본 논문의 연구목적은 유아들에게 정 · 명문의 글을 제시하여, 그들이 일찍 문법 · 문단의식을 가지고 논리적으로 글을 쓰는 재미를 느끼게 하는 데 있다. 즉 유아들에게 체계적이고 논리적인 글쓰기 환경을 제공하는 데에 연구의 목적이 있다. 논리적이고 체계적인 글을 쓴다는 것은 곧 진취적인 사고력을 길러주고, 정서함양은 물론 인격 형성에 중요한 역할을 한다는 점에서 그 가치는 매우 높다. 또한 타인과의 의사소통 기능뿐 아니라 교훈적 의미를 담아 세상을 제도하는 역할을 수행한다는 점에서 중요성이 대두된다. 유아기는 특히 언어의 사용이 활발하여 글쓰기의 기초가 형성되는 시기이다. 이 시기의 유아에게 올바른 한글 환경을 제공하는 일은 무엇보다 중요하다. 유아들이 논리적으로 언어를 구사할 수 있는 것은, 논리적인 글의 환경에 놓여 있을 때 가능하다. 이를 바탕으로 논리적인 글쓰기는 자연스럽게 이루어진다. 유아들의 성공적인 삶을 위해서 여러 가지 사회적 배려가 있어야 하겠지만, 올바른 글쓰기 환경을 제공하는 일은 마땅히 무엇보다도 선행되어야 한다. 글을 읽고 쓰는 일에 모두 익숙해지기까지, 유아들은 숱한 정신적 혼란을 겪는다. 두뇌 발달이 미숙한 유아들일수록 자기중심적 세계관을 갖고 있어서, 언어구사나 행동 양식 모두 혼란스런 경향을 지니고 있다는 주장이 정신분석학자들의 일반적인 견해이다. 그러한 유아들에게 논리적인 글쓰기의 학습을 유도하기란 쉽지 않다. 글쓰기를 위한 기초 단계인 낱글자 구분, 철자 - 음소의 대응규칙, 자모체계의 원리 등의 접근은 용이하지 않다. 쓰기를 위한 기초단계에서의 낱자의 구분, 철자 - 음소의 대응규칙, 자모체계의 원리, 글자의 개념과 구조에 대한 이해 등 다양한 기초학습이 그들에게 우선 필요하다. 유아들은 글자 체계와 문법을 자연스럽게 체득하기가 힘들고, 또 그것이 쉽게 정복될 대상도 아니다. 따라서 논리적인 글쓰기의 필요성을 스스로 인식하지 못하는 유아들을 대상으로 효과적인 글쓰기의 지도 방법을 탐색하는 논문은 목표를 달성하기에 매우 힘든 테마이다. 그 지도법이 모든 유치원 교사들에게 시급한 과제임에는 틀림없지만, 해결하기 쉬운 문제는 결코 아니다. 이와 관련하여 총체적 언어교육은 읽기, 쓰기 학습을 획일적으로 반복하는 연습을 강조하는 전통적인 언어교육법을 정면으로 반대 · 비판하고, 유아로 하여금 자신의 느낌을 표현하고 타인과 자신의 생각을 교류하도록 하는 언어 활용 중심의 창조적 방법이 새로 등장했다. 이러한 총체적 언어교육론의 등장으로, 풍부하고 의미 있는 양질의 언어 환경을 유아들에게 제공하여, 그들의 언어 감각을 조기에 개발 · 훈련하는 지도법이 당연히 각광을 받게 되었다. 지금까지 시도해왔던 개별적인 낱자와 음소를 반복적으로 가르치던 전통적인 언어교육의 폐단을 지나치게 강조하며 총체적 언어접근법을 추종하는 많은 사람들은 의미 없는 낱자의 변별이나 소리, 철자 - 음소의 대응 규칙, 자모체계의 원리 등을 따로 떼어내어 가르치면 안 된다고 주장한다. 그러나 쓰기는 읽기를 전제로 하며, 또 읽기의 반복을 통해서 유아의 상상력이 발현되고, 그에 따라 느낀 바를 글자로 표현하려는 충동이 생겨난다는 점에 주목하여, 유아들이 논리적이고 바른 글을 쓰도록 지도할 필요성이 학자들에 의해 인정받았다. 실제로 ...
