본 논문에서는 보마르셰(P. A. Beaumarchais) 원작에 의한 모차르트의 오페라 『피가로의 결혼』과 로시니의 오페라 『세비야의 이발사』 그리고 미요의 오페라 『죄지은 어머니』 세 작품을 로진느(Rosine)를 중심으로 비교, 연구하였다.
보마르셰는 피가로와 관련하여 세 편의 희곡을 썼다. 그중에서 『세비야의 이발사, Le barbier de Seville, la precaution inutile(1775)』가 제1부이며 『피가로의 결혼, La folle journee, Le mariage de Figaro(178...
본 논문에서는 보마르셰(P. A. Beaumarchais) 원작에 의한 모차르트의 오페라 『피가로의 결혼』과 로시니의 오페라 『세비야의 이발사』 그리고 미요의 오페라 『죄지은 어머니』 세 작품을 로진느(Rosine)를 중심으로 비교, 연구하였다.
보마르셰는 피가로와 관련하여 세 편의 희곡을 썼다. 그중에서 『세비야의 이발사, Le barbier de Seville, la precaution inutile(1775)』가 제1부이며 『피가로의 결혼, La folle journee, Le mariage de Figaro(1784)』이 제2부이다. 이에 비해 3부작의 결론인 『죄지은 어머니, La mere coupable, L'autre Tartuffe(1792)』는 많은 사랑을 받지 못하고 있다. 다양한 이유가 있지만, 그중에 필자는 1, 2부에 비해 내용이 너무 교훈적인 것이 문제가 되었다고 생각한다.
본 논문은 후세에 잘 알려지지 않은 미요의 오페라 『죄지은 어머니, La mére coupable』를 연구하였다. 본문에서는 보마르셰의 생애와 미요의 생애, 오페라 개요와 줄거리, 작품분석과 그리고 작품 속 인물 중 로진느(Rosine)를 중심으로 살펴보았다. 로진느의 연구는 세 작품의 대표적 아리아를 비교, 분석하였으며 로진느의 성격변화가 음악에 미치는 영향을 알아보았다. 미요의 오페라 『죄지은 어머니』가 비록 흥행에는 성공하지 못했지만, 음악사적 가치가 높았으며 미요의 오페라가 21세기의 많은 작곡가에게 영향을 주었다는 것을 연구를 통해 알게 되었다. 이 논문을 통해 미요의 『죄지은 어머니』뿐만 아니라 보마르셰의 희곡 피가로도 재조명되는 기회가 되길 바란다.
본 논문에서는 보마르셰(P. A. Beaumarchais) 원작에 의한 모차르트의 오페라 『피가로의 결혼』과 로시니의 오페라 『세비야의 이발사』 그리고 미요의 오페라 『죄지은 어머니』 세 작품을 로진느(Rosine)를 중심으로 비교, 연구하였다.
보마르셰는 피가로와 관련하여 세 편의 희곡을 썼다. 그중에서 『세비야의 이발사, Le barbier de Seville, la precaution inutile(1775)』가 제1부이며 『피가로의 결혼, La folle journee, Le mariage de Figaro(1784)』이 제2부이다. 이에 비해 3부작의 결론인 『죄지은 어머니, La mere coupable, L'autre Tartuffe(1792)』는 많은 사랑을 받지 못하고 있다. 다양한 이유가 있지만, 그중에 필자는 1, 2부에 비해 내용이 너무 교훈적인 것이 문제가 되었다고 생각한다.
본 논문은 후세에 잘 알려지지 않은 미요의 오페라 『죄지은 어머니, La mére coupable』를 연구하였다. 본문에서는 보마르셰의 생애와 미요의 생애, 오페라 개요와 줄거리, 작품분석과 그리고 작품 속 인물 중 로진느(Rosine)를 중심으로 살펴보았다. 로진느의 연구는 세 작품의 대표적 아리아를 비교, 분석하였으며 로진느의 성격변화가 음악에 미치는 영향을 알아보았다. 미요의 오페라 『죄지은 어머니』가 비록 흥행에는 성공하지 못했지만, 음악사적 가치가 높았으며 미요의 오페라가 21세기의 많은 작곡가에게 영향을 주었다는 것을 연구를 통해 알게 되었다. 이 논문을 통해 미요의 『죄지은 어머니』뿐만 아니라 보마르셰의 희곡 피가로도 재조명되는 기회가 되길 바란다.
This thesis is a research on operas from the original trilogy by P. A. Beaumarchais with a comparative study focused on the main character Rosine in by W. A. Mozart, by G. Rossini, and by Darius Milhaud.
Beaumarchais wrote three plays in parts in terms of the character Figaro. The first part...
This thesis is a research on operas from the original trilogy by P. A. Beaumarchais with a comparative study focused on the main character Rosine in by W. A. Mozart, by G. Rossini, and by Darius Milhaud.
Beaumarchais wrote three plays in parts in terms of the character Figaro. The first part is and the second part is . Even though these two parts have been loved by the public, , the conclusion of the trilogy, has not been popular by the common people. I consider, among many possible reasons, this is due to the fact that the last part is overly didactic.
This thesis mainly examines the opera by Darius Milhaud, which is less noticed by the public. In the main part of this thesis, the study on Beaumarchais’s life and Milhaud’s life is presented and the summary and the plot of the opera with the analysis, with emphasis on the character Rosine in particular, is followed. A comparative study on typical arias by Rosine from the three operas has been conducted in order to recognize how the change in her character influences music itself.
It is found from this research that Milhaud’s opera has high value in light of musical history and many composers of the 21st century has been affected by the valuable opera despite it has not succeeded in gaining much popularity.
From this thesis, I hope, an opportunity to shed new light on Milhaud’s as well as the Beaumarchais’s play Figaro would be made.
This thesis is a research on operas from the original trilogy by P. A. Beaumarchais with a comparative study focused on the main character Rosine in by W. A. Mozart, by G. Rossini, and by Darius Milhaud.
Beaumarchais wrote three plays in parts in terms of the character Figaro. The first part is and the second part is . Even though these two parts have been loved by the public, , the conclusion of the trilogy, has not been popular by the common people. I consider, among many possible reasons, this is due to the fact that the last part is overly didactic.
This thesis mainly examines the opera by Darius Milhaud, which is less noticed by the public. In the main part of this thesis, the study on Beaumarchais’s life and Milhaud’s life is presented and the summary and the plot of the opera with the analysis, with emphasis on the character Rosine in particular, is followed. A comparative study on typical arias by Rosine from the three operas has been conducted in order to recognize how the change in her character influences music itself.
It is found from this research that Milhaud’s opera has high value in light of musical history and many composers of the 21st century has been affected by the valuable opera despite it has not succeeded in gaining much popularity.
From this thesis, I hope, an opportunity to shed new light on Milhaud’s as well as the Beaumarchais’s play Figaro would be made.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.