역에 대한 배우의 작업은 매우 창조적인 것이다.배우에게 있어 연습기간은 역할창조 과정의 시간을 말하는 것으로 배우가 역할과의 만남으로 시작하는 것이다. 배우가 하나의 역을 만나서 역을 수행하는 것이고 이것은 어떤 의미에서 배우가 이미 자신 스스로에 대해서가 아닌 타인에 대한 연구를 시작했다는 것이고, 또 다른 각도에서 이 타인은 결국 그 ‘배우’라는 매개체를 통하여 창조되고 구현되는 것이다. 즉 역할이 처한 상황을 배우 자신이 받아들여서 배우 자신의 신체라는 매개체를 통해 역할을 구현해 나가는 것이다. 배우는 자신의 경험을 총동원해 역을 창조해 나가는데 접근해 나가게 된다. 하지만 자신의 경험으로 역의 창조를 한다는 것은 한계가 있기 마련이고 그러기에 배우는 자신의 경험을 살리고 많은 사람들의 경우에 따른 상황들을 관찰하고 그 관찰한 것들을 자세히 적어놓아야 할 것이다. 이러한 메모들을 통해서 간접적으로 상상을 하면서 경험을 해보고 또한 스스로가 실천해 보는 것도 경험만으로는 부족한 중요한 역할을 할 것이다. 바로 그러한 때를 대비해서 평상시에 여러 부류의 사람들을 살펴보며 메모해 놓으며 내 안의 현 상황인 듯 흉내 내어 보기를 게을리 하지 않는 것이 역의 창조에 깊이를 더해줄 수 있는 것이다. 이럴때 이미지메이킹적인 요소인 머리 스타일을 여러 가지로 표현에 보기도 하고 거기에 맞는 의상과 메이크업을 갖추고 적응해 보고 스타일과 헤어 그리고 메이크업을 추측해 보고 목소리의 톤과 습관적인 행동들을 접목해 봄으로써 더욱 역의 창조에 깊게 접할 수가 있는 것이다. 하지만 이러한 접근을 할 때 ‘역할이 왜 그런 행동을 하는지 이해가 되지 않는다’와 같은 심리적 이해부족이나, ‘그 역할은 어떤 자세, 말투, 걸음걸이를 할까?’하는 신체적 외형화에 대한 막연함은 그 역할에 대해 실생활에서 경험해 보지 못했고 또한 간접적으로라도 느껴보지 못했고 간접적으로도 접근하는 체계적 방법을 때문일 것이다. 배우는 여러 가지 상황에 관찰하면서 그 상황들을 접해보려 스스로 노력하고 도전해 봐야 하는 것이다. 여러 가지 상황들 속에 접해보려 시간을 할애하고 또한 역의 창조에서 상황에 맞는 창조를 위해 이미지메이킹의 요소들과 동일하게 접목되는 역의 창조의 도구들을 활용하여 그 상황에 맞는 외적인 설정을 우선적으로 시도하고 그 이후에 그 상황에 걸맞는 현장들을 접목해 본다면 쉽게 역을 창조 할 수가 있다. 하지만 접해보지 못한 많은 상황들 속에 배우는 어떻게 역의 창조를 해 나아가야 역의 창조를 해낼 수 있는 것인지 스스로에게 질문하게 된다. 이에 본 연구자는 이러한 데에서 오는 두터운 벽을 바로 우리가 실생활에서 쉽게 접하고 있는 이미지 ...