본 논문의 연구목적은 유아들에게 정 · 명문의 글을 제시하여, 그들이 일찍 문법 · 문단의식을 가지고 논리적으로 글을 쓰는 재미를 느끼게 하는 데 있다. 즉 유아들에게 체계적이고 논리적인 글쓰기 환경을 제공하는 데에 연구의 목적이 있다. 논리적이고 체계적인 글을 쓴다는 것은 곧 진취적인 사고력을 길러주고, 정서함양은 물론 인격 형성에 중요한 역할을 한다는 점에서 그 가치는 매우 높다. 또한 타인과의 의사소통 기능뿐 아니라 교훈적 의미를 담아 세상을 제도하는 역할을 수행한다는 점에서 중요성이 대두된다. 유아기는 특히 언어의 사용이 활발하여 글쓰기의 기초가 형성되는 시기이다. 이 시기의 유아에게 올바른 한글 환경을 제공하는 일은 무엇보다 중요하다. 유아들이 논리적으로 언어를 구사할 수 있는 것은, 논리적인 글의 환경에 놓여 있을 때 가능하다. 이를 바탕으로 논리적인 글쓰기는 자연스럽게 이루어진다. 유아들의 성공적인 삶을 위해서 여러 가지 사회적 배려가 있어야 하겠지만, 올바른 글쓰기 환경을 제공하는 일은 마땅히 무엇보다도 선행되어야 한다. 글을 읽고 쓰는 일에 모두 익숙해지기까지, 유아들은 숱한 정신적 혼란을 겪는다. 두뇌 발달이 미숙한 유아들일수록 자기중심적 세계관을 갖고 있어서, 언어구사나 행동 양식 모두 혼란스런 경향을 지니고 있다는 주장이 정신분석학자들의 일반적인 견해이다. 그러한 유아들에게 논리적인 글쓰기의 학습을 유도하기란 쉽지 않다. 글쓰기를 위한 기초 단계인 낱글자 구분, 철자 - 음소의 대응규칙, 자모체계의 원리 등의 접근은 용이하지 않다. 쓰기를 위한 기초단계에서의 낱자의 구분, 철자 - 음소의 대응규칙, 자모체계의 원리, 글자의 개념과 구조에 대한 이해 등 다양한 기초학습이 그들에게 우선 필요하다. 유아들은 글자 체계와 문법을 자연스럽게 체득하기가 힘들고, 또 그것이 쉽게 정복될 대상도 아니다. 따라서 논리적인 글쓰기의 필요성을 스스로 인식하지 못하는 유아들을 대상으로 효과적인 글쓰기의 지도 방법을 탐색하는 논문은 목표를 달성하기에 매우 힘든 테마이다. 그 지도법이 모든 유치원 교사들에게 시급한 과제임에는 틀림없지만, 해결하기 쉬운 문제는 결코 아니다. 이와 관련하여 총체적 언어교육은 읽기, 쓰기 학습을 획일적으로 반복하는 연습을 강조하는 전통적인 언어교육법을 정면으로 반대 · 비판하고, 유아로 하여금 자신의 느낌을 표현하고 타인과 자신의 생각을 교류하도록 하는 언어 활용 중심의 창조적 방법이 새로 등장했다. 이러한 총체적 언어교육론의 등장으로, 풍부하고 의미 있는 양질의 언어 환경을 유아들에게 제공하여, 그들의 언어 감각을 조기에 개발 · 훈련하는 지도법이 당연히 각광을 받게 되었다. 지금까지 시도해왔던 개별적인 낱자와 음소를 반복적으로 가르치던 전통적인 언어교육의 폐단을 지나치게 강조하며 총체적 언어접근법을 추종하는 많은 사람들은 의미 없는 낱자의 변별이나 소리, 철자 - 음소의 대응 규칙, 자모체계의 원리 등을 따로 떼어내어 가르치면 안 된다고 주장한다. 그러나 쓰기는 읽기를 전제로 하며, 또 읽기의 반복을 통해서 유아의 상상력이 발현되고, 그에 따라 느낀 바를 글자로 표현하려는 충동이 생겨난다는 점에 주목하여, 유아들이 논리적이고 바른 글을 쓰도록 지도할 필요성이 학자들에 의해 인정받았다. 실제로 음운 인식이 유아의 읽기 학습을 증진시킨다는 사실은 이미 밝혀졌다. 또한 유아들의 읽기 발달 특징을 살펴본 결과, 읽기가 능숙하지 못할 경우 글자의 전체적인 형태를 기억해서 읽거나, 글의 맥락에 따라 언어의 규칙성을 발견하고, 글자와 말소리의 관계, 음운 인식, 자모체계의 원리 들을 인지하는 능숙한 읽기 능력을 마침내 갖게 된다. 