본 연구는 최근 인터넷 보급의 활성화와 유통의 다양화로 인해 급속도로 성장하고 있는 온라인에서의 화장품 시장에 대해 알아보고, 소비자들의 일반적 인적사항을 바탕으로 화장품 사용실태, 화장품 구매현황 및 구매행태와 인터넷 쇼핑몰에서의 화장품 구매행태 및 장·단점을 파악하고자 하는 것이다. 따라서 화장품 산업의 새로운 유통 구조로 부상하고 있는 온라인 쇼핑몰을 대상으로 한 효율적인 마케팅 전략수립을 위한 기초자료로 제시하고자 한다. 본 연구는 서울과 경기도에 거주하는 10대 후반에서 50대까지의 화장품을 구입한 경험이 있는 여성을 대상으로 설문조사를 실시하였으며, 719부의 설문지를 배포하여 그 중 631부를 최종 분석 자료로 이용하였다. 본 조사는 2009년 3월 17일부터 2009년 3월 31일까지 시행되었으며, 인터넷을 통한 화장품 구매행태를 연구함에 있어서, 기본적인 사항을 알아보기 위해 1차 조사로 10대 후반에서 50대 여성들의 일반적 특성, 화장품 구매 행태 및 구매현황에 대해 알아보고, 2차 조사로 그 중 인터넷 쇼핑몰 이용 경험이 있는 403명을 대상으로 인터넷 쇼핑몰에서의 화장품 구매행태 및 장·단점과 개선점을 연구하였다. 수집된 자료는 ...
본 연구는 최근 인터넷 보급의 활성화와 유통의 다양화로 인해 급속도로 성장하고 있는 온라인에서의 화장품 시장에 대해 알아보고, 소비자들의 일반적 인적사항을 바탕으로 화장품 사용실태, 화장품 구매현황 및 구매행태와 인터넷 쇼핑몰에서의 화장품 구매행태 및 장·단점을 파악하고자 하는 것이다. 따라서 화장품 산업의 새로운 유통 구조로 부상하고 있는 온라인 쇼핑몰을 대상으로 한 효율적인 마케팅 전략수립을 위한 기초자료로 제시하고자 한다. 본 연구는 서울과 경기도에 거주하는 10대 후반에서 50대까지의 화장품을 구입한 경험이 있는 여성을 대상으로 설문조사를 실시하였으며, 719부의 설문지를 배포하여 그 중 631부를 최종 분석 자료로 이용하였다. 본 조사는 2009년 3월 17일부터 2009년 3월 31일까지 시행되었으며, 인터넷을 통한 화장품 구매행태를 연구함에 있어서, 기본적인 사항을 알아보기 위해 1차 조사로 10대 후반에서 50대 여성들의 일반적 특성, 화장품 구매 행태 및 구매현황에 대해 알아보고, 2차 조사로 그 중 인터넷 쇼핑몰 이용 경험이 있는 403명을 대상으로 인터넷 쇼핑몰에서의 화장품 구매행태 및 장·단점과 개선점을 연구하였다. 수집된 자료는 SPSS(Statistical Package for the Social Science) WIN 12.0 프로그램을 이용하여 (Chi-square)검증과 빈도분석(Frequency Analysis)을 실시하였으며, 본 연구의 실증분석은 모두 유의수준 5%에서 검증하였다. 본 연구의 결과는 다음과 같다. 첫째, 10대에서 50대 여성 소비자들의 피부유형으로는 복합성 피부가 가장 많았으며, 평소 화장품 사용정도를 살펴본 결과 10대에서는 기초화장만 하는 경우(52.4%)가 가장 많았고, 20-50대의 경우 전체화장을 하는 경우가 많았다. 모든 연령대의 여성 소비자들이 화장품을 사용하는 이유로 피부보호를 위해서라고 응답한 경우가 36.5%로 가장 많았다. 둘째, 10대에서 50대 여성 소비자들은 현재 가장 많이 쓰고 있는 화장품 종류는 폼클렌징(89.4%), 토너(86.5%), 로션(78.4%), 자외선차단제(63.5%) 등의 순이었으며, 국내브랜드와 수입브랜드를 혼합해서 사용하는 경우가 52.1%로 많았고, 사용하는 브랜드의 선호이유는 뛰어난 제품효과(46.0%)와 브랜드에 대한 신뢰(35.5%)때문인 것으로 나타났다. 