3-5세 누리과정 영역별 내용 체계 분석 본 연구의 목적은 만 3-5세 유아의 누리과정 영역별 활동 내용의 체계를 분석하여 유치원 교사들에게 실제적인 도움을 줄 수 있는 기초 자료를 제공하는 것이다. 본 연구의 취지와 연구목적에 근거하여 설정한 구체적인 연구 문제는 첫째, 신체운동․건강 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 둘째, 의사소통 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 셋째, 사회 관계 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 넷째, 예술 경험 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 다섯째, 자연 탐구 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 본 연구에 사용된 주된 자료는 교육과학기술부 고시 제2012-16호로 고시된 유치원 교육과정(교육과학기술부, 2013), 3-5세 연령별 누리과정 해설서(교육과학기술부, 보건복지부, 2013), 교사용 지침서, 3세 교사용 지도서 10권(①유치원/어린이집과 친구, ②나와 가족, ③우리 동네, ④동식물과 자연, ⑤건강과 안전, ⑥생활도구, ⑦교통기관, ⑧우리나라, ⑨환경과 생활, ⑩봄․여름․가을․겨울), 4세 교사용 지도서 11권(①유치원/어린이집과 친구, ②나와 가족, ③우리 동네, ④동식물과 자연, ⑤건강과 안전, ⑥생활도구, ⑦교통 기관, ⑧우리나라, ⑨세계 여러 나라 ⑩환경과 생활, ⑪봄․여름․가을․겨울), 5세 교사용 지도서 11권(①유치원과 친구, ②나와 가족, ③우리 동네, ④동식물과 자연, ⑤건강과 안전, ⑥생활도구, ⑦교통 기관, ⑧우리나라, ⑨세계 여러 나라 ⑩환경과 생활, ⑪봄․여름․가을․겨울), 5세 누리과정 교사용 지도서 수정ㆍ보완서(교육과학기술부, 2013)이다. 본 연구의 결과를 요약하면, 신체운동・건강 영역의 신체 인식하기는 감각 능력 기르고 활용하기와 신체를 인식하고 움직이기가 중심이 된다. 신체조절과 기본운동 하기는 신체조절 하기와 기본운동 하기가 중심이 된다. 신체 활동에 참여하기는 자발적으로 신체 활동에 참여하기와 바깥에서 신체 활동하기와 기구를 이용하여 신체 활동하기가 중심이 된다. 건강하게 생활 하기는 몸과 주변을 깨끗이 하기와 바른 식생활하기와 건강한 일상생활 하기와 질병 예방하기가 중심이 된다. 안전하게 생활하기는 안전하게 놀이하기와 교통안전 규칙 지키기와 비상 시 적절히 대처하기가 중심이 된다. 의사소통 영역의 듣기는 낱말과 문장 듣고 이해하기와 이야기 듣고 이해하기와 동요․동시․동화 듣고 이해하기와 바른 태도로 듣기가 중심이 된다. 말하기는 낱말과 문장으로 말하기와 느낌․생각․경험 말하기와 상황에 맞게 바른 태도로 말하기가 중심이 된다. 읽기는 읽기에 흥미 가지기와 책 읽기에 관심가지기가 중심이 된다. 쓰기는 쓰기에 관심 가지기와 쓰기 도구 사용하기가 중심이 된다. 사회관계 영역의 나를 알고 존중하기는 나를 알고 소중히 여기기와 나의 일 스스로 하기가 중심이 된다. 나와 다른 사람의 감정 알고 조절하기는 나와 다른 사람의 감정 알고 표현하기와 나의 감정 조절하기가 중심이 된다. 가족을 소중히 여기기는 가족과 화목하게 지내기와 가족과 협력하기가 중심이 된다. 다른 사람과 더불어 생활하기는 친구와 사이좋게 지내기와 공동체에서 화목하게 지내기와 ...