역에 대한 배우의 작업은 매우 창조적인 것이다.배우에게 있어 연습기간은 역할창조 과정의 시간을 말하는 것으로 배우가 역할과의 만남으로 시작하는 것이다. 배우가 하나의 역을 만나서 역을 수행하는 것이고 이것은 어떤 의미에서 배우가 이미 자신 스스로에 대해서가 아닌 타인에 대한 연구를 시작했다는 것이고, 또 다른 각도에서 이 타인은 결국 그 ‘배우’라는 매개체를 통하여 창조되고 구현되는 것이다. 즉 역할이 처한 상황을 배우 자신이 받아들여서 배우 자신의 신체라는 매개체를 통해 역할을 구현해 나가는 것이다. 배우는 자신의 경험을 총동원해 역을 창조해 나가는데 접근해 나가게 된다. 하지만 자신의 경험으로 역의 창조를 한다는 것은 한계가 있기 마련이고 그러기에 배우는 자신의 경험을 살리고 많은 사람들의 경우에 따른 상황들을 관찰하고 그 관찰한 것들을 자세히 적어놓아야 할 것이다. 이러한 메모들을 통해서 간접적으로 상상을 하면서 경험을 해보고 또한 스스로가 실천해 보는 것도 경험만으로는 부족한 중요한 역할을 할 것이다. 바로 그러한 때를 대비해서 평상시에 여러 부류의 사람들을 살펴보며 메모해 놓으며 내 안의 현 상황인 듯 흉내 내어 보기를 게을리 하지 않는 것이 역의 창조에 깊이를 더해줄 수 있는 것이다. 이럴때 이미지메이킹적인 요소인 머리 스타일을 여러 가지로 표현에 보기도 하고 거기에 맞는 의상과 메이크업을 갖추고 적응해 보고 스타일과 헤어 그리고 메이크업을 추측해 보고 목소리의 톤과 습관적인 행동들을 접목해 봄으로써 더욱 역의 창조에 깊게 접할 수가 있는 것이다. 하지만 이러한 접근을 할 때 ‘역할이 왜 그런 행동을 하는지 이해가 되지 않는다’와 같은 심리적 이해부족이나, ‘그 역할은 어떤 자세, 말투, 걸음걸이를 할까?’하는 신체적 외형화에 대한 막연함은 그 역할에 대해 실생활에서 경험해 보지 못했고 또한 간접적으로라도 느껴보지 못했고 간접적으로도 접근하는 체계적 방법을 때문일 것이다. 배우는 여러 가지 상황에 관찰하면서 그 상황들을 접해보려 스스로 노력하고 도전해 봐야 하는 것이다. 여러 가지 상황들 속에 접해보려 시간을 할애하고 또한 역의 창조에서 상황에 맞는 창조를 위해 이미지메이킹의 요소들과 동일하게 접목되는 역의 창조의 도구들을 활용하여 그 상황에 맞는 외적인 설정을 우선적으로 시도하고 그 이후에 그 상황에 걸맞는 현장들을 접목해 본다면 쉽게 역을 창조 할 수가 있다. 하지만 접해보지 못한 많은 상황들 속에 배우는 어떻게 역의 창조를 해 나아가야 역의 창조를 해낼 수 있는 것인지 스스로에게 질문하게 된다. 이에 본 연구자는 이러한 데에서 오는 두터운 벽을 바로 우리가 실생활에서 쉽게 접하고 있는 이미지 메이킹을 통한 역의 창조를 구현해내고 실천하고 반복적인 시도를 함으로서 역의 창조를 더욱 쉽게 창조해 낼 수 있음을 말하고 있다. 본 연구자는 이미지 메이킹의 활용을 통해 만든다는 것은 삶의 재료 속에서의 ‘살펴보기’와의 시작에서 ‘자아 적응하기’의 심리적과 논리적, 이성적 접근을 통한 사고의 접목으로 시작되어 이미지 메이킹적 ‘접해보기’를 시도하고 다음 단계로는 ‘일치라기’를 시도함으로서 이미지 메이킹을 통한 역의 창조의 첫걸음이 되는 것임을 강조하고 있다. 하지만 이러한 것들은 어떠한 역의 창조에만 국한되어 있다고 생각하는 순간 본 연구자가 주장하고 강조하고 싶은 ‘살펴보기-자아 적응하기-접해보기-일치하기’의 과정을 시도하기는 쉽지 않다. 이러한 측면에서 역의 창조는 배역을 맡았을 때만 시작을 시도해야 하는 것이 아님을 말하고 있고, 이미지메이킹 또한 일반적인 상황에만 접목되어지는 부분이 아님을 주장하고 있다. 