또한, 현재 사용하는 화장품에 대해 약간 만족하는 여성이 32.8%로 많았으며, 불만족이유는 광고만큼의 효과를 경험할 수 없어서(42.8%)와 품질보다 가격이 비싸서(39.9%)로 나타났다. 셋째, 화장품에 대한 소비성향을 보면 가격과 품질을 고려하여 구입하는 여성이 40.7%로 가장 많았으며, 화장품 구입성향을 보면 가끔 다른 제품을 구입하는 여성이 53.7%로 가장 많았다. 구매유형은 단품으로 구입하는 경우가 74.8%로 많았으며, 관심이 많고 구매하고 싶은 화장품 종류는 주름개선 제품12.7%, 미백제품 12.6%, 에센스 11.1% 순으로 나타났으며, 월평균 화장품 구입지출비용은 5-10만원이 가장 높게 나타났다. 넷째, 10대에서 50대 여성 소비자들의 63.9%가 최근 1년간 인터넷쇼핑몰에서 화장품을 구매해 본 경험이 있으며, 화장품 구매장소에 있어서 인터넷쇼핑몰이 주구매처인 여성은 30대(25.0%)이고, 저가브랜드샵은 10대(53.7%), 화장품 전문점은 20대(29.1%), 40대(35.4%), 50대(42.1%)로 나타났으며, 여성들이 특정구매처를 주로 이용하는 이유로는 구매의 편리함(38.0%)이 가장 높게 나타났다. 또한, 인터넷 사용시간이 많을수록, 인터넷쇼핑몰 방문횟수가 잦을수록 인터넷 쇼핑몰에서 화장품을 구매하는 경우가 많았다. 다섯째, 10대에서 50대 여성들의 최근 1년간 인터넷을 통한 화장품 구매횟수는 1-5회 미만이 60.8%로 가장 많았으며, 최근 1년 동안 인터넷 쇼핑몰에서의 구매금액은 10만원 미만이 35.2%로 가장 많았다. 인터넷을 통한 화장품 구매이유는 구매의 편리성(48.4%)과 저렴한 가격(41.9%)때문이며, 인터넷으로 제품 구매 시 다른 제품에 비해 화장품이 차지하는 비중은 매우 낮은 것(34.3%)로 나타났다. 여섯째, 잘 아는 화장품을 구입할 경우, 10대·40대·50대에서는 매장방문을 더 선호하였고, 20대와 30대에서는 인터넷을 통한 구매를 더 선호하였다. 잘 아는 화장품의 인터넷 구매를 더 선호한 이유는 매장에 가는 번거로움이 없어서(46.0%)와 저렴한 가격(31.1%)때문인 것으로 나타났다. 이는 소비자가 점포를 돌아다니는 번거로움이 없이 비교적 적은 시간 내에 인터넷 쇼핑몰에서 여러 제품의 성능 및 가격을 비교가능한 점이 인터넷 구매의 가장 큰 강점임을 뒷받침한다. 일곱째, 인터넷으로 화장품을 구입할 경우, 잘 아는 화장품만 구입하는 여성 소비자가 76.0%로 많았으며, 잘 알지 못하는 화장품 구매를 꺼리는 이유는 품질에 대한 불신(48.7%)과 부족한 제품 정보(13.3%)이며, 처음 사용하는 화장품의 인터넷 구매에 영향을 미치는 요인은 인터넷 문화에 익숙한 10-30대는 사용후기로 나타났으며, 40-50대는 브랜드이미지로 나타났다. 여덟째, 인터넷쇼핑몰에서 주로 구매하는 화장품 제품군은 기초화장품류가 33.0%로 가장 많았으며, 주구매 인터넷 쇼핑몰은 오픈마켓(42.7%)으로 나타났다. 또한, 인터넷을 통한 화장품 구매에 불편을 겪었던 여성은 35.6%로 나타났으며, 불편사항은 제품설명과의 불일치(40.8%), 늦은 배송(14.8%)이 주원인이었다. 아홉째, 인터넷을 통한 화장품 구매의 장점은 저렴한 가격(43.3%)과 시간상의 무제약(19.7%)이며, 단점은 품질에 대한 불신(34.9%)과 정보의 신뢰성 부족(24.7%)이었고, 개선점은 품질개선(29.3%)과 과장허위광고자제(26.1%)로 나타났다. 위의 결과를 토대로 인터넷 상의 화장품 시장 현황과 소비자들의 인터넷에서의 구매행동에 대한 기초 정보 제공을 통해 소비자들의 요구에 보다 가깝게 다가감으로써 앞으로의 온라인 화장품 시장에 대한 마케팅 전략 수립 시 기초자료가 될 것으로 사료된다.
