공익광고는 비상업성적인 광고에 속해있는 것으로써 사회공익사업의 중요한 구성부분이며 기타 광고와 비교했을 때 그만의 아주 특별한 사회성을 띠고 있다. 공익광고의 주제는 사회성을 지니고 그 내용에는 두터운 사회기초가 깔려 있다.또한 국민의 일상생활중의 풍상고초와 희노애락을 소재로 많이 활용하고 독특한 창작, 깊은 의미, 예술 제작 등 광고수단으로 또 변경 불가능한 방식과 명확한 입장 그리고 건전한 방법으로 올바르게 대중을 이끈다. 공익광고의 소구 대상 또한 매우 광범위하고 사회 전반의 대중을 겨냥한 정보 전파 방식이다. 공익광고는 두터운 시청자층이 있다. 내용면으로 보면 사회주제가 대부분이고 그 해결하는 문제 또한 거의 사회문제이기 대중들 사이에서 공감대를 형성하기 쉽다. 따라서 공익광고는 사람들에게 받아들여지기 쉽고 제작이 정교하다. 또 창의적인 유머러스한 공익광고는 긴장을 풀게 하고 시청자를 유쾌하게 만듦으로써 사회 효익 창출의 좋은 방식임이 틀림없다. 공익광고가 소구하는 것은 사고 방이다. 모종의 사고방식을 전파하여 대중 스스로 깨우치고 반성하고 사회문제에 관심을 기울이게 한다. 이로써 공중도덕에 부합되는 사회행위를 규범으로 삼고 행위를 규범화시켜 몸소 실천하는 양호한 사회 기풍으로 만들며 혹은 어느 한 사회사업을 지지한다. 때문에 전파되는 것은 의식형태의 사고방식이지 물질형태의 상품이 아니라는 것이다. 공익광고는 사회 대중을 향해 있다. 즉 공익광고는 상업광고와는 달리 어느 한 기업의 제품을 위해 이미지를 구축하고 지명도를 높이는 것이 아니라 사회대중의 이익을 도모하고 대중과 직접 연관된 이익을 위해 힘쓰는 것이다. 작가는 사회대중의 시각에서 계시를 주어야지만 어느 특정된 집단을 겨냥해서는 안된다. 공익광고는 사회대중의 특징과 마음가짐으로 그들의 염원이나 목소리, 그들이 관심을 갖고 있는 사회문제들을 반영한다. 공익광고는 될수록 많은 대중의 눈길을 원하고 시청자의 범위 또한 되도록이면 넓기를 바란다. 이 논문의 연구 목적은 중국과 한국 등 나라들의 공익광고에 대한 비교분석과 중국 시청자를 대상으로 진행한 설문 조사 연구, 그리고 중국 대중이 공익광고의 유형, 공익광고에 대한 신뢰정도, 실천현황 등 다방면에 대한 분석을 통해 중국시청자가 공익광고를 좋아하는 수준과 공익광고에 대한 인식수준의 변화를 알아보는 것이다. 이 논문의 연구문제는 공익광고 유형에 따른 소비자 인식변화를 분석하고자 했다. 공익광고는 기업이나 단체가 공공봉사 즉 건강증진, 문화활동의 원조, 교육환경의 조성 등 공공복지의 향상을 주제로 행하는 광고이다. 따라서, 공익광고를 살펴보는 것은 소비자의 태도 변화를 촉진시키고 공익적 인식을 향상시킬 수 있는 도구로서 할용될 것이다. 이 논문의 연구방법은 2012년 7월 10일부터 2012년 8월 10일 까지 한 달 동안 전행되다. 중국 내몽고의 대학교에 재직 중이거나 재학 중인 대학생 및 교수, 직원들을 200명 대상으로 설문 조사했다. 본 연구에서는 공익광고의 유형을 분석과 공익광고 시청자 인식의 변화 및 중국 공익광고와 한국 등 나라의 공익광고를 비교로 살펴보고자 하였다. 각 변인들을 살펴보기 위해 본 연구는 ...
공익광고는 비상업성적인 광고에 속해있는 것으로써 사회공익사업의 중요한 구성부분이며 기타 광고와 비교했을 때 그만의 아주 특별한 사회성을 띠고 있다. 공익광고의 주제는 사회성을 지니고 그 내용에는 두터운 사회기초가 깔려 있다.또한 국민의 일상생활중의 풍상고초와 희노애락을 소재로 많이 활용하고 독특한 창작, 깊은 의미, 예술 제작 등 광고수단으로 또 변경 불가능한 방식과 명확한 입장 그리고 건전한 방법으로 올바르게 대중을 이끈다. 공익광고의 소구 대상 또한 매우 광범위하고 사회 전반의 대중을 겨냥한 정보 전파 방식이다. 공익광고는 두터운 시청자층이 있다. 내용면으로 보면 사회주제가 대부분이고 그 해결하는 문제 또한 거의 사회문제이기 대중들 사이에서 공감대를 형성하기 쉽다. 따라서 공익광고는 사람들에게 받아들여지기 쉽고 제작이 정교하다. 또 창의적인 유머러스한 공익광고는 긴장을 풀게 하고 시청자를 유쾌하게 만듦으로써 사회 효익 창출의 좋은 방식임이 틀림없다. 공익광고가 소구하는 것은 사고 방이다. 모종의 사고방식을 전파하여 대중 스스로 깨우치고 반성하고 사회문제에 관심을 기울이게 한다. 이로써 공중도덕에 부합되는 사회행위를 규범으로 삼고 행위를 규범화시켜 몸소 실천하는 양호한 사회 기풍으로 만들며 혹은 어느 한 사회사업을 지지한다. 때문에 전파되는 것은 의식형태의 사고방식이지 물질형태의 상품이 아니라는 것이다. 공익광고는 사회 대중을 향해 있다. 즉 공익광고는 상업광고와는 달리 어느 한 기업의 제품을 위해 이미지를 구축하고 지명도를 높이는 것이 아니라 사회대중의 이익을 도모하고 대중과 직접 연관된 이익을 위해 힘쓰는 것이다. 작가는 사회대중의 시각에서 계시를 주어야지만 어느 특정된 집단을 겨냥해서는 안된다. 공익광고는 사회대중의 특징과 마음가짐으로 그들의 염원이나 목소리, 그들이 관심을 갖고 있는 사회문제들을 반영한다. 공익광고는 될수록 많은 대중의 눈길을 원하고 시청자의 범위 또한 되도록이면 넓기를 바란다. 이 논문의 연구 목적은 중국과 한국 등 나라들의 공익광고에 대한 비교분석과 중국 시청자를 대상으로 진행한 설문 조사 연구, 그리고 중국 대중이 공익광고의 유형, 공익광고에 대한 신뢰정도, 실천현황 등 다방면에 대한 분석을 통해 중국시청자가 공익광고를 좋아하는 수준과 공익광고에 대한 인식수준의 변화를 알아보는 것이다. 이 논문의 연구문제는 공익광고 유형에 따른 소비자 인식변화를 분석하고자 했다. 