매년 ADHD장애 아동들이 늘어만 가고 있으며 이로 인하여 가정이나 학교생활에 부적응으로 인하여 문제를 가져오기도 하며 이러한 ADHD 장애는 주로 아동기 때 발병률이 높으며 주원인은 주로 환경적 요인 및 유전적 요인 또한 뇌질환으로 보고 있다.
이러한 ADHD 장애를 치료하기 위하여 오래전부터 치료기법을 연구 하였다. 주로 약물치료, 행동치료, 인지행동치료가 대표적인 치료기법이며 이러한 치료기법을 통하여 ADHD장애를 치료하고자 하였는데 이러한 치료기법 또한 효과성은 높게 나타나 있지 않고 있다.
특히 미술치료는 비언어적 의사소통의 매개체로서 육체적 정신적 및 심리적인 의사소통을 그림이나 예술 작업을 통하여 심리 상태 및 자기 자아성을 안정적으로 표출할 수 있도록 도움을 줄 수 있게 하여 언어적 의사소통이 불가능한 아동이나 자폐성 가진 환자들에게 매우 좋은 효과 및 안정성을 보여주기 도 하였다.
이러한 미술치료는 언어적 표현이 어려운 아동에게 큰 효과성을 가지고 있다. 특히 미술 치료기법중 ...
매년 ADHD장애 아동들이 늘어만 가고 있으며 이로 인하여 가정이나 학교생활에 부적응으로 인하여 문제를 가져오기도 하며 이러한 ADHD 장애는 주로 아동기 때 발병률이 높으며 주원인은 주로 환경적 요인 및 유전적 요인 또한 뇌질환으로 보고 있다.
이러한 ADHD 장애를 치료하기 위하여 오래전부터 치료기법을 연구 하였다. 주로 약물치료, 행동치료, 인지행동치료가 대표적인 치료기법이며 이러한 치료기법을 통하여 ADHD장애를 치료하고자 하였는데 이러한 치료기법 또한 효과성은 높게 나타나 있지 않고 있다.
특히 미술치료는 비언어적 의사소통의 매개체로서 육체적 정신적 및 심리적인 의사소통을 그림이나 예술 작업을 통하여 심리 상태 및 자기 자아성을 안정적으로 표출할 수 있도록 도움을 줄 수 있게 하여 언어적 의사소통이 불가능한 아동이나 자폐성 가진 환자들에게 매우 좋은 효과 및 안정성을 보여주기 도 하였다.
이러한 미술치료는 언어적 표현이 어려운 아동에게 큰 효과성을 가지고 있다. 특히 미술 치료기법중 만다라 기법은 ADHD장애 아동 치료에 큰 효과성을 보여주고 있이며 미술치료의 효과성은 높게 평가하고 있지만 미술치료 현황을 보면 미술치료의 시설에 대하여 상당히 미흡하다고 나타나고 있다. 이러한 연약한 환경 때문에 잘 이루어지지 못한 미술치료를 기능성 게임이라는 매체를 통하여 장소, 시간에 관여하지 않고 게임을 통하여 미술치료를 할 수 있도록 보조 치료도구로서 사용 할 수 있도록 기능성 게임을 제시하고 있다. 특히 미술치료 게임은 아동들이 좋아하는 요소로 하여금 ADHD 아동의 주의집중력을 향상시키고 창의성을 길러주며 특히 음악, 스토리, 가상체험을 통하여 ADHD 아동의 치료에 효과성이 높을 것이라도 보고있다. 이러한 기능성 게임 기반의 심리치료 게임이 실제로 설계 및 구현이 된다면 ADHD 아동을 효율적으로 치료 할 수 있다고 예상된다.
매년 ADHD장애 아동들이 늘어만 가고 있으며 이로 인하여 가정이나 학교생활에 부적응으로 인하여 문제를 가져오기도 하며 이러한 ADHD 장애는 주로 아동기 때 발병률이 높으며 주원인은 주로 환경적 요인 및 유전적 요인 또한 뇌질환으로 보고 있다.
이러한 ADHD 장애를 치료하기 위하여 오래전부터 치료기법을 연구 하였다. 주로 약물치료, 행동치료, 인지행동치료가 대표적인 치료기법이며 이러한 치료기법을 통하여 ADHD장애를 치료하고자 하였는데 이러한 치료기법 또한 효과성은 높게 나타나 있지 않고 있다.
특히 미술치료는 비언어적 의사소통의 매개체로서 육체적 정신적 및 심리적인 의사소통을 그림이나 예술 작업을 통하여 심리 상태 및 자기 자아성을 안정적으로 표출할 수 있도록 도움을 줄 수 있게 하여 언어적 의사소통이 불가능한 아동이나 자폐성 가진 환자들에게 매우 좋은 효과 및 안정성을 보여주기 도 하였다.