또한 역의 창조에서의 ‘살펴보기’또한 이미지메이킹의 과정에 기본적인 단계에 속함을 강조하며 이렇듯 역의 창조와 이미지메이킹과는 밀접한 관련이 있음을 알 수 있고, 그러한 역의 창조를 위한 이미지메이킹의 방법들을 쉽게 알아보고 밀접한 관련이 있음을 이해하고 접해볼 수 있도록 그 방법들을 정리해 볼 필요가 있고 또한 그 역이 살아가고 있는 시대적 배경과 그 속에서의 자라온 환경과 그 환경속에서의 경제적인 부분들과 그 배역의 부모들의 교육의 정도와 부모의 직업, 그리고 배역의 교육정도와 직업, 취미와 친구와의 관계 등을 우선적으로 분석할 필요가 있겠다. 이러한 부분들은 이미지 메이킹에서도 자신이 되고자 하는 이미지가 되기 위해서는 되고자 하는 이미지의 일반적인 환경과 그 속에서의 경제적인 부분과 되고자 하는 이미지의 교육정도와 직업, 취미 등을 우선적으로 파악한 후에 거기에 맞는 보여 질 수 있는 외적인 이미지를 찾고 그 이미지를 찾은 후에는 내적인 요소를 찾아서 외적인 내적인 모습을 변화시켜 나아간다. 그러한 이미지가 되기 위한 헤어나 메이크업, 의상을 선정하기 시작한다. 역의 창조에 있어서도 그러한 내적인 면을 파악한 후에 관객에게 보여줄 수 있는 외적인 이미지를 창출해 나가는 다음 단계의 작업을 시작한다. 결코 서로 다른 분야가 아니며 ‘역의 창조’는 바로 지금 이 시대의 ‘이미지메이킹’과 접목 되어지는 상관관계에 있음을 말하며 이런 관점에서 볼 때 배우들은 더욱 쉽게 가벼운 마음으로 ‘이미지메이킹’과 접목시켜 세부적으로 체계적으로 ‘역의 창조’를 해 나간다면 더욱 많은 개성이 표출되면서 창의적으로 접근할 수 있기에 역을 창조하는데 이미지 메이킹을 활용하여 보다 쉽게 역할을 창조 하고자 함이다.
역에 대한 배우의 작업은 매우 창조적인 것이다.배우에게 있어 연습기간은 역할창조 과정의 시간을 말하는 것으로 배우가 역할과의 만남으로 시작하는 것이다. 배우가 하나의 역을 만나서 역을 수행하는 것이고 이것은 어떤 의미에서 배우가 이미 자신 스스로에 대해서가 아닌 타인에 대한 연구를 시작했다는 것이고, 또 다른 각도에서 이 타인은 결국 그 ‘배우’라는 매개체를 통하여 창조되고 구현되는 것이다. 즉 역할이 처한 상황을 배우 자신이 받아들여서 배우 자신의 신체라는 매개체를 통해 역할을 구현해 나가는 것이다. 배우는 자신의 경험을 총동원해 역을 창조해 나가는데 접근해 나가게 된다. 하지만 자신의 경험으로 역의 창조를 한다는 것은 한계가 있기 마련이고 그러기에 배우는 자신의 경험을 살리고 많은 사람들의 경우에 따른 상황들을 관찰하고 그 관찰한 것들을 자세히 적어놓아야 할 것이다. 이러한 메모들을 통해서 간접적으로 상상을 하면서 경험을 해보고 또한 스스로가 실천해 보는 것도 경험만으로는 부족한 중요한 역할을 할 것이다. 바로 그러한 때를 대비해서 평상시에 여러 부류의 사람들을 살펴보며 메모해 놓으며 내 안의 현 상황인 듯 흉내 내어 보기를 게을리 하지 않는 것이 역의 창조에 깊이를 더해줄 수 있는 것이다. 이럴때 이미지메이킹적인 요소인 머리 스타일을 여러 가지로 표현에 보기도 하고 거기에 맞는 의상과 메이크업을 갖추고 적응해 보고 스타일과 헤어 그리고 메이크업을 추측해 보고 목소리의 톤과 습관적인 행동들을 접목해 봄으로써 더욱 역의 창조에 깊게 접할 수가 있는 것이다. 하지만 이러한 접근을 할 때 ‘역할이 왜 그런 행동을 하는지 이해가 되지 않는다’와 같은 심리적 이해부족이나, ‘그 역할은 어떤 자세, 말투, 걸음걸이를 할까?’