공익광고는 기업이나 단체가 공공봉사 즉 건강증진, 문화활동의 원조, 교육환경의 조성 등 공공복지의 향상을 주제로 행하는 광고이다. 따라서, 공익광고를 살펴보는 것은 소비자의 태도 변화를 촉진시키고 공익적 인식을 향상시킬 수 있는 도구로서 할용될 것이다. 이 논문의 연구방법은 2012년 7월 10일부터 2012년 8월 10일 까지 한 달 동안 전행되다. 중국 내몽고의 대학교에 재직 중이거나 재학 중인 대학생 및 교수, 직원들을 200명 대상으로 설문 조사했다. 본 연구에서는 공익광고의 유형을 분석과 공익광고 시청자 인식의 변화 및 중국 공익광고와 한국 등 나라의 공익광고를 비교로 살펴보고자 하였다. 각 변인들을 살펴보기 위해 본 연구는 빈도분석을 실시하였다. 이 논문에서의 연구 결론은 중국과 한국의 공익광고의 주제를 비교하는 과정에 우리는 중국과 한국의 공익광고가 광고소구주제의 선택에서 일정한 공통점이 있다는것을 발견하였다. 예를 들면 자연보호문제, 환경보호문제, 자원의 합리한 이용과 개발문제 등이 있다. 인류 생존환경을 바꾸고 더 나은 생존공간을 만들고 인류생존운명과 밀접한 연관이 있는 문제들은 이미 양국 공익광고계의 관심을 불러일으킨 지 오래다. 따라서 자연파괴, 환경오염, 자연보호는 중국 공익광고의 중요한 소구 주제라는 것을 알 수 있다. 중국은 960만 제곱킬로미터의 면적과 13억 인구를 가진 대국이다. 경제의 고속 성장을 이룩하기 위해 무자비한 자원개발로서 생태계를 파괴하였고 심지어 대기오염, 사막화 등 환경문제들을 초래 하였다. 국민의 환경보호의식을 제고하고 생존환경을 개선하는 일은 환경보호 공익광고가 비교적 많은 시장 점유율을 갖고 있는 원인이다. 한국 공익광고가 환경보호를 주제고 내세운 공익광고도 어느 정도의 시장 정 유율을 보유하고 있는데 여기서 알 수 있는 것은 환경보호문제는 한 국가에만 국한 된 것이 아닌 전 세계적인 이슈라는 것이다. 총적으로 사회의 발전과 진보, 인구의 끊임없는 증가에 따라 공익사업은 이미 중국 나아가서 전 세계가 공동으로 직면한 중요한 문제이다. 공익광고는 공익사업을 가장 직접적으로 가장 효과적으로 선전 할 수 있는 수단이다. 어떻게 하면 공익광고가 더 가까이 대중들에게 다가가고 깊은 인상을 남기고 대중들로 하여금 실천하게 할수 있는가 하는 것은 우리가 지금 그리고 앞으로도 계속 노력해야할 방향이다.
공익광고는 비상업성적인 광고에 속해있는 것으로써 사회공익사업의 중요한 구성부분이며 기타 광고와 비교했을 때 그만의 아주 특별한 사회성을 띠고 있다. 공익광고의 주제는 사회성을 지니고 그 내용에는 두터운 사회기초가 깔려 있다.또한 국민의 일상생활중의 풍상고초와 희노애락을 소재로 많이 활용하고 독특한 창작, 깊은 의미, 예술 제작 등 광고수단으로 또 변경 불가능한 방식과 명확한 입장 그리고 건전한 방법으로 올바르게 대중을 이끈다. 공익광고의 소구 대상 또한 매우 광범위하고 사회 전반의 대중을 겨냥한 정보 전파 방식이다. 공익광고는 두터운 시청자층이 있다. 내용면으로 보면 사회주제가 대부분이고 그 해결하는 문제 또한 거의 사회문제이기 대중들 사이에서 공감대를 형성하기 쉽다. 따라서 공익광고는 사람들에게 받아들여지기 쉽고 제작이 정교하다. 또 창의적인 유머러스한 공익광고는 긴장을 풀게 하고 시청자를 유쾌하게 만듦으로써 사회 효익 창출의 좋은 방식임이 틀림없다. 공익광고가 소구하는 것은 사고 방이다. 모종의 사고방식을 전파하여 대중 스스로 깨우치고 반성하고 사회문제에 관심을 기울이게 한다. 이로써 공중도덕에 부합되는 사회행위를 규범으로 삼고 행위를 규범화시켜 몸소 실천하는 양호한 사회 기풍으로 만들며 혹은 어느 한 사회사업을 지지한다. 때문에 전파되는 것은 의식형태의 사고방식이지 물질형태의 상품이 아니라는 것이다. 공익광고는 사회 대중을 향해 있다. 즉 공익광고는 상업광고와는 달리 어느 한 기업의 제품을 위해 이미지를 구축하고 지명도를 높이는 것이 아니라 사회대중의 이익을 도모하고 대중과 직접 연관된 이익을 위해 힘쓰는 것이다. 작가는 사회대중의 시각에서 계시를 주어야지만 어느 특정된 집단을 겨냥해서는 안된다. 공익광고는 사회대중의 특징과 마음가짐으로 그들의 염원이나 목소리, 그들이 관심을 갖고 있는 사회문제들을 반영한다. 공익광고는 될수록 많은 대중의 눈길을 원하고 시청자의 범위 또한 되도록이면 넓기를 바란다. 이 논문의 연구 목적은 중국과 한국 등 나라들의 공익광고에 대한 비교분석과 중국 시청자를 대상으로 진행한 설문 조사 연구, 그리고 중국 대중이 공익광고의 유형, 공익광고에 대한 신뢰정도, 실천현황 등 다방면에 대한 분석을 통해 중국시청자가 공익광고를 좋아하는 수준과 공익광고에 대한 인식수준의 변화를 알아보는 것이다. 이 논문의 연구문제는 공익광고 유형에 따른 소비자 인식변화를 분석하고자 했다. 공익광고는 기업이나 단체가 공공봉사 즉 건강증진, 문화활동의 원조, 교육환경의 조성 등 공공복지의 향상을 주제로 행하는 광고이다. 따라서, 공익광고를 살펴보는 것은 소비자의 태도 변화를 촉진시키고 공익적 인식을 향상시킬 수 있는 도구로서 할용될 것이다. 이 논문의 연구방법은 2012년 7월 10일부터 2012년 8월 10일 까지 한 달 동안 전행되다. 중국 내몽고의 대학교에 재직 중이거나 재학 중인 대학생 및 교수, 직원들을 200명 대상으로 설문 조사했다. 본 연구에서는 공익광고의 유형을 분석과 공익광고 시청자 인식의 변화 및 중국 공익광고와 한국 등 나라의 공익광고를 비교로 살펴보고자 하였다. 각 변인들을 살펴보기 위해 본 연구는 빈도분석을 실시하였다. 