2007년 6월 1일 경기도 여주군 여주읍에 25,801㎡(7,805평)에 달하는 국내 최초 프리미엄 아울렛이 오픈했다. (주)신세계와 미국 첼시 코리아가 합작법인을 설립하여 소비자들은 세계 각국의 유명 디자이너 상품과 명품을 시중가격 대비 30∼70% 까지 할인된 가격으로 살 수 있게 되었다. 그동안 국내 백화점과 일부 면세점에서만 유통된 명품제품들을 일반 아울렛에서 판매하게 된 것이다. 서울에서 멀지 않은 교외형 아울렛 타운이 바로 그것이다. 여주 프리미엄 패션 아울렛은 영동고속도로와 중앙 고속도로에 인접해 있어 접근성이 좋으며 비교적 저렴한 지가덕분에 대규모 단지형태의 오직 패션 아울렛 목적으로만 만들어 졌으며, 수도권 및 인근 지역에서 방문하는 많은 이용객들로 붐비고 있다. 여주지역은 프리미엄 패션 아울렛 입점 후에 여러 가지 긍정 및 부정적인 변화들이 있었다. 이에 본 논문은 패션 아울렛이라는 이론적 의미를 고찰해보고 교외형 아울렛이 입점함으로써 인근 지역에 미치는 영향을 분석하였다. 대상지역은 국내 교외형 프리미엄 아울렛 1호가 입점한 여주 지역을 표본으로 하였으며, 여주 프리미엄 패션 아울렛 오픈 이후 달라진 상권의 규모와 사회 통계적 변화를 바탕으로 그 변화요인을 분석해 보았다. 앞서 여주 프리미엄 패션 아울렛 이용객들의 의식조사에 관한 논문은 수편이 있었지만 단지 아울렛 이용객을 대상으로 한 방문객 의식조사, 이를테면 방문 목적, 이용객들의 쇼핑형태, 명품에 대한 의식조사를 주목적으로 하였으며 지역 상권 및 경제에 미치는 영향에 관한 논문은 부족한 실정이다. 본 논문의 결론을 도출하기 위해 여주군 경제의 규모 변화에 관한 최근 통계(2010∼2012년)를 인용하였고, 여주 중심상권 조사를 통해 2007년과 현재시점(2012년)의 상권 변화에 관한 현장탐방 및 문헌조사를 하였으며 마지막으로 여주 프리미엄 아울렛 이용객들을 대상으로 세 가지 가설을 설정하여 설문접수 및 통계처리과정을 거쳐 가설을 검증하였다. 통계처리는 최근 사회과학적 분석에 범용적으로 사용되는 SPSSWIN 18.0 프로그램을 사용하여 분석하였다. 세 가지 가설은 첫째, “개장초기와 비교해서 아울렛 이용객들의 인구 통계적 특성의 변화가 있을 것이다”, 둘째, “아울렛 이용과 인근지역의 추가적인 소비활동의 상관관계가 있을 것이다”, 셋째, “아울렛 입점이 지역경제 긍정적인 영향을 미쳤을 것이다”이다. 이에 대한 연구 결과 첫째, 대형 패션 아울렛 입점으로 인하여 기존 복합적인 소비시장이 전문적인 부분으로 분화되었고, 둘째, 대기업 기반의 대형 패션 아울렛의 개장으로 인하여 인근 부동산 지가 상승요인으로 작용하였으며 이는 아파트 등 공동주택의 건설 증가를 촉진하고 분양을 수월하게 하는데 영향을 미쳤다. 여주 프리미엄 패션 아울렛 방문객 대상으로 한 설문조사 및 검증결과는 첫째, 개장 초기 방문객들은 일반 사무직 및 전문직등 직업군이 소수였지만 5년이 지난 2012년 설문조사결과 직업군이 다양해 진 것을 알 수 있었다. 둘째, 아울렛 방문이 인근지역 추가 방문의 요인이 되지는 않는 것으로 조사되었다. 셋째, 아울렛 방문객들은 아울렛 입점 후에 인근지역인 여주에 긍정적인 영향을 미쳤다고 생각하고 있으며 아울렛 이용 만족도가 클수록 긍정적인 설문결과를 보여주었다. 본 연구를 통해서 향후 타 지역의 유사 패션 아울렛이 출점할 경우에 “여주 프리미엄 패션아울렛”사례가 ...
