교통약자의 통행행태 및 이동편의시설 만족도에 관한 연구 : 경산시를 사례로 A Study on Transportation Handicapped’s Travel Behavior and Satisfaction Level of Transportation Facilities : A Case Study of Gyeongsan City원문보기
본 연구의 주된 목적은 교통약자의 통행특성 및 통행수단 선택의 행태를 분석하고, 도시 지역의 이동편의시설 만족도를 분석하였다. 본 연구의 데이터 경산시에서 조사되었다. 지금까지 교통약자의 통행수단 선택행태 분석과 이동편의시설의 만족도에 대한 연구가 실시되었다. 교통약자의 통행특성 및 통행수단 선택행태, 이동편의시설의 만족도를 기술통계분석을 실시하고 로짓모형의 추정을 통해 몇 가지 중요한 결과가 논의 된다. 본 연구의 분석을 위하여 카이제곱검정 및 T-test와 ...
본 연구의 주된 목적은 교통약자의 통행특성 및 통행수단 선택의 행태를 분석하고, 도시 지역의 이동편의시설 만족도를 분석하였다. 본 연구의 데이터 경산시에서 조사되었다. 지금까지 교통약자의 통행수단 선택행태 분석과 이동편의시설의 만족도에 대한 연구가 실시되었다. 교통약자의 통행특성 및 통행수단 선택행태, 이동편의시설의 만족도를 기술통계분석을 실시하고 로짓모형의 추정을 통해 몇 가지 중요한 결과가 논의 된다. 본 연구의 분석을 위하여 카이제곱검정 및 T-test와 로짓모형을 추정하였으며, LIMDEP 프로그램이 사용되었다. 이와 같은 경험적 모델의 예측과 분석을 바탕으로 몇 가지 정책점 시사점을 도출할 수 있다. 특히, 경산시의 교통약자를 위한 다양한 정책을 제안할 수 있다.
본 연구의 주된 목적은 교통약자의 통행특성 및 통행수단 선택의 행태를 분석하고, 도시 지역의 이동편의시설 만족도를 분석하였다. 본 연구의 데이터 경산시에서 조사되었다. 지금까지 교통약자의 통행수단 선택행태 분석과 이동편의시설의 만족도에 대한 연구가 실시되었다. 교통약자의 통행특성 및 통행수단 선택행태, 이동편의시설의 만족도를 기술통계분석을 실시하고 로짓모형의 추정을 통해 몇 가지 중요한 결과가 논의 된다. 본 연구의 분석을 위하여 카이제곱검정 및 T-test와 로짓모형을 추정하였으며, LIMDEP 프로그램이 사용되었다. 이와 같은 경험적 모델의 예측과 분석을 바탕으로 몇 가지 정책점 시사점을 도출할 수 있다. 특히, 경산시의 교통약자를 위한 다양한 정책을 제안할 수 있다.
The main objective of this research is to analyze transportation handicapped’s travel characteristics, mode choice behavior, and satisfaction level of transportation facilities in an urban area. This research uses data collected from Gyeongsan City. So far few researches have been conducted on analy...
The main objective of this research is to analyze transportation handicapped’s travel characteristics, mode choice behavior, and satisfaction level of transportation facilities in an urban area. This research uses data collected from Gyeongsan City. So far few researches have been conducted on analyzing transportation handicapped’s travel characteristics, mode choice behavior, and satisfaction level of transportation facilities. From descriptive statistical analysis of the transportation handicapped’s travel characteristics, satisfaction level of transportation facilities, and empirical estimation of logit models for analyzing mode choice behavior of the transportation handicapped, some important foundings are derived and discussed. This study uses some statistical tests such as chi-square test and t test, and logit model estimation with LIMDEP software. Based on various empirical model estimation and analysis, some policy implications are discussed. Especially, various policy suggestions for the transportation handicapped are recommended for Gyeongsan City.
The main objective of this research is to analyze transportation handicapped’s travel characteristics, mode choice behavior, and satisfaction level of transportation facilities in an urban area. This research uses data collected from Gyeongsan City. So far few researches have been conducted on analyzing transportation handicapped’s travel characteristics, mode choice behavior, and satisfaction level of transportation facilities. From descriptive statistical analysis of the transportation handicapped’s travel characteristics, satisfaction level of transportation facilities, and empirical estimation of logit models for analyzing mode choice behavior of the transportation handicapped, some important foundings are derived and discussed. This study uses some statistical tests such as chi-square test and t test, and logit model estimation with LIMDEP software. Based on various empirical model estimation and analysis, some policy implications are discussed. Especially, various policy suggestions for the transportation handicapped are recommended for Gyeongsan City.
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