지역사회 경찰활동의 핵심인 이웃 지향적 경찰활동의 문제점을 구성요소인 지역사회 순찰활동, 지역사회에 기초한 범죄예방활동, 의사소통활동 등으로 나누어 현황을 살펴보고, 이웃 지향적 경찰활동의 전반적인 문제점을 도출한 후 각각의 도출된 문제점에 대한 개선방안을 마련하였다. 효과적인 이웃 지향적 경찰활동에 대한 개선방안을 제시하기 위해 먼저 현황을 살펴보고 현재 시행중인 이웃 지향적 경찰활동의 문제점을 다음과 같이 도출하였다. 첫째는 경찰서별 자율 시행이다. 각 경찰서별로 자율 시행을 하여 지역주민이 원하는 장소에서 같은 경찰활동에 참여하기 힘들며, 각 경찰서별로 활동의 목적, 대상, 이수기간 등이 달라 지역주민들에게 혼선을 주고 있다. 둘째, 지역사회 순찰활동의 비중이 미미하다는 것이다. 지역경찰제로 전환된 이후 관할구역의 확대로 도보순찰이 더 어려워졌으며, 차량순찰의 비중이 더 커졌다. 셋째, 편중된 이웃 지향적 경찰활동의 참여자이다. 경찰활동에 참여하는 대상이 연령이나 직업 등이 편중되어 있어, 경찰활동을 참여하는 인원이 편중되어 있다. 넷째, 경찰활동에 대한 시민들의 소극적 단순 참여이다. 짧은 이수기간과 단순체험에 한정되어 있어 실질적으로 경찰과 합동으로 지역사회의 치안활동에 참여하기 힘들다. 다섯째, 이웃 지향적 경찰활동 참여자의 기준이 미비하다는 것이다. 이웃 지향적 경찰활동의 참여자는 직접적인 범죄예방의 역할뿐만 아니라 범죄자들에게 범죄에 대한 의지를 사전에 차단하는 역할을 한다. 이러한 중요 역할을 하는 이웃지향적 참여자들에 대한 기준이나 교육의 기준이 미비하다. 여섯째, 법적 권한 미비이다. 이웃 지향적 경찰활동을 통해 활동하는 지역주민들의 법적 권한이 미비하여 사고의 위험성이 있어도 보상제도 등이 부족한 실정이다. 이러한 문제점을 개선하기 위하여 여섯 가지의 다음과 같은 개선방은 제시하였다. 첫째, 자전거 순찰활동의 확대이다. 도보순찰의 장점을 확대시키고 단점을 줄일 수 있는 자전거순찰의 확대가 필요하다. 자전거 순찰의 경우 차량순찰과 비교하여 자세한 정황을 관찰하기 용이하고, 순찰 중 음향 청취가 가능하고, 지역주민과의 접촉이 용이하다는 장점이 있다. 둘째, 이웃감시제도의 활성화이다. 이웃감시제도는 첫째 우리나라 주거형태에서 범죄예방에 필요한 이웃 간의 교류성을 높일 수 있는 제도이며, 둘째, 폐쇄적 지역사회로 인한 공동체 ...
지역사회 경찰활동의 핵심인 이웃 지향적 경찰활동의 문제점을 구성요소인 지역사회 순찰활동, 지역사회에 기초한 범죄예방활동, 의사소통활동 등으로 나누어 현황을 살펴보고, 이웃 지향적 경찰활동의 전반적인 문제점을 도출한 후 각각의 도출된 문제점에 대한 개선방안을 마련하였다. 효과적인 이웃 지향적 경찰활동에 대한 개선방안을 제시하기 위해 먼저 현황을 살펴보고 현재 시행중인 이웃 지향적 경찰활동의 문제점을 다음과 같이 도출하였다. 첫째는 경찰서별 자율 시행이다. 각 경찰서별로 자율 시행을 하여 지역주민이 원하는 장소에서 같은 경찰활동에 참여하기 힘들며, 각 경찰서별로 활동의 목적, 대상, 이수기간 등이 달라 지역주민들에게 혼선을 주고 있다. 둘째, 지역사회 순찰활동의 비중이 미미하다는 것이다. 지역경찰제로 전환된 이후 관할구역의 확대로 도보순찰이 더 어려워졌으며, 차량순찰의 비중이 더 커졌다. 셋째, 편중된 이웃 지향적 경찰활동의 참여자이다. 