본 연구는 고등학교에서 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램이 어떻게 이루어지는지 그 사례를 살펴봄으로써 방과후 학교 수학 프로그램의 구체적인 운영 실태와 교사와 학생의 요구를 조사하여 학교 현장에서 효과적으로 활용할 수 있는 방과후 학교 수학 프로그램 개발을 위한 기초 자료를 제공하고, 방과후 학교의 근본적 취지를 살릴 수 있는 수학 프로그램의 활성화 방안을 모색하고자 한다.
이러한 연구 목적을 위하여 다음과 같은 연구 문제를 설정하였다.
1. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램 운영 과정은 어떠한가?
1) 강좌 개설은 어떻게 이루어지고 있는가?
2) 교육 내용은 어떻게 이루어지고 있는가?
2. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램의 실태는 어떠한가?
1) 정규 수업과 공통점, 차이점은 무엇인가?
2) 수학 프로그램 운영에서 나타나는 문제점은 무엇인가?
3. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램 실시 후
1) 학생의 만족도는 어떠한가?
2) 교사와 학생의 요구는 무엇인가?
이러한 연구 문제를 해결하기 위하여 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램을 운영하고 있는 충청남도 서산시 소재 S 고등학교를 선정하여 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램의 전 과정을 조사하였다. 방과후 학교 프로그램의 운영 계획과 강좌 개설 과정, 교육 내용을 살펴보고 수학 프로그램의 실태를 알아보기 위하여 정규 수업과 수학 프로그램을 각각 2차시 분 녹화하여 프로토콜로 작성하였다. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램을 실시한 후 학생의 만족도를 조사하기 위해 방과후 학교 수학 프로그램에 참여한 학생 가운데 1학년 학생 17명, 2학년 학생 18명을 임의 선정하여 충청남도 교육청에서 개발한 방과후 학교 만족도 설문지를 연구 목적에 맞게 수정하여 결과를 분석하였다. 교사와 학생의 요구를 알아보고자 수학 프로그램에 참여한 교사 2명과 학생 6명을 선정하여 고은정(2006)이 개발한 교사용, 학생용 면담지를 재구성하여 인터뷰를 실시하였다.
본 연구의 결과는 다음과 같다.
첫째, 고등학교 방과후 학교 수학 프로그램 운영 과정은
1. 학기 초인 3월 초와 8월 말 전교생을 대상으로 설문조사를 실시하여 수요를 조사한다. 이후 수학 교과 협의회를 통해 수요 내용을 토대로 강좌를 개설한 후 15내지 20회 차 기준으로 강의 계획서를 탑재하고 담당 교사는 교재 제작 및 부교재를 선정한다. 학생은 온라인 수강 신청 과정을 통해 강좌를 선택한다. 이때 학생들의 희망하는 강좌를 1지망, 2지망으로 조사하며 그 결과를 토대로 전 학기(학년) 말 수학 성적을 기준으로 수준별 학급 편성을 한다. 학생들이 20명 이상 선택한 교사의 강좌를 개설하며, 강좌 신청 학생이 교실 최대 수용 인원인 35명을 넘는 경우 수학 프로그램 강좌 수준에 충족하지 못한 학생들은 2지망을 자동 배정한다. 그래도 ...
본 연구는 고등학교에서 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램이 어떻게 이루어지는지 그 사례를 살펴봄으로써 방과후 학교 수학 프로그램의 구체적인 운영 실태와 교사와 학생의 요구를 조사하여 학교 현장에서 효과적으로 활용할 수 있는 방과후 학교 수학 프로그램 개발을 위한 기초 자료를 제공하고, 방과후 학교의 근본적 취지를 살릴 수 있는 수학 프로그램의 활성화 방안을 모색하고자 한다.
이러한 연구 목적을 위하여 다음과 같은 연구 문제를 설정하였다.
1. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램 운영 과정은 어떠한가?
1) 강좌 개설은 어떻게 이루어지고 있는가?
2) 교육 내용은 어떻게 이루어지고 있는가?
2. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램의 실태는 어떠한가?
1) 정규 수업과 공통점, 차이점은 무엇인가?
2) 수학 프로그램 운영에서 나타나는 문제점은 무엇인가?
3. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램 실시 후
1) 학생의 만족도는 어떠한가?