하는 신체적 외형화에 대한 막연함은 그 역할에 대해 실생활에서 경험해 보지 못했고 또한 간접적으로라도 느껴보지 못했고 간접적으로도 접근하는 체계적 방법을 때문일 것이다. 배우는 여러 가지 상황에 관찰하면서 그 상황들을 접해보려 스스로 노력하고 도전해 봐야 하는 것이다. 여러 가지 상황들 속에 접해보려 시간을 할애하고 또한 역의 창조에서 상황에 맞는 창조를 위해 이미지메이킹의 요소들과 동일하게 접목되는 역의 창조의 도구들을 활용하여 그 상황에 맞는 외적인 설정을 우선적으로 시도하고 그 이후에 그 상황에 걸맞는 현장들을 접목해 본다면 쉽게 역을 창조 할 수가 있다. 하지만 접해보지 못한 많은 상황들 속에 배우는 어떻게 역의 창조를 해 나아가야 역의 창조를 해낼 수 있는 것인지 스스로에게 질문하게 된다. 이에 본 연구자는 이러한 데에서 오는 두터운 벽을 바로 우리가 실생활에서 쉽게 접하고 있는 이미지 메이킹을 통한 역의 창조를 구현해내고 실천하고 반복적인 시도를 함으로서 역의 창조를 더욱 쉽게 창조해 낼 수 있음을 말하고 있다. 본 연구자는 이미지 메이킹의 활용을 통해 만든다는 것은 삶의 재료 속에서의 ‘살펴보기’와의 시작에서 ‘자아 적응하기’의 심리적과 논리적, 이성적 접근을 통한 사고의 접목으로 시작되어 이미지 메이킹적 ‘접해보기’를 시도하고 다음 단계로는 ‘일치라기’를 시도함으로서 이미지 메이킹을 통한 역의 창조의 첫걸음이 되는 것임을 강조하고 있다. 하지만 이러한 것들은 어떠한 역의 창조에만 국한되어 있다고 생각하는 순간 본 연구자가 주장하고 강조하고 싶은 ‘살펴보기-자아 적응하기-접해보기-일치하기’의 과정을 시도하기는 쉽지 않다. 이러한 측면에서 역의 창조는 배역을 맡았을 때만 시작을 시도해야 하는 것이 아님을 말하고 있고, 이미지메이킹 또한 일반적인 상황에만 접목되어지는 부분이 아님을 주장하고 있다. 또한 역의 창조에서의 ‘살펴보기’또한 이미지메이킹의 과정에 기본적인 단계에 속함을 강조하며 이렇듯 역의 창조와 이미지메이킹과는 밀접한 관련이 있음을 알 수 있고, 그러한 역의 창조를 위한 이미지메이킹의 방법들을 쉽게 알아보고 밀접한 관련이 있음을 이해하고 접해볼 수 있도록 그 방법들을 정리해 볼 필요가 있고 또한 그 역이 살아가고 있는 시대적 배경과 그 속에서의 자라온 환경과 그 환경속에서의 경제적인 부분들과 그 배역의 부모들의 교육의 정도와 부모의 직업, 그리고 배역의 교육정도와 직업, 취미와 친구와의 관계 등을 우선적으로 분석할 필요가 있겠다. 이러한 부분들은 이미지 메이킹에서도 자신이 되고자 하는 이미지가 되기 위해서는 되고자 하는 이미지의 일반적인 환경과 그 속에서의 경제적인 부분과 되고자 하는 이미지의 교육정도와 직업, 취미 등을 우선적으로 파악한 후에 거기에 맞는 보여 질 수 있는 외적인 이미지를 찾고 그 이미지를 찾은 후에는 내적인 요소를 찾아서 외적인 내적인 모습을 변화시켜 나아간다. 그러한 이미지가 되기 위한 헤어나 메이크업, 의상을 선정하기 시작한다. 역의 창조에 있어서도 그러한 내적인 면을 파악한 후에 관객에게 보여줄 수 있는 외적인 이미지를 창출해 나가는 다음 단계의 작업을 시작한다. 결코 서로 다른 분야가 아니며 ‘역의 창조’는 바로 지금 이 시대의 ‘이미지메이킹’과 접목 되어지는 상관관계에 있음을 말하며 이런 관점에서 볼 때 배우들은 더욱 쉽게 가벼운 마음으로 ‘이미지메이킹’과 접목시켜 세부적으로 체계적으로 ‘역의 창조’를 해 나간다면 더욱 많은 개성이 표출되면서 창의적으로 접근할 수 있기에 역을 창조하는데 이미지 메이킹을 활용하여 보다 쉽게 역할을 창조 하고자 함이다.
