오늘날 수학은 모든 학문의 바탕이 되는 과목으로 사회적으로 수학의 중요성이 중대되어 감에도 불구하고 다수의 학생들은 수학을 어렵고 재미없을 뿐 아니라 쓸데없는 학문으로 인식을 하고 있는 경우가 많다. 본 논문에서는 먼저 수학불안에 대해 파악하고, 수학불안의 요인에 대한 학자들의 생각을 종합하여 불안의 원인에 대해 알아보았다. 그리고 학습자들의 수학불안 감소를 위하여 feedback, 포트폴리오, 분할노트기법을 대안으로 모색하였다. ...
오늘날 수학은 모든 학문의 바탕이 되는 과목으로 사회적으로 수학의 중요성이 중대되어 감에도 불구하고 다수의 학생들은 수학을 어렵고 재미없을 뿐 아니라 쓸데없는 학문으로 인식을 하고 있는 경우가 많다. 본 논문에서는 먼저 수학불안에 대해 파악하고, 수학불안의 요인에 대한 학자들의 생각을 종합하여 불안의 원인에 대해 알아보았다. 그리고 학습자들의 수학불안 감소를 위하여 feedback, 포트폴리오, 분할노트기법을 대안으로 모색하였다. 수학불안은 일시적인 감정이 아니므로 학습자들의 끊임없는 노력과 교사의 꾸준한 관심과 지도가 뒤따라야 수학불안으로부터 완전히 벗어날 수 있다. 그러므로 불안을 최소화하고 수학에 대한 학생들의 보다 효과적인 학습 성취를 위하여 여러 대안들을 계속적으로 모색해야 할 것이다.
오늘날 수학은 모든 학문의 바탕이 되는 과목으로 사회적으로 수학의 중요성이 중대되어 감에도 불구하고 다수의 학생들은 수학을 어렵고 재미없을 뿐 아니라 쓸데없는 학문으로 인식을 하고 있는 경우가 많다. 본 논문에서는 먼저 수학불안에 대해 파악하고, 수학불안의 요인에 대한 학자들의 생각을 종합하여 불안의 원인에 대해 알아보았다. 그리고 학습자들의 수학불안 감소를 위하여 feedback, 포트폴리오, 분할노트기법을 대안으로 모색하였다. 수학불안은 일시적인 감정이 아니므로 학습자들의 끊임없는 노력과 교사의 꾸준한 관심과 지도가 뒤따라야 수학불안으로부터 완전히 벗어날 수 있다. 그러므로 불안을 최소화하고 수학에 대한 학생들의 보다 효과적인 학습 성취를 위하여 여러 대안들을 계속적으로 모색해야 할 것이다.
Today there appear many students who recognize mathematics as an unnecessary subject as well as a difficult and boring subject despite the increase of social importance of mathematics which is the foundation of all the studies. In this thesis, we'll at first study antecedents of mathematics anxi...
Today there appear many students who recognize mathematics as an unnecessary subject as well as a difficult and boring subject despite the increase of social importance of mathematics which is the foundation of all the studies. In this thesis, we'll at first study antecedents of mathematics anxiety, colligate other scholars' accounts on mathematics anxiety and analyze causes of mathematics anxiety. Next, to relieve students of mathematics anxiety, we'll make an alternative solutions; 'Feedback', 'Portfolio' and Divided page'. Because mathematics anxiety is not temporary symptom, to completely free students from mathematics anxiety needs students' constant efforts and instructors' continuous interests and guidances. Therefore, to minimize mathematics anxiety and to help students make an effective achievement, we should make an alternative methods.
Today there appear many students who recognize mathematics as an unnecessary subject as well as a difficult and boring subject despite the increase of social importance of mathematics which is the foundation of all the studies. In this thesis, we'll at first study antecedents of mathematics anxiety, colligate other scholars' accounts on mathematics anxiety and analyze causes of mathematics anxiety. Next, to relieve students of mathematics anxiety, we'll make an alternative solutions; 'Feedback', 'Portfolio' and Divided page'. Because mathematics anxiety is not temporary symptom, to completely free students from mathematics anxiety needs students' constant efforts and instructors' continuous interests and guidances. Therefore, to minimize mathematics anxiety and to help students make an effective achievement, we should make an alternative methods.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.