교통수요의 급속한 증가로 인해 교통혼잡과 정체는 더욱 증가하고 있고 있으며 교통혼잡을 줄이기 위한 기술의 도입이 필요하며 다양한 기술 중 램프미터링 기술이 대두되고 있다. 램프미터링은 고속도로 진입램프 구간에 진입차량수를 조절하여 제어하는 기술로 고속도로 혼잡을 해결하기 위한 효과적인 방법으로 평가되고 있다. 또한 램프미터링은 총 차량통행시간을 줄여 도로의 배기가스를 감소시키는 등 많은 이점을 가지고 있다. 본 논문에서는 진입램프구간의 배기가스 감소를 고려한 램프미터링 ...
교통수요의 급속한 증가로 인해 교통혼잡과 정체는 더욱 증가하고 있고 있으며 교통혼잡을 줄이기 위한 기술의 도입이 필요하며 다양한 기술 중 램프미터링 기술이 대두되고 있다. 램프미터링은 고속도로 진입램프 구간에 진입차량수를 조절하여 제어하는 기술로 고속도로 혼잡을 해결하기 위한 효과적인 방법으로 평가되고 있다. 또한 램프미터링은 총 차량통행시간을 줄여 도로의 배기가스를 감소시키는 등 많은 이점을 가지고 있다. 본 논문에서는 진입램프구간의 배기가스 감소를 고려한 램프미터링 알고리즘을 개발하고 총 차량 통행시간의 최소화 및 램프구간의 배기가스를 감소시키는 것으로 목적으로 하고 있다. 램프미터링 알고리즘을 개발하기 위하여 교통류와 밀도의 관계를 적용하였으며, 실시간 구간밀도를 측정하기 위하여 진입-진출 밀도 측정방법을 적용하였다. 또한 배기가스 저감을 통해 밀도를 감소시키고 신호를 제어한 방법을 적용하였다. 이러한 과정을 통해 개발된 알고리즘을 Paramics에 적용하여 시뮬레이션과 분석을 시행하였다. 분석결과, 밀도 알고리즘과 ALINEA 알고리즘 모두 램프미터링 시행시 전체차량 통행시간이 감소하였다. 또한 배기가스경우에 밀도 알고리즘과 ALINEA 알고리즘 모두 고속도로 본선구간은 램프미터링 시행시 감소한 반면 램프구간에서는 증가하는 것으로 나타났다. 그러나 본선구간과 램프구간의 배기가스 분석결과가 상이한 바 전체 배기가스의 증감여부를 판단하기는 어렵다.밀도 기반 램프 미터링 알고리즘은 ALINEA 알고리즘보다 램프진입구간에 배기가스와 대기행렬이 모두 감소하였으며 특히 상향 경사정도가 높아질수록 밀도기반 알고리즘은 ALINEA보다 전체 배기가스 감소량이 증가하는 것을 확인하였다. 본 논문의 한계점이었던 전체 배기가스 변화식에서 임계 조정계수 즉, 2개의 알고즘의 TVTT 변화량은 0 일때의 조정계수값에 대한 분석은 향후 연구로 남긴다.