경찰활동에 참여하는 대상이 연령이나 직업 등이 편중되어 있어, 경찰활동을 참여하는 인원이 편중되어 있다. 넷째, 경찰활동에 대한 시민들의 소극적 단순 참여이다. 짧은 이수기간과 단순체험에 한정되어 있어 실질적으로 경찰과 합동으로 지역사회의 치안활동에 참여하기 힘들다. 다섯째, 이웃 지향적 경찰활동 참여자의 기준이 미비하다는 것이다. 이웃 지향적 경찰활동의 참여자는 직접적인 범죄예방의 역할뿐만 아니라 범죄자들에게 범죄에 대한 의지를 사전에 차단하는 역할을 한다. 이러한 중요 역할을 하는 이웃지향적 참여자들에 대한 기준이나 교육의 기준이 미비하다. 여섯째, 법적 권한 미비이다. 이웃 지향적 경찰활동을 통해 활동하는 지역주민들의 법적 권한이 미비하여 사고의 위험성이 있어도 보상제도 등이 부족한 실정이다. 이러한 문제점을 개선하기 위하여 여섯 가지의 다음과 같은 개선방은 제시하였다. 첫째, 자전거 순찰활동의 확대이다. 도보순찰의 장점을 확대시키고 단점을 줄일 수 있는 자전거순찰의 확대가 필요하다. 자전거 순찰의 경우 차량순찰과 비교하여 자세한 정황을 관찰하기 용이하고, 순찰 중 음향 청취가 가능하고, 지역주민과의 접촉이 용이하다는 장점이 있다. 둘째, 이웃감시제도의 활성화이다. 이웃감시제도는 첫째 우리나라 주거형태에서 범죄예방에 필요한 이웃 간의 교류성을 높일 수 있는 제도이며, 둘째, 폐쇄적 지역사회로 인한 공동체 주거지역 내의 경찰의 순찰의 어려움으로 인한 지역주민들의 감시를 통한 감시영역 확대가 필요하기 때문이다. 셋째, 지역주민 및 경찰조직의 의식 전환이다. 지역주민의 경우 범죄예방이 순찰이나 범죄를 제압하는 수사 활동 등과 같이 어려운 것이 아닌 자신의 이웃에 대한 관심, 특정 문제의 발생에 대한 신고, 문제에 대한 정보공유 등이 지역사회를 위한 범죄예방활동이라는 인식이 필요하다. 경찰의 입장에서는 지역주민이 범죄예방활동의 동반자라는 인식이 필요하다. 넷째, 적극적 이웃 지향적 경찰활동 방안의 도입이다. 대표적인 적극적 이웃 지향적 경찰활동으로 경찰 인턴십제도의 도입을 제안하였다. 다섯째, 현실적인 동기부여방안의 마련이다. 지역주민에게 단지 참여만을 강조하거나 홍보만을 하는 것이 아닌 경찰에서 지역주민이 참여룰 할 수 있는 동기를 마련해줘야 하는 것을 제안하였다. 마지막으로 이웃 지향적 경찰활동의 홍보의 필요를 제시하였다. 경찰홍보는 경찰조직이 국민에게 치안활동에 대한 활동 및 결과를 국민에게 알리는 활동을 말한다. 이웃 지향적 경찰활동에 대한 명확한 목적과 동기부여 등을 정형화 하여 알기 쉽게 홍보하여야 한다
지역사회 경찰활동의 핵심인 이웃 지향적 경찰활동의 문제점을 구성요소인 지역사회 순찰활동, 지역사회에 기초한 범죄예방활동, 의사소통활동 등으로 나누어 현황을 살펴보고, 이웃 지향적 경찰활동의 전반적인 문제점을 도출한 후 각각의 도출된 문제점에 대한 개선방안을 마련하였다. 효과적인 이웃 지향적 경찰활동에 대한 개선방안을 제시하기 위해 먼저 현황을 살펴보고 현재 시행중인 이웃 지향적 경찰활동의 문제점을 다음과 같이 도출하였다. 첫째는 경찰서별 자율 시행이다. 각 경찰서별로 자율 시행을 하여 지역주민이 원하는 장소에서 같은 경찰활동에 참여하기 힘들며, 각 경찰서별로 활동의 목적, 대상, 이수기간 등이 달라 지역주민들에게 혼선을 주고 있다. 둘째, 지역사회 순찰활동의 비중이 미미하다는 것이다. 