게임의 제작 기술, 하드웨어의 발전으로 오늘날 게임은 이전의 게임보다 규모가 커지고 복잡해지고 있다. 3D 게임의 등장으로 게임의 사실성은 게임유저에게 몰입감을 증가시켜 주는 중요한 요소로 부각되고 있으며, 사실적인 그래픽, 상호작용, 물리적 현상 구현 등 게임의 사실감을 높여주는 요소로서 유저들의 니즈와 관련 연구에 대한 요구사항 늘고 있다. 특히 온라인 MMORPG 장르의 게임은 다른 타 장르의 게임과 달리 사용기술이 많고 복잡도가 높아 게임 엔진의 중요성은 점차 증가하며, 활용성도 높은 실정이다. 따라서 게임플레이하는 유저의 니즈에 부합하는 재미요소와 사실적인 그래픽 등을 구현하기 위해 많은 연구와 노력이 진행되고 있다. 그러나 게임 산업에서는 제작 기술, 제작기간, 인력 구성 등 여러 가지 어려움이 따르고 있다. 본 연구에서는 상용엔진인 ...
게임의 제작 기술, 하드웨어의 발전으로 오늘날 게임은 이전의 게임보다 규모가 커지고 복잡해지고 있다. 3D 게임의 등장으로 게임의 사실성은 게임유저에게 몰입감을 증가시켜 주는 중요한 요소로 부각되고 있으며, 사실적인 그래픽, 상호작용, 물리적 현상 구현 등 게임의 사실감을 높여주는 요소로서 유저들의 니즈와 관련 연구에 대한 요구사항 늘고 있다. 특히 온라인 MMORPG 장르의 게임은 다른 타 장르의 게임과 달리 사용기술이 많고 복잡도가 높아 게임 엔진의 중요성은 점차 증가하며, 활용성도 높은 실정이다. 따라서 게임플레이하는 유저의 니즈에 부합하는 재미요소와 사실적인 그래픽 등을 구현하기 위해 많은 연구와 노력이 진행되고 있다. 그러나 게임 산업에서는 제작 기술, 제작기간, 인력 구성 등 여러 가지 어려움이 따르고 있다. 본 연구에서는 상용엔진인 언리얼 엔진을 사용하여 제작된 게임 개발 사례를 통해 언 리얼 엔진을 이용한 MMORPG 개발 방법 제안을 목적으로 한다. (주) 이매직엔터테인먼트에서 2001년 개발한 “세피로스 온라인” MMORPG 를 본 연구를 위해 사례 분석하였으며, 실제 상용게임 개발에 사용되는 언리얼 엔진의 기술적인 사용과정 및 결과물을 제안한다. 세피로스는 온라인은 판타지 액션성의 장점을 살린 MMORPG 게임이다.
게임의 제작 기술, 하드웨어의 발전으로 오늘날 게임은 이전의 게임보다 규모가 커지고 복잡해지고 있다. 3D 게임의 등장으로 게임의 사실성은 게임유저에게 몰입감을 증가시켜 주는 중요한 요소로 부각되고 있으며, 사실적인 그래픽, 상호작용, 물리적 현상 구현 등 게임의 사실감을 높여주는 요소로서 유저들의 니즈와 관련 연구에 대한 요구사항 늘고 있다. 특히 온라인 MMORPG 장르의 게임은 다른 타 장르의 게임과 달리 사용기술이 많고 복잡도가 높아 게임 엔진의 중요성은 점차 증가하며, 활용성도 높은 실정이다. 따라서 게임플레이하는 유저의 니즈에 부합하는 재미요소와 사실적인 그래픽 등을 구현하기 위해 많은 연구와 노력이 진행되고 있다. 그러나 게임 산업에서는 제작 기술, 제작기간, 인력 구성 등 여러 가지 어려움이 따르고 있다. 본 연구에서는 상용엔진인 언리얼 엔진을 사용하여 제작된 게임 개발 사례를 통해 언 리얼 엔진을 이용한 MMORPG 개발 방법 제안을 목적으로 한다. (주) 이매직엔터테인먼트에서 2001년 개발한 “세피로스 온라인” MMORPG 를 본 연구를 위해 사례 분석하였으며, 실제 상용게임 개발에 사용되는 언리얼 엔진의 기술적인 사용과정 및 결과물을 제안한다. 세피로스는 온라인은 판타지 액션성의 장점을 살린 MMORPG 게임이다.
The recent game is getting more complex and larger in the scale than the past. It is caused by the development of product in techniques and hardware. With the advent of 3D game, the reality of the game has become highlighted as an important fact that it would make the uses with more increased immers...
The recent game is getting more complex and larger in the scale than the past. It is caused by the development of product in techniques and hardware. With the advent of 3D game, the reality of the game has become highlighted as an important fact that it would make the uses with more increased immersions. The realistic graphic images, the fast interactions and the physical phenomena are good facts for the game following the increasing demand of user needs. There have been so many researches and efforts for the exciting facts and the implementation of the reality corresponding with user needs for playing the game. Especially, the online game genre of MMORPG (massively multiple online role playing game) is developed using many techniques of high complexities, so the game engine should be adopted to develop it. The aim of this study is to find the way of implementation of MMORPG using the Unreal game engine which is a commercial and widely accepted one in the game industries as well as the planning for the project through the example of Sephiroth that is MMORPG serviced by the Imazic Entertainment Co. Ltd since 2002. The procedure of utilizing the Unreal Engine with its results is proposed in this paper.
The recent game is getting more complex and larger in the scale than the past. It is caused by the development of product in techniques and hardware. With the advent of 3D game, the reality of the game has become highlighted as an important fact that it would make the uses with more increased immersions. The realistic graphic images, the fast interactions and the physical phenomena are good facts for the game following the increasing demand of user needs. There have been so many researches and efforts for the exciting facts and the implementation of the reality corresponding with user needs for playing the game. Especially, the online game genre of MMORPG (massively multiple online role playing game) is developed using many techniques of high complexities, so the game engine should be adopted to develop it. The aim of this study is to find the way of implementation of MMORPG using the Unreal game engine which is a commercial and widely accepted one in the game industries as well as the planning for the project through the example of Sephiroth that is MMORPG serviced by the Imazic Entertainment Co. Ltd since 2002. The procedure of utilizing the Unreal Engine with its results is proposed in this paper.
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