이 논문에서의 연구 결론은 중국과 한국의 공익광고의 주제를 비교하는 과정에 우리는 중국과 한국의 공익광고가 광고소구주제의 선택에서 일정한 공통점이 있다는것을 발견하였다. 예를 들면 자연보호문제, 환경보호문제, 자원의 합리한 이용과 개발문제 등이 있다. 인류 생존환경을 바꾸고 더 나은 생존공간을 만들고 인류생존운명과 밀접한 연관이 있는 문제들은 이미 양국 공익광고계의 관심을 불러일으킨 지 오래다. 따라서 자연파괴, 환경오염, 자연보호는 중국 공익광고의 중요한 소구 주제라는 것을 알 수 있다. 중국은 960만 제곱킬로미터의 면적과 13억 인구를 가진 대국이다. 경제의 고속 성장을 이룩하기 위해 무자비한 자원개발로서 생태계를 파괴하였고 심지어 대기오염, 사막화 등 환경문제들을 초래 하였다. 국민의 환경보호의식을 제고하고 생존환경을 개선하는 일은 환경보호 공익광고가 비교적 많은 시장 점유율을 갖고 있는 원인이다. 한국 공익광고가 환경보호를 주제고 내세운 공익광고도 어느 정도의 시장 정 유율을 보유하고 있는데 여기서 알 수 있는 것은 환경보호문제는 한 국가에만 국한 된 것이 아닌 전 세계적인 이슈라는 것이다. 총적으로 사회의 발전과 진보, 인구의 끊임없는 증가에 따라 공익사업은 이미 중국 나아가서 전 세계가 공동으로 직면한 중요한 문제이다. 공익광고는 공익사업을 가장 직접적으로 가장 효과적으로 선전 할 수 있는 수단이다. 어떻게 하면 공익광고가 더 가까이 대중들에게 다가가고 깊은 인상을 남기고 대중들로 하여금 실천하게 할수 있는가 하는 것은 우리가 지금 그리고 앞으로도 계속 노력해야할 방향이다.
公益广告隶属非商业性广告,是社会公益事业的一个最重要部分,与其它广告相比它具有相当特别的社会性。公益广告的主题具有社会性,其主题内容存在深厚的社会基础,它取材于老百姓日常生活中的酸甜苦辣和喜怒哀乐。并运用创意独特、内涵深刻、艺术制作等广告手段用不可更改的方式,鲜明的立场及健康的方法来正确诱导社会公众。公益广告的诉求对象又是最广泛的,它是面向全体社会公众的一种信息传播方式。公益广告拥有最广泛的广告受众。从内容上来看大都是我们的社会性题材,从而导致它解决的基本是我们的社会问题,这就更容易引起公众的共鸣。因此,公益广告容易深入人心。而制作精良、富有创意的幽默公益广告能轻松气氛、愉悦受众,显然是创造社会效益很好的方式。 公益广告诉求的是观念,以某一观念的传播,促使公众启迪、自省、关注某一社会性问题,以符合公德的社会行为为准则,规范行为并身体力行以形成社会良好风尚,或支持某种社会事业。它传播的是精神形态的观念,而不是物质形态的商品。 公益广告面对的是社会公众。这表明,公益广告不同于商业广告、它不是为某个企业的产品树形象、打知名度、而是为社会大众谋利、为公众切身利益服务的广告。创作者是站在社会公众角度去创造启迪,而不是针对某一特殊群体。公益广告就是要针对社会公众的特点和心态,反映公众的意愿和呼声,反映公众普遍关注的社会问题。公益广告期待尽可能多的公众目光,受众的范围越大越好。 本论文的研究目的:通过对中韩等国家公益广告的对比分析和对中国观众进行的问卷调查研究、通过分析中国观众对于公益广告的类型、信任程度、实践现况等多个方面、从而了解中国观众对于公益广告的喜好度和认知度的变化。 本论文的研究结论:比较中韩公益广告的主题,我们发现中韩公益广告在广告诉求主题的选择上具有一定的共性、如自然保护问题、环境保护问题、资源合理利用和开发问题问题等。改变人类生存环境、创造更美好的生存空间、关乎人类生存命运的问题都已经引起了两国公益广告界的关注。可以看出自然破坏、环境污染、以及自然保护成为我国公益广告的主要诉求主题。中国是拥有960万平方公里、13亿人口的大国、为追求经济的高速增长、无限制的资源开采破坏了原有的生态环境、以至于出现了如大气污染、土地沙漠化等环境问题。提高国民保护环境和资源意识、改变生存环境、是环境保护公益广告占有较大份额的根本原因。韩国公益广告中以环境保护为主题的公益广告也占有一定的份额,可以看出保护环境问题不某个国家关注的问题而 世界各国关注的焦点。 总之,随着社会的发展与进步、以及不断增加的人口。公益事业已经成为了中国甚至全世界所面临的重要问题。公益广告正是宣传公益事业最有直接,也是最为有效的方法。如何将公益广告更好的让大众了解、记住和实践、这就是我们现在及将来所有努力的方向。Public service ad is kind of non-commercial advertising, and an important part of public welfare. Compared to other ads, public service ad possesses high sociality. The theme of public service ad is of high sociality, and content of public service ad has profound social foundation. Public service ads base on the ups and downs and all kinds of emotions of ordinary people’s daily life. Public service ads, which are creative, profound in content, and artistic in production, induce public with clear position and healthy way. Target of public service ads is very wide. Public service ad is a dissemination of information aimed at whole public. Public service ad has the most extensive advertising audience. The content of public service ad usually relates to our society, thus public service