방과후학교를 위한 강사관리 시스템은 강사에 대한 채용에서부터 평가까지의 모든 과정을 온라인으로 구현한 시스템이다. 이 시스템을 방과후학교의 가장 주축이 되는 강사와 학교의 담당자 그리고 방과후학교를 계획하고 권장하는 교육청 담당자의 설문을 통해 이 프로그램의 편의성과 효율성을 알아보고 그 실태분석을 하였으며 그 결과는 다음과 같다. 첫째, 방과후학교 현재 시스템에 대한 개선의 필요성은 강사와 학교담당자, 교육청담당자 모두 느끼고 있는 것...
방과후학교를 위한 강사관리 시스템은 강사에 대한 채용에서부터 평가까지의 모든 과정을 온라인으로 구현한 시스템이다. 이 시스템을 방과후학교의 가장 주축이 되는 강사와 학교의 담당자 그리고 방과후학교를 계획하고 권장하는 교육청 담당자의 설문을 통해 이 프로그램의 편의성과 효율성을 알아보고 그 실태분석을 하였으며 그 결과는 다음과 같다. 첫째, 방과후학교 현재 시스템에 대한 개선의 필요성은 강사와 학교담당자, 교육청담당자 모두 느끼고 있는 것으로 나타났다. 개선할 부분으로는 강사, 학교담당자와 교육청담당자 모두 강사의 채용부분을 선택하였는데, 이는 현재 시스템의 강사 채용경로가 투명하지 않고 여러 경로로 분산되어 있기 때문이다. 둘째, 구현한 강사 관리 시스템의 사용 편의성과 효율성 등에 관한 설문에 대해서는 비교적 우수하다라는 내용을 확인 할 수 있었지만 등급제나 평가제가 강사의 입장에서 강사들에게 만족할 만한 시스템 설계로 다가가지 못했다. 셋째, 구현한 강사 관리 시스템에서 가장 만족하는 부분으로 강사들은 연수부분을 선택하였고 미흡한 부분으로는 평가부분을 선택하였다. 넷째, 구현한 강사 관리 시스템의 적용 여부의 설문에서 나타난 결과는 학교담당자와 교육청담당자는 100% 찬성으로 나타났고, 강사는 미세한 차이로 찬성이 많았지만 반대 의견을 수렴하여 좀 더 개선된 시스템 구현이 필요하다고 생각한다. 다섯째, 구현한 강사 관리 시스템은 교육청에서 강사들을 체계적으로 관리할 수 있는 시스템의 첫 시도로서 의의를 가진다. 개선점에 나타난 부족한 점들을 잘 보완하고 강사와 학교담당자, 그리고 교육청담당자의 서로 다른 측면의 이해와 상호 협조 속에 조금 더 보완되고 활용성 높은 방과후학교 강사 관리 프로그램이 탄성 될 것으로 기대해 본다. 설문조사를 분석한 내용을 토대로 방과후학교의 성공과 발전을 위해서 몇가지 제언을 하면 다음과 같다. 첫째, 강사 관리 시스템의 사용 편의성과 효율성 등에 관한 설문을 강사, 학교담당자, 교육청담당자의 입장에서 실시하였으나, 강사의 지역이나 학력, 결혼여부, 연령, 성별에 따라서 인식하는 정도를 비교해보는 것도 의미 있는 연구가 될 것이다. 둘째, 강사 관리 시스템의 개선점을 보완한 새로운 강사관리 시스템이 구현되고 여러 방도의 심층적인 분석 연구로 더 발전된 시스템이 개발되어야 할 것이다.
방과후학교를 위한 강사관리 시스템은 강사에 대한 채용에서부터 평가까지의 모든 과정을 온라인으로 구현한 시스템이다. 이 시스템을 방과후학교의 가장 주축이 되는 강사와 학교의 담당자 그리고 방과후학교를 계획하고 권장하는 교육청 담당자의 설문을 통해 이 프로그램의 편의성과 효율성을 알아보고 그 실태분석을 하였으며 그 결과는 다음과 같다. 첫째, 방과후학교 현재 시스템에 대한 개선의 필요성은 강사와 학교담당자, 교육청담당자 모두 느끼고 있는 것으로 나타났다. 개선할 부분으로는 강사, 학교담당자와 교육청담당자 모두 강사의 채용부분을 선택하였는데, 이는 현재 시스템의 강사 채용경로가 투명하지 않고 여러 경로로 분산되어 있기 때문이다. 둘째, 구현한 강사 관리 시스템의 사용 편의성과 효율성 등에 관한 설문에 대해서는 비교적 우수하다라는 내용을 확인 할 수 있었지만 등급제나 평가제가 강사의 입장에서 강사들에게 만족할 만한 시스템 설계로 다가가지 못했다. 셋째, 구현한 강사 관리 시스템에서 가장 만족하는 부분으로 강사들은 연수부분을 선택하였고 미흡한 부분으로는 평가부분을 선택하였다. 넷째, 구현한 강사 관리 시스템의 적용 여부의 설문에서 나타난 결과는 학교담당자와 교육청담당자는 100% 찬성으로 나타났고, 강사는 미세한 차이로 찬성이 많았지만 반대 의견을 수렴하여 좀 더 개선된 시스템 구현이 필요하다고 생각한다. 다섯째, 구현한 강사 관리 시스템은 교육청에서 강사들을 체계적으로 관리할 수 있는 시스템의 첫 시도로서 의의를 가진다. 개선점에 나타난 부족한 점들을 잘 보완하고 강사와 학교담당자, 그리고 교육청담당자의 서로 다른 측면의 이해와 상호 협조 속에 조금 더 보완되고 활용성 높은 방과후학교 강사 관리 프로그램이 탄성 될 것으로 기대해 본다. 설문조사를 분석한 내용을 토대로 방과후학교의 성공과 발전을 위해서 몇가지 제언을 하면 다음과 같다. 첫째, 강사 관리 시스템의 사용 편의성과 효율성 등에 관한 설문을 강사, 학교담당자, 교육청담당자의 입장에서 실시하였으나, 강사의 지역이나 학력, 결혼여부, 연령, 성별에 따라서 인식하는 정도를 비교해보는 것도 의미 있는 연구가 될 것이다. 둘째, 강사 관리 시스템의 개선점을 보완한 새로운 강사관리 시스템이 구현되고 여러 방도의 심층적인 분석 연구로 더 발전된 시스템이 개발되어야 할 것이다.