2) 교사와 학생의 요구는 무엇인가?
이러한 연구 문제를 해결하기 위하여 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램을 운영하고 있는 충청남도 서산시 소재 S 고등학교를 선정하여 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램의 전 과정을 조사하였다. 방과후 학교 프로그램의 운영 계획과 강좌 개설 과정, 교육 내용을 살펴보고 수학 프로그램의 실태를 알아보기 위하여 정규 수업과 수학 프로그램을 각각 2차시 분 녹화하여 프로토콜로 작성하였다. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램을 실시한 후 학생의 만족도를 조사하기 위해 방과후 학교 수학 프로그램에 참여한 학생 가운데 1학년 학생 17명, 2학년 학생 18명을 임의 선정하여 충청남도 교육청에서 개발한 방과후 학교 만족도 설문지를 연구 목적에 맞게 수정하여 결과를 분석하였다. 교사와 학생의 요구를 알아보고자 수학 프로그램에 참여한 교사 2명과 학생 6명을 선정하여 고은정(2006)이 개발한 교사용, 학생용 면담지를 재구성하여 인터뷰를 실시하였다.
본 연구의 결과는 다음과 같다.
첫째, 고등학교 방과후 학교 수학 프로그램 운영 과정은
1. 학기 초인 3월 초와 8월 말 전교생을 대상으로 설문조사를 실시하여 수요를 조사한다. 이후 수학 교과 협의회를 통해 수요 내용을 토대로 강좌를 개설한 후 15내지 20회 차 기준으로 강의 계획서를 탑재하고 담당 교사는 교재 제작 및 부교재를 선정한다. 학생은 온라인 수강 신청 과정을 통해 강좌를 선택한다. 이때 학생들의 희망하는 강좌를 1지망, 2지망으로 조사하며 그 결과를 토대로 전 학기(학년) 말 수학 성적을 기준으로 수준별 학급 편성을 한다. 학생들이 20명 이상 선택한 교사의 강좌를 개설하며, 강좌 신청 학생이 교실 최대 수용 인원인 35명을 넘는 경우 수학 프로그램 강좌 수준에 충족하지 못한 학생들은 2지망을 자동 배정한다. 그래도 과원이 된 경우 학생 개별 면담을 통해 희망 강좌를 재조사하여 다른 과목 프로그램으로 배치한다. 이때, 학생이 요구할 경우, 다음 회 차 수학 프로그램 참여 시 우선순위를 부여한다.
2. 수학 프로그램의 교육 내용은 개설된 강좌의 담당 교사가 강의 계획서에 따라 학생 수준과 회 차분에 맞게 직접 학습지를 제작하여 학생에게 투입하는 경우와 EBS 교재 등 시중에 판매되는 적절한 부교재를 선정하여 수업에 활용하는 것이다. 이때 부교재 선정의 이유를 기술하여 학교 운영 위원회를 통해 심의를 받는다. 학생의 선택을 통해 개설된 강좌의 학생 수준과 인원수에 따라 담당 교사가 선정한 단원을 집중적으로 이수한다.
둘째, 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램의 실태는
1. 정규 수업과 학생 중심 방과후 수학 프로그램 둘 다 학생 수준별로 반을 편성하여 수업이 이루어진다는 면과 수학 교과의 특성상 교사가 주도하는 강의식 수업을 진행한다는 점에서 공통점을 갖고 있지만 방과 후에 이루어지는 학생 중심 수학 프로그램에서는 정규 수업처럼 학생 수를 기준으로 수준별 학급 편성을 한 후 교사를 배치하는 것이 아니라 학생이 수강하고자 하는 강좌와 교사를 선택함에 따라 강좌 마다 학생 수가 다르고 프로그램 별로 수업 내용이 다르게 이루어진다는 것이 차이점이다. 또한 정규 수업에서는 교과서와 익힘 책을 중심으로 수업이 진행되지만 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램에서는 개설되는 강좌별로 적절한 부교재가 채택된다. 개설 강좌의 인원수와 학생 수준을 고려하여 수학 프로그램 별로 수준별 집중 문제 풀이 수업과 단원 내용 정리 수업, 소집단 협력 수업 등 다양한 형태의 수업이 학생 요구와 교사의 필요에 따라 이루어졌다.
2. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램 운영에서 나타나는 문제점은 많은 학생이 희망하는 강좌가 동일할 경우에 개설 강좌에 과원이 발생하면 적절한 수강 인원을 배정하는데 있어 학생의 의사가 전적으로 반영할 수 없어 이를 조정하는 과정에서 어려움이 발생하였고, 교사 수급에 따라 다양한 강좌가 확보되지 않으면 선택이 폭이 좁아진다는 점이었다.
셋째, 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램 실시 후
1. 학생의 방과후 학교 수학 프로그램에 대한 만족도는 전체 응답 학생 35명 중 운영 전반에 대한 만족도는 26명(74%), 수업 만족도는 22명(63%) 등 만족도가 높은 것으로 조사되었다.
2. 교사의 요구는 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램이 제대로 이루어지기 위해서 보다 다양한 수학 프로그램 강좌의 개설을 위해 교사 수급이 원활하게 이루어져야 함을 강조했다. 또한 각 수학 프로그램에 참여하는 학생 수가 좀 더 줄어들 필요가 있고, 교구와 시청각 자료가 갖춰진 수학 전담 교실이 필요하며 수학 프로그램에서 활용 가능한 다양한 교수·학습 자료를 개발하여 강좌별 학습 내용을 공유해야 한다는 것이다. 학생의 요구는 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램에서 신청할 수 있는 강좌 수가 더 늘어나서 선택의 폭이 확대되고 학생들이 수업에 적극적으로 참여할 수 있도록 실질적인 교사의 노력이 필요하다는 것이다.
본 연구는 고등학교에서 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램이 어떻게 이루어지는지 그 사례를 살펴봄으로써 방과후 학교 수학 프로그램의 구체적인 운영 실태와 교사와 학생의 요구를 조사하여 학교 현장에서 효과적으로 활용할 수 있는 방과후 학교 수학 프로그램 개발을 위한 기초 자료를 제공하고, 방과후 학교의 근본적 취지를 살릴 수 있는 수학 프로그램의 활성화 방안을 모색하고자 한다.
이러한 연구 목적을 위하여 다음과 같은 연구 문제를 설정하였다.
1. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램 운영 과정은 어떠한가?
1) 강좌 개설은 어떻게 이루어지고 있는가?
2) 교육 내용은 어떻게 이루어지고 있는가?
2. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램의 실태는 어떠한가?
1) 정규 수업과 공통점, 차이점은 무엇인가?
2) 수학 프로그램 운영에서 나타나는 문제점은 무엇인가?
3. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램 실시 후
1) 학생의 만족도는 어떠한가?
2) 교사와 학생의 요구는 무엇인가?
이러한 연구 문제를 해결하기 위하여 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램을 운영하고 있는 충청남도 서산시 소재 S 고등학교를 선정하여 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램의 전 과정을 조사하였다. 방과후 학교 프로그램의 운영 계획과 강좌 개설 과정, 교육 내용을 살펴보고 수학 프로그램의 실태를 알아보기 위하여 정규 수업과 수학 프로그램을 각각 2차시 분 녹화하여 프로토콜로 작성하였다. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램을 실시한 후 학생의 만족도를 조사하기 위해 방과후 학교 수학 프로그램에 참여한 학생 가운데 1학년 학생 17명, 2학년 학생 18명을 임의 선정하여 충청남도 교육청에서 개발한 방과후 학교 만족도 설문지를 연구 목적에 맞게 수정하여 결과를 분석하였다. 교사와 학생의 요구를 알아보고자 수학 프로그램에 참여한 교사 2명과 학생 6명을 선정하여 고은정(2006)이 개발한 교사용, 학생용 면담지를 재구성하여 인터뷰를 실시하였다.
본 연구의 결과는 다음과 같다.
