PI system. And for the desirable administration of PI system we need to prepare the following: Fist, operate authorized qualification so that the verified and specialized human resources profane the duties. Second, through clarifying the sphere of activity, distinguish the boundary line between illegality and legality and act with close relations to nation. Third, exist to guard individual's privacy. Due to the peculiarity of PI business personal infatuation is necessarily required, lead these information to be used only for business purposes. Fourth, apply to corporate crimes. Modem society has settled in information based society rapidly. And the rapid settlement left a gap. Competitive power of a company is linked to the power of the country. Notice the importance of this correlation, not only give value on individual-related business but also utilize the service to protect corporate loss.
Korean crimes become ferocious, bigger, integrated and age-lowered every year in the process of transforming into knowledge and infoiliiation based specialized society. Accordingly, present police and public security man power isn't enough to meet the safety demand of the nation. Especially in the cases of infringement of personal interests like deception or disappearance of family or relatives, we can hardly expect public peace service. Private investigation sector has already opened since Korea joined to OECD in 1996 and foreign private investigators(PI) have gone the actions vigorously following the flow of hangover of public peace to private management. Therefore the PI bill which were proposed in 2005 and is pending in the national assemble should be settle gown stable from the first stage of enforcement without trial and error. This study purposes to search the present status of PI business in Korea and foreign markets, find out the points of the pending PI bill and present rational plan to settle the private investigator administrator(PIA) system. We need to raise national consciousness, clarify the management and competence agency, set the instruction period and reorganize legislation as a precondition for introduction of PI system. And for the desirable administration of PI system we need to prepare the following: Fist, operate authorized qualification so that the verified and specialized human resources profane the duties. Second, through clarifying the sphere of activity, distinguish the boundary line between illegality and legality and act with close relations to nation. Third, exist to guard individual's privacy. Due to the peculiarity of PI business personal infatuation is necessarily required, lead these information to be used only for business purposes. Fourth, apply to corporate crimes. Modem society has settled in information based society rapidly. And the rapid settlement left a gap. Competitive power of a company is linked to the power of the country. Notice the importance of this correlation, not only give value on individual-related business but also utilize the service to protect corporate loss.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.