국문초록 몽골 인터넷 쇼핑몰의 물류서비스 품질에 관한 실증 연구 경영학과 아마르자르갈 指 導 敎 授 김 광 용 고객은 제품 구매를 통해서 만족을 얻고 그래서 재구매를 하게 된다. 고객이 제품 구매를 통해서 만족을 얻는 요인은 여러 가지가 있다. 제품 그 자체가 만족스러워야 하지만 제품을 구매하는 과정에서 발생하는 요인들도 고객 만족에 영향을 끼친다. IT기술 발전으로 인해 매장을 방문하지 않고 구매하는 경우 제품 품질뿐만 아니라 제품 탐색과 구매 및 배송 과정에 이르는 서비스까지도 고객의 만족에 영향을 미치며 이는 또한 재구매에 영향을 미친다고 하겠다. 인터넷 사용이 활발한 한국과 다르게 몽골의 경우에는 고객 만족과 재구매에 영향을 미치는 요인들 중에서 특별히 배송 부분이 중요할 것으로 예상된다. 넓은 국토에 비해서 ...
국문초록 몽골 인터넷 쇼핑몰의 물류서비스 품질에 관한 실증 연구 경영학과 아마르자르갈 指 導 敎 授 김 광 용 고객은 제품 구매를 통해서 만족을 얻고 그래서 재구매를 하게 된다. 고객이 제품 구매를 통해서 만족을 얻는 요인은 여러 가지가 있다. 제품 그 자체가 만족스러워야 하지만 제품을 구매하는 과정에서 발생하는 요인들도 고객 만족에 영향을 끼친다. IT기술 발전으로 인해 매장을 방문하지 않고 구매하는 경우 제품 품질뿐만 아니라 제품 탐색과 구매 및 배송 과정에 이르는 서비스까지도 고객의 만족에 영향을 미치며 이는 또한 재구매에 영향을 미친다고 하겠다. 인터넷 사용이 활발한 한국과 다르게 몽골의 경우에는 고객 만족과 재구매에 영향을 미치는 요인들 중에서 특별히 배송 부분이 중요할 것으로 예상된다. 넓은 국토에 비해서 사회 기반 시설이 부족하기 때문에 몽골 전체를 대상으로 인터넷 사업을 추진하기가 어렵다. 본 연구는 몽골에 거주하는 인터넷 사용자들을 대상으로 인터넷 쇼핑몰의 배송이 고객 만족에 얼마만큼 영향을 미치고 또 고객 만족이 재구매에 얼마만큼 영향을 미치는지 알아보고자 했다. 그려하여 예상 요인으로 배송 가능성, 반품 이용성, 친절성, 애프터 서비스 등을 고려하여 분석을 진행하였다. 설문 조사를 통해서 분석한 결과 지역적인 외부 요인과 사회 기반 시설의 미비로 인해서 몽골 소비자들은 배송되는 그 자체를 중시하는 것으로 나타났으며 이를 통한 고객 만족은 재구매에 영향을 미치는 것으로 나타났다. ABSTRACT A Study on Customer Satisfaction and Repurchase Intention on the Internet Shopping Mall in Mongolia R. AMARJARGAL Department of Business Administration Graduate School Soongsil University Customer satisfaction is gained through the purchase of repurchase will be so. This product is customer satisfaction, to get through buying, there are several factors. Satisfied with the product itself to be ladylike, but buy products that arise in the course factors also affect customer satisfaction. Due to advancements in IT technologies without having to visit the store to buy the product quality as well as browse and purchase products and services ranging from ships, even in the process affects customer satisfaction, which will also repurchase to affect that. The customer satisfaction is gained through the fact that the customers do purchase items of any range depending on their demand and interest, without any conflicts, for example, good customer service as well as rich choices of any product. There are several factors that the customer could make a purchase, one of them is Online shopping. This is a fast way of doing shopping by the fact that it saves time to customer and having not spent a lot of time on travel to shopping mall, they can do purchase at any time of their choice online from anywhere, for example, home. Unlike South Korea and Mongolia Internet usage in the case of an active customer satisfaction and repurchase of factors specifically affecting the delivery portion is expected to be important. Compared to the largest country due to the lack of infrastructure to target the whole of Mongolia is difficult to promote an Internet business. This study aimed at Internet users who live in Mongolia, over the Internet shopping, how much of the shipment impact on customer satisfaction or customer satisfaction on repurchase that affect how much has to evaluate. Shipping expected that there is a significant impact on customer satisfaction, came out of the factors that the condition on sale does include return policy. In addition, it does influence the satisfactory fact of the customers overall, in case the product purchased online does not meet their expectation.
