웰빙(well-being)과 민낯 (일명 ‘생얼’) 열풍으로 세안부터 투자하는 화장 문화가 자리 잡히면서 사람의 피부에 적합한 제품이 주목되고 있다. 화장을 지우는 세안이 아닌 건강까지 생각하는 세안 문화가 화학성분을 첨가하지 않은 천연 세안제를 비롯하여 핸드메이드, 약산성 세안제 등 전문화된 제품들의 출시를 이끌고 있으며, 자극이 덜한 제품들이 호응을 얻으면서 ‘천연 성분 비누’는 핫 트렌드로 떠오르고 있다. 이러한 천연성분과 세안제의 관심 ...
웰빙(well-being)과 민낯 (일명 ‘생얼’) 열풍으로 세안부터 투자하는 화장 문화가 자리 잡히면서 사람의 피부에 적합한 제품이 주목되고 있다. 화장을 지우는 세안이 아닌 건강까지 생각하는 세안 문화가 화학성분을 첨가하지 않은 천연 세안제를 비롯하여 핸드메이드, 약산성 세안제 등 전문화된 제품들의 출시를 이끌고 있으며, 자극이 덜한 제품들이 호응을 얻으면서 ‘천연 성분 비누’는 핫 트렌드로 떠오르고 있다. 이러한 천연성분과 세안제의 관심 속에서 현재 천연 성분 비누의 인지도와 구매 및 사용실태에 관한 연구를 하였다. 본 연구는 10대 이상 남녀 총 202명을 대상으로 진행되었으며, 설문 결과 천연 성분 비누에 대해 총 84.7%가 들어 본 적이 있었다고 응답했으며, 여성의 경우 남성보다 높은 것으로 나타났다. 천연 성분 비누 사용 경험에 대해서도 여성이 73.6%로 구매 경험이 높았다. 천연 성분 비누 인지여부와 구매와의 연관성은 인지한 경우에 구매 경험이 훨씬 높게 나왔다. 천연 성분 비누 사용 시 중점사항으로 91.1%가 ‘성분 및 효능’으로 응답하였으며, 이것은 소비자들이 제품 구매에 가장 크게 적용되는 요인으로 피부에 해가 없고, 자연스럽게 피부 상태를 개선하는데 효과와 효능이 입증되어야 한다는 것을 나타낸다. 천연 성분 비누 재구매에 대한 이유 (만족도 조사)를 분석한 결과 ‘효과 및 효능이 있어서’와 ‘일반 비누보다는 안전할 것 같아서’ 등이 높은 것으로 조사되었으며, 이는 천연 성분 비누 사용한 적이 있는 경우 피부개선 효과로 인해 66.0%로 효능이 있다는 것과 상관관계가 있어 보인다. 천연 성분 비누를 사용 해 본 결과 효과에 만족도가 높으므로 효능과 안전성이 부합하는 천연 성분의 원래 취지가 구매력에 영향을 미치는 결과라 여겨진다. 결론적으로 웰빙에 대한 관심이 높아지자 천연 성분 비누는 그 놀라운 효능에 힘입어 자연스럽게 자리를 잡았으며, 소비자에게 만족을 줄 수 있는 효능 향상과 관련된 마케팅 방안을 모색하여야 하며, 앞으로 고성능, 고품격 천연 성분 비누를 통해 효과를 입증 할 수 있는 제품이 더욱 많이 개발되어야 한다고 사료된다.
