1984년 설립된 태양의 서커스는 23년 동안 세계 200여개의 도시에서 8천만 명이 넘는 관객을 유치하였으며, 2006년 기준 한해 티켓 판매수익은 10억 달러를 넘는 세계최고의 문화 수출업체가 되었다. 사양 산업으로 치부되던 서커스를 가치 혁신하여 연간 22%의 매출증가율을 보였으며, 총 13개의 공연팀은 매월 12만 명 이상의 관객을 유치하고 있다. 태양의 서커스의 성공은 라스베가스의 카지노 수익과도 연관이 깊다. 이는 라스베가스가 도박의 도시에서 문화, 예술, 관광의 도시로 변화하고 있음을 이야기하는 것이기도 하다. 태양의 서커스의 상설공연들은 ...
1984년 설립된 태양의 서커스는 23년 동안 세계 200여개의 도시에서 8천만 명이 넘는 관객을 유치하였으며, 2006년 기준 한해 티켓 판매수익은 10억 달러를 넘는 세계최고의 문화 수출업체가 되었다. 사양 산업으로 치부되던 서커스를 가치 혁신하여 연간 22%의 매출증가율을 보였으며, 총 13개의 공연팀은 매월 12만 명 이상의 관객을 유치하고 있다. 태양의 서커스의 성공은 라스베가스의 카지노 수익과도 연관이 깊다. 이는 라스베가스가 도박의 도시에서 문화, 예술, 관광의 도시로 변화하고 있음을 이야기하는 것이기도 하다. 태양의 서커스의 상설공연들은 블루오션전략의 가치혁신을 통하여 라스베가스 공연의 중심으로 자리 잡았다. 라스베가스에서는 매일 5가지의 태양의 서커스를 관람하기 위하여, 평균 15,000여 명의 관객들이 1인당 평균 100달러 티켓을 구매하고 있다. 이는 라스베가스 방문자 수의 10%에 해당하는 수치이다. 태양의 서커스는 1984년 62명의 직원으로 창설된 이래 20여 년간 40개국의 3000명의 직원으로 성장하였다. 캐나다와 몬트리올에 1,700명의 본사직원이 있으며, 매일 8080여명의 스태프들과 배우들이 직접공연에 참가하고 있다. 태양의 서커스의 위와 같은 예술 경영적 성공을 예술성과 경제성의 균형에 있다고 이야기한다. 많은 문화예술제작사들은 예술사업의 성장을 통해 기업화되면서 안정성을 추구하려 하고 위험을 감수하지 않으려한다. 이는 문화예술시장이 불확정성의 원리가 매우 심하기 때문이다. 하지만 태양의 서커스의 경우 오히려 공연수익의 40%를 차기작 제작을 위하여 연구하고 투자한다. 대표적인 예로 라스베가스의 상설공연인 <카>의 경우 1억 8500만 달러의 제작비가 투입되었다. 이러한 태양의 서커스의 파격적인 투자는 태양의 서커스 스스로가 레드오션에 빠지지 않기 위함이다. 태양의 서커스는 고전적 서커스에서 간과되어 왔던, 총체적인 접근을 시도하고 발전시켜왔는데, 이를 크게 연극적 구성의 가치혁신, 표현전달의 가치혁신, 디자인과 기술의 가치혁신, 그리고 공연장과 미디어의 가치혁신으로 나타난다. 이와 같은 태양의 서커스의 가치혁신은 고전적인 서커스가 가지는 무대와 공간 개념을 넘어 공연의 총체극적 완성을 만들어 내었다. 이와 같이 창작요소들의 예술적 혁신을 통해 태양의 서커스는 현대의 공연이 제시할 수 있는 대중적 흥미요소 뿐만 아니라 예술적 완성도까지 갖출 수 있게 되었고, 블루오션적 가치혁신을 통하여 예술성과 경제성의 균형을 이루어내었다. 태양의 서커스는 자신들의 성공에 대하여 만족하지 않고, 자만하지 않으며, 광대로써의 본질을 항상 상기하고자 한다. 즉 예술성에 있어서 완전 새로운 것들을 추구하기보다, 기존에 자신들이 가진 서커스적인 요소를 가치혁신(valueinnovation)함으로써 블루오션을 만들어가는 것이다.