지역경찰제로 전환된 이후 관할구역의 확대로 도보순찰이 더 어려워졌으며, 차량순찰의 비중이 더 커졌다. 셋째, 편중된 이웃 지향적 경찰활동의 참여자이다. 경찰활동에 참여하는 대상이 연령이나 직업 등이 편중되어 있어, 경찰활동을 참여하는 인원이 편중되어 있다. 넷째, 경찰활동에 대한 시민들의 소극적 단순 참여이다. 짧은 이수기간과 단순체험에 한정되어 있어 실질적으로 경찰과 합동으로 지역사회의 치안활동에 참여하기 힘들다. 다섯째, 이웃 지향적 경찰활동 참여자의 기준이 미비하다는 것이다. 이웃 지향적 경찰활동의 참여자는 직접적인 범죄예방의 역할뿐만 아니라 범죄자들에게 범죄에 대한 의지를 사전에 차단하는 역할을 한다. 이러한 중요 역할을 하는 이웃지향적 참여자들에 대한 기준이나 교육의 기준이 미비하다. 여섯째, 법적 권한 미비이다. 이웃 지향적 경찰활동을 통해 활동하는 지역주민들의 법적 권한이 미비하여 사고의 위험성이 있어도 보상제도 등이 부족한 실정이다. 이러한 문제점을 개선하기 위하여 여섯 가지의 다음과 같은 개선방은 제시하였다. 첫째, 자전거 순찰활동의 확대이다. 도보순찰의 장점을 확대시키고 단점을 줄일 수 있는 자전거순찰의 확대가 필요하다. 자전거 순찰의 경우 차량순찰과 비교하여 자세한 정황을 관찰하기 용이하고, 순찰 중 음향 청취가 가능하고, 지역주민과의 접촉이 용이하다는 장점이 있다. 둘째, 이웃감시제도의 활성화이다. 이웃감시제도는 첫째 우리나라 주거형태에서 범죄예방에 필요한 이웃 간의 교류성을 높일 수 있는 제도이며, 둘째, 폐쇄적 지역사회로 인한 공동체 주거지역 내의 경찰의 순찰의 어려움으로 인한 지역주민들의 감시를 통한 감시영역 확대가 필요하기 때문이다. 셋째, 지역주민 및 경찰조직의 의식 전환이다. 지역주민의 경우 범죄예방이 순찰이나 범죄를 제압하는 수사 활동 등과 같이 어려운 것이 아닌 자신의 이웃에 대한 관심, 특정 문제의 발생에 대한 신고, 문제에 대한 정보공유 등이 지역사회를 위한 범죄예방활동이라는 인식이 필요하다. 경찰의 입장에서는 지역주민이 범죄예방활동의 동반자라는 인식이 필요하다. 넷째, 적극적 이웃 지향적 경찰활동 방안의 도입이다. 대표적인 적극적 이웃 지향적 경찰활동으로 경찰 인턴십제도의 도입을 제안하였다. 다섯째, 현실적인 동기부여방안의 마련이다. 지역주민에게 단지 참여만을 강조하거나 홍보만을 하는 것이 아닌 경찰에서 지역주민이 참여룰 할 수 있는 동기를 마련해줘야 하는 것을 제안하였다. 마지막으로 이웃 지향적 경찰활동의 홍보의 필요를 제시하였다. 경찰홍보는 경찰조직이 국민에게 치안활동에 대한 활동 및 결과를 국민에게 알리는 활동을 말한다. 이웃 지향적 경찰활동에 대한 명확한 목적과 동기부여 등을 정형화 하여 알기 쉽게 홍보하여야 한다
This study seeks to examine conditions of the Neighborhood Oriented Policing (NOP) and policy suggestion accordingly. This study reviewed the problems of the Neighborhood Oriented Policing consisting in community policing, crime prevention activities based on local community and communication with c...