This study aims to design and implement an instructor management system for effective operation of an after school program, which is for the systematic management of after-school instructors who are the axis of after school. The main contribution of this paper is as follows. We first review...
This study aims to design and implement an instructor management system for effective operation of an after school program, which is for the systematic management of after-school instructors who are the axis of after school. The main contribution of this paper is as follows. We first review in detail the realities and the problems of after-school instructors of elementary school through literature and previous studies. We also analyze the system for control of instructors then we design and implement the management system of instructors who are the axis of after school Finally, we evaluate the effectiveness and the convenience of the instructor management system through questions for afterschool instructors, school managers and managers of the Office of Education. In order to verify the effectiveness and the convenience of the instructor management system, we make up questions for 23 after-school instructors who live in Gimcheon, 7 managers of the school, after-school managers of the Office of Education in Gyung-buk and of District office of Education in Gimcheon and Gumi. Survey was performed by the way the researcher explained the contents in lap-top computer and the other answered the question Research results can be summarized as follows First, all of the instructors, school managers and the managers of Office of Education agreed the current after school system needs changed. when questioned what they want to change, all of participants ware of the opinion that the employment method needs to be changed. It is because the current system of employment method is not clear and is divided into multiple ways. Second, even though the effectiveness and the convenience of the instructor management system were relatively good according to the questionnaire, a lot of instructurs were not satisfied with the ranking system and evaluation system Third, the most satisfactory part of the instructors management system was revealed to be the training system for instructors. the most unsatisfactory part was the evaluation area for all participants. Fourth, the question of Applicability of instructors management system, was met with 100% approval by school managers and the managers of Office of Education. the instructors agreed that system with insignificant difference, but they thought slightly improved change of system was needed by reflecting opposite opinions. Fifth, this after-school instructor management system would be the first trial for systematic management of Office of Education. I think if we improve any unsatisfactory points and there is mutual cooperation and understanding of differences between all of the instructors, school managers and the managers of Office of Education, a more improved and available after-school instructor management system would be appeared. Based on this study, I'd like to give several suggestions for the success, the development of after-school First, this study was performed in aspects of afterschool instructors, school managers and managers of Office of Education only about the convenience and the effectiveness of the instructor management system, if the degree of recognition is compared depending on living area, educational background, marital status, age and sex of instructors, it will be meaningful. Second, new instructor management system with supplemented and improved points has to be used and more advanced system has to be developed through further analysis and study.
This study aims to design and implement an instructor management system for effective operation of an after school program, which is for the systematic management of after-school instructors who are the axis of after school. The main contribution of this paper is as follows. We first review in detail the realities and the problems of after-school instructors of elementary school through literature and previous studies. We also analyze the system for control of instructors then we design and implement the management system of instructors who are the axis of after school Finally, we evaluate the effectiveness and the convenience of the instructor management system through questions for afterschool instructors, school managers and managers of the Office of Education. In order to verify the effectiveness and the convenience of the instructor management system, we make up questions for 23 after-school instructors who live in Gimcheon, 7 managers of the school, after-school managers of the Office of Education in Gyung-buk and of District office of Education in Gimcheon and Gumi. Survey was performed by the way the researcher explained the contents in lap-top computer and the other answered the question Research results can be summarized as follows First, all of the instructors, school managers and the managers of Office of Education agreed the current after school system needs changed. when questioned what they want to change, all of participants ware of the opinion that the employment method needs to be changed. It is because the current system of employment method is not clear and is divided into multiple ways. Second, even though the effectiveness and the convenience of the instructor management system were relatively good according to the questionnaire, a lot of instructurs were not satisfied with the ranking system and evaluation system Third, the most satisfactory part of the instructors management system was revealed to be the training system for instructors. the most unsatisfactory part was the evaluation area for all participants. Fourth, the question of Applicability of instructors management system, was met with 100% approval by school managers and the managers of Office of Education. the instructors agreed that system with insignificant difference, but they thought slightly improved change of system was needed by reflecting opposite opinions. Fifth, this after-school instructor management system would be the first trial for systematic management of Office of Education. I think if we improve any unsatisfactory points and there is mutual cooperation and understanding of differences between all of the instructors, school managers and the managers of Office of Education, a more improved and available after-school instructor management system would be appeared. Based on this study, I'd like to give several suggestions for the success, the development of after-school First, this study was performed in aspects of afterschool instructors, school managers and managers of Office of Education only about the convenience and the effectiveness of the instructor management system, if the degree of recognition is compared depending on living area, educational background, marital status, age and sex of instructors, it will be meaningful. Second, new instructor management system with supplemented and improved points has to be used and more advanced system has to be developed through further analysis and study.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.