An actor's endeavor for his role must be very creative. An actor's practice time means the period of role creation process and seems to begin with an actor's encounter with a role. This process is an actor's performing a role after encountering with it. In other words, the process means an actor sta...
An actor's endeavor for his role must be very creative. An actor's practice time means the period of role creation process and seems to begin with an actor's encounter with a role. This process is an actor's performing a role after encountering with it. In other words, the process means an actor starts to research into not himself but other persons. From another angle, other persons are created and realized via a medium of 'an actor'. By accepting the situation of a role, an actor realizes it through the medium of his body. An actor approaches to the creation of a role by mobilizing all his experience. Of course, there is limitation in the experience-oriented creation of a role. So an actor must make the most of his experience, observe other people's case-based situations, and then write it down in detail. Through these memos, he can imagine situations and experience it indirectly. In addition, if he practices it for himself, he can perform an important role which cannot be performed by his own experience only. For this critical moment, an actor must observe people in every walk of life all the time, make a memo of them, and diligently imitate them as if they are one of his internal parts. By doing so, he can improve the depth of his creation of a role. At this time, he can express his hair style―an element of image-making―diversely, prepare and apply appropriate costume and makeup, estimate styles, hair and makeup, graft the tone of voice and habitual behaviors onto it, thus approaching the creation of a role more closely and intensively. However, at this time of approaching a role, the insufficiency of psychological understanding, such as 'I cannot understand why the role acts like that', and the vagueness of physical externalization, such as 'the role takes which postures and uses which way of speaking and walking?', seem to derive from the fact that the actor did not firsthand experience the role in his everyday life, he did not feel it indirectly, and he do not know a systematic method of approaching it even indirectly. Therefore, an actor must observe a variety of situations and try to approach and challenge it for himself continuously. In order to contact a variety of situations, an actor must make time for it, attempt to approach external settings that are appropriate to the situations in priority by making the most of creative tools of a role that can be equally grafted onto image-making elements, and then apply it actual scenes. By doing so, he can create a role more easily. However, a question raised for himself is: 'Among various situations in which he had no experience, how can an actor create a role?' In this regard, the investigator suggested the method of easy creation of a role: Realizing the creation of a role via image-making with which we easily contact in everyday life and then practicing/attempting it repetitively. The investigator began it with the graft of thinking through 'observation' in the materials of everyday life and the psychological/logical/rational approach of 'self-adaptation', and attempted to image-making-oriented 'contact' and then 'correspondence', thus emphasizing it as the first step of image-making-oriented creation of a role. However, if one thinks these things are limited only in the creation of a role, it is not easy to attempt the process of 'observation - self-adaptation - contact - correspondence', the investigator presented and emphasized in this study. From this aspect, the creation of a role does not start only when one is cast to a certain role. Image-making is also not necessarily grafted onto general situations. In addition, 'observation' in the creation of a role belongs to the basic process of image-making. Thus, the creation of a role and image-making are closely correlated. Therefore, it is necessary to organize the method of image-making for the creation of a role, in order for people to recognize it easily, understand its relations, and then contact with it. It is also necessary to analyze the role's background of times, bringing-up environments, economical circumstances and parent's level of education and occupation, together with the role's level of education, occupation, hobby and friend relations, in priority. In order for an actor to become his desirable image in image-making, he must understand the image's general environment, economical aspect, schooling, occupation and hobby in priority, seek out external/internal images that are appropriate for such elements, and then change its external and internal appearances. The next step for an actor to become the image is to select hair, makeup and costume. In the creation of a role, one must grasp internal aspects and then work out an external image that can be presented to audience. In this vein, the creation of a role and image-making are not different areas. They are closely correlated. In other words, the creation of a role is grafted onto image-making for the present. From this aspect, if an actor grafts the creation of a role onto image-making and then 'creates a role' precisely and systematically, a lot of personalities can be expressed, and one can approach the creation of a role more creatively. In other words, the use of image-making is to create a role more easily.