본 연구는 최근 인터넷 보급의 활성화와 유통의 다양화로 인해 급속도로 성장하고 있는 온라인에서의 화장품 시장에 대해 알아보고, 소비자들의 일반적 인적사항을 바탕으로 화장품 사용실태, 화장품 구매현황 및 구매행태와 인터넷 쇼핑몰에서의 화장품 구매행태 및 장·단점을 파악하고자 하는 것이다. 따라서 화장품 산업의 새로운 유통 구조로 부상하고 있는 온라인 쇼핑몰을 대상으로 한 효율적인 마케팅 전략수립을 위한 기초자료로 제시하고자 한다. 본 연구는 서울과 경기도에 거주하는 10대 후반에서 50대까지의 화장품을 구입한 경험이 있는 여성을 대상으로 설문조사를 실시하였으며, 719부의 설문지를 배포하여 그 중 631부를 최종 분석 자료로 이용하였다. 본 조사는 2009년 3월 17일부터 2009년 3월 31일까지 시행되었으며, 인터넷을 통한 화장품 구매행태를 연구함에 있어서, 기본적인 사항을 알아보기 위해 1차 조사로 10대 후반에서 50대 여성들의 일반적 특성, 화장품 구매 행태 및 구매현황에 대해 알아보고, 2차 조사로 그 중 인터넷 쇼핑몰 이용 경험이 있는 403명을 대상으로 인터넷 쇼핑몰에서의 화장품 구매행태 및 장·단점과 개선점을 연구하였다. 수집된 자료는 SPSS(Statistical Package for the Social Science) WIN 12.0 프로그램을 이용하여 (Chi-square)검증과 빈도분석(Frequency Analysis)을 실시하였으며, 본 연구의 실증분석은 모두 유의수준 5%에서 검증하였다. 본 연구의 결과는 다음과 같다. 첫째, 10대에서 50대 여성 소비자들의 피부유형으로는 복합성 피부가 가장 많았으며, 평소 화장품 사용정도를 살펴본 결과 10대에서는 기초화장만 하는 경우(52.4%)가 가장 많았고, 20-50대의 경우 전체화장을 하는 경우가 많았다. 모든 연령대의 여성 소비자들이 화장품을 사용하는 이유로 피부보호를 위해서라고 응답한 경우가 36.5%로 가장 많았다. 둘째, 10대에서 50대 여성 소비자들은 현재 가장 많이 쓰고 있는 화장품 종류는 폼클렌징(89.4%), 토너(86.5%), 로션(78.4%), 자외선차단제(63.5%) 등의 순이었으며, 국내브랜드와 수입브랜드를 혼합해서 사용하는 경우가 52.1%로 많았고, 사용하는 브랜드의 선호이유는 뛰어난 제품효과(46.0%)와 브랜드에 대한 신뢰(35.5%)때문인 것으로 나타났다. 또한, 현재 사용하는 화장품에 대해 약간 만족하는 여성이 32.8%로 많았으며, 불만족이유는 광고만큼의 효과를 경험할 수 없어서(42.8%)와 품질보다 가격이 비싸서(39.9%)로 나타났다. 셋째, 화장품에 대한 소비성향을 보면 가격과 품질을 고려하여 구입하는 여성이 40.7%로 가장 많았으며, 화장품 구입성향을 보면 가끔 다른 제품을 구입하는 여성이 53.7%로 가장 많았다. 구매유형은 단품으로 구입하는 경우가 74.8%로 많았으며, 관심이 많고 구매하고 싶은 화장품 종류는 주름개선 제품12.7%, 미백제품 12.6%, 에센스 11.1% 순으로 나타났으며, 월평균 화장품 구입지출비용은 5-10만원이 가장 높게 나타났다. 