2007년 6월 1일 경기도 여주군 여주읍에 25,801㎡(7,805평)에 달하는 국내 최초 프리미엄 아울렛이 오픈했다. (주)신세계와 미국 첼시 코리아가 합작법인을 설립하여 소비자들은 세계 각국의 유명 디자이너 상품과 명품을 시중가격 대비 30∼70% 까지 할인된 가격으로 살 수 있게 되었다. 그동안 국내 백화점과 일부 면세점에서만 유통된 명품제품들을 일반 아울렛에서 판매하게 된 것이다. 서울에서 멀지 않은 교외형 아울렛 타운이 바로 그것이다. 여주 프리미엄 패션 아울렛은 영동고속도로와 중앙 고속도로에 인접해 있어 접근성이 좋으며 비교적 저렴한 지가덕분에 대규모 단지형태의 오직 패션 아울렛 목적으로만 만들어 졌으며, 수도권 및 인근 지역에서 방문하는 많은 이용객들로 붐비고 있다. 여주지역은 프리미엄 패션 아울렛 입점 후에 여러 가지 긍정 및 부정적인 변화들이 있었다. 이에 본 논문은 패션 아울렛이라는 이론적 의미를 고찰해보고 교외형 아울렛이 입점함으로써 인근 지역에 미치는 영향을 분석하였다. 대상지역은 국내 교외형 프리미엄 아울렛 1호가 입점한 여주 지역을 표본으로 하였으며, 여주 프리미엄 패션 아울렛 오픈 이후 달라진 상권의 규모와 사회 통계적 변화를 바탕으로 그 변화요인을 분석해 보았다. 앞서 여주 프리미엄 패션 아울렛 이용객들의 의식조사에 관한 논문은 수편이 있었지만 단지 아울렛 이용객을 대상으로 한 방문객 의식조사, 이를테면 방문 목적, 이용객들의 쇼핑형태, 명품에 대한 의식조사를 주목적으로 하였으며 지역 상권 및 경제에 미치는 영향에 관한 논문은 부족한 실정이다. 본 논문의 결론을 도출하기 위해 여주군 경제의 규모 변화에 관한 최근 통계(2010∼2012년)를 인용하였고, 여주 중심상권 조사를 통해 2007년과 현재시점(2012년)의 상권 변화에 관한 현장탐방 및 문헌조사를 하였으며 마지막으로 여주 프리미엄 아울렛 이용객들을 대상으로 세 가지 가설을 설정하여 설문접수 및 통계처리과정을 거쳐 가설을 검증하였다. 통계처리는 최근 사회과학적 분석에 범용적으로 사용되는 SPSSWIN 18.0 프로그램을 사용하여 분석하였다. 세 가지 가설은 첫째, “개장초기와 비교해서 아울렛 이용객들의 인구 통계적 특성의 변화가 있을 것이다”, 둘째, “아울렛 이용과 인근지역의 추가적인 소비활동의 상관관계가 있을 것이다”, 셋째, “아울렛 입점이 지역경제 긍정적인 영향을 미쳤을 것이다”이다. 이에 대한 연구 결과 첫째, 대형 패션 아울렛 입점으로 인하여 기존 복합적인 소비시장이 전문적인 부분으로 분화되었고, 둘째, 대기업 기반의 대형 패션 아울렛의 개장으로 인하여 인근 부동산 지가 상승요인으로 작용하였으며 이는 아파트 등 공동주택의 건설 증가를 촉진하고 분양을 수월하게 하는데 영향을 미쳤다. 여주 프리미엄 패션 아울렛 방문객 대상으로 한 설문조사 및 검증결과는 첫째, 개장 초기 방문객들은 일반 사무직 및 전문직등 직업군이 소수였지만 5년이 지난 2012년 설문조사결과 직업군이 다양해 진 것을 알 수 있었다. 둘째, 아울렛 방문이 인근지역 추가 방문의 요인이 되지는 않는 것으로 조사되었다. 셋째, 아울렛 방문객들은 아울렛 입점 후에 인근지역인 여주에 긍정적인 영향을 미쳤다고 생각하고 있으며 아울렛 이용 만족도가 클수록 긍정적인 설문결과를 보여주었다. 본 연구를 통해서 향후 타 지역의 유사 패션 아울렛이 출점할 경우에 “여주 프리미엄 패션아울렛”사례가 롤 모델이 되도록 관련 정보를 제공하여 최근 침체기에 있는 국내 패션 유통산업 발전에 작은 보탬이 되고자 한다.