3-5세 누리과정 영역별 내용 체계 분석 본 연구의 목적은 만 3-5세 유아의 누리과정 영역별 활동 내용의 체계를 분석하여 유치원 교사들에게 실제적인 도움을 줄 수 있는 기초 자료를 제공하는 것이다. 본 연구의 취지와 연구목적에 근거하여 설정한 구체적인 연구 문제는 첫째, 신체운동․건강 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 둘째, 의사소통 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 셋째, 사회 관계 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 넷째, 예술 경험 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 다섯째, 자연 탐구 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 본 연구에 사용된 주된 자료는 교육과학기술부 고시 제2012-16호로 고시된 유치원 교육과정(교육과학기술부, 2013), 3-5세 연령별 누리과정 해설서(교육과학기술부, 보건복지부, 2013), 교사용 지침서, 3세 교사용 지도서 10권(①유치원/어린이집과 친구, ②나와 가족, ③우리 동네, ④동식물과 자연, ⑤건강과 안전, ⑥생활도구, ⑦교통기관, ⑧우리나라, ⑨환경과 생활, ⑩봄․여름․가을․겨울), 4세 교사용 지도서 11권(①유치원/어린이집과 친구, ②나와 가족, ③우리 동네, ④동식물과 자연, ⑤건강과 안전, ⑥생활도구, ⑦교통 기관, ⑧우리나라, ⑨세계 여러 나라 ⑩환경과 생활, ⑪봄․여름․가을․겨울), 5세 교사용 지도서 11권(①유치원과 친구, ②나와 가족, ③우리 동네, ④동식물과 자연, ⑤건강과 안전, ⑥생활도구, ⑦교통 기관, ⑧우리나라, ⑨세계 여러 나라 ⑩환경과 생활, ⑪봄․여름․가을․겨울), 5세 누리과정 교사용 지도서 수정ㆍ보완서(교육과학기술부, 2013)이다. 본 연구의 결과를 요약하면, 신체운동・건강 영역의 신체 인식하기는 감각 능력 기르고 활용하기와 신체를 인식하고 움직이기가 중심이 된다. 신체조절과 기본운동 하기는 신체조절 하기와 기본운동 하기가 중심이 된다. 신체 활동에 참여하기는 자발적으로 신체 활동에 참여하기와 바깥에서 신체 활동하기와 기구를 이용하여 신체 활동하기가 중심이 된다. 건강하게 생활 하기는 몸과 주변을 깨끗이 하기와 바른 식생활하기와 건강한 일상생활 하기와 질병 예방하기가 중심이 된다. 안전하게 생활하기는 안전하게 놀이하기와 교통안전 규칙 지키기와 비상 시 적절히 대처하기가 중심이 된다. 의사소통 영역의 듣기는 낱말과 문장 듣고 이해하기와 이야기 듣고 이해하기와 동요․동시․동화 듣고 이해하기와 바른 태도로 듣기가 중심이 된다. 말하기는 낱말과 문장으로 말하기와 느낌․생각․경험 말하기와 상황에 맞게 바른 태도로 말하기가 중심이 된다. 읽기는 읽기에 흥미 가지기와 책 읽기에 관심가지기가 중심이 된다. 쓰기는 쓰기에 관심 가지기와 쓰기 도구 사용하기가 중심이 된다. 사회관계 영역의 나를 알고 존중하기는 나를 알고 소중히 여기기와 나의 일 스스로 하기가 중심이 된다. 나와 다른 사람의 감정 알고 조절하기는 나와 다른 사람의 감정 알고 표현하기와 나의 감정 조절하기가 중심이 된다. 가족을 소중히 여기기는 가족과 화목하게 지내기와 가족과 협력하기가 중심이 된다. 다른 사람과 더불어 생활하기는 친구와 사이좋게 지내기와 공동체에서 화목하게 지내기와 사회적 가치를 알고 지키기가 중심이 된다. 