첫째, 고등학교 방과후 학교 수학 프로그램 운영 과정은
1. 학기 초인 3월 초와 8월 말 전교생을 대상으로 설문조사를 실시하여 수요를 조사한다. 이후 수학 교과 협의회를 통해 수요 내용을 토대로 강좌를 개설한 후 15내지 20회 차 기준으로 강의 계획서를 탑재하고 담당 교사는 교재 제작 및 부교재를 선정한다. 학생은 온라인 수강 신청 과정을 통해 강좌를 선택한다. 이때 학생들의 희망하는 강좌를 1지망, 2지망으로 조사하며 그 결과를 토대로 전 학기(학년) 말 수학 성적을 기준으로 수준별 학급 편성을 한다. 학생들이 20명 이상 선택한 교사의 강좌를 개설하며, 강좌 신청 학생이 교실 최대 수용 인원인 35명을 넘는 경우 수학 프로그램 강좌 수준에 충족하지 못한 학생들은 2지망을 자동 배정한다. 그래도 과원이 된 경우 학생 개별 면담을 통해 희망 강좌를 재조사하여 다른 과목 프로그램으로 배치한다. 이때, 학생이 요구할 경우, 다음 회 차 수학 프로그램 참여 시 우선순위를 부여한다.
2. 수학 프로그램의 교육 내용은 개설된 강좌의 담당 교사가 강의 계획서에 따라 학생 수준과 회 차분에 맞게 직접 학습지를 제작하여 학생에게 투입하는 경우와 EBS 교재 등 시중에 판매되는 적절한 부교재를 선정하여 수업에 활용하는 것이다. 이때 부교재 선정의 이유를 기술하여 학교 운영 위원회를 통해 심의를 받는다. 학생의 선택을 통해 개설된 강좌의 학생 수준과 인원수에 따라 담당 교사가 선정한 단원을 집중적으로 이수한다.
둘째, 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램의 실태는
1. 정규 수업과 학생 중심 방과후 수학 프로그램 둘 다 학생 수준별로 반을 편성하여 수업이 이루어진다는 면과 수학 교과의 특성상 교사가 주도하는 강의식 수업을 진행한다는 점에서 공통점을 갖고 있지만 방과 후에 이루어지는 학생 중심 수학 프로그램에서는 정규 수업처럼 학생 수를 기준으로 수준별 학급 편성을 한 후 교사를 배치하는 것이 아니라 학생이 수강하고자 하는 강좌와 교사를 선택함에 따라 강좌 마다 학생 수가 다르고 프로그램 별로 수업 내용이 다르게 이루어진다는 것이 차이점이다. 또한 정규 수업에서는 교과서와 익힘 책을 중심으로 수업이 진행되지만 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램에서는 개설되는 강좌별로 적절한 부교재가 채택된다. 개설 강좌의 인원수와 학생 수준을 고려하여 수학 프로그램 별로 수준별 집중 문제 풀이 수업과 단원 내용 정리 수업, 소집단 협력 수업 등 다양한 형태의 수업이 학생 요구와 교사의 필요에 따라 이루어졌다.
2. 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램 운영에서 나타나는 문제점은 많은 학생이 희망하는 강좌가 동일할 경우에 개설 강좌에 과원이 발생하면 적절한 수강 인원을 배정하는데 있어 학생의 의사가 전적으로 반영할 수 없어 이를 조정하는 과정에서 어려움이 발생하였고, 교사 수급에 따라 다양한 강좌가 확보되지 않으면 선택이 폭이 좁아진다는 점이었다.
셋째, 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램 실시 후
1. 학생의 방과후 학교 수학 프로그램에 대한 만족도는 전체 응답 학생 35명 중 운영 전반에 대한 만족도는 26명(74%), 수업 만족도는 22명(63%) 등 만족도가 높은 것으로 조사되었다.
2. 교사의 요구는 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램이 제대로 이루어지기 위해서 보다 다양한 수학 프로그램 강좌의 개설을 위해 교사 수급이 원활하게 이루어져야 함을 강조했다. 또한 각 수학 프로그램에 참여하는 학생 수가 좀 더 줄어들 필요가 있고, 교구와 시청각 자료가 갖춰진 수학 전담 교실이 필요하며 수학 프로그램에서 활용 가능한 다양한 교수·학습 자료를 개발하여 강좌별 학습 내용을 공유해야 한다는 것이다. 학생의 요구는 학생 중심 방과후 학교 수학 프로그램에서 신청할 수 있는 강좌 수가 더 늘어나서 선택의 폭이 확대되고 학생들이 수업에 적극적으로 참여할 수 있도록 실질적인 교사의 노력이 필요하다는 것이다.
The purpose of this study is to investigate the difficulties in the After School Mathematics programs and to find out how to activate the After School Class. To achieve these purpose, the general research questions are presented as follows.