An actor's endeavor for his role must be very creative. An actor's practice time means the period of role creation process and seems to begin with an actor's encounter with a role. This process is an actor's performing a role after encountering with it. In other words, the process means an actor starts to research into not himself but other persons. From another angle, other persons are created and realized via a medium of 'an actor'. By accepting the situation of a role, an actor realizes it through the medium of his body. An actor approaches to the creation of a role by mobilizing all his experience. Of course, there is limitation in the experience-oriented creation of a role. So an actor must make the most of his experience, observe other people's case-based situations, and then write it down in detail. Through these memos, he can imagine situations and experience it indirectly. In addition, if he practices it for himself, he can perform an important role which cannot be performed by his own experience only. For this critical moment, an actor must observe people in every walk of life all the time, make a memo of them, and diligently imitate them as if they are one of his internal parts. By doing so, he can improve the depth of his creation of a role. At this time, he can express his hair style―an element of image-making―diversely, prepare and apply appropriate costume and makeup, estimate styles, hair and makeup, graft the tone of voice and habitual behaviors onto it, thus approaching the creation of a role more closely and intensively. However, at this time of approaching a role, the insufficiency of psychological understanding, such as 'I cannot understand why the role acts like that', and the vagueness of physical externalization, such as 'the role takes which postures and uses which way of speaking and walking?', seem to derive from the fact that the actor did not firsthand experience the role in his everyday life, he did not feel it indirectly, and he do not know a systematic method of approaching it even indirectly. Therefore, an actor must observe a variety of situations and try to approach and challenge it for himself continuously. In order to contact a variety of situations, an actor must make time for it, attempt to approach external settings that are appropriate to the situations in priority by making the most of creative tools of a role that can be equally grafted onto image-making elements, and then apply it actual scenes. By doing so, he can create a role more easily. However, a question raised for himself is: 'Among various situations in which he had no experience, how can an actor create a role?' In this regard, the investigator suggested the method of easy creation of a role: Realizing the creation of a role via image-making with which we easily contact in everyday life and then practicing/attempting it repetitively. The investigator began it with the graft of thinking through 'observation' in the materials of everyday life and the psychological/logical/rational approach of 'self-adaptation', and attempted to image-making-oriented 'contact' and then 'correspondence', thus emphasizing it as the first step of image-making-oriented creation of a role. However, if one thinks these things are limited only in the creation of a role, it is not easy to attempt the process of 'observation - self-adaptation - contact - correspondence', the investigator presented and emphasized in this study. From this aspect, the creation of a role does not start only when one is cast to a certain role. Image-making is also not necessarily grafted onto general situations. In addition, 'observation' in the creation of a role belongs to the basic process of image-making. Thus, the creation of a role and image-making are closely correlated. Therefore, it is necessary to organize the method of image-making for the creation of a role, in order for people to recognize it easily, understand its relations, and then contact with it. It is also necessary to analyze the role's background of times, bringing-up environments, economical circumstances and parent's level of education and occupation, together with the role's level of education, occupation, hobby and friend relations, in priority. In order for an actor to become his desirable image in image-making, he must understand the image's general environment, economical aspect, schooling, occupation and hobby in priority, seek out external/internal images that are appropriate for such elements, and then change its external and internal appearances. The next step for an actor to become the image is to select hair, makeup and costume. In the creation of a role, one must grasp internal aspects and then work out an external image that can be presented to audience. In this vein, the creation of a role and image-making are not different areas. They are closely correlated. In other words, the creation of a role is grafted onto image-making for the present. From this aspect, if an actor grafts the creation of a role onto image-making and then 'creates a role' precisely and systematically, a lot of personalities can be expressed, and one can approach the creation of a role more creatively. In other words, the use of image-making is to create a role more easily.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.