넷째, 10대에서 50대 여성 소비자들의 63.9%가 최근 1년간 인터넷쇼핑몰에서 화장품을 구매해 본 경험이 있으며, 화장품 구매장소에 있어서 인터넷쇼핑몰이 주구매처인 여성은 30대(25.0%)이고, 저가브랜드샵은 10대(53.7%), 화장품 전문점은 20대(29.1%), 40대(35.4%), 50대(42.1%)로 나타났으며, 여성들이 특정구매처를 주로 이용하는 이유로는 구매의 편리함(38.0%)이 가장 높게 나타났다. 또한, 인터넷 사용시간이 많을수록, 인터넷쇼핑몰 방문횟수가 잦을수록 인터넷 쇼핑몰에서 화장품을 구매하는 경우가 많았다. 다섯째, 10대에서 50대 여성들의 최근 1년간 인터넷을 통한 화장품 구매횟수는 1-5회 미만이 60.8%로 가장 많았으며, 최근 1년 동안 인터넷 쇼핑몰에서의 구매금액은 10만원 미만이 35.2%로 가장 많았다. 인터넷을 통한 화장품 구매이유는 구매의 편리성(48.4%)과 저렴한 가격(41.9%)때문이며, 인터넷으로 제품 구매 시 다른 제품에 비해 화장품이 차지하는 비중은 매우 낮은 것(34.3%)로 나타났다. 여섯째, 잘 아는 화장품을 구입할 경우, 10대·40대·50대에서는 매장방문을 더 선호하였고, 20대와 30대에서는 인터넷을 통한 구매를 더 선호하였다. 잘 아는 화장품의 인터넷 구매를 더 선호한 이유는 매장에 가는 번거로움이 없어서(46.0%)와 저렴한 가격(31.1%)때문인 것으로 나타났다. 이는 소비자가 점포를 돌아다니는 번거로움이 없이 비교적 적은 시간 내에 인터넷 쇼핑몰에서 여러 제품의 성능 및 가격을 비교가능한 점이 인터넷 구매의 가장 큰 강점임을 뒷받침한다. 일곱째, 인터넷으로 화장품을 구입할 경우, 잘 아는 화장품만 구입하는 여성 소비자가 76.0%로 많았으며, 잘 알지 못하는 화장품 구매를 꺼리는 이유는 품질에 대한 불신(48.7%)과 부족한 제품 정보(13.3%)이며, 처음 사용하는 화장품의 인터넷 구매에 영향을 미치는 요인은 인터넷 문화에 익숙한 10-30대는 사용후기로 나타났으며, 40-50대는 브랜드이미지로 나타났다. 여덟째, 인터넷쇼핑몰에서 주로 구매하는 화장품 제품군은 기초화장품류가 33.0%로 가장 많았으며, 주구매 인터넷 쇼핑몰은 오픈마켓(42.7%)으로 나타났다. 또한, 인터넷을 통한 화장품 구매에 불편을 겪었던 여성은 35.6%로 나타났으며, 불편사항은 제품설명과의 불일치(40.8%), 늦은 배송(14.8%)이 주원인이었다. 아홉째, 인터넷을 통한 화장품 구매의 장점은 저렴한 가격(43.3%)과 시간상의 무제약(19.7%)이며, 단점은 품질에 대한 불신(34.9%)과 정보의 신뢰성 부족(24.7%)이었고, 개선점은 품질개선(29.3%)과 과장허위광고자제(26.1%)로 나타났다. 위의 결과를 토대로 인터넷 상의 화장품 시장 현황과 소비자들의 인터넷에서의 구매행동에 대한 기초 정보 제공을 통해 소비자들의 요구에 보다 가깝게 다가감으로써 앞으로의 온라인 화장품 시장에 대한 마케팅 전략 수립 시 기초자료가 될 것으로 사료된다.