총체적 언어교육 옹호론자들은 이러한 언어의 규칙과 음운 인식을 교사가 직접적으로 가르쳐 주지 않더라도 문화가 중심의 총체적 언어교육법을 통하여 유아 스스로 충분히 깨닫고 터득할 수 있다고 주장한다. 실제로 풍부하고 충분한 언어 환경을 제공받지 못한 유아들은 스스로 음운 인식을 깨닫지 못하는 것으로 밝혀졌다. 따라서 음운 인식을 직접 가르치는 방법은 유아들이 성공적으로 문자 언어를 습득하는 데 큰 도움이 된다. 여기서 우리가 주의할 점은 문자 언어가 우리 생활에서 어떤 기능을 하며, 특히 성격 형성에 실제로 어떤 영향을 끼치는지, 그에 관해 충분히 검토하지 않고, 사전 경험이 부족한 상태에서 음운 인식을 먼저 가르치거나, 풍부한 언어 환경을 제공하지 않고 음운 인식만을 반복해서 가르치는 것은 부작용을 유발할 가능성이 크다. 과거처럼 또다시 음운 인식만을 되풀이 해 가르친다면, 유아들은 다시 읽기와 쓰기에 흥미를 잃게 된다. 기존의 총체적 언어 접근법과 부호중심 접근법 간의 논쟁 즉 두 패러다임의 갈등은 모두 실천적 교육가들(유치원 교사들)에게 철저히 외면당해 왔다. 유아에 관한 정보매체는 하루가 다르게 급변하는데, 그들의 학습인 읽기와 쓰기에 관한 지도법은 과거 지향적 논쟁에 매달려 있으니 당연한 결과이다. 따라서 논리적인 글쓰기 조기 지도법에 관한 정확한 이해와 접근이 필요한 시점이 바로 현재이다. 유아들의 미래 삶 전반을 좌우할 중요한 요소가 바로 올바른 언어활동이다. 따라서 유아들에게 바르고 정확한 언어 환경을 제공해야 할 필요성이 대단히 크다. 원만한 인간관계를 맺을 수 있는 능력을 갖추도록 보다 올바르고 정확한 언어 환경이 제공되어야 한다. 유아들의 언어 능력성은 개인에 따라 큰 차이가 있으므로 글쓰기 영재 교육의 차원에서 이런 연구는 계속 탐구되어야 한다.
본 논문의 연구목적은 유아들에게 정 · 명문의 글을 제시하여, 그들이 일찍 문법 · 문단의식을 가지고 논리적으로 글을 쓰는 재미를 느끼게 하는 데 있다. 즉 유아들에게 체계적이고 논리적인 글쓰기 환경을 제공하는 데에 연구의 목적이 있다. 논리적이고 체계적인 글을 쓴다는 것은 곧 진취적인 사고력을 길러주고, 정서함양은 물론 인격 형성에 중요한 역할을 한다는 점에서 그 가치는 매우 높다. 또한 타인과의 의사소통 기능뿐 아니라 교훈적 의미를 담아 세상을 제도하는 역할을 수행한다는 점에서 중요성이 대두된다. 유아기는 특히 언어의 사용이 활발하여 글쓰기의 기초가 형성되는 시기이다. 이 시기의 유아에게 올바른 한글 환경을 제공하는 일은 무엇보다 중요하다. 유아들이 논리적으로 언어를 구사할 수 있는 것은, 논리적인 글의 환경에 놓여 있을 때 가능하다. 이를 바탕으로 논리적인 글쓰기는 자연스럽게 이루어진다. 유아들의 성공적인 삶을 위해서 여러 가지 사회적 배려가 있어야 하겠지만, 올바른 글쓰기 환경을 제공하는 일은 마땅히 무엇보다도 선행되어야 한다. 글을 읽고 쓰는 일에 모두 익숙해지기까지, 유아들은 숱한 정신적 혼란을 겪는다. 두뇌 발달이 미숙한 유아들일수록 자기중심적 세계관을 갖고 있어서, 언어구사나 행동 양식 모두 혼란스런 경향을 지니고 있다는 주장이 정신분석학자들의 일반적인 견해이다. 그러한 유아들에게 논리적인 글쓰기의 학습을 유도하기란 쉽지 않다. 글쓰기를 위한 기초 단계인 낱글자 구분, 철자 - 음소의 대응규칙, 자모체계의 원리 등의 접근은 용이하지 않다. 쓰기를 위한 기초단계에서의 낱자의 구분, 철자 - 음소의 대응규칙, 자모체계의 원리, 글자의 개념과 구조에 대한 이해 등 다양한 기초학습이 그들에게 우선 필요하다. 유아들은 글자 체계와 문법을 자연스럽게 체득하기가 힘들고, 또 그것이 쉽게 정복될 대상도 아니다. 