ad solve the basic problems of our society, which makes it easily to cause public empathy. As a result, public service ad is popular among people. Well-made, creative and humorous can relax atmosphere and please audience. Obviously, public service ad is a good way to benefit the society. What public service ad conveys to the audience is idea. By the dissemination of ideas, public service ad promotes the enlightenment and self-examination of public, and makes the public to focus on a social problem. Thus, what the public do will comply with social behavior norm, and good social mode is formed, or social programs are supported. Public service ad spreads the concept of spiritual formation, rather than physical goods. The target of public service ad is social public. This indicates that public service ad is different with other kinds of commercial ad; it doesn’t try to build an enterprise image or make some brands become well known by public. Public service ad is for the benefit and vital interests of the public. The creators create from the perspective of the public, rather than target on a particular group. According to public’s characteristic and state of mind, public service ad reflects the wishes of public and the social issues that of general concern. Public service ad expects a wide public attention. The bigger the audience scope, the better the public service ad is. The purpose of this paper is to know the changes of Chinese audience preferences and awareness of public service ads through the comparative analysis of public service ad in China and South Korea and survey conducted by Chinese audience, and through the analysis of Chinese audience views toward types, trust level and current practice of public service ads. This study investigated on the changes of cognitions of consumers according to the types of public service advertisement. Public service advertisement is made by enterprises or groups, aiming at improving public welfare though public services such as the promotion of health, the support for culture activities and the creation of education environment. Thus the changes in consumers’ attitudes and cognitions on public interest can be promoted through a specific research on public service advertisements. The survey was made during the period from July 10th to August 10th in 2012. Our data were obtained through questionnaires delivered to students and professors from Inner Mongolia University. This study is focused on the analysis of the types of public service advertisements, the changes in the consumers’ attitudes and the comparison between China and Korea. In order to get a specific view of each variable, we conducted a frequency analysis in this study. The conclusion