본 연구에서는 인터넷 쇼핑몰에서 여러 가지 웹사이트 특성들이 고객만족에 미치는 영향에 대해 알아본다. 연구의 범위는 인터넷 쇼핑몰에서 거래가 가장 많은 제품군 중에 하나인 전자 제품군으로 한정한다. 본 연구에서는 인터넷 쇼핑몰이 갖는 다양한 특성요인들 중 기존 연구에서 유의하게 밝혀졌던 요인들과 전자 제품의 특수성을 반영하는 요인들을 위주로 고려하고자 한다. 본 연구에서는 선정된 요인들과 고객 만족간의 관계를 파악할 수 있는 연구 모형을 제시하고, 제시된 모형을 실증적으로 검증하기 위하여 전자 제품을 많이 사용하고 인터넷 쇼핑을 ...
본 연구에서는 인터넷 쇼핑몰에서 여러 가지 웹사이트 특성들이 고객만족에 미치는 영향에 대해 알아본다. 연구의 범위는 인터넷 쇼핑몰에서 거래가 가장 많은 제품군 중에 하나인 전자 제품군으로 한정한다. 본 연구에서는 인터넷 쇼핑몰이 갖는 다양한 특성요인들 중 기존 연구에서 유의하게 밝혀졌던 요인들과 전자 제품의 특수성을 반영하는 요인들을 위주로 고려하고자 한다. 본 연구에서는 선정된 요인들과 고객 만족간의 관계를 파악할 수 있는 연구 모형을 제시하고, 제시된 모형을 실증적으로 검증하기 위하여 전자 제품을 많이 사용하고 인터넷 쇼핑을 통해 구매 경험이 있는 그룹을 대상으로 설문조사를 실시하였다. 수집된 자료의 통계적 검증절차를 통하여, 인터넷 쇼핑몰에서 전자제품 구매 시 고객만족에 영향을 미치는 요인으로 편의성, 정보유용성, 그리고 사이트평판 등을 선정 하였고 그 중에서도 사이트평판이 가장 유의한 요인으로 나타났다.
본 연구에서는 인터넷 쇼핑몰에서 여러 가지 웹사이트 특성들이 고객만족에 미치는 영향에 대해 알아본다. 연구의 범위는 인터넷 쇼핑몰에서 거래가 가장 많은 제품군 중에 하나인 전자 제품군으로 한정한다. 본 연구에서는 인터넷 쇼핑몰이 갖는 다양한 특성요인들 중 기존 연구에서 유의하게 밝혀졌던 요인들과 전자 제품의 특수성을 반영하는 요인들을 위주로 고려하고자 한다. 본 연구에서는 선정된 요인들과 고객 만족간의 관계를 파악할 수 있는 연구 모형을 제시하고, 제시된 모형을 실증적으로 검증하기 위하여 전자 제품을 많이 사용하고 인터넷 쇼핑을 통해 구매 경험이 있는 그룹을 대상으로 설문조사를 실시하였다. 수집된 자료의 통계적 검증절차를 통하여, 인터넷 쇼핑몰에서 전자제품 구매 시 고객만족에 영향을 미치는 요인으로 편의성, 정보유용성, 그리고 사이트평판 등을 선정 하였고 그 중에서도 사이트평판이 가장 유의한 요인으로 나타났다.
In this study, we consider the impact of various website features on customer satisfaction in online shopping mall. The scope of the study is limited on online shopping mall selling electronic products which are known as one of the mostly traded product groups in online shopping mall. In the study, ...
In this study, we consider the impact of various website features on customer satisfaction in online shopping mall. The scope of the study is limited on online shopping mall selling electronic products which are known as one of the mostly traded product groups in online shopping mall. In the study, we explore and select several website features as the considered factors, which are either frequently found significant factors in the previous studies, or reflecting particular aspects of electronic products. With the selected factors, we propose a research model which describes the relationship between customer satisfaction and the second, selected factors. To verify the proposed research model, survey has been conducted on the population group who has many experiences on online shopping as well as usage of electronic products. Through the series of statistical tests, convenience, information usefulness and site reputation were found as statistically significant factors which affect customer satisfaction in online shopping mall selling electronic products.
In this study, we consider the impact of various website features on customer satisfaction in online shopping mall. The scope of the study is limited on online shopping mall selling electronic products which are known as one of the mostly traded product groups in online shopping mall. In the study, we explore and select several website features as the considered factors, which are either frequently found significant factors in the previous studies, or reflecting particular aspects of electronic products. With the selected factors, we propose a research model which describes the relationship between customer satisfaction and the second, selected factors. To verify the proposed research model, survey has been conducted on the population group who has many experiences on online shopping as well as usage of electronic products. Through the series of statistical tests, convenience, information usefulness and site reputation were found as statistically significant factors which affect customer satisfaction in online shopping mall selling electronic products.
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