따라서 논리적인 글쓰기의 필요성을 스스로 인식하지 못하는 유아들을 대상으로 효과적인 글쓰기의 지도 방법을 탐색하는 논문은 목표를 달성하기에 매우 힘든 테마이다. 그 지도법이 모든 유치원 교사들에게 시급한 과제임에는 틀림없지만, 해결하기 쉬운 문제는 결코 아니다. 이와 관련하여 총체적 언어교육은 읽기, 쓰기 학습을 획일적으로 반복하는 연습을 강조하는 전통적인 언어교육법을 정면으로 반대 · 비판하고, 유아로 하여금 자신의 느낌을 표현하고 타인과 자신의 생각을 교류하도록 하는 언어 활용 중심의 창조적 방법이 새로 등장했다. 이러한 총체적 언어교육론의 등장으로, 풍부하고 의미 있는 양질의 언어 환경을 유아들에게 제공하여, 그들의 언어 감각을 조기에 개발 · 훈련하는 지도법이 당연히 각광을 받게 되었다. 지금까지 시도해왔던 개별적인 낱자와 음소를 반복적으로 가르치던 전통적인 언어교육의 폐단을 지나치게 강조하며 총체적 언어접근법을 추종하는 많은 사람들은 의미 없는 낱자의 변별이나 소리, 철자 - 음소의 대응 규칙, 자모체계의 원리 등을 따로 떼어내어 가르치면 안 된다고 주장한다. 그러나 쓰기는 읽기를 전제로 하며, 또 읽기의 반복을 통해서 유아의 상상력이 발현되고, 그에 따라 느낀 바를 글자로 표현하려는 충동이 생겨난다는 점에 주목하여, 유아들이 논리적이고 바른 글을 쓰도록 지도할 필요성이 학자들에 의해 인정받았다. 실제로 음운 인식이 유아의 읽기 학습을 증진시킨다는 사실은 이미 밝혀졌다. 또한 유아들의 읽기 발달 특징을 살펴본 결과, 읽기가 능숙하지 못할 경우 글자의 전체적인 형태를 기억해서 읽거나, 글의 맥락에 따라 언어의 규칙성을 발견하고, 글자와 말소리의 관계, 음운 인식, 자모체계의 원리 들을 인지하는 능숙한 읽기 능력을 마침내 갖게 된다. 총체적 언어교육 옹호론자들은 이러한 언어의 규칙과 음운 인식을 교사가 직접적으로 가르쳐 주지 않더라도 문화가 중심의 총체적 언어교육법을 통하여 유아 스스로 충분히 깨닫고 터득할 수 있다고 주장한다. 실제로 풍부하고 충분한 언어 환경을 제공받지 못한 유아들은 스스로 음운 인식을 깨닫지 못하는 것으로 밝혀졌다. 따라서 음운 인식을 직접 가르치는 방법은 유아들이 성공적으로 문자 언어를 습득하는 데 큰 도움이 된다. 여기서 우리가 주의할 점은 문자 언어가 우리 생활에서 어떤 기능을 하며, 특히 성격 형성에 실제로 어떤 영향을 끼치는지, 그에 관해 충분히 검토하지 않고, 사전 경험이 부족한 상태에서 음운 인식을 먼저 가르치거나, 풍부한 언어 환경을 제공하지 않고 음운 인식만을 반복해서 가르치는 것은 부작용을 유발할 가능성이 크다. 과거처럼 또다시 음운 인식만을 되풀이 해 가르친다면, 유아들은 다시 읽기와 쓰기에 흥미를 잃게 된다. 기존의 총체적 언어 접근법과 부호중심 접근법 간의 논쟁 즉 두 패러다임의 갈등은 모두 실천적 교육가들(유치원 교사들)에게 철저히 외면당해 왔다. 유아에 관한 정보매체는 하루가 다르게 급변하는데, 그들의 학습인 읽기와 쓰기에 관한 지도법은 과거 지향적 논쟁에 매달려 있으니 당연한 결과이다. 따라서 논리적인 글쓰기 조기 지도법에 관한 정확한 이해와 접근이 필요한 시점이 바로 현재이다. 유아들의 미래 삶 전반을 좌우할 중요한 요소가 바로 올바른 언어활동이다. 따라서 유아들에게 바르고 정확한 언어 환경을 제공해야 할 필요성이 대단히 크다. 원만한 인간관계를 맺을 수 있는 능력을 갖추도록 보다 올바르고 정확한 언어 환경이 제공되어야 한다. 유아들의 언어 능력성은 개인에 따라 큰 차이가 있으므로 글쓰기 영재 교육의 차원에서 이런 연구는 계속 탐구되어야 한다.