of this paper: through the comparison of theme of public service ads in China and Korea, we discovered the fact that China and Korea share something in common when it comes to the choice of themes. For example, nature conservation, environment protection, rational uses of resources, development issues. Changing the living environment of mankind, and creating a better living space, this kind of issues relating to the fate of human have attracted the attention of the advertising industry in these two countries. We can find that natural destruction, environment pollution, natural protection have been the main themes of our nation’s public service ads. China, having a square of 9.6 million kilometers and 1.3 billion populations, in the pursuit of rapid economic growth, exploited resources unlimitedly, which leads to the destruction of the ecological environment, such as air pollution and desertification and other environmental problems. The desire to enhance awareness of environment and resource protection is the basic reason why public service ads can account for a large share of the ads. In Korea, public service ads aiming at environmental protection also occupy a certain share. From which we can assume that the environmental protection issue is of world concern, not only a certain nation. In conclusion, with the development and progress of society, as well as the increasing population, public welfare has become an important issue faced by China and even the whole world. Public service ad is the most direct and effective way to promote public welfare. How the public service ad can be better understood, remembered and put into practice, this is what we are going to struggle for from now and in the future.
公益广告隶属非商业性广告,是社会公益事业的一个最重要部分,与其它广告相比它具有相当特别的社会性。公益广告的主题具有社会性,其主题内容存在深厚的社会基础,它取材于老百姓日常生活中的酸甜苦辣和喜怒哀乐。并运用创意独特、内涵深刻、艺术制作等广告手段用不可更改的方式,鲜明的立场及健康的方法来正确诱导社会公众。公益广告的诉求对象又是最广泛的,它是面向全体社会公众的一种信息传播方式。公益广告拥有最广泛的广告受众。从内容上来看大都是我们的社会性题材,从而导致它解决的基本是我们的社会问题,这就更容易引起公众的共鸣。因此,公益广告容易深入人心。而制作精良、富有创意的幽默公益广告能轻松气氛、愉悦受众,显然是创造社会效益很好的方式。 公益广告诉求的是观念,以某一观念的传播,促使公众启迪、自省、关注某一社会性问题,以符合公德的社会行为为准则,规范行为并身体力行以形成社会良好风尚,或支持某种社会事业。它传播的是精神形态的观念,而不是物质形态的商品。 公益广告面对的是社会公众。这表明,公益广告不同于商业广告、它不是为某个企业的产品树形象、打知名度、而是为社会大众谋利、为公众切身利益服务的广告。创作者是站在社会公众角度去创造启迪,而不是针对某一特殊群体。公益广告就是要针对社会公众的特点和心态,反映公众的意愿和呼声,反映公众普遍关注的社会问题。公益广告期待尽可能多的公众目光,受众的范围越大越好。 本论文的研究目的:通过对中韩等国家公益广告的对比分析和对中国观众进行的问卷调查研究、通过分析中国观众对于公益广告的类型、信任程度、实践现况等多个方面、从而了解中国观众对于公益广告的喜好度和认知度的变化。 本论文的研究结论:比较中韩公益广告的主题,我们发现中韩公益广告在广告诉求主题的选择上具有一定的共性、如自然保护问题、环境保护问题、资源合理利用和开发问题问题等。改变人类生存环境、创造更美好的生存空间、关乎人类生存命运的问题都已经引起了两国公益广告界的关注。可以看出自然破坏、环境污染、以及自然保护成为我国公益广告的主要诉求主题。中国是拥有960万平方公里、13亿人口的大国、为追求经济的高速增长、无限制的资源开采破坏了原有的生态环境、以至于出现了如大气污染、土地沙漠化等环境问题。提高国民保护环境和资源意识、改变生存环境、是环境保护公益广告占有较大份额的根本原因。