이러한 미술치료는 언어적 표현이 어려운 아동에게 큰 효과성을 가지고 있다. 특히 미술 치료기법중 만다라 기법은 ADHD장애 아동 치료에 큰 효과성을 보여주고 있이며 미술치료의 효과성은 높게 평가하고 있지만 미술치료 현황을 보면 미술치료의 시설에 대하여 상당히 미흡하다고 나타나고 있다. 이러한 연약한 환경 때문에 잘 이루어지지 못한 미술치료를 기능성 게임이라는 매체를 통하여 장소, 시간에 관여하지 않고 게임을 통하여 미술치료를 할 수 있도록 보조 치료도구로서 사용 할 수 있도록 기능성 게임을 제시하고 있다. 특히 미술치료 게임은 아동들이 좋아하는 요소로 하여금 ADHD 아동의 주의집중력을 향상시키고 창의성을 길러주며 특히 음악, 스토리, 가상체험을 통하여 ADHD 아동의 치료에 효과성이 높을 것이라도 보고있다. 이러한 기능성 게임 기반의 심리치료 게임이 실제로 설계 및 구현이 된다면 ADHD 아동을 효율적으로 치료 할 수 있다고 예상된다.
Every year ADHD disorder children are increased and the problem is brought to the home or school days due to the maladjustment and the percentage is high and due to this, for this ADHD disorder, the main cause looks at the environmental factor and genetic factor in mainly, the childhood as the brain...
Every year ADHD disorder children are increased and the problem is brought to the home or school days due to the maladjustment and the percentage is high and due to this, for this ADHD disorder, the main cause looks at the environmental factor and genetic factor in mainly, the childhood as the brain disorder mainly.
The treatment technique was studied from long time ago and in order to treat this ADHD disorder the medicinal therapy, behavior therapy, and cognitive behavior therapy was mainly the representative treatment technique and ADHD disorder tried to be treated through this treatment technique and this treatment technique doesn't show the effectiveness up high.
Particularly, the drawing communicated the physical mind and psychological communication as the intermediary of the non-linguistic communication that in order to express the state of mentality and magnetism now nature through figure or art work steadily, the art therapy gave the help and the verbal communication showed the effect and stability which is very good for the child impossible or patients had the autism.
This art therapy has the large-scale effectiveness for the child whose the language expression is difficult and the Mandala technique shows the effectiveness that is big in ADHD disorder child treatment among particularly, the art treatment technique and the effectiveness evaluates high but if this art therapy sees the status of art therapy, because of being considerably insufficient, the Mandala shows the effectiveness of the art therapy up at the facility of the art therapy. In order to use as the auxiliary treatment tool in order to not be the art therapy which is unable to be well made due to this is weak environment concerned in the place and time through the media that it is the functionality game and do the art therapy through the game, the serious game is presented. Particularly, the art therapy game improves the notice concentration power of ADHD child to the element which the children like and raises moreover, the creativity and it looks at in the treatment of ADHD child through particularly, the music, story, and simulation experience and that effectiveness is high it is expected because it can treat ADHD child efficiently if it becomes the psychotherapy game this of this serious game base, in fact, the design and implementation.
Every year ADHD disorder children are increased and the problem is brought to the home or school days due to the maladjustment and the percentage is high and due to this, for this ADHD disorder, the main cause looks at the environmental factor and genetic factor in mainly, the childhood as the brain disorder mainly.
The treatment technique was studied from long time ago and in order to treat this ADHD disorder the medicinal therapy, behavior therapy, and cognitive behavior therapy was mainly the representative treatment technique and ADHD disorder tried to be treated through this treatment technique and this treatment technique doesn't show the effectiveness up high.
Particularly, the drawing communicated the physical mind and psychological communication as the intermediary of the non-linguistic communication that in order to express the state of mentality and magnetism now nature through figure or art work steadily, the art therapy gave the help and the verbal communication showed the effect and stability which is very good for the child impossible or patients had the autism.
This art therapy has the large-scale effectiveness for the child whose the language expression is difficult and the Mandala technique shows the effectiveness that is big in ADHD disorder child treatment among particularly, the art treatment technique and the effectiveness evaluates high but if this art therapy sees the status of art therapy, because of being considerably insufficient, the Mandala shows the effectiveness of the art therapy up at the facility of the art therapy. In order to use as the auxiliary treatment tool in order to not be the art therapy which is unable to be well made due to this is weak environment concerned in the place and time through the media that it is the functionality game and do the art therapy through the game, the serious game is presented. Particularly, the art therapy game improves the notice concentration power of ADHD child to the element which the children like and raises moreover, the creativity and it looks at in the treatment of ADHD child through particularly, the music, story, and simulation experience and that effectiveness is high it is expected because it can treat ADHD child efficiently if it becomes the psychotherapy game this of this serious game base, in fact, the design and implementation.
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