웰빙(well-being)과 민낯 (일명 ‘생얼’) 열풍으로 세안부터 투자하는 화장 문화가 자리 잡히면서 사람의 피부에 적합한 제품이 주목되고 있다. 화장을 지우는 세안이 아닌 건강까지 생각하는 세안 문화가 화학성분을 첨가하지 않은 천연 세안제를 비롯하여 핸드메이드, 약산성 세안제 등 전문화된 제품들의 출시를 이끌고 있으며, 자극이 덜한 제품들이 호응을 얻으면서 ‘천연 성분 비누’는 핫 트렌드로 떠오르고 있다. 이러한 천연성분과 세안제의 관심 속에서 현재 천연 성분 비누의 인지도와 구매 및 사용실태에 관한 연구를 하였다. 본 연구는 10대 이상 남녀 총 202명을 대상으로 진행되었으며, 설문 결과 천연 성분 비누에 대해 총 84.7%가 들어 본 적이 있었다고 응답했으며, 여성의 경우 남성보다 높은 것으로 나타났다. 천연 성분 비누 사용 경험에 대해서도 여성이 73.6%로 구매 경험이 높았다. 천연 성분 비누 인지여부와 구매와의 연관성은 인지한 경우에 구매 경험이 훨씬 높게 나왔다. 천연 성분 비누 사용 시 중점사항으로 91.1%가 ‘성분 및 효능’으로 응답하였으며, 이것은 소비자들이 제품 구매에 가장 크게 적용되는 요인으로 피부에 해가 없고, 자연스럽게 피부 상태를 개선하는데 효과와 효능이 입증되어야 한다는 것을 나타낸다. 천연 성분 비누 재구매에 대한 이유 (만족도 조사)를 분석한 결과 ‘효과 및 효능이 있어서’와 ‘일반 비누보다는 안전할 것 같아서’ 등이 높은 것으로 조사되었으며, 이는 천연 성분 비누 사용한 적이 있는 경우 피부개선 효과로 인해 66.0%로 효능이 있다는 것과 상관관계가 있어 보인다. 천연 성분 비누를 사용 해 본 결과 효과에 만족도가 높으므로 효능과 안전성이 부합하는 천연 성분의 원래 취지가 구매력에 영향을 미치는 결과라 여겨진다. 결론적으로 웰빙에 대한 관심이 높아지자 천연 성분 비누는 그 놀라운 효능에 힘입어 자연스럽게 자리를 잡았으며, 소비자에게 만족을 줄 수 있는 효능 향상과 관련된 마케팅 방안을 모색하여야 하며, 앞으로 고성능, 고품격 천연 성분 비누를 통해 효과를 입증 할 수 있는 제품이 더욱 많이 개발되어야 한다고 사료된다.
Well-being and no make-up face have attracted more interest in a specialized product for each skin, resulting in releasing natural soaps such as hand-made or weak-acid soaps without chemical ingredients. These natural soaps recently were a hot trend in consumers who are favor to less irritated produ...
Well-being and no make-up face have attracted more interest in a specialized product for each skin, resulting in releasing natural soaps such as hand-made or weak-acid soaps without chemical ingredients. These natural soaps recently were a hot trend in consumers who are favor to less irritated products. Therefore, in the study, a survey of an awareness of natural soaps, their purchasing behavior of customers and the actual using was carried out with 202 people over the age of teens. The survey revealed that 84.7% of people have heard about the natural soaps. The difference based on gender was showed in perception of natural soaps. The number of woman (73.6%) purchasing natural soaps is much higher than that of man (43.8%). Considering the association between the awareness and purchasing, it revealed that the times of purchasing natural soaps are much higher when people are aware of them. ‘Natural ingredients and effectiveness’ are considered the highest priority (91.1%) in using natural soap. This suggests that harmlessness to the skin and effectiveness in improving skin conditions naturally are the most important key on consumers’ purchases of natural soaps. The analysis on the reason of re-purchasing (customers’ satisfaction) showed that the percentage of ‘the effectiveness of a soap’ and ‘more safety to skin’ were higher, which is consistent with the results of 66.0 % people with effectiveness to skin after using natural soaps. This result may be that the effectiveness and safety after using natural soap have an influence on the costumers’ re-purchasing and satisfaction of them. In conclusion, the natural soaps are settled down based on a great interest in well-being and the remarkable effectiveness. This study suggested that the marketing strategies for natural soaps focusing on the effectiveness and satisfaction of the customers was considered in the step of development of products It is believed that more products which can prove the benefit should be developed through the natural and high quality soaps.
Well-being and no make-up face have attracted more interest in a specialized product for each skin, resulting in releasing natural soaps such as hand-made or weak-acid soaps without chemical ingredients. These natural soaps recently were a hot trend in consumers who are favor to less irritated products. Therefore, in the study, a survey of an awareness of natural soaps, their purchasing behavior of customers and the actual using was carried out with 202 people over the age of teens. The survey revealed that 84.7% of people have heard about the natural soaps. The difference based on gender was showed in perception of natural soaps. The number of woman (73.6%) purchasing natural soaps is much higher than that of man (43.8%). Considering the association between the awareness and purchasing, it revealed that the times of purchasing natural soaps are much higher when people are aware of them. ‘Natural ingredients and effectiveness’ are considered the highest priority (91.1%) in using natural soap. This suggests that harmlessness to the skin and effectiveness in improving skin conditions naturally are the most important key on consumers’ purchases of natural soaps. The analysis on the reason of re-purchasing (customers’ satisfaction) showed that the percentage of ‘the effectiveness of a soap’ and ‘more safety to skin’ were higher, which is consistent with the results of 66.0 % people with effectiveness to skin after using natural soaps. This result may be that the effectiveness and safety after using natural soap have an influence on the costumers’ re-purchasing and satisfaction of them. In conclusion, the natural soaps are settled down based on a great interest in well-being and the remarkable effectiveness. This study suggested that the marketing strategies for natural soaps focusing on the effectiveness and satisfaction of the customers was considered in the step of development of products It is believed that more products which can prove the benefit should be developed through the natural and high quality soaps.
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