The purpose of this thesis is to make infants understand grammar and a paragraph in early stage, and then feel interested in writing by presenting excellent sentences to them. In other words, the purpose is to offer systematic and logical writing environment to infants. Systematic and logical writin...
The purpose of this thesis is to make infants understand grammar and a paragraph in early stage, and then feel interested in writing by presenting excellent sentences to them. In other words, the purpose is to offer systematic and logical writing environment to infants. Systematic and logical writing is very important , meaningful worthful in developing progressive thinking power, and playing important role in not only emotion cultivation but also character building.Systematic and logical writing is also important in terms of its role of giving people lessons as well as communicating with other people. Infancy is the period that the basis skill of writing is formed based on language skill. Thus, it is very important to offer upright Korean alphabet environment to infants. If infants are exposed in logical sentence environment, they can use language logically. In this logical sentence environment, logical writing naturally follows.Various social care is needed for successful life of infants, and above all offering upright writing environment should be preceded. Until getting used to reading and writing, infants experience lots of mental confusion. Because infants whose brain development is immature have egocentrism, a psychoanalyst generally claims infants tend to be confused in both a command of a language and behavior pattern. It is not easy to lead such infants to learn logical writing. It is also difficult to teach them the basic concept for writing such as letter distinction, correspondence rules between spelling and phoneme, and the principle of an alphabet system. In early stage for writing, infants need various basic learning. : letter distinction, correspondence rules between spelling and phoneme, the principle of an alphabet system and understanding of letter conception and structure. It is difficult for infants to learn letter system and grammar naturally, which is not an easy concept to master. Hence, the thesis on effective way to teach writing to infants who don't recognize their own necessity of logical writing is a very hard theme to accomplish its goal. The method of guidance is a very urgent problem issue, yet it's not easy to solve it. The theory of whole language education criticizes traditional language education which emphasizes standardized practice and repeat of reading and writing. In addition, creative method that makes infants express their own feeling and communicate with others has been introduced. With this whole language education theory, and then abundant and significant language environment for infants, the method of guidance to develop and practice language sense in the early stage has come into the soptlight. Many advocates for whole language approach who too much emphasize the abuse of traditional language education to teach each letter and phoneme repeatedly claim that meaningless letter distinction, sounds, correspondence rules between spelling and phoneme, and the principle of an alphabet system should not be taught separately. But writing is based on reading, and infants get imaginative through reading repeatedly. According to this Accordingly, focusing on the impulse to express their feeling by letters, scholars admit that infants need to be instructed to write logical and upright sentences. The fact that actually phoneme recognition actually improves learning of reading have already been proved by a study. In the consequence of looking into reading development feature of infants, in the case that infants are not good at reading, infants read letters by memorizing whole shapes, or find regularity of language according to context. At last, infants can have proficient reading ability to recognize relation between letters and sounds, phoneme recognition, and the principle of an alphabet system. The advocates for whole language education claim infants can realize and comprehend language rule and phoneme recognition by themselves through whole language education centering on culture even though teachers does not teach such language rule and phoneme recognition directly. It is found that infants who are not exposed to abundant and enough language environment do not learn grammatical rules and phoneme recognition by themselves. Therefore, the method of teaching phoneme recognition directly helps infants learn written language successfully. However, there is a possibility of side effects if we teach phoneme recognition first with lack of prior experience without examining how written language functions in our life and especially affects character formation, or repeatedly without offering abundant language environment. Being taught phoneme repeatedly like the past, infants will lose interest in reading and writing again. Debates between the existing whole language approach and code emphasis approach have been disregarded thoroughly by practical educators - kindergarten teachers. It is natural consequence because despite the fact that mass media about infants change very fast, the method of guidance for reading and writing is bound by past-oriented controversy. So, exact understanding and approach about the early method of guidance for logical writing are needed. Ability to use correct and proper language is one of the key factors which influence infants' whole life. Consequently, upright and accurate language environment is required by infants. For smooth interpersonal relations, more accurate language environment should be offered. Since the level of language ability varies from person to person, this study has to be continued in terms of special education for the gifted.