지역사회에 관심 갖기는 지역사회에 관심 갖고 이해하기와 우리나라에 관심 갖고 이해하기와 세계와 여러 문화에 관심가지기가 중심이 된다. 예술경험 영역의 아름다움 찾아보기는 음악적 요소 탐색하기와 움직임과 춤 요소 탐색하기와 미술적 요소 탐색하기가 중심이 된다. 예술적 표현하기는 음악으로 표현하기와 움직임과 춤으로 표현하기와 미술 활동으로 표현하기와 극 놀이로 표현하기와 통합적으로 표현하기가 중심이 된다. 예술 감상하기는 다양한 예술 감상하기와 전통 예술 감상하기가 중심이 된다. 자연탐구 영역의 탐구하는 태도 기르기는 호기심을 유지하고 확장하기와 탐구과정 즐기기와 탐구기술 활용하기가 중심이 된다. 수학적 탐구하기는 수와 연산의 기초개념 알아보기와 공간과 도형의 기초개념 알아보기와 기초적인 측정하기와 규칙성 이해하기와 기초적인 자료수집과 결과 나타내기가 중심이 된다. 과학적 탐구하기는 물체와 물질 알아보기와 생명체와 자연환경 알아보기와 자연현상 알아보기와 간단한 도구와 기계 활용하기가 중심이 된다. 본 연구의 결과들에 근거하여 제시 할 수 있는 결론은 다음과 같다. 누리과정은 만 3-5세 유아의 조화로운 발달을 돕기 위하여 흥미 중심의 활동․놀이 중심의 활동․생활 속의 경험 등을 소재로 능동적인 상호작용이 이루어질 수 있게 해야 하며, 주제를 중심으로 통합적이고 균형 있는 활동이 이루어지게 하는 것이 바람직하다. 누리과정의 운영 내용 및 활동은 유아의 발달수준과 흥미, 그리고 요구수준에 적합하게 선정ㆍ조직 되는 것이 바람직하다.
3-5세 누리과정 영역별 내용 체계 분석 본 연구의 목적은 만 3-5세 유아의 누리과정 영역별 활동 내용의 체계를 분석하여 유치원 교사들에게 실제적인 도움을 줄 수 있는 기초 자료를 제공하는 것이다. 본 연구의 취지와 연구목적에 근거하여 설정한 구체적인 연구 문제는 첫째, 신체운동․건강 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 둘째, 의사소통 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 셋째, 사회 관계 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 넷째, 예술 경험 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 다섯째, 자연 탐구 영역의 교육 활동 내용 체계는 어떠한가? 본 연구에 사용된 주된 자료는 교육과학기술부 고시 제2012-16호로 고시된 유치원 교육과정(교육과학기술부, 2013), 3-5세 연령별 누리과정 해설서(교육과학기술부, 보건복지부, 2013), 교사용 지침서, 3세 교사용 지도서 10권(①유치원/어린이집과 친구, ②나와 가족, ③우리 동네, ④동식물과 자연, ⑤건강과 안전, ⑥생활도구, ⑦교통기관, ⑧우리나라, ⑨환경과 생활, ⑩봄․여름․가을․겨울), 4세 교사용 지도서 11권(①유치원/어린이집과 친구, ②나와 가족, ③우리 동네, ④동식물과 자연, ⑤건강과 안전, ⑥생활도구, ⑦교통 기관, ⑧우리나라, ⑨세계 여러 나라 ⑩환경과 생활, ⑪봄․여름․가을․겨울), 5세 교사용 지도서 11권(①유치원과 친구, ②나와 가족, ③우리 동네, ④동식물과 자연, ⑤건강과 안전, ⑥생활도구, ⑦교통 기관, ⑧우리나라, ⑨세계 여러 나라 ⑩환경과 생활, ⑪봄․여름․가을․겨울), 5세 누리과정 교사용 지도서 수정ㆍ보완서(교육과학기술부, 2013)이다. 본 연구의 결과를 요약하면, 신체운동・건강 영역의 신체 인식하기는 감각 능력 기르고 활용하기와 신체를 인식하고 움직이기가 중심이 된다. 