On the After School mathematics programs,
1. What curriculu...
The purpose of this study is to investigate the difficulties in the After School Mathematics programs and to find out how to activate the After School Class. To achieve these purpose, the general research questions are presented as follows.
On the After School mathematics programs,
1. What curriculum is the After School mathematics programs?
1) What criterion is applied to organize the class?
2) Educational contents is performed no matter how much?
2. How is state of a After School mathematics programs of a class?
1) A regular class and common point, difference are anything?
2) A problem to be given in mathematical program operation is anything?
3. By the After School mathematics programs,
1) How is satisfaction of a student?
2) Demand of a teacher and a student is anything?
For the Study, Selected a Chungcheongnamdo Seosan-si S high school operating a program mathematical a school, and investigated a process whole of a program mathematical a school after student center of a class after student center dismissal of a class in order to solve this study problems.
Modified 17 people, two grade of students 18 people during one grade of students whom participated in a program mathematical a dismissal of a class in order to investigate satisfaction of a student after student center dismissal of a class after executing a program mathematical a school so as to meet a school satisfaction questionnaire to a study purpose after any dismissal of a class that selected, and developed in Chungnam offices of education, and analyzed the results.
Executed a interview to a teacher, research for a student which selected the teacher two people and student six people whom participated in a mathematical program, and Go Eun-Jeong (2006) developed in order to inquire into demand of a student.
The results of this study are as follows.
Program operation mathematical after the first, high school of a class a school.
1. Execute an inquiry, and investigate demand with the March the beginning and August language whole school life that are term the beginning.
Afterwards, load lecture plan with 20 times of 15 through mathematical subject conferences after opening a course by a foundation to demand contents, and a teacher selects teaching material manufacture and an textbook.
A student selects a course through on-line course registration through the Internet.
At this time investigate a course to hope for of students to 1 wish, 2 wish, and come down by the results by a foundation, and a class by a level organizes a grade mathematical a term.
If open a course of the teacher whom selected ideal student 20 people, and a course application student exceeds the 35 people who are expropriation personnel maximum a classroom, the students who were not able to be enough for a mathematical program course level automatism assigns 2 wish.
Nonetheless if the staff of a section was, arrange a hope course in course programs through student individual interviews.
At this time give priority order acid mathematical program participation cold the following guild if a student requires.
2. Select the suitable textbook which make a direct reference book so that a teacher meets to student level and guild according to lecture plan per a wall of a course opened, and educational contents invests to students, or is sold to attendances such as EBS teaching material of a mathematical program, and utilize to a class.
At this time get from deliberation through school steering committees as describe a reason of auxiliary textbook selection.
Be sweet, and a teacher executes chapter concentration zero according to a student level of a course opened through selections of a student and the numbers of people.
State of a program mathematical after the second, student center dismissal of a class a school.
1. Organize the half by student levels both a mathematical program, but as select a course and the teacher whom a student will take lectures not being leave a student number with bases like regular classes at programs mathematical the student center consisting of after dismissal of a class, and arranging a teacher according to class organization by a level, a student medical charge by courses is different, and consisted so that class contents are different a program, particularly, and a class is I difference after regular class and student center dismissal of a class.
A class is proceeded a textbook and a book learning to the centers, but an auxiliary textbook suitable by courses opened at programs mathematical a school after student center dismissal of a class is adopted in too regular classes.
Interpreted a concentration problem by a level particularly, and a class of various forms such as a class cooperative a class and chapter contents proposition class, a small group consisted of a mathematical program considering number of people of an establishment course and student levels as necessary of student demand and a teacher.
2. Were difficult, and problem to appear in program operation mathematical a school after student center dismissal of a class occurred in processes to adjust there was, and a doctor of a student cannot reflect at all, and to reach for a lot of students to assign suitable tuition personnel if the staff of a section occurred to an establishment course if a course to hope was same, and a security of various courses was a problem.
After program execution mathematical after the third, student center dismissal of a class a school.
1. The satisfaction regarding a program mathematical a school the satisfaction regarding the operating whole 26 people (74 %), class satisfaction was investigated 22 people (63 %) back, affirmatively for total answer student 35 people after student center dismissal of a class of a student.
2. Teacher supply and demand consisted smoothly for establishment of more various mathematical program courses so that a program mathematical a school consisted well after student center dismissal of a class, and demand of a teacher emphasized.