The purpose of this thesis is to make infants understand grammar and a paragraph in early stage, and then feel interested in writing by presenting excellent sentences to them. In other words, the purpose is to offer systematic and logical writing environment to infants. Systematic and logical writing is very important , meaningful worthful in developing progressive thinking power, and playing important role in not only emotion cultivation but also character building.Systematic and logical writing is also important in terms of its role of giving people lessons as well as communicating with other people. Infancy is the period that the basis skill of writing is formed based on language skill. Thus, it is very important to offer upright Korean alphabet environment to infants. If infants are exposed in logical sentence environment, they can use language logically. In this logical sentence environment, logical writing naturally follows.Various social care is needed for successful life of infants, and above all offering upright writing environment should be preceded. Until getting used to reading and writing, infants experience lots of mental confusion. Because infants whose brain development is immature have egocentrism, a psychoanalyst generally claims infants tend to be confused in both a command of a language and behavior pattern. It is not easy to lead such infants to learn logical writing. It is also difficult to teach them the basic concept for writing such as letter distinction, correspondence rules between spelling and phoneme, and the principle of an alphabet system. In early stage for writing, infants need various basic learning. : letter distinction, correspondence rules between spelling and phoneme, the principle of an alphabet system and understanding of letter conception and structure. It is difficult for infants to learn letter system and grammar naturally, which is not an easy concept to master. Hence, the thesis on effective way to teach writing to infants who don't recognize their own necessity of logical writing is a very hard theme to accomplish its goal. The method of guidance is a very urgent problem issue, yet it's not easy to solve it. The theory of whole language education criticizes traditional language education which emphasizes standardized practice and repeat of reading and writing. In addition, creative method that makes infants express their own feeling and communicate with others has been introduced. With this whole language education theory, and then abundant and significant language environment for infants, the method of guidance to develop and practice language sense in the early stage has come into the soptlight. Many advocates for whole language approach who too much emphasize the abuse of traditional language education to teach each letter and phoneme repeatedly claim that meaningless letter distinction, sounds, correspondence rules between spelling and phoneme, and the principle of an alphabet system should not be taught separately. But writing is based on reading, and infants get imaginative through reading repeatedly. According to this Accordingly, focusing on the impulse to express their feeling by letters, scholars admit that infants need to be instructed to write logical and upright sentences. The fact that actually phoneme recognition actually improves learning of reading have already been proved by a study. In the consequence of looking into reading development feature of infants, in the case that infants are not good at reading, infants read letters by memorizing whole shapes, or find regularity of language according to context. At last, infants can have proficient reading ability to recognize relation between letters and sounds, phoneme recognition, and the principle of an alphabet system. The advocates for whole language education claim infants can realize and comprehend language rule and phoneme recognition by themselves through whole language education centering on culture even though teachers does not teach such language rule and phoneme recognition directly. It is found that infants who are not exposed to abundant and enough language environment do not learn grammatical rules and phoneme recognition by themselves. Therefore, the method of teaching phoneme recognition directly helps infants learn written language successfully. However, there is a possibility of side effects if we teach phoneme recognition first with lack of prior experience without examining how written language functions in our life and especially affects character formation, or repeatedly without offering abundant language environment. Being taught phoneme repeatedly like the past, infants will lose interest in reading and writing again. Debates between the existing whole language approach and code emphasis approach have been disregarded thoroughly by practical educators - kindergarten teachers. It is natural consequence because despite the fact that mass media about infants change very fast, the method of guidance for reading and writing is bound by past-oriented controversy. So, exact understanding and approach about the early method of guidance for logical writing are needed. Ability to use correct and proper language is one of the key factors which influence infants' whole life. Consequently, upright and accurate language environment is required by infants. For smooth interpersonal relations, more accurate language environment should be offered. Since the level of language ability varies from person to person, this study has to be continued in terms of special education for the gifted.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.