교통수요의 급속한 증가로 인해 교통혼잡과 정체는 더욱 증가하고 있고 있으며 교통혼잡을 줄이기 위한 기술의 도입이 필요하며 다양한 기술 중 램프미터링 기술이 대두되고 있다. 램프미터링은 고속도로 진입램프 구간에 진입차량수를 조절하여 제어하는 기술로 고속도로 혼잡을 해결하기 위한 효과적인 방법으로 평가되고 있다. 또한 램프미터링은 총 차량통행시간을 줄여 도로의 배기가스를 감소시키는 등 많은 이점을 가지고 있다. 본 논문에서는 진입램프구간의 배기가스 감소를 고려한 램프미터링 알고리즘을 개발하고 총 차량 통행시간의 최소화 및 램프구간의 배기가스를 감소시키는 것으로 목적으로 하고 있다. 램프미터링 알고리즘을 개발하기 위하여 교통류와 밀도의 관계를 적용하였으며, 실시간 구간밀도를 측정하기 위하여 진입-진출 밀도 측정방법을 적용하였다. 또한 배기가스 저감을 통해 밀도를 감소시키고 신호를 제어한 방법을 적용하였다. 이러한 과정을 통해 개발된 알고리즘을 Paramics에 적용하여 시뮬레이션과 분석을 시행하였다. 분석결과, 밀도 알고리즘과 ALINEA 알고리즘 모두 램프미터링 시행시 전체차량 통행시간이 감소하였다. 또한 배기가스경우에 밀도 알고리즘과 ALINEA 알고리즘 모두 고속도로 본선구간은 램프미터링 시행시 감소한 반면 램프구간에서는 증가하는 것으로 나타났다. 그러나 본선구간과 램프구간의 배기가스 분석결과가 상이한 바 전체 배기가스의 증감여부를 판단하기는 어렵다.밀도 기반 램프 미터링 알고리즘은 ALINEA 알고리즘보다 램프진입구간에 배기가스와 대기행렬이 모두 감소하였으며 특히 상향 경사정도가 높아질수록 밀도기반 알고리즘은 ALINEA보다 전체 배기가스 감소량이 증가하는 것을 확인하였다. 본 논문의 한계점이었던 전체 배기가스 변화식에서 임계 조정계수 즉, 2개의 알고즘의 TVTT 변화량은 0 일때의 조정계수값에 대한 분석은 향후 연구로 남긴다.
With the rapid growth of traffic volume, traffic congestion occurs more and more frequently. Ramp metering, a control technique which regulates the number of on-ramp vehicles entering freeway, has been proved to be an effective measure of relieving freeway congestion. And it also owns many other ben...
With the rapid growth of traffic volume, traffic congestion occurs more and more frequently. Ramp metering, a control technique which regulates the number of on-ramp vehicles entering freeway, has been proved to be an effective measure of relieving freeway congestion. And it also owns many other benefits such as reducing total vehicle travel time, reducing automobile emissions and so on. This paper tries to develop one ramp metering algorithm which could also take emissions reduction into account. The algorithm occupies two objectives, the primary is to minimize total vehicle travel time, and the secondary is to reduce ramp emissions as much as possible. This paper develops Density-Strategy ramp metering algorithm based on the traffic flow and density relationship, and the real-time density value is calculated by the Input-Output measurement method. In order to reduce the emissions value, we have taken the approach of reducing density value. Then the algorithm is simulated and evaluated by microscopic traffic simulation package of PARAMICS. According to the statistical analysis result, this paper gets the conclusions that the density based ramp metering algorithm is effective in reducing the total vehicle travel time and could reduce on-ramp emissions and queues than ALINEA control strategy. Especially on large uphill gradient condition Density-Strategy algorithm could reduce the total emissions much more than ALINEA algorithm. We will concentrate on the critical regulator factors value (when the emission change value of two algorithms is zero) analysis and algorithm improvement in the future study.
With the rapid growth of traffic volume, traffic congestion occurs more and more frequently. Ramp metering, a control technique which regulates the number of on-ramp vehicles entering freeway, has been proved to be an effective measure of relieving freeway congestion. And it also owns many other benefits such as reducing total vehicle travel time, reducing automobile emissions and so on. This paper tries to develop one ramp metering algorithm which could also take emissions reduction into account. The algorithm occupies two objectives, the primary is to minimize total vehicle travel time, and the secondary is to reduce ramp emissions as much as possible. This paper develops Density-Strategy ramp metering algorithm based on the traffic flow and density relationship, and the real-time density value is calculated by the Input-Output measurement method. In order to reduce the emissions value, we have taken the approach of reducing density value. Then the algorithm is simulated and evaluated by microscopic traffic simulation package of PARAMICS. According to the statistical analysis result, this paper gets the conclusions that the density based ramp metering algorithm is effective in reducing the total vehicle travel time and could reduce on-ramp emissions and queues than ALINEA control strategy. Especially on large uphill gradient condition Density-Strategy algorithm could reduce the total emissions much more than ALINEA algorithm. We will concentrate on the critical regulator factors value (when the emission change value of two algorithms is zero) analysis and algorithm improvement in the future study.
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