국문초록 몽골 인터넷 쇼핑몰의 물류서비스 품질에 관한 실증 연구 경영학과 아마르자르갈 指 導 敎 授 김 광 용 고객은 제품 구매를 통해서 만족을 얻고 그래서 재구매를 하게 된다. 고객이 제품 구매를 통해서 만족을 얻는 요인은 여러 가지가 있다. 제품 그 자체가 만족스러워야 하지만 제품을 구매하는 과정에서 발생하는 요인들도 고객 만족에 영향을 끼친다. IT기술 발전으로 인해 매장을 방문하지 않고 구매하는 경우 제품 품질뿐만 아니라 제품 탐색과 구매 및 배송 과정에 이르는 서비스까지도 고객의 만족에 영향을 미치며 이는 또한 재구매에 영향을 미친다고 하겠다. 인터넷 사용이 활발한 한국과 다르게 몽골의 경우에는 고객 만족과 재구매에 영향을 미치는 요인들 중에서 특별히 배송 부분이 중요할 것으로 예상된다. 넓은 국토에 비해서 사회 기반 시설이 부족하기 때문에 몽골 전체를 대상으로 인터넷 사업을 추진하기가 어렵다. 본 연구는 몽골에 거주하는 인터넷 사용자들을 대상으로 인터넷 쇼핑몰의 배송이 고객 만족에 얼마만큼 영향을 미치고 또 고객 만족이 재구매에 얼마만큼 영향을 미치는지 알아보고자 했다. 그려하여 예상 요인으로 배송 가능성, 반품 이용성, 친절성, 애프터 서비스 등을 고려하여 분석을 진행하였다. 설문 조사를 통해서 분석한 결과 지역적인 외부 요인과 사회 기반 시설의 미비로 인해서 몽골 소비자들은 배송되는 그 자체를 중시하는 것으로 나타났으며 이를 통한 고객 만족은 재구매에 영향을 미치는 것으로 나타났다. ABSTRACT A Study on Customer Satisfaction and Repurchase Intention on the Internet Shopping Mall in Mongolia R. AMARJARGAL Department of Business Administration Graduate School Soongsil University Customer satisfaction is gained through the purchase of repurchase will be so. This product is customer satisfaction, to get through buying, there are several factors. Satisfied with the product itself to be ladylike, but buy products that arise in the course factors also affect customer satisfaction. Due to advancements in IT technologies without having to visit the store to buy the product quality as well as browse and purchase products and services ranging from ships, even in the process affects customer satisfaction, which will also repurchase to affect that. The customer satisfaction is gained through the fact that the customers do purchase items of any range depending on their demand and interest, without any conflicts, for example, good customer service as well as rich choices of any product. There are several factors that the customer could make a purchase, one of them is Online shopping. This is a fast way of doing shopping by the fact that it saves time to customer and having not spent a lot of time on travel to shopping mall, they can do purchase at any time of their choice online from anywhere, for example, home. Unlike South Korea and Mongolia Internet usage in the case of an active customer satisfaction and repurchase of factors specifically affecting the delivery portion is expected to be important. Compared to the largest country due to the lack of infrastructure to target the whole of Mongolia is difficult to promote an Internet business. This study aimed at Internet users who live in Mongolia, over the Internet shopping, how much of the shipment impact on customer satisfaction or customer satisfaction on repurchase that affect how much has to evaluate. Shipping expected that there is a significant impact on customer satisfaction, came out of the factors that the condition on sale does include return policy. In addition, it does influence the satisfactory fact of the customers overall, in case the product purchased online does not meet their expectation.
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