This research aims to survey the cosmetics on-line markets, which are rapidly growing by recent activation of the Internet and the diversity of distribution and to study the actual condition of use, purchasing situation and patterns about cosmetics, and its advantages and disadvantages of Internet s...
This research aims to survey the cosmetics on-line markets, which are rapidly growing by recent activation of the Internet and the diversity of distribution and to study the actual condition of use, purchasing situation and patterns about cosmetics, and its advantages and disadvantages of Internet shopping mall. Therefore, this research tries to provide material for the effective marketing strategies for an on-line shopping mall which is rising as new distribution structure. This research is based on the questionnaire survey targeting women from the late teens to the fifties living in Seoul and GyeongGi-Do who have ever purchased cosmetics. 719 questionnaires were distributed and 631 out of 719 was used for final analysis. The survey period was from Mar. 17, 2009 to Mar. 31, 2009. Two steps approach was carried out. General characteristics of women, purchasing characteristics and purchasing situation of women from the late teens to the fifties were researched as the first approach in order to find out basic factors in studying cosmetics purchasing patterns via the internet. In second approach, the cosmetics purchasing patterns, advantages, disadvantages and the points for improvement of Internet shopping mall were dealt with. This second approach was based on survey from 403 women, who have ever used Internet shopping malls, among all attendants of the first approach. The collected questionnaires were analyzed by the program, SPSS(Statistical Package for the Social Science) WIN 12.0. The methods of analysis are χ²(Chi-square), Frequency Analysis. The experimental analysis of this study was approved at the level of significance in 5%. The results of the research are as follows. First, as the result of analysis on actual condition of use of cosmetics for female consumers from the teens to the fifties, it is shown that the major number of consumers have combination skin type among skin types composed the largest portion. In the degree of usual make-up, the more than half of teens applied basic make-up(52.4%), while ages from the twenties to the fifties preferred complete make-up to basic make-up. It is also shown that the major portion of consumers(36.5%) applied make-up for the protection of skin. Second, it was revealed that women consumers in their teens to fifties are using cosmetics such as foam cleanser (89.4%), toner (86.5%), lotion (78.4%) and sun block (63.5%) in their respective orders, and the case of using domestic brands and imported brand by mixing them was the majority with 52.1%, and the reasons for brand preference were excellent product effect (46.0%) and brand reliability (35.5%). Also, it was revealed that women who were somewhat satisfied with the cosmetics they are currently using formed the majority with 32.8%, and the reasons for dissatisfaction were because they couldn't experience the effects to its degrees in advertisement (42.8%) and price is higher than its quality (39.9%). Third, in the consumption tendency for cosmetics, women who make purchase by considering price and quality formed the majority with 40.7%, and women who purchase other products occasionally formed the majority with 53.7% in the cosmetics purchase tendency. In the purchasing pattern, the case of purchasing as a single product formed the majority with 74.8%, and, in the kinds of cosmetics they are much interested and want to purchase, it was revealed in the order of wrinkle improvement product (12.7%), whitening product (12.6%) and essence (11.1%), and the cost of 50,000 to 100,000 won formed the majority in the monthly average cost of cosmetics purchase expense. Fourth, 63.9% of the women from the teens to the fifties has ever purchased cosmetics in Internet shopping mall during recent one year. In the purchasing place, Internet shopping mall was the main purchasing place for the thirties(25.0%), low price brand shop for the teens(53.7%), specialty shop for cosmetics for the twenties(29.1%), the forties(35.4%), the fifties(42.1%). As for the reason of mainly using certain places of purchase by the women, convenience of purchase(38.0%) formed the majority. The more spending time on web surfing and the more frequently visiting Internet shopping malls, the more cosmetics were purchased through Internet shopping malls. Fifth, in the number of times of cosmetics purchase through the Internet during the recent year for women in their teens to fifties, less than 1 to 5 times formed the majority