韩国公益广告中以环境保护为主题的公益广告也占有一定的份额,可以看出保护环境问题不某个国家关注的问题而 世界各国关注的焦点。 总之,随着社会的发展与进步、以及不断增加的人口。公益事业已经成为了中国甚至全世界所面临的重要问题。公益广告正是宣传公益事业最有直接,也是最为有效的方法。如何将公益广告更好的让大众了解、记住和实践、这就是我们现在及将来所有努力的方向。Public service ad is kind of non-commercial advertising, and an important part of public welfare. Compared to other ads, public service ad possesses high sociality. The theme of public service ad is of high sociality, and content of public service ad has profound social foundation. Public service ads base on the ups and downs and all kinds of emotions of ordinary people’s daily life. Public service ads, which are creative, profound in content, and artistic in production, induce public with clear position and healthy way. Target of public service ads is very wide. Public service ad is a dissemination of information aimed at whole public. Public service ad has the most extensive advertising audience. The content of public service ad usually relates to our society, thus public service ad solve the basic problems of our society, which makes it easily to cause public empathy. As a result, public service ad is popular among people. Well-made, creative and humorous can relax atmosphere and please audience. Obviously, public service ad is a good way to benefit the society. What public service ad conveys to the audience is idea. By the dissemination of ideas, public service ad promotes the enlightenment and self-examination of public, and makes the public to focus on a social problem. Thus, what the public do will comply with social behavior norm, and good social mode is formed, or social programs are supported. Public service ad spreads the concept of spiritual formation, rather than physical goods. The target of public service ad is social public. This indicates that public service ad is different with other kinds of commercial ad; it doesn’t try to build an enterprise image or make some brands become well known by public. Public service ad is for the benefit and vital interests of the public. The creators create from the perspective of the public, rather than target on a particular group. According to public’s characteristic and state of mind, public service ad reflects the wishes of public and the social issues that of general concern. Public service ad expects a wide public attention. The bigger the audience scope, the better the public service ad is. The purpose of this paper is to know the changes of Chinese audience preferences and awareness of public service ads through the comparative analysis of public service ad in China and South Korea and survey conducted by Chinese audience, and through the analysis of Chinese audience views toward types, trust level and current practice of public service ads. This study investigated on the