신체조절과 기본운동 하기는 신체조절 하기와 기본운동 하기가 중심이 된다. 신체 활동에 참여하기는 자발적으로 신체 활동에 참여하기와 바깥에서 신체 활동하기와 기구를 이용하여 신체 활동하기가 중심이 된다. 건강하게 생활 하기는 몸과 주변을 깨끗이 하기와 바른 식생활하기와 건강한 일상생활 하기와 질병 예방하기가 중심이 된다. 안전하게 생활하기는 안전하게 놀이하기와 교통안전 규칙 지키기와 비상 시 적절히 대처하기가 중심이 된다. 의사소통 영역의 듣기는 낱말과 문장 듣고 이해하기와 이야기 듣고 이해하기와 동요․동시․동화 듣고 이해하기와 바른 태도로 듣기가 중심이 된다. 말하기는 낱말과 문장으로 말하기와 느낌․생각․경험 말하기와 상황에 맞게 바른 태도로 말하기가 중심이 된다. 읽기는 읽기에 흥미 가지기와 책 읽기에 관심가지기가 중심이 된다. 쓰기는 쓰기에 관심 가지기와 쓰기 도구 사용하기가 중심이 된다. 사회관계 영역의 나를 알고 존중하기는 나를 알고 소중히 여기기와 나의 일 스스로 하기가 중심이 된다. 나와 다른 사람의 감정 알고 조절하기는 나와 다른 사람의 감정 알고 표현하기와 나의 감정 조절하기가 중심이 된다. 가족을 소중히 여기기는 가족과 화목하게 지내기와 가족과 협력하기가 중심이 된다. 다른 사람과 더불어 생활하기는 친구와 사이좋게 지내기와 공동체에서 화목하게 지내기와 사회적 가치를 알고 지키기가 중심이 된다. 지역사회에 관심 갖기는 지역사회에 관심 갖고 이해하기와 우리나라에 관심 갖고 이해하기와 세계와 여러 문화에 관심가지기가 중심이 된다. 예술경험 영역의 아름다움 찾아보기는 음악적 요소 탐색하기와 움직임과 춤 요소 탐색하기와 미술적 요소 탐색하기가 중심이 된다. 예술적 표현하기는 음악으로 표현하기와 움직임과 춤으로 표현하기와 미술 활동으로 표현하기와 극 놀이로 표현하기와 통합적으로 표현하기가 중심이 된다. 예술 감상하기는 다양한 예술 감상하기와 전통 예술 감상하기가 중심이 된다. 자연탐구 영역의 탐구하는 태도 기르기는 호기심을 유지하고 확장하기와 탐구과정 즐기기와 탐구기술 활용하기가 중심이 된다. 수학적 탐구하기는 수와 연산의 기초개념 알아보기와 공간과 도형의 기초개념 알아보기와 기초적인 측정하기와 규칙성 이해하기와 기초적인 자료수집과 결과 나타내기가 중심이 된다. 과학적 탐구하기는 물체와 물질 알아보기와 생명체와 자연환경 알아보기와 자연현상 알아보기와 간단한 도구와 기계 활용하기가 중심이 된다. 본 연구의 결과들에 근거하여 제시 할 수 있는 결론은 다음과 같다. 누리과정은 만 3-5세 유아의 조화로운 발달을 돕기 위하여 흥미 중심의 활동․놀이 중심의 활동․생활 속의 경험 등을 소재로 능동적인 상호작용이 이루어질 수 있게 해야 하며, 주제를 중심으로 통합적이고 균형 있는 활동이 이루어지게 하는 것이 바람직하다. 누리과정의 운영 내용 및 활동은 유아의 발달수준과 흥미, 그리고 요구수준에 적합하게 선정ㆍ조직 되는 것이 바람직하다.
An Analysis of the Content System of Each Area in the Nuri Curriculum for 3-5 Year Old Children The purpose of this study is to provide basic data that can give substantial help to kindergarten teachers by analyzing the content system of each area in the Nuri Curriculum of 3-5 year Old Children. Bas...