with 60.8%, and, in the amount of purchase cost from the Internet shopping mall during the recent year, below 100,000 won formed the majority with 35.2%. As for the reasons for cosmetics purchase through the Internet, it was revealed as convenience of purchase (48.4%) and inexpensive price (41.9%), and the percentage of cosmetics in purchasing products through the Internet was very low (34.3%) than other products. Sixth, when purchasing familiar cosmetics, the teens/ forties/ fifties preferred off-line shopping malls to Internet shopping malls. The twenties/ thirties preferred purchasing via Internet. The reasons why Internet purchasing is preferred were convenience(46.0%) and low prices(31.1%). This show that the main advantage of Internet purchasing is that consumers can compare the function and price of various products over the Internet shopping mall within the comparatively less times without inconvenience caused by visiting shops. Seventh, when purchasing cosmetics via Internet, the portion of women consumers who only buy familiar cosmetics reaches 76.0%. The reasons why consumers hesitate to buy unfamiliar cosmetics were disbelief in quality(48.7%), lack of products' information(13.3%). The factors which encourage purchasing unfamiliar cosmetics were consumer's feedbacks for the teens to the thirties who are accustomed to the Internet and the brand images for the forties and fifties. Eighth, the cosmetics group mainly purchased on Internet shopping mall was the kind of basic cosmetics(33.0%) which is the highest portion among cosmetics groups. The Internet shopping mall where consumers mainly use was open market(42.7%). Some women have experienced inconvenience in purchasing on Internet(35.6%). The main reasons of inconvenience are that products are not in accordance with the description(40.8%) and late delivery service(14.8%). Last, the advantages of Internet purchasing of cosmetics are low price(43.3%) and no time limit in service time(19.7%), while the disadvantages are disbelief in quality(34.9%) and lack of confidence in information(24.7%). When it comes to points for improvement, advances in quality(29.3%) and prohibition of exaggerated advertising(26.1%) are main points for improvement. It is thought that this research can be a basic material with above results in making marketing strategy for online cosmetic markets in the future by providing basic information about the situation of cosmetic markets and customers' purchasing patterns over the internet.
This research aims to survey the cosmetics on-line markets, which are rapidly growing by recent activation of the Internet and the diversity of distribution and to study the actual condition of use, purchasing situation and patterns about cosmetics, and its advantages and disadvantages of Internet shopping mall. Therefore, this research tries to provide material for the effective marketing strategies for an on-line shopping mall which is rising as new distribution structure. This research is based on the questionnaire survey targeting women from the late teens to the fifties living in Seoul and GyeongGi-Do who have ever purchased cosmetics. 719 questionnaires were distributed and 631 out of 719 was used for final analysis. The survey period was from Mar. 17, 2009 to Mar. 31, 2009. Two steps approach was carried out. General characteristics of women, purchasing characteristics and purchasing situation of women from the late teens to the fifties were researched as the first approach in order to find out basic factors in studying cosmetics purchasing patterns via the internet. In second approach, the cosmetics purchasing patterns, advantages, disadvantages and the points for improvement of Internet shopping mall were dealt with. This second approach was based on survey from 403 women, who have ever used Internet shopping malls, among all attendants of the first approach. The collected questionnaires were analyzed by the program, SPSS(Statistical Package for the Social Science) WIN 12.0. The methods of analysis are χ²(Chi-square), Frequency Analysis. The experimental analysis of this study was approved at the level of significance in 5%. The results of the research are as follows. First, as the result of analysis on actual condition of use of cosmetics for female consumers from the teens to the fifties, it is shown that the major number of consumers have combination skin type among skin types composed the largest portion. In the degree of usual make-up, the more than half of teens applied basic make-up(52.4%), while ages from the twenties to the fifties preferred complete make-up to basic make-up. It is also shown that the major portion of consumers(36.5%) applied make-up for the protection of skin. Second, it was revealed