2007년 6월 1일 경기도 여주군 여주읍에 25,801㎡(7,805평)에 달하는 국내 최초 프리미엄 아울렛이 오픈했다. (주)신세계와 미국 첼시 코리아가 합작법인을 설립하여 소비자들은 세계 각국의 유명 디자이너 상품과 명품을 시중가격 대비 30∼70% 까지 할인된 가격으로 살 수 있게 되었다. 그동안 국내 백화점과 일부 면세점에서만 유통된 명품제품들을 일반 아울렛에서 판매하게 된 것이다. 서울에서 멀지 않은 교외형 아울렛 타운이 바로 그것이다. 여주 프리미엄 패션 아울렛은 영동고속도로와 중앙 고속도로에 인접해 있어 접근성이 좋으며 비교적 저렴한 지가덕분에 대규모 단지형태의 오직 패션 아울렛 목적으로만 만들어 졌으며, 수도권 및 인근 지역에서 방문하는 많은 이용객들로 붐비고 있다. 여주지역은 프리미엄 패션 아울렛 입점 후에 여러 가지 긍정 및 부정적인 변화들이 있었다. 이에 본 논문은 패션 아울렛이라는 이론적 의미를 고찰해보고 교외형 아울렛이 입점함으로써 인근 지역에 미치는 영향을 분석하였다. 대상지역은 국내 교외형 프리미엄 아울렛 1호가 입점한 여주 지역을 표본으로 하였으며, 여주 프리미엄 패션 아울렛 오픈 이후 달라진 상권의 규모와 사회 통계적 변화를 바탕으로 그 변화요인을 분석해 보았다. 앞서 여주 프리미엄 패션 아울렛 이용객들의 의식조사에 관한 논문은 수편이 있었지만 단지 아울렛 이용객을 대상으로 한 방문객 의식조사, 이를테면 방문 목적, 이용객들의 쇼핑형태, 명품에 대한 의식조사를 주목적으로 하였으며 지역 상권 및 경제에 미치는 영향에 관한 논문은 부족한 실정이다. 본 논문의 결론을 도출하기 위해 여주군 경제의 규모 변화에 관한 최근 통계(2010∼2012년)를 인용하였고, 여주 중심상권 조사를 통해 2007년과 현재시점(2012년)의 상권 변화에 관한 현장탐방 및 문헌조사를 하였으며 마지막으로 여주 프리미엄 아울렛 이용객들을 대상으로 세 가지 가설을 설정하여 설문접수 및 통계처리과정을 거쳐 가설을 검증하였다. 통계처리는 최근 사회과학적 분석에 범용적으로 사용되는 SPSSWIN 18.0 프로그램을 사용하여 분석하였다. 세 가지 가설은 첫째, “개장초기와 비교해서 아울렛 이용객들의 인구 통계적 특성의 변화가 있을 것이다”, 둘째, “아울렛 이용과 인근지역의 추가적인 소비활동의 상관관계가 있을 것이다”, 셋째, “아울렛 입점이 지역경제 긍정적인 영향을 미쳤을 것이다”이다. 이에 대한 연구 결과 첫째, 대형 패션 아울렛 입점으로 인하여 기존 복합적인 소비시장이 전문적인 부분으로 분화되었고, 둘째, 대기업 기반의 대형 패션 아울렛의 개장으로 인하여 인근 부동산 지가 상승요인으로 작용하였으며 이는 아파트 등 공동주택의 건설 증가를 촉진하고 분양을 수월하게 하는데 영향을 미쳤다. 여주 프리미엄 패션 아울렛 방문객 대상으로 한 설문조사 및 검증결과는 첫째, 개장 초기 방문객들은 일반 사무직 및 전문직등 직업군이 소수였지만 5년이 지난 2012년 설문조사결과 직업군이 다양해 진 것을 알 수 있었다. 둘째, 아울렛 방문이 인근지역 추가 방문의 요인이 되지는 않는 것으로 조사되었다. 셋째, 아울렛 방문객들은 아울렛 입점 후에 인근지역인 여주에 긍정적인 영향을 미쳤다고 생각하고 있으며 아울렛 이용 만족도가 클수록 긍정적인 설문결과를 보여주었다. 본 연구를 통해서 향후 타 지역의 유사 패션 아울렛이 출점할 경우에 “여주 프리미엄 패션아울렛”사례가 롤 모델이 되도록 관련 정보를 제공하여 최근 침체기에 있는 국내 패션 유통산업 발전에 작은 보탬이 되고자 한다.
June 1, 2007 to Gyeonggi Yeoju 25,801 ㎡ (7,805 py), nearly two Premium Outlet was opened for the first time in Korea. Ltd. Shinsegae Chelsea Korea and the United States by establishing a joint venture of consumers around the world-renowned designers and luxury goods market price up to 30∼70% were ab...
June 1, 2007 to Gyeonggi Yeoju 25,801 ㎡ (7,805 py), nearly two Premium Outlet was opened for the first time in Korea. Ltd. Shinsegae Chelsea Korea and the United States by establishing a joint venture of consumers around the world-renowned designers and luxury goods market price up to 30∼70% were able to buy at discounted prices. Meanwhile, some local department stores and duty-free outlets in the general circulation to sell luxury products will become. Town, not far from Seoul suburban outlet is just that. Yeoju Premium Fashion Outlet Expressway and Chuo Expressway adjacent to the gel's accessible and relatively cheap land, thanks to good only in the form of large-scale purposes only Fashion Outlet was created in the metropolitan area and vicinity to visit are crowded with many passengers. Yeoju Premium Fashion Outlet neighbor area after