changes of cognitions of consumers according to the types of public service advertisement. Public service advertisement is made by enterprises or groups, aiming at improving public welfare though public services such as the promotion of health, the support for culture activities and the creation of education environment. Thus the changes in consumers’ attitudes and cognitions on public interest can be promoted through a specific research on public service advertisements. The survey was made during the period from July 10th to August 10th in 2012. Our data were obtained through questionnaires delivered to students and professors from Inner Mongolia University. This study is focused on the analysis of the types of public service advertisements, the changes in the consumers’ attitudes and the comparison between China and Korea. In order to get a specific view of each variable, we conducted a frequency analysis in this study. The conclusion of this paper: through the comparison of theme of public service ads in China and Korea, we discovered the fact that China and Korea share something in common when it comes to the choice of themes. For example, nature conservation, environment protection, rational uses of resources, development issues. Changing the living environment of mankind, and creating a better living space, this kind of issues relating to the fate of human have attracted the attention of the advertising industry in these two countries. We can find that natural destruction, environment pollution, natural protection have been the main themes of our nation’s public service ads. China, having a square of 9.6 million kilometers and 1.3 billion populations, in the pursuit of rapid economic growth, exploited resources unlimitedly, which leads to the destruction of the ecological environment, such as air pollution and desertification and other environmental problems. The desire to enhance awareness of environment and resource protection is the basic reason why public service ads can account for a large share of the ads. In Korea, public service ads aiming at environmental protection also occupy a certain share. From which we can assume that the environmental protection issue is of world concern, not only a certain nation. In conclusion, with the development and progress of society, as well as the increasing population, public welfare has become an important issue faced by China and even the whole world. Public service ad is the most direct and effective way to promote public welfare. How the public service ad can be better understood, remembered and put into practice, this is what we are going to struggle for from now and in the future.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.