1984년 설립된 태양의 서커스는 23년 동안 세계 200여개의 도시에서 8천만 명이 넘는 관객을 유치하였으며, 2006년 기준 한해 티켓 판매수익은 10억 달러를 넘는 세계최고의 문화 수출업체가 되었다. 사양 산업으로 치부되던 서커스를 가치 혁신하여 연간 22%의 매출증가율을 보였으며, 총 13개의 공연팀은 매월 12만 명 이상의 관객을 유치하고 있다. 태양의 서커스의 성공은 라스베가스의 카지노 수익과도 연관이 깊다. 이는 라스베가스가 도박의 도시에서 문화, 예술, 관광의 도시로 변화하고 있음을 이야기하는 것이기도 하다. 태양의 서커스의 상설공연들은 블루오션전략의 가치혁신을 통하여 라스베가스 공연의 중심으로 자리 잡았다. 라스베가스에서는 매일 5가지의 태양의 서커스를 관람하기 위하여, 평균 15,000여 명의 관객들이 1인당 평균 100달러 티켓을 구매하고 있다. 이는 라스베가스 방문자 수의 10%에 해당하는 수치이다. 태양의 서커스는 1984년 62명의 직원으로 창설된 이래 20여 년간 40개국의 3000명의 직원으로 성장하였다. 캐나다와 몬트리올에 1,700명의 본사직원이 있으며, 매일 8080여명의 스태프들과 배우들이 직접공연에 참가하고 있다. 태양의 서커스의 위와 같은 예술 경영적 성공을 예술성과 경제성의 균형에 있다고 이야기한다. 많은 문화예술제작사들은 예술사업의 성장을 통해 기업화되면서 안정성을 추구하려 하고 위험을 감수하지 않으려한다. 이는 문화예술시장이 불확정성의 원리가 매우 심하기 때문이다. 하지만 태양의 서커스의 경우 오히려 공연수익의 40%를 차기작 제작을 위하여 연구하고 투자한다. 대표적인 예로 라스베가스의 상설공연인 <카>의 경우 1억 8500만 달러의 제작비가 투입되었다. 이러한 태양의 서커스의 파격적인 투자는 태양의 서커스 스스로가 레드오션에 빠지지 않기 위함이다. 태양의 서커스는 고전적 서커스에서 간과되어 왔던, 총체적인 접근을 시도하고 발전시켜왔는데, 이를 크게 연극적 구성의 가치혁신, 표현전달의 가치혁신, 디자인과 기술의 가치혁신, 그리고 공연장과 미디어의 가치혁신으로 나타난다. 이와 같은 태양의 서커스의 가치혁신은 고전적인 서커스가 가지는 무대와 공간 개념을 넘어 공연의 총체극적 완성을 만들어 내었다. 이와 같이 창작요소들의 예술적 혁신을 통해 태양의 서커스는 현대의 공연이 제시할 수 있는 대중적 흥미요소 뿐만 아니라 예술적 완성도까지 갖출 수 있게 되었고, 블루오션적 가치혁신을 통하여 예술성과 경제성의 균형을 이루어내었다. 태양의 서커스는 자신들의 성공에 대하여 만족하지 않고, 자만하지 않으며, 광대로써의 본질을 항상 상기하고자 한다. 즉 예술성에 있어서 완전 새로운 것들을 추구하기보다, 기존에 자신들이 가진 서커스적인 요소를 가치혁신(value innovation)함으로써 블루오션을 만들어가는 것이다.
Cirque du Soleil, built in 1984, has attracted more than 800 visitors in about 200 cities around the world. It has also become the world's best cultural export company, earning more than 1 billion dollars a year for ticket sales in 2006. By innovating values of the circus, which had been regarded as...