several changes were positive and negative. Fashion Outlet In this paper we have examined the theoretical implications suburban outlets reported by neighbor in the neighborhood impact were analyzed. Target area number one domestic suburban located Yeoju Premium Outlets area were sampled, since that Yeoju Premium Fashion Outlet open trade area size and changes in society on the basis of statistical factors analyzed the changes. Yeoju Premium Fashion Outlet earlier research paper on the consciousness of passengers, but only the Outlet Survey visitors to Target guests, for example the purpose of the visit, guests of the shopping type, brand awareness of the investigation was primarily local businesses and the economy impact on the paper is lacking. Of this paper is to draw conclusions about changes in economies of scale for the Yeoju recent statistics (2010∼2012) was quoting, Yeoju central marketplace in 2007 and the current time through research (2012) on the change of the commercial area, and field trips Finally, a literature survey was aimed at Yeoju Premium Outlets passengers by three kinds of questionnaires received a set of hypotheses and statistical hypotheses were verified through the process. Statistical analysis of recent social science that is used for general-purpose SPSSWIN 18.0 were analyzed using the program. Three kinds of hypothesis first, "opened early compared to the outlet passengers of the demographic characteristics of the change will have a" second, "outlets available and adjacent areas of additional consumption activities, the correlation will be," third, "Outlet neighbor the local economy would have had a positive impact is ". The results of this first large fashion outlets neighbor due to the existing complex technical matters to the consumer market differentiation, and second, the formation of large companies based near Fashion Outlet of real estate due to the opening of the land factor was the rise apartments, which the House of Commons to facilitate the construction of an increase to facilitate the sale affected. Yeoju Premium Fashion Outlet of a survey of visitors and verification results are as follows: First, the initial opening of the general office and professional visitors, but after five years, a handful of occupations jikdeung 2012 survey results showed that Jean're giving occupations. Second, additional outlets around the visit of the visit does not factor that was investigated. Third, after a near neighbor Outlet Outlet area, visitors have a positive impact on Yeoju think you're insane, and the larger outlets use satisfaction survey results showed a positive. Through this study, other regions of the future if similar fashion outlets open "Yeoju Premium Fashion Outlet," a role model to case-related information provided in the recent downturn in the domestic fashion retail industry will become a small boon.