that women consumers in their teens to fifties are using cosmetics such as foam cleanser (89.4%), toner (86.5%), lotion (78.4%) and sun block (63.5%) in their respective orders, and the case of using domestic brands and imported brand by mixing them was the majority with 52.1%, and the reasons for brand preference were excellent product effect (46.0%) and brand reliability (35.5%). Also, it was revealed that women who were somewhat satisfied with the cosmetics they are currently using formed the majority with 32.8%, and the reasons for dissatisfaction were because they couldn't experience the effects to its degrees in advertisement (42.8%) and price is higher than its quality (39.9%). Third, in the consumption tendency for cosmetics, women who make purchase by considering price and quality formed the majority with 40.7%, and women who purchase other products occasionally formed the majority with 53.7% in the cosmetics purchase tendency. In the purchasing pattern, the case of purchasing as a single product formed the majority with 74.8%, and, in the kinds of cosmetics they are much interested and want to purchase, it was revealed in the order of wrinkle improvement product (12.7%), whitening product (12.6%) and essence (11.1%), and the cost of 50,000 to 100,000 won formed the majority in the monthly average cost of cosmetics purchase expense. Fourth, 63.9% of the women from the teens to the fifties has ever purchased cosmetics in Internet shopping mall during recent one year. In the purchasing place, Internet shopping mall was the main purchasing place for the thirties(25.0%), low price brand shop for the teens(53.7%), specialty shop for cosmetics for the twenties(29.1%), the forties(35.4%), the fifties(42.1%). As for the reason of mainly using certain places of purchase by the women, convenience of purchase(38.0%) formed the majority. The more spending time on web surfing and the more frequently visiting Internet shopping malls, the more cosmetics were purchased through Internet shopping malls. Fifth, in the number of times of cosmetics purchase through the Internet during the recent year for women in their teens to fifties, less than 1 to 5 times formed the majority with 60.8%, and, in the amount of purchase cost from the Internet shopping mall during the recent year, below 100,000 won formed the majority with 35.2%. As for the reasons for cosmetics purchase through the Internet, it was revealed as convenience of purchase (48.4%) and inexpensive price (41.9%), and the percentage of cosmetics in purchasing products through the Internet was very low (34.3%) than other products. Sixth, when purchasing familiar cosmetics, the teens/ forties/ fifties preferred off-line shopping malls to Internet shopping malls. The twenties/ thirties preferred purchasing via Internet. The reasons why Internet purchasing is preferred were convenience(46.0%) and low prices(31.1%). This show that the main advantage of Internet purchasing is that consumers can compare the function and price of various products over the Internet shopping mall within the comparatively less times without inconvenience caused by visiting shops. Seventh, when purchasing cosmetics via Internet, the portion of women consumers who only buy familiar cosmetics reaches 76.0%. The reasons why consumers hesitate to buy unfamiliar cosmetics were disbelief in quality(48.7%), lack of products' information(13.3%). The factors which encourage purchasing unfamiliar cosmetics were consumer's feedbacks for the teens to the thirties who are accustomed to the Internet and the brand images for the forties and fifties. Eighth, the cosmetics group mainly purchased on Internet shopping mall was the kind of basic cosmetics(33.0%) which is the highest portion among cosmetics groups. The Internet shopping mall where consumers mainly use was open market(42.7%). Some women have experienced inconvenience in purchasing on Internet(35.6%). The main reasons of inconvenience are that products are not in accordance with the description(40.8%) and late delivery service(14.8%). Last, the advantages of Internet purchasing of cosmetics are low price(43.3%) and no time limit in service time(19.7%), while the disadvantages are disbelief in quality(34.9%) and lack of confidence in information(24.7%). When it comes to points for improvement, advances in quality(29.3%) and prohibition of exaggerated advertising(26.1%) are main points for improvement. It is thought that this research can be a basic material with above results in making marketing strategy for online cosmetic markets in the future by providing basic information about the situation of cosmetic markets and customers' purchasing patterns over the internet.
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