An Analysis of the Content System of Each Area in the Nuri Curriculum for 3-5 Year Old Children The purpose of this study is to provide basic data that can give substantial help to kindergarten teachers by analyzing the content system of each area in the Nuri Curriculum of 3-5 year Old Children. Based on the purpose and objectives of this study, the following specific research questions were established. First, what is the content system of the educational activity contents in the area of the physical exercise and health? Second, what is the content system of the educational activity contents in the area of communication? Third, what is the content system of the educational activity contents in the area of social relations? Fourth, what is the content system of the educational activity contents in the area of art experience? Fifth, what is the content system of the educational activity contents in the area of nature exploration? The main materials used in this study include the Curriculum for Kindergarten published as Notification No. 2012-16 by the Ministry of Education and Science (Ministry of Education and Science 2013), The manual of the Nuri Curriculum for 3-5 year old children (the Ministry of Education and Science and the Ministry of Health and Welfare 2013), the Teachers' Guide, 10 volumes of the Guide for Teachers of 3 Year Old Children (① Kindergarten/Daycare Center and Friends, ② Me and My Family, ③ My Neighborhood, ④ Animals, Plants, and Nature, ⑤ Health and Safety, ⑥ Appliances, ⑦ Transportation Facilities ⑧ My Country ⑨ Environment and Life, ⑩ Spring, Summer, Winter, and Fall), 11 volumes of the Guide for Teachers of 4 Year Old Children (① Kindergarten/Daycare Center and Friends, ② Me and My Family, ③ My Neighborhood, ④ Animals, Plants, and Nature, ⑤ Health and Safety, ⑥ Appliances, ⑦ Transportation Facilities ⑧ My Country ⑨ Various Countries in the World ⑩ Environment and Life, ⑪ Spring, Summer, Winter, and Fall), and the Modified and Supplemented Guide for Teachers of 5 Year Old Children (the Ministry of Education and Science 2013). To summarize the results of this study, increasing and using sense abilities and recognizing the body and moving constitute the core of recognizing the body in the area of the physical exercise and health. Adjusting the body and engaging in basic exercise constitute the core of adjusting the body and engaging in the basic exercise. Spontaneously participating in physical activities, engaging in outdoor physical activities, and using instruments to engaging in physical activities constitute the core of participating in physical activities. Cleaning the body and surroundings, leading a good dietary life, engaging in healthy daily life, and preventing diseases constitute the core of leading a healthy life. Safely playing, observing traffic safety rules, appropriately responding to emergency constitute the core of leading a safe life. Listening to and understanding words and sentences, listening to and understanding stories, listening to and understand children's songs, poems, and stories, and listening with a good attitude constitute the core of listening in the area of communication Speaking in words and sentences, speaking of feelings, ideas, and experiences, and speaking with a good attitude in a way appropriate for a situation constitute the core of speaking. Having interest in reading and having interest in book reading constitute the core of reading. Having interest in writing and using instruments for writing constitute the core of writing. Knowing and cherishing myself, doing my job on my own constitute the core of Knowing and respecting myself in the area of social relations. Knowing and expressing my feelings and others' and controlling my feelings constitute the core of Knowing and controlling my feelings and others'. Living harmoniously with families and cooperating with families constitute the core of cherishing families. Get along with friends, living harmoniously in a community, knowing and observing social values constitute the core of living together with others. Having interest in and understand local society, having interest in and understand my country, and having interested in the world and various cultures constitute the core of having interest in local society. Exploring musical elements, exploring movement and dancing elements, and exploring artful elements constitute the core of looking for beauty in the area of art experience. Expressing in music, expressing in movement and dancing, expressing in art activities, and expressing in drama play constitute the core of creating artful expressions. Appreciating various genres of art and appreciating traditional art constitute the core of appreciating art. Maintaining and extending curiosity, enjoying explorative processes, and using explorative skills constitute the core of promoting explorative attitudes in the area of natural exploration. Investigating the basic concepts of numbers and calculations, investigating the basic concepts of space and figures, doing basic measurement, understanding regularity, basic data collecting, and presenting results constitute the core of engaging in mathematical exploration. Investigating objects and matters, investigating life forms and natural environments, investigating natural phenomena, and using simple tools and machines constitute the core of engaging in scientific exploration. The conclusion that can be presented on the basis of the results of this study is as follows. In order to help 3-5 year old children's harmonious development with the Nuri Curriculum, it is desirable to enable active interactions with such subject matters as interest-oriented activities, play-oriented activities, experiences in life etc. and carry out integrative and balanced activities with focus on themes. It is desirable to select and organize the operational contents and activities in the Nuri Curriculum appropriately for young children's developmental levels, interest, and requirement levels.