The purpose of this study is to investigate the difficulties in the After School Mathematics programs and to find out how to activate the After School Class. To achieve these purpose, the general research questions are presented as follows.
On the After School mathematics programs,
1. What curriculum is the After School mathematics programs?
1) What criterion is applied to organize the class?
2) Educational contents is performed no matter how much?
2. How is state of a After School mathematics programs of a class?
1) A regular class and common point, difference are anything?
2) A problem to be given in mathematical program operation is anything?
3. By the After School mathematics programs,
1) How is satisfaction of a student?
2) Demand of a teacher and a student is anything?
For the Study, Selected a Chungcheongnamdo Seosan-si S high school operating a program mathematical a school, and investigated a process whole of a program mathematical a school after student center of a class after student center dismissal of a class in order to solve this study problems.
Modified 17 people, two grade of students 18 people during one grade of students whom participated in a program mathematical a dismissal of a class in order to investigate satisfaction of a student after student center dismissal of a class after executing a program mathematical a school so as to meet a school satisfaction questionnaire to a study purpose after any dismissal of a class that selected, and developed in Chungnam offices of education, and analyzed the results.
Executed a interview to a teacher, research for a student which selected the teacher two people and student six people whom participated in a mathematical program, and Go Eun-Jeong (2006) developed in order to inquire into demand of a student.
The results of this study are as follows.
Program operation mathematical after the first, high school of a class a school.
1. Execute an inquiry, and investigate demand with the March the beginning and August language whole school life that are term the beginning.
Afterwards, load lecture plan with 20 times of 15 through mathematical subject conferences after opening a course by a foundation to demand contents, and a teacher selects teaching material manufacture and an textbook.
A student selects a course through on-line course registration through the Internet.
At this time investigate a course to hope for of students to 1 wish, 2 wish, and come down by the results by a foundation, and a class by a level organizes a grade mathematical a term.
If open a course of the teacher whom selected ideal student 20 people, and a course application student exceeds the 35 people who are expropriation personnel maximum a classroom, the students who were not able to be enough for a mathematical program course level automatism assigns 2 wish.
Nonetheless if the staff of a section was, arrange a hope course in course programs through student individual interviews.
At this time give priority order acid mathematical program participation cold the following guild if a student requires.
2. Select the suitable textbook which make a direct reference book so that a teacher meets to student level and guild according to lecture plan per a wall of a course opened, and educational contents invests to students, or is sold to attendances such as EBS teaching material of a mathematical program, and utilize to a class.
At this time get from deliberation through school steering committees as describe a reason of auxiliary textbook selection.
Be sweet, and a teacher executes chapter concentration zero according to a student level of a course opened through selections of a student and the numbers of people.
State of a program mathematical after the second, student center dismissal of a class a school.
1. Organize the half by student levels both a mathematical program, but as select a course and the teacher whom a student will take lectures not being leave a student number with bases like regular classes at programs mathematical the student center consisting of after dismissal of a class, and arranging a teacher according to class organization by a level, a student medical charge by courses is different, and consisted so that class contents are different a program, particularly, and a class is I difference after regular class and student center dismissal of a class.
A class is proceeded a textbook and a book learning to the centers, but an auxiliary textbook suitable by courses opened at programs mathematical a school after student center dismissal of a class is adopted in too regular classes.
Interpreted a concentration problem by a level particularly, and a class of various forms such as a class cooperative a class and chapter contents proposition class, a small group consisted of a mathematical program considering number of people of an establishment course and student levels as necessary of student demand and a teacher.
2. Were difficult, and problem to appear in program operation mathematical a school after student center dismissal of a class occurred in processes to adjust there was, and a doctor of a student cannot reflect at all, and to reach for a lot of students to assign suitable tuition personnel if the staff of a section occurred to an establishment course if a course to hope was same, and a security of various courses was a problem.
After program execution mathematical after the third, student center dismissal of a class a school.
1. The satisfaction regarding a program mathematical a school the satisfaction regarding the operating whole 26 people (74 %), class satisfaction was investigated 22 people (63 %) back, affirmatively for total answer student 35 people after student center dismissal of a class of a student.
2. Teacher supply and demand consisted smoothly for establishment of more various mathematical program courses so that a program mathematical a school consisted well after student center dismissal of a class, and demand of a teacher emphasized.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.