Cirque du Soleil, built in 1984, has attracted more than 800 visitors in about 200 cities around the world. It has also become the world's best cultural export company, earning more than 1 billion dollars a year for ticket sales in 2006. By innovating values of the circus, which had been regarded as a declining industry, Cirque du Soleil has increased its sales by 22%, and in total, 13 performance teams attract more than 120,000 audiences every month. The success of Cirque du Soleil is related to profits of casinos in Las Vagas. This implies that Las vagas has changed from the city of gamble into the city of culture, art, and tourism. Regular performances of Cirque du Soleil are placed in the center of Las Vegas performances through innovation of values. In Las Vegas, about 15,000 visitors spend 100 dollars in average for a ticket to view 5 different Cirque du Soleil performances everyday. This amount is equivalent to 10% of the visitors in Las Vegas. Cirque du Soleil has been developed for almost 20 years, from 62 employers in 1984 to 3000 staffs in 40 countries now. There are 1,700 employers in the headquarter in Montreal, Canada, and about 8080 staffs, actors, and actresses themselves are involved in the performances everyday. It is told that this success of Cirque du Soleil in its art management is based on the balance between artistry and economical efficiency. A lot of cultural art producers are avoid risks, and pursue stability after they became commercialized through development of artistic industry. This is because the principle of uncertainty is prevalent in the cultural artistic market. However, in the case of Cirque du Soleil, 40% of the profits from the performances are invested in producing and designing the next works. For example, 185 million dollars of production costs were invested in , which is a regular performance in Las Vegas. These exceptional investment of Cirque du Soleil is because Cirque du Soleil itself tries to avoid to stay in the Red Ocean. Cirque du Soleil has tried to develop the general approach which had been ignored in the classical circus. These are innovation of the values in theatrical structure, innovation of the values in communicating expressions, innovation of the values in designs and techniques, and innovation of the values in theaters and media. These innovations of values in Cirque du Soleil have made a total theoretical completion of the performances, more than stages and spacial ideas of the classical circus. Like this, Cirque du Soleil could have public interest, as well as artistic execution through artistic innovation, and could get balance between artistry and economical efficiency through Blue Oceanic innovation of values. Cirque du Soleil would not be satisfied with its success, would not become arrogant, and would always remember the intrinsic attribute as a clown. That is, we are going to make blue ocean through value innovation of circusy elements of their own, rather than pursuing completely different one in artistry.
Cirque du Soleil, built in 1984, has attracted more than 800 visitors in about 200 cities around the world. It has also become the world's best cultural export company, earning more than 1 billion dollars a year for ticket sales in 2006. By innovating values of the circus, which had been regarded as a declining industry, Cirque du Soleil has increased its sales by 22%, and in total, 13 performance teams attract more than 120,000 audiences every month. The success of Cirque du Soleil is related to profits of casinos in Las Vagas. This implies that Las vagas has changed from the city of gamble into the city of culture, art, and tourism. Regular performances of Cirque du Soleil are placed in the center of Las Vegas performances through innovation of values. In Las Vegas, about 15,000 visitors spend 100 dollars in average for a ticket to view 5 different Cirque du Soleil performances everyday. This amount is equivalent to 10% of the visitors in Las Vegas. Cirque du Soleil has been developed for almost 20 years, from 62 employers in 1984 to 3000 staffs in 40 countries now. There are 1,700 employers in the headquarter in Montreal, Canada, and about 8080 staffs, actors, and actresses themselves are involved in the performances everyday. It is told that this success of Cirque du Soleil in its art management is based on the balance between artistry and economical efficiency. A lot of cultural art producers are avoid risks, and pursue stability after they became commercialized through development of artistic industry. This is because the principle of uncertainty is prevalent in the cultural artistic market. However, in the case of Cirque du Soleil, 40% of the profits from the performances are invested in producing and designing the next works. For example, 185 million dollars of production costs were invested in , which is a regular performance in Las Vegas. These exceptional investment of Cirque du Soleil is because Cirque du Soleil itself tries to avoid to stay in the Red Ocean. Cirque du Soleil has tried to develop the general approach which had been ignored in the classical circus. These are innovation of the values in theatrical structure, innovation of the values in communicating expressions, innovation of the values in designs and techniques, and innovation of the values in theaters and media. These innovations of values in Cirque du Soleil have made a total theoretical completion of the performances, more than stages and spacial ideas of the classical circus. Like this, Cirque du Soleil could have public interest, as well as artistic execution through artistic innovation, and could get balance between artistry and economical efficiency through Blue Oceanic innovation of values. Cirque du Soleil would not be satisfied with its success, would not become arrogant, and would always remember the intrinsic attribute as a clown. That is, we are going to make blue ocean through value innovation of circusy elements of their own, rather than pursuing completely different one in artistry.
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