An Analysis of the Content System of Each Area in the Nuri Curriculum for 3-5 Year Old Children The purpose of this study is to provide basic data that can give substantial help to kindergarten teachers by analyzing the content system of each area in the Nuri Curriculum of 3-5 year Old Children. Based on the purpose and objectives of this study, the following specific research questions were established. First, what is the content system of the educational activity contents in the area of the physical exercise and health? Second, what is the content system of the educational activity contents in the area of communication? Third, what is the content system of the educational activity contents in the area of social relations? Fourth, what is the content system of the educational activity contents in the area of art experience? Fifth, what is the content system of the educational activity contents in the area of nature exploration? The main materials used in this study include the Curriculum for Kindergarten published as Notification No. 2012-16 by the Ministry of Education and Science (Ministry of Education and Science 2013), The manual of the Nuri Curriculum for 3-5 year old children (the Ministry of Education and Science and the Ministry of Health and Welfare 2013), the Teachers' Guide, 10 volumes of the Guide for Teachers of 3 Year Old Children (① Kindergarten/Daycare Center and Friends, ② Me and My Family, ③ My Neighborhood, ④ Animals, Plants, and Nature, ⑤ Health and Safety, ⑥ Appliances, ⑦ Transportation Facilities ⑧ My Country ⑨ Environment and Life, ⑩ Spring, Summer, Winter, and Fall), 11 volumes of the Guide for Teachers of 4 Year Old Children (① Kindergarten/Daycare Center and Friends, ② Me and My Family, ③ My Neighborhood, ④ Animals, Plants, and Nature, ⑤ Health and Safety, ⑥ Appliances, ⑦ Transportation Facilities ⑧ My Country ⑨ Various Countries in the World ⑩ Environment and Life, ⑪ Spring, Summer, Winter, and Fall), and the Modified and Supplemented Guide for Teachers of 5 Year Old Children (the Ministry of Education and Science 2013). To summarize the results of this study, increasing and using sense abilities and recognizing the body and moving constitute the core of recognizing the body in the area of the physical exercise and health. Adjusting the body and engaging in basic exercise constitute the core of adjusting the body and engaging in the basic exercise. Spontaneously participating in physical activities, engaging in outdoor physical activities, and using instruments to engaging in physical activities constitute the core of participating in physical activities. Cleaning the body and surroundings, leading a good dietary life, engaging in healthy daily life, and preventing diseases constitute the core of leading a healthy life. Safely playing, observing traffic safety rules, appropriately responding to emergency constitute the core of leading a safe life. Listening to and understanding words and sentences, listening to and understanding stories, listening to and understand children's songs, poems, and stories, and listening with a good attitude constitute the core of listening in the area of communication Speaking in words and sentences, speaking of feelings, ideas, and experiences, and speaking with a good attitude in a way appropriate for a situation constitute the core of speaking. Having interest in reading and having interest in book reading constitute the core of reading. Having interest in writing and using instruments for writing constitute the core of writing. Knowing and cherishing myself, doing my job on my own constitute the core of Knowing and respecting myself in the area of social relations. Knowing and expressing my feelings and others' and controlling my feelings constitute the core of Knowing and controlling my feelings and others'. Living harmoniously with families and cooperating with families constitute the core of cherishing families. Get along with friends, living harmoniously in a community, knowing and observing social values constitute the core of living together with others. Having interest in and understand local society, having interest in and understand my country, and having interested in the world and various cultures constitute the core of having interest in local society. Exploring musical elements, exploring movement and dancing elements, and exploring artful elements constitute the core of looking for beauty in the area of art experience. Expressing in music, expressing in movement and dancing, expressing in art activities, and expressing in drama play constitute the core of creating artful expressions. Appreciating various genres of art and appreciating traditional art constitute the core of appreciating art. Maintaining and extending curiosity, enjoying explorative processes, and using explorative skills constitute the core of promoting explorative attitudes in the area of natural exploration. Investigating the basic concepts of numbers and calculations, investigating the basic concepts of space and figures, doing basic measurement, understanding regularity, basic data collecting, and presenting results constitute the core of engaging in mathematical exploration. Investigating objects and matters, investigating life forms and natural environments, investigating natural phenomena, and using simple tools and machines constitute the core of engaging in scientific exploration. The conclusion that can be presented on the basis of the results of this study is as follows. In order to help 3-5 year old children's harmonious development with the Nuri Curriculum, it is desirable to enable active interactions with such subject matters as interest-oriented activities, play-oriented activities, experiences in life etc. and carry out integrative and balanced activities with focus on themes. It is desirable to select and organize the operational contents and activities in the Nuri Curriculum appropriately for young children's developmental levels, interest, and requirement levels.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.