June 1, 2007 to Gyeonggi Yeoju 25,801 ㎡ (7,805 py), nearly two Premium Outlet was opened for the first time in Korea. Ltd. Shinsegae Chelsea Korea and the United States by establishing a joint venture of consumers around the world-renowned designers and luxury goods market price up to 30∼70% were able to buy at discounted prices. Meanwhile, some local department stores and duty-free outlets in the general circulation to sell luxury products will become. Town, not far from Seoul suburban outlet is just that. Yeoju Premium Fashion Outlet Expressway and Chuo Expressway adjacent to the gel's accessible and relatively cheap land, thanks to good only in the form of large-scale purposes only Fashion Outlet was created in the metropolitan area and vicinity to visit are crowded with many passengers. Yeoju Premium Fashion Outlet neighbor area after several changes were positive and negative. Fashion Outlet In this paper we have examined the theoretical implications suburban outlets reported by neighbor in the neighborhood impact were analyzed. Target area number one domestic suburban located Yeoju Premium Outlets area were sampled, since that Yeoju Premium Fashion Outlet open trade area size and changes in society on the basis of statistical factors analyzed the changes. Yeoju Premium Fashion Outlet earlier research paper on the consciousness of passengers, but only the Outlet Survey visitors to Target guests, for example the purpose of the visit, guests of the shopping type, brand awareness of the investigation was primarily local businesses and the economy impact on the paper is lacking. Of this paper is to draw conclusions about changes in economies of scale for the Yeoju recent statistics (2010∼2012) was quoting, Yeoju central marketplace in 2007 and the current time through research (2012) on the change of the commercial area, and field trips Finally, a literature survey was aimed at Yeoju Premium Outlets passengers by three kinds of questionnaires received a set of hypotheses and statistical hypotheses were verified through the process. Statistical analysis of recent social science that is used for general-purpose SPSSWIN 18.0 were analyzed using the program. Three kinds of hypothesis first, "opened early compared to the outlet passengers of the demographic characteristics of the change will have a" second, "outlets available and adjacent areas of additional consumption activities, the correlation will be," third, "Outlet neighbor the local economy would have had a positive impact is ". The results of this first large fashion outlets neighbor due to the existing complex technical matters to the consumer market differentiation, and second, the formation of large companies based near Fashion Outlet of real estate due to the opening of the land factor was the rise apartments, which the House of Commons to facilitate the construction of an increase to facilitate the sale affected. Yeoju Premium Fashion Outlet of a survey of visitors and verification results are as follows: First, the initial opening of the general office and professional visitors, but after five years, a handful of occupations jikdeung 2012 survey results showed that Jean're giving occupations. Second, additional outlets around the visit of the visit does not factor that was investigated. Third, after a near neighbor Outlet Outlet area, visitors have a positive impact on Yeoju think you're insane, and the larger outlets use satisfaction survey results showed a positive. Through this study, other regions of the future if similar fashion outlets open "Yeoju Premium Fashion Outlet," a role model to case-related information provided in the recent downturn in the domestic fashion retail industry will become a small boon.
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