This study seeks to examine conditions of the Neighborhood Oriented Policing (NOP) and policy suggestion accordingly. This study reviewed the problems of the Neighborhood Oriented Policing consisting in community policing, crime prevention activities based on local community and communication with community members. This study provided advanced plan on the each problem of the Neighborhood Oriented Policing which are considered as the main point of community policing. It examines current situation of the Neighborhood Oriented Policing in order to propose the better resolutions. This study drew the following problems of the currently implementing Neighborhood Oriented Policing. The first problem of Neighborhood Oriented Policing is self-regulating implementation. Each police station voluntarily conducts the Neighborhood Oriented Policing, however, it is hard for local residents to participate in the activities in their desirable places. That is because each police station operates different types of programs and it makes local residents confused. The second one is that the Neighborhood Oriented Policing are of little importance. The police patrol units prefer vehicle patrol to foot patrol, since each patrol unit has to cover wide areas under the community policing system. The third problem is the Neighborhood Oriented Policing are participated by specific people who have the same age band and job The fourth one is the passive participation of community members on the Neighborhood Oriented Policing. Participants join simple experience program for the short period. It is difficult for them to take part in the effective police activities together with police. The fifth problem is the Neighborhood Oriented Policing have no selection standard for participants, even though participants conduct important roles such as crime prevention. It is true there is no complete selection standard and education program for participants. The sixth one is incomplete legal authority. Local residents participating in the Neighborhood Oriented Policing often confront dangerous situations, however, they don't have legal jurisdiction and insurance coverage provide by the police. This study suggested six solutions to resolve above mentioned problems. The first solution is to increase bicycle patrols. It is necessary to expand bicycle patrols which overcome weak points and highlight strong points of foot patrols. Comparing with vehicle patrols, bicycle patrols are easy to observe circumstances and contact citizens during patrols. Bicycle patrols are also able to hear surrounding noises and voices on duty hours. The second one is to increase the Neighborhood Oriented Policing system. The system under the Korean resident style could expand networking among citizens. It is effective to crime prevention. The system may extend neighborhood watch program in the community in which isolated from police patrol. The third solution is to change awareness on the police activities between police officers and citizens. It is necessary for citizens to realize that crime prevention is much easier than area patrol and crime investigation. That is why citizens have to pay attention to their neighbors, report crimes to police and share information on the safety of their community. Police officers have to recognize that citizens are their best partners of crime prevention. The fourth one is positively to adopt the Neighborhood Oriented Policing system. This study strongly proposes the police internship program, one of the typical Neighborhood Oriented Policing. The fifth solution is to prepare practical motivation plans. The police give motivation to draw citizen's participation on the police activities. It is not enough only to emphasize citizens' participation and promote the program led by police. The last solution is to establish the proper promotion plan of the Neighborhood Oriented Policing. The police promotion means informing the police activities and performance to citizens. The obvious goal of Neighborhood Oriented Policing should be promoted with easy ways
This study seeks to examine conditions of the Neighborhood Oriented Policing (NOP) and policy suggestion accordingly. This study reviewed the problems of the Neighborhood Oriented Policing consisting in community policing, crime prevention activities based on local community and communication with community members. This study provided advanced plan on the each problem of the Neighborhood Oriented Policing which are considered as the main point of community policing. It examines current situation of the Neighborhood Oriented Policing in order to propose the better resolutions. This study drew the following problems of the currently implementing Neighborhood Oriented Policing. The first problem of Neighborhood Oriented Policing is self-regulating implementation. Each police station voluntarily conducts the Neighborhood Oriented Policing, however, it is hard for local residents to participate in the activities in their desirable places. That is because each police station operates different types of programs and it makes local residents confused. The second one is that the Neighborhood Oriented Policing are of little importance. The police patrol units prefer vehicle patrol to foot patrol, since each patrol unit has to cover wide areas under the community policing system. The third problem is the Neighborhood Oriented Policing are participated by specific people who have the same age band and job The fourth one is the passive participation of community members on the Neighborhood Oriented Policing. Participants join simple experience program for the short period. It is difficult for them to take part in the effective police activities together with police. The fifth problem is the Neighborhood Oriented Policing have no selection standard for participants, even though participants conduct important roles such as crime prevention. It is true there is no complete selection standard and education program for participants. The sixth one is incomplete legal authority. Local residents participating in the Neighborhood Oriented Policing often confront dangerous situations, however, they don't have legal jurisdiction and insurance coverage provide by the police. This study suggested six solutions to resolve above mentioned problems. The first solution is to increase bicycle patrols. It is necessary to expand bicycle patrols which overcome weak points and highlight strong points of foot patrols. Comparing with vehicle patrols, bicycle patrols are easy to observe circumstances and contact citizens during patrols. Bicycle patrols are also able to hear surrounding noises and voices on duty hours. The second one is to increase the Neighborhood Oriented Policing system. The system under the Korean resident style could expand networking among citizens. It is effective to crime prevention. The system may extend neighborhood watch program in the community in which isolated from police patrol. The third solution is to change awareness on the police activities between police officers and citizens. It is necessary for citizens to realize that crime prevention is much easier than area patrol and crime investigation. That is why citizens have to pay attention to their neighbors, report crimes to police and share information on the safety of their community. Police officers have to recognize that citizens are their best partners of crime prevention. The fourth one is positively to adopt the Neighborhood Oriented Policing system. This study strongly proposes the police internship program, one of the typical Neighborhood Oriented Policing. The fifth solution is to prepare practical motivation plans. The police give motivation to draw citizen's participation on the police activities. It is not enough only to emphasize citizens' participation and promote the program led by police. The last solution is to establish the proper promotion plan of the Neighborhood Oriented Policing. The police promotion means informing the police activities and performance to citizens. The obvious goal of Neighborhood Oriented Policing should be promoted with easy ways
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.