한국의류제품의 디자인요소가 중국소비자 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 영향 The Effects of the Design Factors of Korean Clothing on Purchase of Satisfaction and Intention in Chinese Consumer원문보기
국문초록 한국의류제품의 디자인요소가 중국소비자 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 영향 서자함 무역 학과 숭실대학교 대학원 본 연구는 중국 청도시 지역의 주요 20대 30대 소비자를 대상으로 한국의류제품의 각 디자인요소에 대한 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 영향, 중국소비자의 라이프스타일 유형에 따른 한국의류제품의 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 영향을 연구하였다. 이 연구를 살펴봄으로써 한국의류기업들이 중국소비자들의 한국의류디자인에 대한 선호도를 이해하는데 도움을 줄 수 있으며, 중국 의류시장의 진입을 위한 의류제품의 기획 및 전략적 마케팅 수립에 기여할 수 있다. 본 연구의 구체적인 내용은 다음과 같다. 첫째, 중국소비자들의 인구특성에 따른 한국의류 디자인요소의 선호차이 검증분석이다. 둘째, 한국의류제품의 디자인요소가 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 요인이다. 셋째, 중국소비자의 라이프스타일 유형에 따른 한국의류제품의 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 요인이다. 본 연구의 연구방법은 이론적 연구와 실증적 연구가 구성되었다. 수집된 자료를 SPSS프로그램으로 통해서 ...
국문초록 한국의류제품의 디자인요소가 중국소비자 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 영향 서자함 무역 학과 숭실대학교 대학원 본 연구는 중국 청도시 지역의 주요 20대 30대 소비자를 대상으로 한국의류제품의 각 디자인요소에 대한 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 영향, 중국소비자의 라이프스타일 유형에 따른 한국의류제품의 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 영향을 연구하였다. 이 연구를 살펴봄으로써 한국의류기업들이 중국소비자들의 한국의류디자인에 대한 선호도를 이해하는데 도움을 줄 수 있으며, 중국 의류시장의 진입을 위한 의류제품의 기획 및 전략적 마케팅 수립에 기여할 수 있다. 본 연구의 구체적인 내용은 다음과 같다. 첫째, 중국소비자들의 인구특성에 따른 한국의류 디자인요소의 선호차이 검증분석이다. 둘째, 한국의류제품의 디자인요소가 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 요인이다. 셋째, 중국소비자의 라이프스타일 유형에 따른 한국의류제품의 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 요인이다. 본 연구의 연구방법은 이론적 연구와 실증적 연구가 구성되었다. 수집된 자료를 SPSS프로그램으로 통해서 빈도분석, 신뢰도분석, 요인분석, 상관분석, 회귀분석 등 통계분석방법을 이용하였다.
국문초록 한국의류제품의 디자인요소가 중국소비자 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 영향 서자함 무역 학과 숭실대학교 대학원 본 연구는 중국 청도시 지역의 주요 20대 30대 소비자를 대상으로 한국의류제품의 각 디자인요소에 대한 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 영향, 중국소비자의 라이프스타일 유형에 따른 한국의류제품의 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 영향을 연구하였다. 이 연구를 살펴봄으로써 한국의류기업들이 중국소비자들의 한국의류디자인에 대한 선호도를 이해하는데 도움을 줄 수 있으며, 중국 의류시장의 진입을 위한 의류제품의 기획 및 전략적 마케팅 수립에 기여할 수 있다. 본 연구의 구체적인 내용은 다음과 같다. 첫째, 중국소비자들의 인구특성에 따른 한국의류 디자인요소의 선호차이 검증분석이다. 둘째, 한국의류제품의 디자인요소가 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 요인이다. 셋째, 중국소비자의 라이프스타일 유형에 따른 한국의류제품의 구매만족도와 재구매 의도에 미치는 요인이다. 본 연구의 연구방법은 이론적 연구와 실증적 연구가 구성되었다. 수집된 자료를 SPSS프로그램으로 통해서 빈도분석, 신뢰도분석, 요인분석, 상관분석, 회귀분석 등 통계분석방법을 이용하였다.
ABSTRACT The Effects of the Design factors of Korean Clothing on purchase of satisfaction in Chinese Consumer XU, ZI-HAN Department of Trade Graduate School of Soongsil University This study was mainly about the effects of Chinese lifestyle and design factor of Korean clothing on purchase satisfacti...
ABSTRACT The Effects of the Design factors of Korean Clothing on purchase of satisfaction in Chinese Consumer XU, ZI-HAN Department of Trade Graduate School of Soongsil University This study was mainly about the effects of Chinese lifestyle and design factor of Korean clothing on purchase satisfaction and re-purchase intention of Chinese consumer, focusing the sample of certain people group with 20-30 years old in Qingdao. The results of this study could help Korean clothing companies know better about the taste of Chinese consumers, thus provided useful data for the establishment of Chinese marketing strategy and sell plan. Three detailed questions had been answered in this study: First, what was specific population feature that resulted in different inclinations on design style? Second, how the design factors could influence purchase satisfaction and re-purchase intention? Third, what was the effect of Chinese lifestyle on the purchase satisfaction and re purchase intention? This study applied both theoretical and practical analysis methods. To be specific, several statistic methods of SPSS such as frequency analysis and causal factor analysis had been used to handle the collected data and materials.
ABSTRACT The Effects of the Design factors of Korean Clothing on purchase of satisfaction in Chinese Consumer XU, ZI-HAN Department of Trade Graduate School of Soongsil University This study was mainly about the effects of Chinese lifestyle and design factor of Korean clothing on purchase satisfaction and re-purchase intention of Chinese consumer, focusing the sample of certain people group with 20-30 years old in Qingdao. The results of this study could help Korean clothing companies know better about the taste of Chinese consumers, thus provided useful data for the establishment of Chinese marketing strategy and sell plan. Three detailed questions had been answered in this study: First, what was specific population feature that resulted in different inclinations on design style? Second, how the design factors could influence purchase satisfaction and re-purchase intention? Third, what was the effect of Chinese lifestyle on the purchase satisfaction and re purchase intention? This study applied both theoretical and practical analysis methods. To be specific, several statistic methods of SPSS such as frequency analysis and causal factor analysis had been used to handle the collected data and materials.
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